Spis treści
Silniki Opel Astra H
Opel Astra H stał się jednym z najbardziej udanych samochodów kompaktowych w Europie w latach 2004-2014 i oferował imponującą różnorodność silników przez cały okres eksploatacji. Silniki Opel Astra H stale ewoluowały i odzwierciedlały postęp technologiczny lat 2000, od sprawdzonych silników wolnossących po nowoczesne jednostki turbodoładowane.

Silniki Opel Astra H (2004-2009)
Wczesna faza Opel Astra H charakteryzowała się sprawdzoną technologią i solidnymi silnikami, które z łatwością osiągały przebieg od 250 000 do 350 000 kilometrów przy odpowiedniej konserwacji. Typowe naprawy główne były zwykle wymagane między 150 000 a 200 000 kilometrów, przy czym silniki wysokoprężne były generalnie trwalsze niż silniki benzynowe. Absolutnie najlepszym silnikiem tej wczesnej generacji był 1.9 CDTI o mocy 150 KM, który optymalnie łączył moc, niezawodność i oszczędność. Technologia była nadal stosunkowo prosta, co sprawiało, że naprawy były niedrogie, ale brakowało nowoczesnej wydajności i technologii wydechowych. W porównaniu do konkurentów, takich jak VW Golf V czy Ford Focus II, Astra H oferowała dobry stosunek ceny do osiągów i solidne wykonanie.
Silniki benzynowe Opel Astra H (2004-2009)
Gama silników benzynowych Opel Astra H obejmowała różne silniki wolnossące z rodziny Ecotec. Podstawowym silnikiem był 1,4-litrowy silnik o mocy 66 kW (90 KM), który okazał się ekonomiczny, ale miał zbyt małą moc. Bardziej popularny był 1,6-litrowy silnik o mocy 77 kW (105 KM) lub 85 kW (115 KM), który oferował dobrą równowagę między osiągami i zużyciem paliwa. Te silniki Opel Astra H były uważane za solidne, ale czasami cierpiały na problemy z cewką zapłonową i czujnikiem masowego przepływu powietrza. Najmocniejszym wolnossącym silnikiem benzynowym był 1,8-litrowy silnik o mocy 103 kW (140 KM), który oferował większą moc, ale był również znacznie bardziej spragniony. Wszystkie wczesne silniki benzynowe spełniały normę Euro 4 i charakteryzowały się łatwą konserwacją.
Silniki wysokoprężne Opel Astra H (2004-2009)
Silniki wysokoprężne Opel Astra H były zdominowane przez wypróbowany i przetestowany 1.7 CDTI o różnych poziomach mocy od 74 kW (100 KM) do 92 kW (125 KM). Silnik ten okazał się niezwykle niezawodny i ekonomiczny, ze zużyciem paliwa wynoszącym zaledwie od 4,8 do 5,5 litra na 100 km. Opel Astra H 1.9 CDTI był dostępny z mocą 88 kW (120 KM) lub 110 kW (150 KM) i był uważany za najlepszy silnik tej generacji. Te silniki Opel Astra H CDTI miały nowoczesny wtrysk common-rail i opcjonalny filtr cząstek stałych. Typowymi słabymi punktami były turbosprężarka po 180 000 km i sporadyczne problemy z układem wtryskowym, ale ogólnie były one bardzo trwałe.
Silnik Opel Astra H | Moc wyjściowa | Zużycie paliwa | Typowe słabe punkty | Ocena |
---|---|---|---|---|
1.4 Ecotec | 90 KM | 6,8-7,2 l/100 km | Niewystarczająca moc, cewki zapłonowe | Średnia |
1.6 Ecotec | 105-115 KM | 7,0-7,8 l/100km | Czujnik masowego przepływu powietrza, solidny | Dobry |
1.8 Ecotec | 140 KM | 8,2-8,8 l/100km | Wysokie zużycie paliwa | Średnie |
1.7 CDTI | 100-125 KM | 4,8-5,5 l/100 km | Turbosprężarka po 180 000 km | Bardzo dobry |
1.9 CDTI | 120-150 KM | 5,2-5,8 l/100km | Bardzo wytrzymały, najlepszy silnik | Bardzo dobry |

Silniki Opel Astra H (2009-2014)
Faza faceliftingu Opel Astra H przyniosła znaczące ulepszenia techniczne i nowe technologie silnikowe. Przebiegi wzrosły do 300 000-400 000 kilometrów dla najlepszych silników, a poważne naprawy były zwykle wymagane dopiero po 200 000 kilometrów. Absolutnym hitem był nowy silnik 2.0 CDTI o mocy 165 KM, który łączył najnowocześniejszą technologię układu wydechowego z wysokimi osiągami. Technologia turbo została również po raz pierwszy wprowadzona w silnikach benzynowych z silnikiem 1.4 Turbo, chociaż nadal miała problemy z ząbkowaniem. Zmienione silniki spełniały już normę Euro 5 i oferowały znacznie lepsze wartości emisji. Astra H była teraz również w stanie technologicznie konkurować z konkurencją i oferowała nowoczesne funkcje, takie jak systemy start-stop.
Silniki benzynowe Opel Astra H (2009-2014)
Zmieniona gama silników benzynowych Opel Astra H zachowała sprawdzone silniki wolnossące, ale dodała nowe technologie. Silnik o pojemności 1,4 litra otrzymał moc zwiększoną do 74 kW (100 KM), podczas gdy silnik o pojemności 1,6 litra oferowany był standardowo z mocą 85 kW (115 KM). Nowością był 1.4 Turbo o mocy 103 kW (140 KM), pierwszy turbodoładowany silnik benzynowy w Astrze H. Chociaż Opel Astra H Turbo oferował większą moc przy mniejszej pojemności skokowej, cierpiał na problemy z turbosprężarką i zwiększone zużycie oleju. Silniki wolnossące pozostały bardziej niezawodnym wyborem, nawet jeśli były mniej zaawansowane technicznie. Wszystkie silniki benzynowe otrzymały ulepszenia w zakresie kontroli emisji i spełniały normę Euro 5.
Silniki wysokoprężne Opel Astra H (2009-2014)
Silniki wysokoprężne Opel Astra H otrzymały znaczące ulepszenia wraz z liftingiem. Sprawdzony silnik 1.7 CDTI został udoskonalony i oferował moc 81 kW (110 KM) lub 96 kW (130 KM). Zupełną nowością był 2.0 CDTI o mocy 118 kW (160 KM) lub 121 kW (165 KM), który okazał się technicznym arcydziełem. Te silniki Opel Astra H CDTI były wyposażone w najnowszą technologię common-rail trzeciej generacji, doładowanie bi-turbo w 2.0 CDTI i filtry cząstek stałych w standardzie. Opel Astra H 2.0 CDTI stał się najlepszym silnikiem z całej serii - był mocny, oszczędny (5,4-6,2 l/100 km) i niezwykle trwały. Jedynie bardziej złożony układ oczyszczania spalin z systemem AdBlue w 2.0 CDTI nieznacznie zwiększał koszty utrzymania.
Wysokowydajne silniki Opel Astra H (2009-2014)
Sportowym kierowcom Opel zaoferował Astra H OPC z silnikiem 2.0 turbo o mocy 177 kW (240 KM). Ten silnik Opel Astra H OPC bazował na sprawdzonej technologii Ecotec, ale został wyposażony w dużą turbosprężarkę i wzmocnione komponenty. Pomimo swojej mocy okazał się stosunkowo niezawodny, ale wymagał częstszej konserwacji i wysokiej jakości olejów. Zużycie paliwa wynosiło 9,5-11,2 litra na 100 km, co było akceptowalne dla klasy wydajności.
Silnik Opel Astra H | Moc wyjściowa | Zużycie paliwa | Typowe niedociągnięcia | Ocena |
---|---|---|---|---|
1.4 Ecotec | 100 KM | 6,5-7,0 l/100 km | Solidny, sprawdzony | Dobry |
1.6 Ecotec | 115 KM | 6,8-7,5 l/100km | Bardzo niezawodny | Bardzo dobry |
1.4 Turbo | 140 KM | 6,2-7,8 l/100km | Turbosprężarka, zużycie oleju | Umiarkowane |
1.7 CDTI | 110-130 KM | 4,5-5,2 l/100km | Wytrzymały, oszczędny | Bardzo dobry |
2.0 CDTI | 160-165 KM | 5,4-6,2 l/100km | Najlepszy silnik, bardzo trwały | Bardzo dobry |
2.0 OPC Turbo | 240 KM | 9,5-11,2 l/100km | Wysokie koszty utrzymania | Dobry |

Wnioski: Najlepsze silniki Opel Astra H wszystkich generacji
Rozwój silników Opel Astra H wykazuje wyraźną poprawę na przestrzeni okresu produkcji. Podczas gdy wczesne silniki imponowały prostotą i solidnością, późniejsze jednostki przyniosły nowoczesne technologie i lepszą wydajność. Silniki wysokoprężne konsekwentnie okazywały się lepszym wyborem dla częstych kierowców, podczas gdy silniki benzynowe nadrabiały zaległości techniczne, zwłaszcza w późniejszej fazie.
- Najlepszy silnik benzynowy Opel Astra H:
1.6 Ecotec o mocy 115 KM (II generacja) oferuje optymalną równowagę między niezawodnością, osiągami i zużyciem paliwa bez problemów związanych z technologią turbo.
- Najlepszy silnik wysokoprężny Opel Astra H:
2.0 CDTI o mocy 165 KM (II generacja) łączy w sobie najnowocześniejszą technologię, wysokie osiągi i wyjątkową trwałość - absolutnie najlepszy silnik w gamie.
- Najlepszy wysokowydajny silnik Opel Astra H:
2.0 OPC Turbo o mocy 240 KM oferował imponujące osiągi jezdne przy akceptowalnej niezawodności silnika o wysokich osiągach.
W zakresie konserwacji i części zamiennych do wszystkich generacji Opel Astra H, AUTODOC oferuje szeroką gamę oryginalnych i wysokiej jakości części zamiennych z szybką dostawą i fachowym doradztwem.