• SHOP
  • CLUB
Wypróbuj konto Premium
0
Mój garaż
Dodaj pojazd
0
Artykułów #
0,00 PLN
Twój koszyk jest pusty

Silniki Opel Astra H

Spis treści

  1. Silniki Opel Astra H (2004-2009)
    1. Silniki benzynowe Opel Astra H (2004-2009)
    2. Silniki wysokoprężne Opel Astra H (2004-2009)
  2. Silniki Opel Astra H (2009-2014)
    1. Silniki benzynowe Opel Astra H (2009-2014)
    2. Silniki wysokoprężne Opel Astra H (2009-2014)
    3. Wysokowydajne silniki Opel Astra H (2009-2014)
  3. Wnioski: Najlepsze silniki Opel Astra H wszystkich generacji

Opel Astra H stał się jednym z najbardziej udanych samochodów kompaktowych w Europie w latach 2004-2014 i oferował imponującą różnorodność silników przez cały okres eksploatacji. Silniki Opel Astra H stale ewoluowały i odzwierciedlały postęp technologiczny lat 2000, od sprawdzonych silników wolnossących po nowoczesne jednostki turbodoładowane.

Silniki Opel Astra H (2004-2009)

Silniki Opel Astra H (2004-2009)

Wczesna faza Opel Astra H charakteryzowała się sprawdzoną technologią i solidnymi silnikami, które z łatwością osiągały przebieg od 250 000 do 350 000 kilometrów przy odpowiedniej konserwacji. Typowe naprawy główne były zwykle wymagane między 150 000 a 200 000 kilometrów, przy czym silniki wysokoprężne były generalnie trwalsze niż silniki benzynowe. Absolutnie najlepszym silnikiem tej wczesnej generacji był 1.9 CDTI o mocy 150 KM, który optymalnie łączył moc, niezawodność i oszczędność. Technologia była nadal stosunkowo prosta, co sprawiało, że naprawy były niedrogie, ale brakowało nowoczesnej wydajności i technologii wydechowych. W porównaniu do konkurentów, takich jak VW Golf V czy Ford Focus II, Astra H oferowała dobry stosunek ceny do osiągów i solidne wykonanie.

Silniki benzynowe Opel Astra H (2004-2009)

Gama silników benzynowych Opel Astra H obejmowała różne silniki wolnossące z rodziny Ecotec. Podstawowym silnikiem był 1,4-litrowy silnik o mocy 66 kW (90 KM), który okazał się ekonomiczny, ale miał zbyt małą moc. Bardziej popularny był 1,6-litrowy silnik o mocy 77 kW (105 KM) lub 85 kW (115 KM), który oferował dobrą równowagę między osiągami i zużyciem paliwa. Te silniki Opel Astra H były uważane za solidne, ale czasami cierpiały na problemy z cewką zapłonową i czujnikiem masowego przepływu powietrza. Najmocniejszym wolnossącym silnikiem benzynowym był 1,8-litrowy silnik o mocy 103 kW (140 KM), który oferował większą moc, ale był również znacznie bardziej spragniony. Wszystkie wczesne silniki benzynowe spełniały normę Euro 4 i charakteryzowały się łatwą konserwacją.

Silniki wysokoprężne Opel Astra H (2004-2009)

Silniki wysokoprężne Opel Astra H były zdominowane przez wypróbowany i przetestowany 1.7 CDTI o różnych poziomach mocy od 74 kW (100 KM) do 92 kW (125 KM). Silnik ten okazał się niezwykle niezawodny i ekonomiczny, ze zużyciem paliwa wynoszącym zaledwie od 4,8 do 5,5 litra na 100 km. Opel Astra H 1.9 CDTI był dostępny z mocą 88 kW (120 KM) lub 110 kW (150 KM) i był uważany za najlepszy silnik tej generacji. Te silniki Opel Astra H CDTI miały nowoczesny wtrysk common-rail i opcjonalny filtr cząstek stałych. Typowymi słabymi punktami były turbosprężarka po 180 000 km i sporadyczne problemy z układem wtryskowym, ale ogólnie były one bardzo trwałe.

Silnik Opel Astra H Moc wyjściowa Zużycie paliwa Typowe słabe punkty Ocena
1.4 Ecotec 90 KM 6,8-7,2 l/100 km Niewystarczająca moc, cewki zapłonowe Średnia
1.6 Ecotec 105-115 KM 7,0-7,8 l/100km Czujnik masowego przepływu powietrza, solidny Dobry
1.8 Ecotec 140 KM 8,2-8,8 l/100km Wysokie zużycie paliwa Średnie
1.7 CDTI 100-125 KM 4,8-5,5 l/100 km Turbosprężarka po 180 000 km Bardzo dobry
1.9 CDTI 120-150 KM 5,2-5,8 l/100km Bardzo wytrzymały, najlepszy silnik Bardzo dobry

Silniki Opel Astra H (2009-2014)

Faza faceliftingu Opel Astra H przyniosła znaczące ulepszenia techniczne i nowe technologie silnikowe. Przebiegi wzrosły do 300 000-400 000 kilometrów dla najlepszych silników, a poważne naprawy były zwykle wymagane dopiero po 200 000 kilometrów. Absolutnym hitem był nowy silnik 2.0 CDTI o mocy 165 KM, który łączył najnowocześniejszą technologię układu wydechowego z wysokimi osiągami. Technologia turbo została również po raz pierwszy wprowadzona w silnikach benzynowych z silnikiem 1.4 Turbo, chociaż nadal miała problemy z ząbkowaniem. Zmienione silniki spełniały już normę Euro 5 i oferowały znacznie lepsze wartości emisji. Astra H była teraz również w stanie technologicznie konkurować z konkurencją i oferowała nowoczesne funkcje, takie jak systemy start-stop.

Silniki benzynowe Opel Astra H (2009-2014)

Zmieniona gama silników benzynowych Opel Astra H zachowała sprawdzone silniki wolnossące, ale dodała nowe technologie. Silnik o pojemności 1,4 litra otrzymał moc zwiększoną do 74 kW (100 KM), podczas gdy silnik o pojemności 1,6 litra oferowany był standardowo z mocą 85 kW (115 KM). Nowością był 1.4 Turbo o mocy 103 kW (140 KM), pierwszy turbodoładowany silnik benzynowy w Astrze H. Chociaż Opel Astra H Turbo oferował większą moc przy mniejszej pojemności skokowej, cierpiał na problemy z turbosprężarką i zwiększone zużycie oleju. Silniki wolnossące pozostały bardziej niezawodnym wyborem, nawet jeśli były mniej zaawansowane technicznie. Wszystkie silniki benzynowe otrzymały ulepszenia w zakresie kontroli emisji i spełniały normę Euro 5.

Silniki wysokoprężne Opel Astra H (2009-2014)

Silniki wysokoprężne Opel Astra H otrzymały znaczące ulepszenia wraz z liftingiem. Sprawdzony silnik 1.7 CDTI został udoskonalony i oferował moc 81 kW (110 KM) lub 96 kW (130 KM). Zupełną nowością był 2.0 CDTI o mocy 118 kW (160 KM) lub 121 kW (165 KM), który okazał się technicznym arcydziełem. Te silniki Opel Astra H CDTI były wyposażone w najnowszą technologię common-rail trzeciej generacji, doładowanie bi-turbo w 2.0 CDTI i filtry cząstek stałych w standardzie. Opel Astra H 2.0 CDTI stał się najlepszym silnikiem z całej serii - był mocny, oszczędny (5,4-6,2 l/100 km) i niezwykle trwały. Jedynie bardziej złożony układ oczyszczania spalin z systemem AdBlue w 2.0 CDTI nieznacznie zwiększał koszty utrzymania.

Wysokowydajne silniki Opel Astra H (2009-2014)

Sportowym kierowcom Opel zaoferował Astra H OPC z silnikiem 2.0 turbo o mocy 177 kW (240 KM). Ten silnik Opel Astra H OPC bazował na sprawdzonej technologii Ecotec, ale został wyposażony w dużą turbosprężarkę i wzmocnione komponenty. Pomimo swojej mocy okazał się stosunkowo niezawodny, ale wymagał częstszej konserwacji i wysokiej jakości olejów. Zużycie paliwa wynosiło 9,5-11,2 litra na 100 km, co było akceptowalne dla klasy wydajności.

Silnik Opel Astra H Moc wyjściowa Zużycie paliwa Typowe niedociągnięcia Ocena
1.4 Ecotec 100 KM 6,5-7,0 l/100 km Solidny, sprawdzony Dobry
1.6 Ecotec 115 KM 6,8-7,5 l/100km Bardzo niezawodny Bardzo dobry
1.4 Turbo 140 KM 6,2-7,8 l/100km Turbosprężarka, zużycie oleju Umiarkowane
1.7 CDTI 110-130 KM 4,5-5,2 l/100km Wytrzymały, oszczędny Bardzo dobry
2.0 CDTI 160-165 KM 5,4-6,2 l/100km Najlepszy silnik, bardzo trwały Bardzo dobry
2.0 OPC Turbo 240 KM 9,5-11,2 l/100km Wysokie koszty utrzymania Dobry

Wnioski: Najlepsze silniki Opel Astra H wszystkich generacji

Rozwój silników Opel Astra H wykazuje wyraźną poprawę na przestrzeni okresu produkcji. Podczas gdy wczesne silniki imponowały prostotą i solidnością, późniejsze jednostki przyniosły nowoczesne technologie i lepszą wydajność. Silniki wysokoprężne konsekwentnie okazywały się lepszym wyborem dla częstych kierowców, podczas gdy silniki benzynowe nadrabiały zaległości techniczne, zwłaszcza w późniejszej fazie.

  • Najlepszy silnik benzynowy Opel Astra H:

1.6 Ecotec o mocy 115 KM (II generacja) oferuje optymalną równowagę między niezawodnością, osiągami i zużyciem paliwa bez problemów związanych z technologią turbo.

  • Najlepszy silnik wysokoprężny Opel Astra H:

2.0 CDTI o mocy 165 KM (II generacja) łączy w sobie najnowocześniejszą technologię, wysokie osiągi i wyjątkową trwałość - absolutnie najlepszy silnik w gamie.

  • Najlepszy wysokowydajny silnik Opel Astra H:

2.0 OPC Turbo o mocy 240 KM oferował imponujące osiągi jezdne przy akceptowalnej niezawodności silnika o wysokich osiągach.

W zakresie konserwacji i części zamiennych do wszystkich generacji Opel Astra H, AUTODOC oferuje szeroką gamę oryginalnych i wysokiej jakości części zamiennych z szybką dostawą i fachowym doradztwem.

AUTODOC Bestsellery: cześci w korzystnej cenie

FEBI BILSTEIN 100401 Zestaw osłon, półoż napędowa Od strony skrzyni biegów, Termoplast
Ocen - 4
Informacja o towar
  • Strona zabudowy: Od strony skrzyni biegów
  • Materiał: Termoplast
  • Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 27, 71
  • Ciężar [kg]: 0,259
  • uwzględnić informację serwisową
  • Długość [mm]: 107
  • FEBI BILSTEIN: Zestaw osłon, półoż napędowa
  • Numer artykułu: 100401
  • Stan: nowy
Szczegóły
FEBI BILSTEIN Zestaw osłon, półoż napędowa Od strony skrzyni biegów, Termoplast
Numer artykułu: 100401
61,13 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MANNOL ATF Multivehicle JWS MN8218-10 Olej do automatycznej skrzyni biegów ATF III, 10l
Ocen - 23
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: ATF III
  • Rekomendacje producenta: Aisin JWS 3309, VW G 052 025 A2, VW G 052 162 A1, VW G 052 990 A1, VW G 052 990 A2, VW G 055 025 A1, VW G 055 025 A2, BMW 83 22 0 403 248, BMW 83 22 2 163 514, BMW 83 22 9 407 765, BMW 83 22 9 407 807, BMW 7045E, BMW ETL-8072B, Chrysler ATF+3, Chrysler ATF+4, Ford Mercon V, Ford Mercon SP, Ford Mercon LV, Ford Mercon ATF-F, GM Dexron II E, GM Dexron III H, Honda ATF-Z1, Honda ATF DW-1, Hyundai SP-II, Hyundai SP-III, Infiniti Matic D, Infiniti Matic J, Infiiniti Matic K, Kia SP-II, Kia SP-III, MAN 339 F, MAN 339 V1, MAN 339 V2, MAN 339 Z1, MAN 339 Z2, Mazda ATF M-III, Mazda ATF M-V, MB 236.11, MB 236.2, MB 236.3, MB 236.5, MB 236.6, MB 236.7, MB 236.8, MB 236.9, MB 236.10, Mitsubishi SP-III, Mopar AS68RC, Nissan Matic D, Nissan Matic J, Nissan Matic K, Porsche JWS 3309, Subaru ATF-5, Subaru ATF-HP, Suzuki 3314, Suzuki 3317, Suzuki 2384K, Toyota T-IV, Lexus T-IV, Volvo 97340, Volvo 97341, ZF TE-ML 04D, ZF TE-ML 14B, ZF TE-ML 16L, ZF TE-ML 14A, ZF TE-ML 17
  • Specyfikacja: JASO M315 1A-LV
  • Seria: Multivehicle JWS
  • Linia produktów: ATF
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Pojemność [litr]: 10
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • MANNOL: Olej do automatycznej skrzyni biegów
  • Numer artykułu: MN8218-10
  • Nasza cena: 165,00 PLN
Szczegóły
MANNOL Olej do automatycznej skrzyni biegów ATF III, 10l
Numer artykułu: MN8218-10
Więcej
165,00 PLN
16,50 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
20650130122 EIBACH Sportline E20-65-013-01-22 Zestaw zawieszenia, sprężyny śrubowe
Ocen - 1
Informacja o towar
  • Obciążenie osi tylnej do [kg]: 860
  • Nacisk na oś przednią do [kg]: 960
  • Linia produktów: Sportline
  • Masa ciągniona [kg]: 925
  • Rodzaj rejestracji: z certyfikatem
  • EIBACH: Zestaw zawieszenia, sprężyny śrubowe
  • Numer artykułu: E20-65-013-01-22
  • Nasza cena: 846,57 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
EIBACH Zestaw zawieszenia, sprężyny śrubowe
Numer artykułu: E20-65-013-01-22
846,57 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
206 440 001 TOPRAN 206 440 Pokrywa ochronna, piasta koła
Ocen - 13
Informacja o towar
  • Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach
  • Średnica [mm]: 47
  • Wysokość [mm]: 33
  • Materiał: blacha stalowa
  • TOPRAN: Pokrywa ochronna, piasta koła
  • Numer artykułu: 206 440
  • Nasza cena: 7,59 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
TOPRAN Pokrywa ochronna, piasta koła
Numer artykułu: 206 440
7,59 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
ALKAR 6125438 Lusterko zewnętrzne z lewej, elektryczny, ogrzewany, asferyczny, dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
Ocen - 35
Informacja o towar
  • Strona zabudowy: z lewej
  • Tryb pracy: elektryczny
  • Lusterko zewnętrzne / wewnętrzne: ogrzewany, asferyczny
  • Pojazd z kierownicą po lewej / prawej stronie: dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
  • Produkt w parze: 6126438
  • ALKAR: Lusterko zewnętrzne
  • Numer artykułu: 6125438
  • Nasza cena: 142,55 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
ALKAR Lusterko zewnętrzne z lewej, elektryczny, ogrzewany, asferyczny, dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
Numer artykułu: 6125438
142,55 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MOTUL 8100 X-CESS 102870 Olej silnikowy 5W-40, 5l
Ocen - 26
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: 5W-40
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API SN, API CF
  • Rekomendacje producenta: PSA B71 2296, GM LL-B-025, MB 229.5, Porsche A40, VW 502 00, Renault RN0710, Fiat 9.55535-H2, Fiat 9.55535-M2, Fiat 9.55535-N2, Renault RN0700, VW 505 00, BMW Longlife-01
  • Pojemność [litr]: 5
  • Linia produktów: 8100
  • Seria: X-CESS
  • Numer artykułu: 102870
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • MOTUL: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 149,84 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
MOTUL Olej silnikowy 5W-40, 5l
Numer artykułu: 102870
149,84 PLN
29,97 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
LB3 Continental Start-Stop 2800012004280 Akumulator 12V 65Ah 650A Akumulator EFB
Ocen - 14
Informacja o towar
  • Linia produktów: Start-Stop
  • Pojemność akumulatora [Ah]: 65
  • Akumulator: Akumulator EFB
  • Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 650
  • Długość [mm]: 278
  • Szerokość [mm]: 175
  • Wysokość [mm]: 175
  • Napięcie [V]: 12
  • Ciężar [kg]: 17,3
  • DIN / ISO: LB3
  • Przestrzegać zaleceń producenta pojazdu
  • Położenie biegunów 0
  • Wykonanie strefy podłogowej: B13
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Sterownik / oprogramowanie musi być adoptowany (update)
  • Continental: Akumulator
  • Numer artykułu: 2800012004280
  • Nasza cena: 566,10 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
Continental Akumulator 12V 65Ah 650A Akumulator EFB
Numer artykułu: 2800012004280
566,10 PLN
30,00 PLN Zastaw, Darmowa wysyłka
Blister 2pcs - 1 987 3 BOSCH 1 987 302 286 Żarówka, swiatła postojowe / swiatła pozycyjne W5W, 12V, 5W
Ocen - 36
Informacja o towar
  • Rodzaj lampy: W5W
  • Napięcie [V]: 12
  • Moc znamionowa [W]: 5
  • Żarówka z cokołem: W2.1x9.5d
  • BOSCH: Żarówka, swiatła postojowe / swiatła pozycyjne
  • Numer artykułu: 1 987 302 286
  • Stan: nowy
Szczegóły
BOSCH Żarówka, swiatła postojowe / swiatła pozycyjne W5W, 12V, 5W
Numer artykułu: 1 987 302 286
5,63 PLN
Cena za sztukę
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MANNOL Extreme MN7915-5 Olej silnikowy 5W-40, 5l
Ocen - 41
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: 5W-40
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API SN, API CH-4
  • JASO: JASO MA2
  • Rekomendacje producenta: MB 226.5, MB 229.3, MB 229.5, VW 502 00, VW 505 00, Porsche A40, Renault RN0700, Renault RN0710, BMW Longlife-01, BMW Longlife-98, PSA B71 2296, Fiat 9.55535-H2, Fiat 9.55535-Z2, Chrysler MS-10850, Chrysler MS-10896, Chrysler MS-12991, GM LL-A-025, GM LL-B-025
  • Pojemność [litr]: 5
  • Seria: Extreme
  • Numer artykułu: MN7915-5
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód, Motocykl
  • MANNOL: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 126,59 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
MANNOL Olej silnikowy 5W-40, 5l
Numer artykułu: MN7915-5
Więcej
126,59 PLN
25,32 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
ELRING 127.540 Zestaw uszczelek, skrzynia korbowa z wałem korbowym z pierścieniami uszczelniającymi
Ocen - 4
Informacja o towar
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z wałem korbowym z pierścieniami uszczelniającymi
  • Numer taryfy materiału: 8484900000
  • ELRING: Zestaw uszczelek, skrzynia korbowa
  • Numer artykułu: 127.540
  • Nasza cena: 237,84 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
ELRING Zestaw uszczelek, skrzynia korbowa z wałem korbowym z pierścieniami uszczelniającymi
Numer artykułu: 127.540
237,84 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
ELRING 359.300 Pierścień uszczelniający, korek spustowy oleju FPM (fluor-kauczuk)
Ocen - 55
Informacja o towar
  • Materiał: FPM (fluor-kauczuk)
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 18
  • Grubość [mm]: 1,5
  • Kształt: Wersja A
  • Rodzaj uszczelnienia: Uszczelka metalowo-elastomerowa
  • Średnica [mm]: 26
  • Średnica otworu centrującego [mm]: 14,7
  • Przestrzegać danych technicznych
  • Numer taryfy materiału: 4016935050
  • ELRING: Pierścień uszczelniający, korek spustowy oleju
  • Numer artykułu: 359.300
  • Nasza cena: 4,41 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
ELRING Pierścień uszczelniający, korek spustowy oleju FPM (fluor-kauczuk)
Numer artykułu: 359.300
4,41 PLN
Cena za sztukę
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
RAVENOL RUP Racing Ultra Performance 1141091-004-01-999 Olej silnikowy 5W-40, 4l
Ocen - 2
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: 5W-40
  • ACEA: ACEA C3
  • API: API SN
  • Rekomendacje producenta: BMW Longlife-04, DEXOS 2, MB 229.51, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 511 00, Ford WSS-M2C917-A, MB 226.5, Porsche C40
  • Pojemność [litr]: 4
  • Seria: RUP Racing Ultra, Performance
  • Numer artykułu: 1141091-004-01-999
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • RAVENOL: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 474,62 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
RAVENOL Olej silnikowy 5W-40, 4l
Numer artykułu: 1141091-004-01-999
474,62 PLN
118,66 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
DIEDERICHS 1806064 Spojler z przodu po prawej
Informacja o towar
  • Strona zabudowy: z przodu po prawej
  • DIEDERICHS: Spojler
  • Numer artykułu: 1806064
  • Nasza cena: 91,00 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
DIEDERICHS Spojler z przodu po prawej
Numer artykułu: 1806064
91,00 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
VAN WEZEL 3748504 Spojler z przodu po prawej
Informacja o towar
  • Strona zabudowy: z przodu po prawej
  • Jakość: Equipart Certified
  • Produkt w parze: 3748503
  • VAN WEZEL: Spojler
  • Numer artykułu: 3748504
  • Nasza cena: 81,19 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
VAN WEZEL Spojler z przodu po prawej
Numer artykułu: 3748504
81,19 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
QUICK BRAKE 113-1306X Zestaw tulei prowadzących, zacisk hamulca
Ocen - 76
Informacja o towar
  • Liczba na oś: 2
  • QUICK BRAKE: Zestaw tulei prowadzących, zacisk hamulca
  • Numer artykułu: 113-1306X
  • Stan: nowy
Szczegóły
QUICK BRAKE Zestaw tulei prowadzących, zacisk hamulca
Numer artykułu: 113-1306X
18,58 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy

Popularne posty

Zapisz się się do naszych newsletterów

Aby otrzymywać nasze najnowsze wiadomości i porady prosimy o podanie swojego adres e-mail: