• SHOP
  • CLUB
Wypróbuj konto Premium
0
Mój garaż
Dodaj pojazd
0
Artykułów #
0,00 PLN
Twój koszyk jest pusty

Silniki VW Caddy 3

Spis treści

  1. Silniki VW Caddy 3 - pierwsza generacja (2004-2010)
    1. Silniki benzynowe VW Caddy 3: pierwsza generacja (2004-2010)
    2. Silniki wysokoprężne VW Caddy 3 TDI: pierwsza generacja (2004-2010)
  2. VW Caddy 3 silniki - lifting Euro-5 (2010-2015)
    1. Silniki benzynowe VW Caddy 3 TSI: Euro-5 facelift (2010-2015)
    2. VW Caddy 3 silniki wysokoprężne common-rail: Euro-5 facelift (2010-2015)
  3. Wnioski: Najlepsze silniki VW Caddy 3 wszystkich generacji

Od 2004 roku VW Caddy 3 stał się wszechstronnym bestsellerem w segmencie kompaktowych pojazdów użytkowych i oferował imponującą gamę silników, od ekonomicznych jednostek wysokoprężnych po mocne silniki benzynowe. W ciągu jedenastoletniego okresu produkcji, trzecia generacja Caddy przeszła różne prace rozwojowe nad silnikami i ulepszenia techniczne, które położyły podwaliny pod nowoczesne technologie napędowe.

Silniki VW Caddy 3 - pierwsza generacja (2004-2010)

Silniki VW Caddy 3 - pierwsza generacja (2004-2010)

Pierwsza faza VW Caddy 3 charakteryzowała się sprawdzoną technologią silnikową i solidną długoterminową trwałością. Typowe przebiegi od 250 000 do 350 000 kilometrów były całkiem realne przy prawidłowej konserwacji, a poważne naprawy zwykle wymagały dopiero po 200 000 kilometrów. Absolutnie topowym silnikiem tej generacji był 2.0 TDI o mocy 140 KM (BKD), który imponował połączeniem osiągów i niezawodności. Gama silników koncentrowała się na sprawdzonej technologii benzynowej FSI i nowoczesnych silnikach wysokoprężnych common-rail, co stawiało Caddy 3 na równi z takimi konkurentami jak Ford Transit Connect czy Renault Kangoo pod względem technologicznym.

Silniki benzynowe VW Caddy 3: pierwsza generacja (2004-2010)

Silniki benzynowe pierwszej generacji Caddy 3 bazowały na sprawdzonej technologii FSI Volkswagena. Gama obejmowała 1,4-litrowy silnik o mocy 75 KM (BUD) oraz 1,6-litrowy FSI o mocy 102 KM (BLF). Mniejszy silnik 1.4 okazał się szczególnie łatwy w utrzymaniu i z łatwością osiągał przebiegi przekraczające 300 000 kilometrów, ale cierpiał na brak siły pociągowej przy pełnym obciążeniu. Z drugiej strony, 1.6 FSI oferował wystarczającą moc do zastosowań komercyjnych, ale był podatny na problemy z pompą wysokiego ciśnienia i dyszami wtryskowymi po 150 000 kilometrów. Charakterystycznymi objawami były niestabilna praca na biegu jałowym i zwiększone zużycie paliwa.

Silniki wysokoprężne VW Caddy 3 TDI: pierwsza generacja (2004-2010)

Gama silników wysokoprężnych pierwszej generacji obejmowała trzy poziomy wydajności sprawdzonej koncepcji TDI. Podstawowy silnik 1.9 TDI o mocy 75 KM (BJB) był uważany za praktycznie niezniszczalny i regularnie osiągał przebiegi 400 000 kilometrów i więcej. Wariant średniej klasy o mocy 105 KM (BLS) oferował optymalną równowagę między osiągami a zużyciem paliwa, podczas gdy topowy silnik 2.0 TDI o mocy 140 KM (BKD) imponował siłą uciągu. Typowymi słabymi punktami wszystkich silników TDI były świece żarowe po około 100 000 kilometrów i sporadyczne problemy z turbosprężarką po 200 000 kilometrów. Pasek rozrządu musiał być wymieniany co 120 000 kilometrów.

Silnik Moc (PS) Zużycie paliwa (l/100 km) Typowe niedociągnięcia Ocena
1.4 Benzyna (BUD) 75 8.2 Niskie osiągi przy pełnym obciążeniu Dobre
1.6 FSI (BLF) 102 8.8 Pompa wysokiego ciśnienia, wtryskiwacze Średnia
1.9 TDI (BJB) 75 6.1 Świece żarowe, niski komfort Bardzo dobry
1.9 TDI (BLS) 105 6.3 Świece żarowe, turbosprężarka Bardzo dobry
2.0 TDI (BKD) 140 6.8 Turbosprężarka, wyższe koszty utrzymania Dobry

VW Caddy 3 silniki - lifting Euro-5 (2010-2015)

Modernizacja z 2010 roku przyniosła ze sobą kompleksową modernizację gamy silników, a wszystkie jednostki zostały dostosowane do normy Euro 5. Niezawodność utrzymywała się na wysokim poziomie, z oczekiwanymi przebiegami od 280 000 do 380 000 kilometrów, podczas gdy poważne naprawy były zwykle wymagane dopiero po 180 000 kilometrów. Wyróżniającym się silnikiem tej fazy był 2.0 TDI o mocy 140 KM (CFHC), który imponował zoptymalizowanym wtryskiem i zmniejszonym zużyciem paliwa. Wprowadzenie najnowszej generacji technologii Common Rail i ulepszonego oczyszczania spalin sprawiło, że Caddy 3 wyprzedził wielu konkurentów pod względem technologicznym.

Silniki benzynowe VW Caddy 3 TSI: Euro-5 facelift (2010-2015)

Po faceliftingu silniki benzynowe przeszły gruntowną modernizację. Nowy 1.2 TSI o mocy 105 KM (CBZB) zastąpił poprzednie silniki wolnossące i wprowadził turbodoładowanie do segmentu podstawowego. Silnik ten imponował znacznie lepszymi właściwościami jezdnymi i niższym zużyciem paliwa, ale od 120 000 kilometrów sporadycznie pojawiały się problemy z łańcuchem rozrządu. 1.6 TDI pozostał jako alternatywa benzynowa, ale cieszył się mniejszym popytem. TSI charakteryzował się żwawym charakterem i dobrą siłą uciągu nawet przy niskich prędkościach obrotowych silnika, co czyniło go szczególnie przydatnym w ruchu miejskim.

VW Caddy 3 silniki wysokoprężne common-rail: Euro-5 facelift (2010-2015)

Gama silników wysokoprężnych została gruntownie zmodernizowana i przekształcona w nowoczesną technologię common-rail. Podstawowy silnik 1.6 TDI o mocy 75 KM (CAYB) zastąpił poprzedni 1.9 TDI i oferował porównywalne osiągi przy lepszym zużyciu paliwa pomimo mniejszej pojemności skokowej. Wersja 102 KM (CAYC) szybko stała się bestsellerem, podczas gdy topowy silnik 2.0 TDI o mocy 140 KM (CFHC) imponował połączeniem osiągów i wydajności. Wszystkie silniki były wyposażone w filtr cząstek stałych i system AdBlue, co czasami prowadziło do problemów na krótkich trasach. Okresy międzyprzeglądowe zostały wydłużone do 15 000 kilometrów.

Silnik Moc (PS) Zużycie paliwa (l/100 km) Typowe niedociągnięcia Ocena
1.2 TSI (CBZB) 105 7.1 Łańcuch rozrządu od 120 000 km Dobry
1.6 TDI (CAYB) 75 5.2 Regeneracja DPF Dobry
1.6 TDI (CAYC) 102 5.4 Problemy z DPF na krótkich trasach Bardzo dobry
2.0 TDI (CFHC) 140 5.8 System AdBlue, większa złożoność Dobry

Wnioski: Najlepsze silniki VW Caddy 3 wszystkich generacji

Rozwój silnika VW Caddy 3 odzwierciedla zmianę technologiczną ze sprawdzonej technologii na nowoczesne, wydajne napędy. Podczas gdy pierwsza generacja imponowała solidnością i łatwością konserwacji, lifting przyniósł znaczną poprawę zużycia paliwa i emisji spalin.

  • Najlepszy silnik benzynowy VW Caddy 3:

1.2 TSI o mocy 105 KM (CBZB) z generacji po faceliftingu łączy nowoczesną technologię turbo z akceptowalną niezawodnością i oferuje najlepszą równowagę między osiągami i wydajnością.

  • Najlepszy silnik wysokoprężny VW Caddy 3:

1.9 TDI o mocy 105 PS (BLS) z pierwszej generacji jest uważany za punkt odniesienia pod względem długoterminowej trwałości i z łatwością osiąga przebiegi ponad 350 000 kilometrów przy minimalnych kosztach utrzymania.

  • Najbardziej niezawodny wszechstronny silnik:

1.6 TDI o mocy 102 KM (CAYC) z generacji Euro 5 oferuje nowoczesną technologię o sprawdzonej niezawodności i stanowi optymalny kompromis dla użytkowników komercyjnych.

Dla wszystkich silników VW Caddy 3 znajdziesz w AUTODOC wysokiej jakości części zamienne i komponenty zużywalne w rozsądnych cenach.

AUTODOC Bestsellery: cześci w korzystnej cenie

MANNOL ENERGY MN7511-20 Olej silnikowy 5W-30, 20l, Olej półsyntetyczny
Ocen - 52
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API CH-4, API SN
  • Rekomendacje producenta: BMW Longlife-98, MB 229.5, Ford WSS-M2C913-B, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, VW 501 01, VW 503 01, Renault RN0710, Renault RN0700
  • Pojemność [litr]: 20
  • Olej: Olej półsyntetyczny
  • Linia produktów: ENERGY
  • Numer artykułu: MN7511-20
  • MANNOL: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 369,96 PLN
Szczegóły
MANNOL Olej silnikowy 5W-30, 20l, Olej półsyntetyczny
Numer artykułu: MN7511-20
Więcej
369,96 PLN
18,50 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
TRW SP8980 Zestaw naprawczy, zacisk hamulca z osłoną gumową, do tłoka Ø: 38 [mm]
Ocen - 11
Informacja o towar
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z osłoną gumową
  • Ograniczenia producenta: TRW
  • do tłoka o średnicy [mm]: 38
  • TRW: Zestaw naprawczy, zacisk hamulca
  • Numer artykułu: SP8980
  • Stan: nowy
Szczegóły
TRW Zestaw naprawczy, zacisk hamulca z osłoną gumową, do tłoka Ø: 38 [mm]
Numer artykułu: SP8980
36,73 PLN
(Cena za zestaw)
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
530 0550 10 INA 530 0550 32 Zestaw paska rozrządu + pompa wody Szer. 1: 25 [mm]
Ocen - 82
Informacja o towar
  • Szerokość 1 [mm]: 25
  • Liczba zębów 1: 160
  • uwzględnić informację serwisową
  • Postępować zgodnie z instrukcją montażu
  • INA: Zestaw paska rozrządu + pompa wody
  • Numer artykułu: 530 0550 32
  • Nasza cena: 573,02 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
INA Zestaw paska rozrządu + pompa wody Szer. 1: 25 [mm]
Numer artykułu: 530 0550 32
573,02 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
EL600 (027EFB) EXIDE EFB EL600 Akumulator 12V 60Ah 640A Akumulator EFB
Ocen - 56
Informacja o towar
  • Linia produktów: EFB
  • Pojemność akumulatora [Ah]: 60
  • Akumulator: Akumulator EFB
  • Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 640
  • Długość [mm]: 242
  • Szerokość [mm]: 175
  • Wysokość [mm]: 190
  • Napięcie [V]: 12
  • DIN / ISO: L2
  • Rodzaj bieguna: 1, 1,EN
  • Wykonanie strefy podłogowej: B13
  • Położenie biegunów 0
  • EXIDE: Akumulator
  • Numer artykułu: EL600
  • Nasza cena: 442,93 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
EXIDE Akumulator 12V 60Ah 640A Akumulator EFB
Numer artykułu: EL600
442,93 PLN
30,00 PLN Zastaw, Darmowa wysyłka
03L 131 512 CG ELRING 934.850 Zestaw uszczelek, system AGR
Ocen - 16
Informacja o towar
  • Numer taryfy materiału: 8484900000
  • ELRING: Zestaw uszczelek, system AGR
  • Numer artykułu: 934.850
  • Nasza cena: 99,21 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
ELRING Zestaw uszczelek, system AGR
Numer artykułu: 934.850
99,21 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
CASTROL EDGE Professional LongLife III 157EA4 Olej silnikowy 5W-30, 4l, Olej syntetyczny
Ocen - 85
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • Rekomendacje producenta: VW 504 00, VW 507 00, Porsche C30
  • Pojemność [litr]: 4
  • Olej: Olej syntetyczny
  • Linia produktów: EDGE Professional
  • Seria: LongLife III
  • Numer artykułu: 157EA4
  • CASTROL: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 248,51 PLN
Szczegóły
CASTROL Olej silnikowy 5W-30, 4l, Olej syntetyczny
Numer artykułu: 157EA4
248,51 PLN
62,13 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MANNOL Longlife 504/507 MN7715-10 Olej silnikowy 5W-30, 10l
Ocen - 53
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • API: API SN
  • Rekomendacje producenta: MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
  • Pojemność [litr]: 10
  • Linia produktów: Longlife
  • Seria: 504 / 507
  • Numer artykułu: MN7715-10
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • MANNOL: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 238,74 PLN
Szczegóły
MANNOL Olej silnikowy 5W-30, 10l
Numer artykułu: MN7715-10
Więcej
238,74 PLN
23,87 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
SACHS PERFORMANCE Performance 883089 000034 Zestaw sprzęgła z dociskiem sprzęgła, z jednomasowym kołem zamachowym, ze śrubami płyty dociskowej, do użytku w sportach motorowych, bez łożyska oporowego, z tarczą sprzęgła, 240[mm]
Ocen - 8
Informacja o towar
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dociskiem sprzęgła, z jednomasowym kołem zamachowym, ze śrubami płyty dociskowej, do użytku w sportach motorowych
  • Średnica [mm]: 240
  • Liczba zębów: 23
  • Linia produktów: Performance
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez łożyska oporowego, z tarczą sprzęgła
  • Profil piasty: 21,8 x 24,2 - 23
  • Sprzęgło: dla pojazdów ze sprzęgłem jednotarczowym
  • Sposób montażu: niemontowane wcześniej
  • max. przenoszony moment obrotowy silnika [Nm]: 530
  • Rodzaj sprzęgła: tarcza sprzęgła ze sprężyn. skrętnym z organ. okładzinami
  • SACHS PERFORMANCE: Zestaw sprzęgła
  • Numer artykułu: 883089 000034
  • Nasza cena: 6186,11 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
SACHS PERFORMANCE Zestaw sprzęgła z dociskiem sprzęgła, z jednomasowym kołem zamachowym, ze śrubami płyty dociskowej, do użytku w sportach motorowych, bez łożyska oporowego, z tarczą sprzęgła, 240[mm]
Numer artykułu: 883089 000034
6186,11 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
MOTUL 8100 X-CLEAN+ 106377 Olej silnikowy 5W-30, 5l
Ocen - 72
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • Rekomendacje producenta: VW 504 00, Porsche C30, MB 229.51, BMW Longlife-04, VW 507 00
  • Pojemność [litr]: 5
  • Linia produktów: 8100
  • Seria: X-CLEAN+
  • Numer artykułu: 106377
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • Typ katalizatora: dla poj. z filtrem sadzy / cząstek stałych
  • Norma emisji spalin: Euro 4 (D4), Euro 5, Euro 6
  • MOTUL: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 225,82 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
MOTUL Olej silnikowy 5W-30, 5l
Numer artykułu: 106377
225,82 PLN
45,16 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
ELRING 461.682 Korpus / uszczelnienie kołnierza
Ocen - 11
Informacja o towar
  • Przestrzegaj informacji montażowych
  • Moment obrotowy zwalniający [Nm]: 7
  • Cecha chemiczna: niezawierający rozpuszczalnika, utwardzany
  • Pojemność [ml]: 50
  • Zakres temperatury od [°C]: -55
  • Zakres temperatury do [°C]: 180
  • dostępny również jako artykuł uniwersalny, patrz nr artykułu: 461.682 EL-Liq 74
  • Numer taryfy materiału: 3506105000
  • ELRING: Korpus / uszczelnienie kołnierza
  • Numer artykułu: 461.682
  • Nasza cena: 52,50 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
ELRING Korpus / uszczelnienie kołnierza
Numer artykułu: 461.682
52,50 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MOTUL 8100 X-CESS 102870 Olej silnikowy 5W-40, 5l
Ocen - 26
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: 5W-40
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API SN, API CF
  • Rekomendacje producenta: PSA B71 2296, GM LL-B-025, MB 229.5, Porsche A40, VW 502 00, Renault RN0710, Fiat 9.55535-H2, Fiat 9.55535-M2, Fiat 9.55535-N2, Renault RN0700, VW 505 00, BMW Longlife-01
  • Pojemność [litr]: 5
  • Linia produktów: 8100
  • Seria: X-CESS
  • Numer artykułu: 102870
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • MOTUL: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 149,84 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
MOTUL Olej silnikowy 5W-40, 5l
Numer artykułu: 102870
149,84 PLN
29,97 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
VAN WEZEL 9901149 Sciana boczna z lewej, z prawej, Panel naprawczy
Ocen - 14
Informacja o towar
  • Strona zabudowy: z lewej, z prawej
  • Rodzaj blachy: Wnęka na koło (nadkole)
  • Sekcja: Część zewnętrzna
  • Długość [mm]: 1250
  • Szerokość 1 [mm]: 50
  • Grubość blachy [mm]: 0,7
  • Wysokość 1 [mm]: 20
  • Przetwarzanie: skracany
  • Jakość / Klasa: DC01 ST12
  • Powierzchnia: ocynkowany
  • Panel naprawczy: Panel naprawczy
  • Kształt dopasowania: Uniwersalny
  • Liczba drzwi: 2 / 4, 3 / 5
  • VAN WEZEL: Sciana boczna
  • Numer artykułu: 9901149
  • Nasza cena: 87,07 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
VAN WEZEL Sciana boczna z lewej, z prawej, Panel naprawczy
Numer artykułu: 9901149
87,07 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
SHELL Helix Ultra 550046268 Olej silnikowy 5W-30, 4l
Ocen - 50
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • ACEA: ACEA A3 / B3, ACEA A3 / B4
  • API: API SN
  • Rekomendacje producenta: BMW Longlife-01, MB 226.5, MB 229.5, VW 502 00, VW 505 00, Renault RN0700, Renault RN0710
  • Pojemność [litr]: 4
  • Linia produktów: Helix
  • Seria: Ultra
  • Numer artykułu: 550046268
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • SHELL: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 148,69 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
SHELL Olej silnikowy 5W-30, 4l
Numer artykułu: 550046268
148,69 PLN
37,17 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
VAICO V10-7453 Przewód paliwowy
Ocen - 1
Informacja o towar
  • Dopływ / odpływ: dla przepływu w przód / w tył
  • VAICO: Przewód paliwowy
  • Numer artykułu: V10-7453
  • Nasza cena: 379,17 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
VAICO Przewód paliwowy
Numer artykułu: V10-7453
379,17 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
VKMA 01250 SKF VKMC 01250-2 Zestaw paska rozrządu + pompa wody z uszczelnieniami, z trzpieniem stojącym, Il. zębów: 120, z zębami o zaokrąglonym profilu, Tworzywo sztuczne
Ocen - 46
Informacja o towar
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniami
  • Liczba zębów: 120
  • Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego: VKN 1000
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z trzpieniem stojącym
  • Pas napędowy: z zębami o zaokrąglonym profilu
  • Materiał wirnika pompy wody: Tworzywo sztuczne
  • Szerokość pasa [mm]: 30
  • SKF: Zestaw paska rozrządu + pompa wody
  • Numer artykułu: VKMC 01250-2
  • Nasza cena: 385,05 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
SKF Zestaw paska rozrządu + pompa wody z uszczelnieniami, z trzpieniem stojącym, Il. zębów: 120, z zębami o zaokrąglonym profilu, Tworzywo sztuczne
Numer artykułu: VKMC 01250-2
385,05 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka

Popularne posty

Zapisz się się do naszych newsletterów

Aby otrzymywać nasze najnowsze wiadomości i porady prosimy o podanie swojego adres e-mail: