• SHOP
  • CLUB
Wypróbuj konto Premium
0
Mój garaż
Dodaj pojazd
0
Artykułów #
0,00 zł
Twój koszyk jest pusty

Problemy z Citroënem C5 Aircross

Spis treści

  1. Citroën С5 Aircross: typowe usterki, awarie i problemy oraz wady i zalety modelu
  2. Citroën C5 Aircross: Problemy z układem hybrydowym i akumulatorem
  3. Citroën C5 Aircross: Problemy z automatyczną skrzynią biegów w silniku wysokoprężnym 1.5 BlueHDI 130
  4. Citroën C5 Aircross: Problemy z układem AdBlue
  5. Citroën C5 Aircross: problemy z dystrybutorem
  6. Citroën C5 Aircross: Problemy z elektroniką i systemami wspomagania
  7. Dodatkowe częste usterki Citroëna C5 Aircross
  8. Citroën C5 Aircross: mocne i słabe strony

Citroën С5 Aircross: typowe usterki, awarie i problemy oraz wady i zalety modelu

 
  • Problemy z akumulatorem układu hybrydowego: W wersjach hybrydowych problemy z akumulatorem wysokiego napięcia pojawiają się już po przejechaniu 30 000–50 000 km. Akumulator traci pojemność, a układ nie przełącza się prawidłowo między silnikiem elektrycznym a spalinowym.
  • Uszkodzenie automatycznej skrzyni biegów w modelu 1.5 BlueHDI 130 Diesel: Automatyczna skrzynia biegów w modelach 1.5 BlueHDI 130 często wykazuje usterki już po przejechaniu 40 000–60 000 km. Skrzynia biegów nie pracuje płynnie i szarpie przy zmianie biegów.
  • Awarie układu AdBlue: Układ AdBlue w modelach z silnikiem Diesla ulega awarii po przejechaniu około 80 000–120 000 km. Objawy obejmują komunikaty o błędach na wyświetlaczu i obniżoną wydajność silnika, gdy poziom AdBlue jest niski.
  • Zużycie paska rozrządu w modelach z lat 2020-2022: Pasek rozrządu w pojazdach z lat 2020 i 2022 ulega przedwczesnemu zużyciu, szczególnie po przebiegu 60 000-80 000 km. Brak terminowej wymiany może prowadzić do uszkodzenia silnika.

Citroën C5 Aircross: Problemy z układem hybrydowym i akumulatorem

Układ hybrydowy Citroëna C5 Aircross wykazuje szereg słabych punktów, szczególnie w zakresie żywotności akumulatora i integracji systemów. Akumulator wysokonapięciowy zauważalnie traci pojemność już po 30 000–50 000 km, co skutkuje skróceniem zasięgu jazdy w trybie elektrycznym. Szczególnie w modelach z 2020 roku często występują usterki, w których układ nie potrafi prawidłowo przełączać się między zasilaniem elektrycznym a spalinowym. Niezawodność układu hybrydowego jest znacznie niższa niż oczekiwano, a awarie spowodowane awarią akumulatora nie należą do rzadkości. Kierowcy zgłaszają takie objawy, jak nagła utrata mocy, zapalenie się kontrolek na desce rozdzielczej i całkowita awaria napędu elektrycznego. Dolegliwości te są szczególnie częste w miesiącach zimowych, kiedy akumulator jest poddawany dodatkowemu obciążeniu.

Regularna konserwacja jest niezbędna dla zapewnienia długiej żywotności układu hybrydowego. Wrażliwe systemy zarządzania akumulatorem w Citroënie C5 Aircross wymagają specjalistycznego sprzętu diagnostycznego i regularnych aktualizacji oprogramowania co 20 000 km. Profesjonalny przegląd akumulatora wysokonapięciowego powinien być przeprowadzany co 40 000 km w celu wczesnego wykrycia spadku pojemności. Przy pierwszych oznakach spadku wydajności, konieczna jest natychmiastowa kontrola ogniw akumulatora i układu chłodzenia. Wymiana uszkodzonych modułów akumulatora może wydłużyć żywotność całego układu i zapobiec kosztownym awariom.

Citroën C5 Aircross: Problemy z automatyczną skrzynią biegów w silniku wysokoprężnym 1.5 BlueHDI 130

Citroën C5 Aircross: Problemy z automatyczną skrzynią biegów w silniku wysokoprężnym 1.5 BlueHDI 130

Automatyczna skrzynia biegów w modelach 1.5 BlueHDI 130 wykazuje charakterystyczne usterki, objawiające się szarpaniem przy zmianie biegów i opóźnioną reakcją. Kierowcy zgłaszają problemy ze zmianą biegów już po przejechaniu 40 000–60 000 km, zwłaszcza przy zmianie z pierwszego na drugi bieg. Skrzynia biegów zmienia biegi nierównomiernie i ma nieregularne punkty przełączania, co znacznie pogarsza komfort jazdy. W niektórych modelach z 2020 i 2022 roku występuje problem z przejściem skrzyni biegów w tryb awaryjny, pozostawiając do dyspozycji tylko kilka biegów. Te częste usterki objawiają się również wyciekami płynu przekładniowego i nietypowymi odgłosami podczas zmiany biegów. Słabości są szczególnie widoczne w ruchu miejskim, gdzie skrzynia biegów jest poddawana największemu obciążeniu.

Systematyczna kontrola ma kluczowe znaczenie dla wczesnego wykrywania problemów ze skrzynią biegów. Złożone automatyczne skrzynie biegów Citroëna C5 Aircross wymagają wymiany oleju na specjalny płyn ATF i regulacji punktów zmiany biegów co 60 000 km. Regularna diagnostyka układu sterowania skrzynią biegów co 40 000 km pozwala wykryć i skorygować błędy oprogramowania. Przy pierwszych oznakach problemów ze zmianą biegów należy natychmiast przepłukać skrzynię biegów i przeprogramować sterownik. Środki zapobiegawcze, takie jak delikatne przyspieszanie i regularna jazda autostradą, mogą znacznie wydłużyć żywotność skrzyni biegów.

Citroën C5 Aircross: Problemy z układem AdBlue

Citroën C5 Aircross: Problemy z układem AdBlue

Układ AdBlue w modelach Citroëna C5 Aircross z silnikiem Diesla nie działa niezawodnie i wykazuje różne usterki. Typowe objawy to komunikaty o błędach na wyświetlaczu, pojawiające się już po przejechaniu 80 000–120 000 km, oraz obniżona wydajność silnika przy niskim poziomie AdBlue. Układ nie uruchamia się prawidłowo, szczególnie w niskich temperaturach, co może prowadzić do problemów z rozruchem. Do typowych usterek należą zatkane przewody AdBlue, uszkodzone zawory dozujące oraz problemy z grzałką zbiornika AdBlue. Niezawodność układu jest szczególnie problematyczna w modelach z 2020 roku, w których awarie występują z powodu całkowitej awarii układu. Kierowcy zgłaszają kosztowne naprawy, ponieważ często konieczna jest wymiana całego modułu AdBlue. Żywotność pompy AdBlue wynosi często zaledwie 100 000–150 000 km, znacznie krócej niż deklarowana przez producenta.

Prawidłowe działanie układu AdBlue wymaga profesjonalnej kontroli. Wrażliwe elementy AdBlue w Citroënie C5 Aircross wymagają dokładnego czyszczenia i kontroli przewodów pod kątem osadzania się kryształów co 40 000 km. Regularne sprawdzanie jakości AdBlue i podgrzewacza zbiornika co 20 000 km może zapobiec przedwczesnym awariom. Przy pierwszych sygnałach ostrzegawczych należy natychmiast przepłukać układ i wyczyścić zawór dozujący. Stosowanie wysokiej jakości AdBlue i unikanie dłuższych przestojów może znacznie poprawić funkcjonalność układu.

RIDEX 106B0002 Żarówka, reflektor dalekosiężny H7 12V 55W PX26d, 4000K, Halogen, transparentny
Ocen - 42
Informacja o towar
  • Rodzaj lampy: H7
  • Projekt lampy: Halogen
  • Moc znamionowa [W]: 55
  • Napięcie [V]: 12
  • Kolor żarówki: transparentny
  • Temperatura koloru [K]: 4000
  • Natężenie światła [lm]: 1500
  • Żarówka z cokołem: PX26d
  • RIDEX: Żarówka, reflektor dalekosiężny
  • Numer artykułu: 106B0002
  • Stan: nowy
Szczegóły
RIDEX Żarówka, reflektor dalekosiężny H7 12V 55W PX26d, 4000K, Halogen, transparentny
Numer artykułu: 106B0002
12,99 zł
Cena za sztukę
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MANNOL ATF Multivehicle JWS MN8218-10 Olej do automatycznej skrzyni biegów ATF III, 10l
Ocen - 27
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: ATF III
  • Rekomendacje producenta: Aisin JWS 3309, VW G 052 025 A2, VW G 052 162 A1, VW G 052 990 A1, VW G 052 990 A2, VW G 055 025 A1, VW G 055 025 A2, BMW 83 22 0 403 248, BMW 83 22 2 163 514, BMW 83 22 9 407 765, BMW 83 22 9 407 807, BMW 7045E, BMW ETL-8072B, Chrysler ATF+3, Chrysler ATF+4, Ford Mercon V, Ford Mercon SP, Ford Mercon LV, Ford Mercon ATF-F, GM Dexron II E, GM Dexron III H, Honda ATF-Z1, Honda ATF DW-1, Hyundai SP-II, Hyundai SP-III, Infiniti Matic D, Infiniti Matic J, Infiiniti Matic K, Kia SP-II, Kia SP-III, MAN 339 F, MAN 339 V1, MAN 339 V2, MAN 339 Z1, MAN 339 Z2, Mazda ATF M-III, Mazda ATF M-V, MB 236.11, MB 236.2, MB 236.3, MB 236.5, MB 236.6, MB 236.7, MB 236.8, MB 236.9, MB 236.10, Mitsubishi SP-III, Mopar AS68RC, Nissan Matic D, Nissan Matic J, Nissan Matic K, Porsche JWS 3309, Subaru ATF-5, Subaru ATF-HP, Suzuki 3314, Suzuki 3317, Suzuki 2384K, Toyota T-IV, Lexus T-IV, Volvo 97340, Volvo 97341, ZF TE-ML 04D, ZF TE-ML 14B, ZF TE-ML 16L, ZF TE-ML 14A, ZF TE-ML 17
  • Specyfikacja: JASO M315 1A-LV
  • Seria: Multivehicle JWS
  • Linia produktów: ATF
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Pojemność [litr]: 10
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • MANNOL: Olej do automatycznej skrzyni biegów
  • Numer artykułu: MN8218-10
  • Nasza cena: 165,49 zł
Szczegóły
MANNOL Olej do automatycznej skrzyni biegów ATF III, 10l
Numer artykułu: MN8218-10
Więcej
165,49 zł
16,55 zł za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
4565.77 ELRING 751.830 Uszczelka, pompa podcisnieniowa
Ocen - 6
Informacja o towar
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 56
  • Grubość [mm]: 2,75
  • Materiał: ACM (poliakryl-kauczuk)
  • Numer pompy: 4565.77, 11667556919
  • Średnica [mm]: 61,5
  • Przekrój: Oring
  • Numer taryfy materiału: 3926909985
  • ELRING: Uszczelka, pompa podcisnieniowa
  • Numer artykułu: 751.830
  • Nasza cena: 10,49 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
ELRING Uszczelka, pompa podcisnieniowa
Numer artykułu: 751.830
10,49 zł
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MANNOL Dexron VI MN8207-4 Olej do automatycznej skrzyni biegów ATF VI, 4l, Czerwony
Ocen - 62
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: ATF VI
  • Rekomendacje producenta: JASO M315 1A-LV, Aisin ATF-0T4, Aisin ATF-0WS, Saturn Z 000169756, ALLISON C4, Bentley PY112995PA, Ford Mercon LV, Hyundai SP-IV, Hyundai SP4-M1, Hyundai SPH-IV, Hyundai SP-IV-RR, Hyundai WS, Hyundai NWS-9638, Toyota ATF FZ, Toyota ATF T-IV, Toyota ATF WS, MB 236.14, MB 236.15, MB 236.2, MB 236.41, MB 236.5, Nissan Matic D, Nissan Matic J, Nissan Matic K, Nissan Matic S, Nissan Matic W, VW G 052 533, VW G 053 001, VW G 055 005, VW G 055 162, VW G 055 540, VW G 060 162, BMW ATF 3+, BMW ATF 4, BMW ATF 6, Chrysler ATF+2, Chrysler ATF+3, Chrysler ATF+4, Honda ATF DW-1, Honda ATF 3.1, Honda ATF Z1, Isuzu ATF II, Isuzu ATF III, Isuzu SCS, LR TYK500050, Land Rover AW-1, LR LR0022460, LR LR023288, LR LR023289, Jaguar JLM 20238, Jaguar JLM 20292, Jaguar JLM 21044, MAN 339 A, MAN 339 D, MAN 339 F, Maserati 231603, Mazda ATF-FZ, Mazda ATF N-1, Mazda ATF S-1, Mazda ATF M-5, Mitsubishi ATF-J3, Mitsubishi ATF-MA1, Mitsubishi ATF-PA, Mitsubishi SP-IV, 000.043.205.28, 000.043.204.63, 000.043.304.00, 000.043.205.09, PSA 9730 AE, PSA B71 2340, Renault DP-0, Renault Matic D2, Saab 93 160 393, Saab 93 165 147, Ssangyong DSIH 5M-52, Ssangyong DSIH 5M-66, Subaru ATF HP, Subaru ATF WS, Suzuki ATF 2326, Suzuki ATF 2384K, Suzuki ATF 3314, Suzuki ATF 3317, Suzuki Matic D, Suzuki Matic J, Suzuki Matic S, Volvo 1161521, Volvo 1161621, Volvo 1161640, Volvo 1161540, Volvo 97340, Volvo 97341, ZF TE-ML 11, ZF TE-ML 21L
  • Linia produktów: Dexron VI
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj skrzyni biegów: do automatycznej skrzyni biegów, nie do automatycznej skrzyni biegów CVT (bezstopniowa)
  • Kolor: Czerwony
  • Pojemność [litr]: 4
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • MANNOL: Olej do automatycznej skrzyni biegów
  • Numer artykułu: MN8207-4
  • Nasza cena: 103,49 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
MANNOL Olej do automatycznej skrzyni biegów ATF VI, 4l, Czerwony
Numer artykułu: MN8207-4
Więcej
103,49 zł
25,87 zł za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
Blister 2pcs - 1 987 3 BOSCH 1 987 302 286 Żarówka, swiatła postojowe / swiatła pozycyjne W5W, 12V, 5W
Ocen - 38
Informacja o towar
  • Rodzaj lampy: W5W
  • Napięcie [V]: 12
  • Moc znamionowa [W]: 5
  • Żarówka z cokołem: W2.1x9.5d
  • BOSCH: Żarówka, swiatła postojowe / swiatła pozycyjne
  • Numer artykułu: 1 987 302 286
  • Stan: nowy
Szczegóły
BOSCH Żarówka, swiatła postojowe / swiatła pozycyjne W5W, 12V, 5W
Numer artykułu: 1 987 302 286
5,99 zł
Cena za sztukę
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy

Citroën C5 Aircross: problemy z dystrybutorem

Pasek rozrządu w modelach Citroën C5 Aircross z 2020 i 2022 roku ulega przedwczesnemu zużyciu, co może prowadzić do poważnych uszkodzeń silnika. Zużycie paska rozrządu staje się szczególnie poważne po przejechaniu 60 000–80 000 km, kiedy pasek może pęknąć bez ostrzeżenia. Objawami zużycia paska rozrządu są nierównomierna praca silnika, metaliczne odgłosy dochodzące z komory silnika, a w skrajnych przypadkach całkowite zatrzymanie silnika. Problem ten jest szczególnie powszechny w silnikach 1.5 BlueHDI 130, ponieważ pasek jest poddawany dużym obciążeniom. Wady materiałowe lub nieodpowiednie okresy międzyprzeglądowe mogą prowadzić do przedwczesnego zużycia. Słabe punkty paska rozrządu często objawiają się pęknięciem paska rozrządu lub zużytymi napinaczami, co ma wpływ na cały układ. Zerwany pasek rozrządu prowadzi do uszkodzenia tłoków, ponieważ jest to silnik kolizyjny.

Profesjonalna konserwacja jest niezbędna do szybkiego wykrycia problemów z paskiem. Krytyczne układy pasowe w Citroënie C5 Aircross wymagają przeglądu co 40 000 km oraz profilaktycznej wymiany co 100 000 km lub po 5 latach. Podczas przeglądu należy również sprawdzić napinacze, rolki prowadzące i pompę wody, ponieważ te elementy często zużywają się jednocześnie. Wczesna wymiana całego zestawu pasowego może zapobiec poważnym uszkodzeniom silnika i znacznie wydłużyć jego żywotność. Regularne oględziny paska pod kątem pęknięć lub przetarć powinny być przeprowadzane przy każdym przeglądzie.

Citroën C5 Aircross: Problemy z elektroniką i systemami wspomagania

Citroën C5 Aircross: Problemy z elektroniką i systemami wspomagania

Systemy elektroniczne Citroëna C5 Aircross wykazują różne słabości, objawiające się awariami systemów wspomagania kierowcy oraz problemami z elektroniką pokładową. W szczególności system ostrzegania o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu i adaptacyjny tempomat przestają działać niezawodnie po przejechaniu około 50 000–70 000 km. Częste usterki dotyczą również systemu multimedialnego, który albo nie uruchamia się prawidłowo, albo wyświetla komunikaty o błędach na ekranie dotykowym. Niezawodność elektronicznego hamulca postojowego również jest problematyczna, a doniesienia o awariach pojawiają się już po przejechaniu 40 000 km. Awarie spowodowane wadliwymi czujnikami nie są rzadkością, zwłaszcza w przypadku czujników parkowania i kamery 360°. Reklamacje nasilają się w przypadku pojazdów z 2020 roku, w których aktualizacje oprogramowania nie są wystarczające, aby rozwiązać problemy. Objawy obejmują komunikaty o błędach na wyświetlaczu, nieprawidłowo działające systemy wspomagania oraz sporadyczne awarie różnych podzespołów elektronicznych.

Regularna konserwacja ma kluczowe znaczenie dla prawidłowego działania systemów elektronicznych. Złożone moduły elektroniczne Citroëna C5 Aircross wymagają regularnych aktualizacji oprogramowania co 20 000 km oraz dokładnej diagnostyki wszystkich jednostek sterujących. W przypadku problemów elektronicznych, systematyczna diagnostyka z użyciem profesjonalnego sprzętu diagnostycznego jest niezbędna do identyfikacji uszkodzonych modułów. Kalibracja systemów wspomagania kierowcy po naprawie lub wymianie akumulatora jest niezbędna do prawidłowego działania. Środki zapobiegawcze, takie jak ochrona przed wilgocią i regularna kontrola złączy, mogą zapobiec wielu problemom elektronicznym.

MANNOL Dexron VI MN8207-20 Olej do automatycznej skrzyni biegów ATF VI, 20l, Czerwony
Ocen - 1
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: ATF VI
  • Rekomendacje producenta: JASO M315 1A-LV, Aisin ATF-0T4, Aisin ATF-0WS, Saturn Z 000169756, ALLISON C4, Bentley PY112995PA, Ford Mercon LV, Hyundai SP-IV, Hyundai SP4-M1, Hyundai SPH-IV, Hyundai SP-IV-RR, Hyundai WS, Hyundai NWS-9638, Toyota ATF FZ, Toyota ATF T-IV, Toyota ATF WS, MB 236.14, MB 236.15, MB 236.2, MB 236.41, MB 236.5, Nissan Matic D, Nissan Matic J, Nissan Matic K, Nissan Matic S, Nissan Matic W, VW G 052 533, VW G 053 001, VW G 055 005, VW G 055 162, VW G 055 540, VW G 060 162, BMW ATF 3+, BMW ATF 4, BMW ATF 6, Chrysler ATF+2, Chrysler ATF+3, Chrysler ATF+4, Honda ATF DW-1, Honda ATF 3.1, Honda ATF Z1, Isuzu ATF II, Isuzu ATF III, Isuzu SCS, LR TYK500050, Land Rover AW-1, LR LR0022460, LR LR023288, LR LR023289, Jaguar JLM 20238, Jaguar JLM 20292, Jaguar JLM 21044, MAN 339 A, MAN 339 D, MAN 339 F, Maserati 231603, Mazda ATF-FZ, Mazda ATF N-1, Mazda ATF S-1, Mazda ATF M-5, Mitsubishi ATF-J3, Mitsubishi ATF-MA1, Mitsubishi ATF-PA, Mitsubishi SP-IV, 000.043.205.28, 000.043.204.63, 000.043.304.00, 000.043.205.09, PSA 9730 AE, PSA B71 2340, Renault DP-0, Renault Matic D2, Saab 93 160 393, Saab 93 165 147, Ssangyong DSIH 5M-52, Ssangyong DSIH 5M-66, Subaru ATF HP, Subaru ATF WS, Suzuki ATF 2326, Suzuki ATF 2384K, Suzuki ATF 3314, Suzuki ATF 3317, Suzuki Matic D, Suzuki Matic J, Suzuki Matic S, Volvo 1161521, Volvo 1161621, Volvo 1161640, Volvo 1161540, Volvo 97340, Volvo 97341, ZF TE-ML 11, ZF TE-ML 21L
  • Linia produktów: Dexron VI
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj skrzyni biegów: do automatycznej skrzyni biegów, nie do automatycznej skrzyni biegów CVT (bezstopniowa)
  • Kolor: Czerwony
  • Pojemność [litr]: 20
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • MANNOL: Olej do automatycznej skrzyni biegów
  • Numer artykułu: MN8207-20
  • Nasza cena: 437,00 zł
Szczegóły
MANNOL Olej do automatycznej skrzyni biegów ATF VI, 20l, Czerwony
Numer artykułu: MN8207-20
Więcej
437,00 zł
21,85 zł za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
MANNOL ATF Multivehicle JWS MN8218-20 Olej do automatycznej skrzyni biegów ATF III, 20l
Ocen - 10
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: ATF III
  • Rekomendacje producenta: Aisin JWS 3309, VW G 052 025 A2, VW G 052 162 A1, VW G 052 990 A1, VW G 052 990 A2, VW G 055 025 A1, VW G 055 025 A2, BMW 83 22 0 403 248, BMW 83 22 2 163 514, BMW 83 22 9 407 765, BMW 83 22 9 407 807, BMW 7045E, BMW ETL-8072B, Chrysler ATF+3, Chrysler ATF+4, Ford Mercon V, Ford Mercon SP, Ford Mercon LV, Ford Mercon ATF-F, GM Dexron II E, GM Dexron III H, Honda ATF-Z1, Honda ATF DW-1, Hyundai SP-II, Hyundai SP-III, Infiniti Matic D, Infiniti Matic J, Infiiniti Matic K, Kia SP-II, Kia SP-III, MAN 339 F, MAN 339 V1, MAN 339 V2, MAN 339 Z1, MAN 339 Z2, Mazda ATF M-III, Mazda ATF M-V, MB 236.11, MB 236.2, MB 236.3, Mitsubishi SP-III, Mopar AS68RC, Nissan Matic D, Nissan Matic J, Nissan Matic K, Porsche JWS 3309, Subaru ATF-5, Subaru ATF-HP, Suzuki 3314, Suzuki 3317, Suzuki 2384K, Toyota T-IV, Lexus T-IV, Volvo 97340, Volvo 97341, ZF TE-ML 04D, ZF TE-ML 14B, ZF TE-ML 16L, ZF TE-ML 14A, ZF TE-ML 17, MB 236.5, MB 236.6, MB 236.7, MB 236.8, MB 236.9, MB 236.10
  • Specyfikacja: JASO M315 1A-LV
  • Seria: Multivehicle JWS
  • Linia produktów: ATF
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Pojemność [litr]: 20
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • MANNOL: Olej do automatycznej skrzyni biegów
  • Numer artykułu: MN8218-20
  • Nasza cena: 312,00 zł
Szczegóły
MANNOL Olej do automatycznej skrzyni biegów ATF III, 20l
Numer artykułu: MN8218-20
Więcej
312,00 zł
15,60 zł za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
QUICK BRAKE 113-1306X Zestaw tulei prowadzących, zacisk hamulca
Ocen - 78
Informacja o towar
  • Liczba na oś: 2
  • QUICK BRAKE: Zestaw tulei prowadzących, zacisk hamulca
  • Numer artykułu: 113-1306X
  • Stan: nowy
Szczegóły
QUICK BRAKE Zestaw tulei prowadzących, zacisk hamulca
Numer artykułu: 113-1306X
17,49 zł
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
SKF VKJP 1311 Zestaw osłon, półoż napędowa 110 [mm], Termoplast
Ocen - 15
Informacja o towar
  • Materiał: Termoplast
  • Wysokość [mm]: 110
  • Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 29, 93
  • Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
  • Średnica [mm]: 82
  • Średnica zewnętrzna 2 [mm]: 83
  • SKF: Zestaw osłon, półoż napędowa
  • Numer artykułu: VKJP 1311
  • Stan: nowy
Szczegóły
SKF Zestaw osłon, półoż napędowa 110 [mm], Termoplast
Numer artykułu: VKJP 1311
66,99 zł
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
990049 ATE 11.8171-0008.1 Sworzeń prowadzący, zacisk hamulca 12[mm]
Ocen - 60
Informacja o towar
  • Długość [mm]: 54,9
  • Średnica [mm]: 12
  • System hamulcowy: ATE
  • ATE: Sworzeń prowadzący, zacisk hamulca
  • Numer artykułu: 11.8171-0008.1
  • Stan: nowy
Szczegóły
ATE Sworzeń prowadzący, zacisk hamulca 12[mm]
Numer artykułu: 11.8171-0008.1
20,99 zł
Cena za sztukę
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy

Dodatkowe częste usterki Citroëna C5 Aircross

Na podstawie doświadczeń kierowców Citroëna C5 Aircross, występują następujące dodatkowe problemy:

 
  • Usterki sprężarki klimatyzacji: Występują najczęściej po przejechaniu 60 000–80 000 km, zwłaszcza przy intensywnym użytkowaniu w miesiącach letnich.
  • Problemy z elektryczną klapą bagażnika: Usterki mogą wystąpić już przy przebiegu 30 000 km i często są spowodowane przez uszkodzone silniki lub czujniki.
  • Zużycie klocków hamulcowych w modelach hybrydowych: Nierównomierne zużycie klocków hamulcowych po przejechaniu 40 000–50 000 km z powodu działania układu odzyskiwania energii.
  • Nieszczelności w dachu panoramicznym: przedostawanie się wody z powodu wadliwych uszczelek już po przejechaniu 20 000–40 000 km, szczególnie w modelach z 2020 r.
  • Problemy z systemem Start-Stop: Usterki pojawiające się po przejechaniu 50 000 km, często spowodowane słabym akumulatorem lub uszkodzonymi czujnikami.
  • Uszkodzone reflektory LED: Awaria poszczególnych elementów LED po przejechaniu 60 000–100 000 km, wymagająca kosztownych napraw.
  • Problemy z turbosprężarką w silnikach benzynowych: przedwczesne zużycie po przejechaniu 80 000–120 000 km, szczególnie przy częstych podróżach na krótkich dystansach.

Citroën C5 Aircross: mocne i słabe strony

Mocne strony Słabe strony
Wygodne podwozie Problemy z baterią hybrydową
Przestronne wnętrze Wady automatycznej skrzyni biegów
Nowoczesne obiekty Awarie układu AdBlue
Dobra przyczepność Rozłożone zużycie
Wszechstronny zakres silników Awarie elektroniczne
Atrakcyjny design Wady klimatyzacji
Praktyczne wymiary Wysokie koszty napraw

Pomimo technicznych słabości, Citroën C5 Aircross oferuje wysoki poziom komfortu i nowoczesne wyposażenie. Częste usterki dotyczą głównie skomplikowanych systemów, takich jak napęd hybrydowy, automatyczna skrzynia biegów i elektronika. Regularna i profesjonalna konserwacja jest niezbędna, aby zapewnić niezawodność i uniknąć kosztownych napraw. Szczególnie w przypadku nowszych modeli z lat 2020-2022, należy zapobiegawczo monitorować znane obszary problemowe.

 

AUTODOC Bestsellery: cześci w korzystnej cenie

12V 70AH 760A BOSCH S4 0 092 S4E 081 Akumulator 12V 70Ah 760A Akumulator EFB
Ocen - 45
Informacja o towar
  • Linia produktów: S4
  • Pojemność akumulatora [Ah]: 70
  • Akumulator: Akumulator EFB
  • Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 760
  • Długość [mm]: 278
  • Szerokość [mm]: 175
  • Wysokość [mm]: 190
  • Napięcie [V]: 12
  • DIN / ISO: L3
  • Wykonanie strefy podłogowej: B00
  • Rodzaj bieguna: 1
  • BOSCH: Akumulator
  • Numer artykułu: 0 092 S4E 081
  • Nasza cena: 548,50 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
BOSCH Akumulator 12V 70Ah 760A Akumulator EFB
Numer artykułu: 0 092 S4E 081
548,50 zł
30,00 zł Zastaw, Darmowa wysyłka
DR.MOTOR AUTOMOTIVE DRM01771 Pompa wtryskowa
Ocen - 1
Informacja o towar
  • Zawsze porównuj starą i nową część (w szczególności nr OE)
  • DR.MOTOR AUTOMOTIVE: Pompa wtryskowa
  • Numer artykułu: DRM01771
  • Nasza cena: 761,00 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
DR.MOTOR AUTOMOTIVE Pompa wtryskowa
Numer artykułu: DRM01771
761,00 zł
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
L2 Continental 2800012038280 Akumulator 12V 60Ah 640A Akumulator EFB
Ocen - 24
Informacja o towar
  • Pojemność akumulatora [Ah]: 60
  • Akumulator: Akumulator EFB
  • Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 640
  • Długość [mm]: 242
  • Szerokość [mm]: 175
  • Wysokość [mm]: 190
  • Napięcie [V]: 12
  • Ciężar [kg]: 16,2
  • DIN / ISO: L2
  • Przestrzegać zaleceń producenta pojazdu
  • Położenie biegunów 0
  • Wykonanie strefy podłogowej: B13
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Sterownik / oprogramowanie musi być adoptowany (update)
  • Continental: Akumulator
  • Numer artykułu: 2800012038280
  • Nasza cena: 462,50 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
Continental Akumulator 12V 60Ah 640A Akumulator EFB
Numer artykułu: 2800012038280
462,50 zł
30,00 zł Zastaw, Darmowa wysyłka
MAXGEAR 78-0090 Żarówka, reflektor dalekosiężny H7 12V 55W PX26d, Halogen, Niebieski
Ocen - 27
Informacja o towar
  • Rodzaj lampy: H7
  • Projekt lampy: Halogen
  • Moc znamionowa [W]: 55
  • Napięcie [V]: 12
  • Kolor żarówki: Niebieski
  • Oznaczenie kontrolne: ECE
  • Żarówka z cokołem: PX26d
  • MAXGEAR: Żarówka, reflektor dalekosiężny
  • Numer artykułu: 78-0090
  • Stan: nowy
Szczegóły
MAXGEAR Żarówka, reflektor dalekosiężny H7 12V 55W PX26d, Halogen, Niebieski
Numer artykułu: 78-0090
19,49 zł
Cena za sztukę
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
260011 ATE 11.0101-5407.2 Zestaw tulei prowadzących, zacisk hamulca
Ocen - 16
Informacja o towar
  • System hamulcowy: ATE
  • ATE: Zestaw tulei prowadzących, zacisk hamulca
  • Numer artykułu: 11.0101-5407.2
  • Stan: nowy
Szczegóły
ATE Zestaw tulei prowadzących, zacisk hamulca
Numer artykułu: 11.0101-5407.2
35,49 zł
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
P 7299 BOSCH F 026 407 299 Filtr oleju Wkład filtra
Ocen - 49
Informacja o towar
  • Rodzaj filtra: Wkład filtra
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
  • Wysokość [mm]: 75
  • Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 31, 24
  • Średnica [mm]: 64
  • BOSCH: Filtr oleju
  • Numer artykułu: F 026 407 299
  • Nasza cena: 37,99 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
BOSCH Filtr oleju Wkład filtra
Numer artykułu: F 026 407 299
37,99 zł
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
250038 ATE 11.0441-6008.2 Zestaw uszczelek, zacisk hamulca
Ocen - 5
Informacja o towar
  • do tłoka o średnicy [mm]: 60
  • System hamulcowy: ATE
  • ATE: Zestaw uszczelek, zacisk hamulca
  • Numer artykułu: 11.0441-6008.2
  • Nasza cena: 64,99 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
ATE Zestaw uszczelek, zacisk hamulca
Numer artykułu: 11.0441-6008.2
64,99 zł
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
CT1140 CONTITECH CT1140WP2 Zestaw paska rozrządu + pompa wody Il. zębów: 116, Szerokość: 25,4 [mm]
Ocen - 41
Informacja o towar
  • Liczba zębów: 116
  • Szerokość [mm]: 25,4
  • Wysokość opakowania [cm]: 18,7
  • Długość opakowania [cm]: 19,5
  • Szerokość opakowania [cm]: 18,2
  • Ciężar [kg]: 1,941
  • CONTITECH: Zestaw paska rozrządu + pompa wody
  • Numer artykułu: CT1140WP2
  • Nasza cena: 544,00 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
CONTITECH Zestaw paska rozrządu + pompa wody Il. zębów: 116, Szerokość: 25,4 [mm]
Numer artykułu: CT1140WP2
544,00 zł
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
EK131 (EK131) EXIDE AGM Auxiliary EK131 Akumulator 12V 13Ah 200A Akumulator AGM
Ocen - 19
Informacja o towar
  • Linia produktów: AGM Auxiliary
  • Pojemność akumulatora [Ah]: 13
  • Akumulator: Akumulator AGM
  • Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 200
  • Długość [mm]: 150
  • Szerokość [mm]: 90
  • Wysokość [mm]: 145
  • Napięcie [V]: 12
  • DIN / ISO: C56
  • Rodzaj bieguna: M04
  • Wykonanie strefy podłogowej: B00
  • Położenie biegunów: 1
  • EXIDE: Akumulator
  • Numer artykułu: EK131
  • Nasza cena: 262,50 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
EXIDE Akumulator 12V 13Ah 200A Akumulator AGM
Numer artykułu: EK131
262,50 zł
30,00 zł Zastaw, nie obejmuje kosztów dostawy
LIQUI MOLY Top Tec ATF 1800 20461 Olej do automatycznej skrzyni biegów ATF VI, 1l
Ocen - 5
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: ATF VI
  • Rekomendacje producenta: Dexron VI, Ford Mercon LV, Aisin Warner AW-1, BMW 83 22 0 142 516, BMW 83 22 2 152 426, BMW 83 22 2 289 720, BMW 83 22 2 305 396, BMW 83 22 2 305 397, BMW 83 22 2 355 599, BMW M-1375.4, Fiat 9.55550-AV5, Honda ATF 3.1, Honda ATF DW-1, Hyundai SP-IV-RR, Isuzu ATF WSI, JASO 1A-LV, JWS 3324, LR TYK500050, Mazda ATF FZ, MB 236.14, Mitsubishi ATF MA-1, Nissan AT-Matic S, Nissan Matic P, Toyota WS, VW G 055 005, VW G 055 162, VW G 055 540, VW G 060 162
  • Seria: ATF 1800
  • Linia produktów: Top Tec
  • Rodzaj połączenia: Butelka
  • Rodzaj skrzyni biegów: do automatycznej skrzyni biegów
  • Pojemność [litr]: 1
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • LIQUI MOLY: Olej do automatycznej skrzyni biegów
  • Numer artykułu: 20461
  • Nasza cena: 71,99 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
LIQUI MOLY Olej do automatycznej skrzyni biegów ATF VI, 1l
Numer artykułu: 20461
71,99 zł
71,99 zł za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy

Popularne posty

Zapisz się się do naszych newsletterów

Aby otrzymywać nasze najnowsze wiadomości i porady prosimy o podanie swojego adres e-mail: