Spis treści
Silniki VW Polo 9N
VW Polo 9N stał się popularnym małym samochodem w latach 2001-2009 i oferował wyrafinowaną gamę silników ze sprawdzonymi jednostkami. Ta generacja charakteryzowała się solidnymi, ale wciąż prostymi technicznie silnikami, które były stale rozwijane przez osiem lat produkcji.

Silniki VW Polo 9N: (2001-2009)
Czwarta generacja Polo była dla Volkswagena czasem konsolidacji technicznej w segmencie małych samochodów i charakteryzowała się trwałymi, ale mniej innowacyjnymi silnikami. Przebiegi różniły się znacznie w zależności od typu silnika: podczas gdy sprawdzone diesle 1.4 TDI z łatwością osiągały od 300 000 do 400 000 kilometrów przy odpowiedniej konserwacji, mniejsze silniki benzynowe często wymagały pierwszych poważnych napraw sprzęgła lub skrzyni biegów między 200 000 a 250 000 kilometrów. Uszkodzenia silnika były jednak rzadkie i zwykle wynikały z zaniedbania konserwacji. Absolutnie najlepszym silnikiem tej generacji był 1.4 TDI o mocy 75 KM (od 2005 r.), który optymalnie łączył oszczędność, niezawodność i wystarczającą moc. Typowe interwały naprawcze wynosiły od 150 000 do 200 000 kilometrów w przypadku głównych prac konserwacyjnych, podczas gdy mniejsze części zużywające się, takie jak hamulce i amortyzatory, musiały być wymieniane po 80 000 do 120 000 kilometrów.
Silniki benzynowe VW Polo 9N: (2001-2009)
Gama silników benzynowych VW Polo 9N obejmowała głównie silniki wolnossące bez turbodoładowania. Podstawowym silnikiem był trzycylindrowy silnik o pojemności 1,2 litra i mocy 40 kW (54 KM), który później został uzupełniony o wariant o mocy 47 kW (64 KM). Te silniki VW Polo 9N okazały się niezwykle ekonomiczne, ale miały zbyt małą moc do jazdy po autostradzie. Czterocylindrowy silnik o pojemności 1,4 litra był dostępny z różnymi poziomami mocy od 55 kW (75 KM) do 74 kW (100 KM) i stał się najpopularniejszym silnikiem w serii. Najmocniejszym silnikiem benzynowym VW Polo 9N był 1,6-litrowy silnik o mocy 77 kW (105 KM), który był jednak stosowany tylko w sportowych wariantach GTI. Wszystkie silniki benzynowe charakteryzowały się prostą technologią, niskimi kosztami utrzymania i wysoką niezawodnością, ale cierpiały z powodu umiarkowanego dostarczania mocy i wyższego zużycia paliwa w ruchu miejskim.
Silniki wysokoprężne VW Polo 9N (2001-2009)
Silniki wysokoprężne VW Polo 9N były zdominowane przez 1.4 TDI o różnych poziomach mocy od 51 kW (70 KM) do 55 kW (75 KM). VW Polo 9N 1.4 TDI o mocy 75 KM (od 2005 r.) stał się najbardziej niezawodnym i wydajnym silnikiem całej generacji. Te silniki VW Polo 9N TDI były wyposażone w nowoczesny wtrysk common-rail i turbodoładowanie, osiągały zużycie paliwa na poziomie zaledwie 4,2 do 4,8 litra na 100 kilometrów i spełniały już normę Euro 4. Mniejszy silnik 1.2 TDI o mocy 61 KM był dostępny przez krótki czas, ale nie zdołał się zadomowić. Warianty z silnikiem wysokoprężnym oferowały doskonałe połączenie oszczędności, trwałości i wystarczającej mocy do codziennego użytku, a jednocześnie były znacznie cichsze niż ich poprzednicy.
Silnik VW Polo 9N | Moc wyjściowa | Zużycie paliwa | Typowe niedociągnięcia | Ocena |
---|---|---|---|---|
Silnik benzynowy 1.2 | 54-64 KM | 6,8-7,2 l/100 km | Niewystarczająca moc, powolny | Średnia |
Silnik benzynowy 1.4 | 75-100 KM | 6,5-7,8 l/100km | Umiarkowane osiągi, wysokie zużycie paliwa w mieście | Dobry |
Silnik benzynowy 1.6 | 105 KM | 7,5-8,2 l/100 km | Tylko w GTI, spragniony | Dobry |
1.2 TDI | 61 KM | 4,0-4,5 l/100km | Mało używany, ospały | Średni |
1.4 TDI | 70-75 KM | 4,2-4,8 l/100km | Bardzo solidny i oszczędny | Bardzo dobry |

Wnioski: Najlepsze silniki VW Polo 9N
Silniki VW Polo 9N wykazały wyraźną hierarchię pod względem niezawodności i oszczędności. Podczas gdy silniki benzynowe imponowały prostą technologią i niskimi kosztami utrzymania, diesle wyznaczały nowe standardy w zakresie zużycia paliwa i trwałości. Ta generacja ustanowiła Polo jako niezawodnego towarzysza na co dzień, nawet jeśli sportowe ambicje zostały spełnione tylko w ograniczonym zakresie.
- Najlepszy silnik benzynowy VW Polo 9N:
Silnik benzynowy VW Polo 9N 1.4 (75 KM) oferował najlepszą równowagę między codzienną praktycznością, niezawodnością i oszczędnością w gamie silników benzynowych.
- Najlepszy silnik wysokoprężny VW Polo 9N:
VW Polo 9N 1.4 TDI (75 KM, od 2005 r.) był absolutnym szczytem generacji z doskonałą ekonomią, wysoką niezawodnością i wystarczającą mocą do wszystkich celów.
- Najlepszy silnik VW Polo 9N:
VW Polo 9N 1.4 TDI (75 PS) łączył w sobie wszystkie mocne strony generacji i nadal jest uważany za jeden z najlepszych małych diesli samochodowych swoich czasów.
AUTODOC oferuje kompleksowy asortyment oryginalnych i wysokiej jakości części zamiennych do VW Polo 9N z szybką dostawą i uczciwymi cenami.