• SHOP
  • CLUB
Wypróbuj konto Premium
0
Mój garaż
Dodaj pojazd
0
Artykułów #
0,00 PLN
Twój koszyk jest pusty

Silniki VW Lupo 3L

Spis treści

  1. Silniki VW Lupo 3L - pierwsza generacja technologii 3-litrowej (1999-2005)
    1. Silniki wysokoprężne VW Lupo 3L TDI pierwszej generacji (1999-2005)
  2. Silniki VW Lupo 3L - modernizacje i optymalizacje modeli (2002-2005)
    1. Modernizacja silnika wysokoprężnego VW Lupo 3L TDI (2002-2005)
  3. Wnioski: Najlepsze silniki VW Lupo 3L wszystkich generacji

VW Lupo 3L został wprowadzony w 1999 roku jako rewolucyjny samochód ekonomiczny i stanowił kamień milowy w rozwoju technologii pojazdów paliwooszczędnych. Jako pierwszy samochód produkcyjny o standardowym zużyciu paliwa wynoszącym zaledwie 3 litry na 100 kilometrów, Lupo 3L wyznaczył nowe standardy wydajności i przyjazności dla środowiska. Gama silników Lupo 3L koncentrowała się wyłącznie na wysoce zoptymalizowanej technologii diesla z innowacyjnymi koncepcjami lekkiej konstrukcji i ulepszeniami aerodynamicznymi.

Silniki VW Lupo 3L - pierwsza generacja technologii 3-litrowej (1999-2005)

Silniki VW Lupo 3L - pierwsza generacja technologii 3-litrowej (1999-2005)

Pierwsza i jedyna generacja VW Lupo 3L stała się pionierem technologii niskiego zużycia paliwa z imponującą niezawodnością wynoszącą zwykle od 250 000 do 350 000 kilometrów przy prawidłowej konserwacji. Poważne naprawy są zwykle wymagane po 180 000 do 220 000 kilometrów, przy czym 1.2 TDI 3L o mocy 61 KM jest uważany za absolutny szczyt inżynierii wydajności. Ta generacja charakteryzowała się konsekwentną lekką konstrukcją, automatycznym start-stopem i innowacyjną 5-biegową automatyczną skrzynią biegów, która została specjalnie opracowana pod kątem maksymalnej wydajności. W porównaniu rynkowym Lupo 3L znacznie wyprzedził swoje czasy i praktycznie nie miał bezpośrednich konkurentów z porównywalnymi wartościami zużycia paliwa.

Silniki wysokoprężne VW Lupo 3L TDI pierwszej generacji (1999-2005)

Lupo 3L był oparty wyłącznie na wysoce zoptymalizowanym silniku wysokoprężnym 1.2 TDI o kodzie silnika ANY, który wytwarzał 61 KM (45 kW) i był produkowany od 1999 do 2005 roku. Silnik ten był rozwinięciem sprawdzonego 1.2 TDI, ale został specjalnie zmodyfikowany pod kątem wyjątkowo niskiego zużycia paliwa. Specjalne funkcje obejmowały zoptymalizowany układ wtryskowy, zmniejszone tarcie dzięki specjalnym powłokom i dostosowany układ turbosprężarki.

Silnik ANY imponował wyjątkową oszczędnością przy standardowym zużyciu paliwa wynoszącym zaledwie 2,99 litra na 100 kilometrów, ale także osiągał imponujące 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy zaledwie 1400 obr. Typowe obszary problematyczne pojawiają się dopiero po przejechaniu 200 000 kilometrów i dotyczą głównie dysz wtryskowych i turbosprężarki. Łańcuch rozrządu może wykazywać oznaki zużycia po przejechaniu 250 000 kilometrów, podczas gdy pompa wysokiego ciśnienia zwykle działa bez problemów do 300 000 kilometrów.

Złożony automatyczny system start-stop czasami okazuje się słabym punktem i może wymagać konserwacji po przejechaniu 150 000 kilometrów. Układ recyrkulacji spalin ma tendencję do zakoksowania po 180 000 kilometrów, ale można go utrzymać w dobrym stanie poprzez regularne czyszczenie. Ogólnie rzecz biorąc, silnik jest uważany za wyjątkowo solidny i trwały, pod warunkiem przestrzegania specjalnych okresów międzyprzeglądowych.

Moc silnika Moc (PS) Zużycie paliwa (l/100 km) Typowe niedociągnięcia Ocena
1.2 TDI ANY 61 2,99 System start-stop, EGR po 180 000 km Bardzo dobry

Silniki VW Lupo 3L - modernizacje i optymalizacje modeli (2002-2005)

Od 2002 roku VW Lupo 3L otrzymał subtelną aktualizację modelu z udoskonalonym tuningiem silnika i zoptymalizowanymi odbiornikami pomocniczymi. Niezawodność pozostała na wysokim poziomie z pierwszych lat, a przebiegi od 280 000 do 400 000 kilometrów nie były rzadkością. Poważne naprawy nadal koncentrują się w przedziale od 200 000 do 250 000 kilometrów. Zmieniony 1.2 TDI o mocy 61 KM korzystał z ulepszonej elektroniki i zoptymalizowanego wtrysku paliwa, co dodatkowo zwiększyło długoterminową niezawodność. Ta modernizacja modelu umocniła pozycję Lupo 3L jako bezkonkurencyjnego pojazdu referencyjnego pod względem wydajności, który nie ma poważnej konkurencji na rynku.

Modernizacja silnika wysokoprężnego VW Lupo 3L TDI (2002-2005)

Zmieniona wersja 1.2 TDI zachowała kod silnika ANY, ale otrzymała udoskonalone sterowanie silnikiem i zoptymalizowane parametry wtrysku. Moc wyjściowa pozostała na poziomie 61 KM, a zużycie paliwa zostało nieznacznie zmniejszone do 2,97 litra. Znacząco poprawiono trwałość świec żarowych i niezawodność systemu start-stop.

Poprawiony silnik wykazywał lepszą charakterystykę zimnego rozruchu i mniejsze zużycie dysz wtryskowych. Problematyczne obszary zostały głównie przeniesione do układu oczyszczania spalin, a filtr cząstek stałych był regenerowany po 220 000 kilometrów. Pompa paliwa okazała się trwalsza niż na początku produkcji, osiągając zazwyczaj 350 000 kilometrów bez większych problemów.

Charakterystyczną cechą późniejszych modeli była lepsza koordynacja między silnikiem a automatyczną skrzynią biegów, co zauważalnie zwiększyło komfort jazdy. Okresy międzyprzeglądowe można było wydłużyć z 10 000 do 15 000 kilometrów bez uszczerbku dla niezawodności. Słabe punkty sporadycznie pojawiały się w alternatorze po 200 000 kilometrów i w mocowaniach silnika po 300 000 kilometrów.

Silnik Moc (PS) Zużycie paliwa (l/100 km) Typowe słabe punkty Ocena
1.2 TDI ANY (poprawiony) 61 2,97 Filtr cząstek stałych po 220 000 km, alternator Bardzo dobry

Wnioski: Najlepsze silniki VW Lupo 3L wszystkich generacji

VW Lupo 3L reprezentował wyjątkowy szczyt optymalizacji zużycia paliwa i udowodnił, że ekstremalna oszczędność jest kompatybilna z solidną niezawodnością. Konsekwentne skupienie się na jednym, wysoce zoptymalizowanym silniku wysokoprężnym umożliwiło osiągnięcie poziomu doskonałości, który do dziś pozostaje niedościgniony.

  • Najlepszy silnik wysokoprężny VW Lupo 3L:

1.2 TDI ANY o mocy 61 KM (2002-2005) - Zmieniona wersja łączy legendarną oszczędność z ulepszoną długoterminową trwałością i jest uważana za punkt odniesienia dla wydajnej technologii diesla.

  • Przyszła technologia VW Lupo 3L:

1.2 TDI ANY z automatycznym start-stopem - Jako pionier technologii automatycznego start-stopu, silnik ten o lata wyprzedził swoje czasy i położył podwaliny pod nowoczesne technologie hybrydowe.

W AUTODOC znajdziesz kompleksowy wybór części zamiennych i komponentów serwisowych do wszystkich silników VW Lupo 3L w rozsądnych cenach.

AUTODOC Bestsellery: cześci w korzystnej cenie

DENCKERMANN B120087 Zestaw do hamulców, hamulce bębnowe Oś tylna
Ocen - 2
Informacja o towar
  • Strona zabudowy: Oś tylna
  • System hamulcowy: VAG
  • Średnica [mm]: 180
  • Szerokość [mm]: 31
  • DENCKERMANN: Zestaw do hamulców, hamulce bębnowe
  • Numer artykułu: B120087
  • Nasza cena: 86,12 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
DENCKERMANN Zestaw do hamulców, hamulce bębnowe Oś tylna
Numer artykułu: B120087
86,12 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
029 WV 20 MAHLE 029 WV 20 00 Tuleja cylindrowa 79,51[mm]
Informacja o towar
  • Długość [mm]: 151,8
  • Średnica cylindra [mm]: 79,51
  • Średnica [mm]: 82,5
  • Średnica kołnierza [mm]: 85,5
  • Przetwarzanie: połowicznie
  • Długość opakowania [cm]: 10,6
  • Szerokość opakowania [cm]: 10,60
  • Wysokość opakowania [cm]: 19,00
  • Ciężar netto [g]: 573, 573,0
  • MAHLE: Tuleja cylindrowa
  • Numer artykułu: 029 WV 20 00
  • Stan: nowy
Szczegóły
MAHLE Tuleja cylindrowa 79,51[mm]
Numer artykułu: 029 WV 20 00
105,19 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MANNOL RACING+ESTER MN7902-10 Olej silnikowy 10W-60, 10l, Olej syntetyczny
Ocen - 45
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: 10W-60
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API SN, API CH-4
  • Rekomendacje producenta: VW 501 01, VW 505 00, MB 229.1, Ford WSS-M2C153-E, GM 6094-M
  • Pojemność [litr]: 10
  • Olej: Olej syntetyczny
  • Linia produktów: RACING+ESTER
  • Numer artykułu: MN7902-10
  • MANNOL: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 244,78 PLN
Szczegóły
MANNOL Olej silnikowy 10W-60, 10l, Olej syntetyczny
Numer artykułu: MN7902-10
Więcej
244,78 PLN
24,48 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
CASTROL EDGE Professional LongLife III 157EA4 Olej silnikowy 5W-30, 4l, Olej syntetyczny
Ocen - 86
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • Rekomendacje producenta: VW 504 00, VW 507 00, Porsche C30
  • Pojemność [litr]: 4
  • Olej: Olej syntetyczny
  • Linia produktów: EDGE Professional
  • Seria: LongLife III
  • Numer artykułu: 157EA4
  • CASTROL: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 248,39 PLN
Szczegóły
CASTROL Olej silnikowy 5W-30, 4l, Olej syntetyczny
Numer artykułu: 157EA4
248,39 PLN
62,10 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MANNOL Longlife 504/507 MN7715-10 Olej silnikowy 5W-30, 10l
Ocen - 56
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • API: API SN
  • Rekomendacje producenta: MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
  • Pojemność [litr]: 10
  • Linia produktów: Longlife
  • Seria: 504 / 507
  • Numer artykułu: MN7715-10
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • MANNOL: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 227,26 PLN
Szczegóły
MANNOL Olej silnikowy 5W-30, 10l
Numer artykułu: MN7715-10
Więcej
227,26 PLN
22,73 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MOTUL 8100 X-CLEAN+ 106377 Olej silnikowy 5W-30, 5l
Ocen - 72
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • Rekomendacje producenta: VW 504 00, Porsche C30, MB 229.51, BMW Longlife-04, VW 507 00
  • Pojemność [litr]: 5
  • Linia produktów: 8100
  • Seria: X-CLEAN+
  • Numer artykułu: 106377
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • Typ katalizatora: dla poj. z filtrem sadzy / cząstek stałych
  • Norma emisji spalin: Euro 4 (D4), Euro 5, Euro 6
  • MOTUL: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 223,65 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
MOTUL Olej silnikowy 5W-30, 5l
Numer artykułu: 106377
223,65 PLN
44,73 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MOTUL 8100 X-CESS 102870 Olej silnikowy 5W-40, 5l
Ocen - 26
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: 5W-40
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API SN, API CF
  • Rekomendacje producenta: PSA B71 2296, GM LL-B-025, MB 229.5, Porsche A40, VW 502 00, Renault RN0710, Fiat 9.55535-H2, Fiat 9.55535-M2, Fiat 9.55535-N2, Renault RN0700, VW 505 00, BMW Longlife-01
  • Pojemność [litr]: 5
  • Linia produktów: 8100
  • Seria: X-CESS
  • Numer artykułu: 102870
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • MOTUL: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 179,77 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
MOTUL Olej silnikowy 5W-40, 5l
Numer artykułu: 102870
179,77 PLN
35,95 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
VAG LONGLIFE III FE GS55545M4 Olej silnikowy 0W-30, 5l
Ocen - 75
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: 0W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • Rekomendacje producenta: VW 504 00, VW 507 00
  • Pojemność [litr]: 5
  • Linia produktów: LONGLIFE III
  • Seria: FE
  • Numer artykułu: GS55545M4
  • VAG: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 261,30 PLN
Szczegóły
VAG Olej silnikowy 0W-30, 5l
Numer artykułu: GS55545M4
261,30 PLN
52,26 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
Blister 2pcs - 1 987 3 BOSCH 1 987 302 286 Żarówka, swiatła postojowe / swiatła pozycyjne W5W, 12V, 5W
Ocen - 36
Informacja o towar
  • Rodzaj lampy: W5W
  • Napięcie [V]: 12
  • Moc znamionowa [W]: 5
  • Żarówka z cokołem: W2.1x9.5d
  • BOSCH: Żarówka, swiatła postojowe / swiatła pozycyjne
  • Numer artykułu: 1 987 302 286
  • Stan: nowy
Szczegóły
BOSCH Żarówka, swiatła postojowe / swiatła pozycyjne W5W, 12V, 5W
Numer artykułu: 1 987 302 286
5,47 PLN
Cena za sztukę
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
SHELL Helix Ultra 550046268 Olej silnikowy 5W-30, 4l
Ocen - 51
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • ACEA: ACEA A3 / B3, ACEA A3 / B4
  • API: API SN
  • Rekomendacje producenta: BMW Longlife-01, MB 226.5, MB 229.5, VW 502 00, VW 505 00, Renault RN0700, Renault RN0710
  • Pojemność [litr]: 4
  • Linia produktów: Helix
  • Seria: Ultra
  • Numer artykułu: 550046268
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • SHELL: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 148,80 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
SHELL Olej silnikowy 5W-30, 4l
Numer artykułu: 550046268
148,80 PLN
37,20 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
VKMA 01250 SKF VKMC 01250-2 Zestaw paska rozrządu + pompa wody z uszczelnieniami, z trzpieniem stojącym, Il. zębów: 120, z zębami o zaokrąglonym profilu, Tworzywo sztuczne
Ocen - 46
Informacja o towar
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniami
  • Liczba zębów: 120
  • Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego: VKN 1000
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z trzpieniem stojącym
  • Pas napędowy: z zębami o zaokrąglonym profilu
  • Materiał wirnika pompy wody: Tworzywo sztuczne
  • Szerokość pasa [mm]: 30
  • SKF: Zestaw paska rozrządu + pompa wody
  • Numer artykułu: VKMC 01250-2
  • Nasza cena: 384,87 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
SKF Zestaw paska rozrządu + pompa wody z uszczelnieniami, z trzpieniem stojącym, Il. zębów: 120, z zębami o zaokrąglonym profilu, Tworzywo sztuczne
Numer artykułu: VKMC 01250-2
384,87 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
FEBI BILSTEIN 29762 Sprężyna talerzowa Oś przednia, góra
Ocen - 27
Informacja o towar
  • Strona zabudowy: Oś przednia, góra
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 22
  • Ciężar [kg]: 0,14
  • Średnica [mm]: 92
  • FEBI BILSTEIN: Sprężyna talerzowa
  • Numer artykułu: 29762
  • Stan: nowy
Szczegóły
FEBI BILSTEIN Sprężyna talerzowa Oś przednia, góra
Numer artykułu: 29762
25,00 PLN
Cena za sztukę
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
VAG Special G GS55502M4 Olej silnikowy 5W-40, 5l
Ocen - 81
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: 5W-40
  • Rekomendacje producenta: VW 502 00, VW 505 00
  • Pojemność [litr]: 5
  • Linia produktów: Special G
  • Numer artykułu: GS55502M4
  • VAG: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 231,87 PLN
Szczegóły
VAG Olej silnikowy 5W-40, 5l
Numer artykułu: GS55502M4
231,87 PLN
46,37 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MANNOL ATF Multivehicle JWS MN8218-20 Olej do automatycznej skrzyni biegów ATF III, 20l
Ocen - 9
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: ATF III
  • Rekomendacje producenta: Aisin JWS 3309, VW G 052 025 A2, VW G 052 162 A1, VW G 052 990 A1, VW G 052 990 A2, VW G 055 025 A1, VW G 055 025 A2, BMW 83 22 0 403 248, BMW 83 22 2 163 514, BMW 83 22 9 407 765, BMW 83 22 9 407 807, BMW 7045E, BMW ETL-8072B, Chrysler ATF+3, Chrysler ATF+4, Ford Mercon V, Ford Mercon SP, Ford Mercon LV, Ford Mercon ATF-F, GM Dexron II E, GM Dexron III H, Honda ATF-Z1, Honda ATF DW-1, Hyundai SP-II, Hyundai SP-III, Infiniti Matic D, Infiniti Matic J, Infiiniti Matic K, Kia SP-II, Kia SP-III, MAN 339 F, MAN 339 V1, MAN 339 V2, MAN 339 Z1, MAN 339 Z2, Mazda ATF M-III, Mazda ATF M-V, MB 236.11, MB 236.2, MB 236.3, Mitsubishi SP-III, Mopar AS68RC, Nissan Matic D, Nissan Matic J, Nissan Matic K, Porsche JWS 3309, Subaru ATF-5, Subaru ATF-HP, Suzuki 3314, Suzuki 3317, Suzuki 2384K, Toyota T-IV, Lexus T-IV, Volvo 97340, Volvo 97341, ZF TE-ML 04D, ZF TE-ML 14B, ZF TE-ML 16L, ZF TE-ML 14A, ZF TE-ML 17, MB 236.5, MB 236.6, MB 236.7, MB 236.8, MB 236.9, MB 236.10
  • Specyfikacja: JASO M315 1A-LV
  • Seria: Multivehicle JWS
  • Linia produktów: ATF
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Pojemność [litr]: 20
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • MANNOL: Olej do automatycznej skrzyni biegów
  • Numer artykułu: MN8218-20
  • Nasza cena: 310,75 PLN
Szczegóły
MANNOL Olej do automatycznej skrzyni biegów ATF III, 20l
Numer artykułu: MN8218-20
Więcej
310,75 PLN
15,54 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
KEG122 LPR OEK122 Zestaw do hamulców, hamulce bębnowe EASY KIT
Ocen - 2
Informacja o towar
  • System hamulcowy: VAG
  • Szerokość [mm]: 31
  • Średnica otworu [mm]: 17,46
  • Średnica wewnętrzna bębna hamulca [mm]: 180
  • Sposób montażu: montowany wcześniej
  • informacja uzupełniająca: EASY KIT
  • Materiał cylindra hamulcowego: Żeliwo szare
  • LPR: Zestaw do hamulców, hamulce bębnowe
  • Numer artykułu: OEK122
  • Nasza cena: 190,38 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
LPR Zestaw do hamulców, hamulce bębnowe EASY KIT
Numer artykułu: OEK122
190,38 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy

Popularne posty

Zapisz się się do naszych newsletterów

Aby otrzymywać nasze najnowsze wiadomości i porady prosimy o podanie swojego adres e-mail: