Spis treści
Silniki Peugeot Boxer
Od momentu wprowadzenia na rynek w 1994 roku, Peugeot Boxer ugruntował swoją pozycję jako niezawodny samochód dostawczy i oferuje zróżnicowaną gamę silników Peugeot Boxer w trzech generacjach. Rozwój technologiczny od prostych wolnossących silników wysokoprężnych do nowoczesnych systemów common-rail z katalizatorem SCR pokazuje ciągły rozwój układów napędowych.

Peugeot Boxer generacji I (1994-2006)
Pierwsza generacja Peugeot Boxer charakteryzowała się solidnymi, ale technicznie wciąż prostymi silnikami wysokoprężnymi, które z łatwością osiągały przebieg od 400 000 do 600 000 kilometrów przy odpowiedniej konserwacji. Poważne uszkodzenia silnika były rzadkie, ale silniki wymagały regularnej konserwacji co 15 000 do 20 000 kilometrów. Absolutnie najlepszym silnikiem tej generacji był 2.8 HDi o mocy 128 KM, który optymalnie łączył moc i niezawodność i okazał się szczególnie skuteczny przy dużych obciążeniach. Wczesne silniki nadal miały mechaniczne pompy wtryskowe, które wymagały konserwacji, ale były niezwykle trwałe. W porównaniu do konkurentów, takich jak Ford Transit czy Mercedes Sprinter, Peugeot Boxer oferował doskonały stosunek jakości do ceny i solidne wykonanie.
Silniki wysokoprężne Peugeot Boxer: Generacja I (1994-2006)
Gama silników wysokoprężnych Peugeot Boxer obejmowała różne warianty pojemności skokowej. Podstawowym silnikiem był 1.9 TDI o mocy 69 KM, ale był on stosowany tylko w najlżejszych wariantach. Znacznie bardziej rozpowszechniony był 2.5 TDI o mocy 79 KM (1994-1999), który imponował prostotą i solidnością. Od 1999 roku pojawił się nowocześniejszy 2.0 HDi o mocy 84 KM, który posiadał już wtrysk common-rail. Najmocniejszym silnikiem był 2.8 HDi o mocy 94 KM (od 1999 r.), a później 128 KM (od 2002 r.), który okazał się najbardziej niezawodnym i najmocniejszym silnikiem tej generacji. Te silniki Peugeot Boxer charakteryzowały się niezniszczalnością, ale wymagały regularnej konserwacji pompy wtryskowej i paska rozrządu.
Silniki benzynowe Peugeot Boxer: Generacja I (1994-2006)
Silniki benzynowe odgrywały podrzędną rolę w Peugeot Boxer. Dostępny był tylko 2,0-litrowy silnik benzynowy o mocy 109 KM, ale był on rzadko wybierany ze względu na wysokie zużycie paliwa i niską siłę uciągu. Ten silnik benzynowy Peugeot Boxer był przeznaczony głównie na rynek włoski, gdzie istniały korzyści podatkowe dla silników benzynowych.
Silnik Peugeot Boxer | Moc wyjściowa | Zużycie paliwa | Typowe słabości | Ocena |
---|---|---|---|---|
1.9 TD | 69 KM | 8,5-9,2 l/100 km | Słabo zmotoryzowany | Średnia |
2.5 TDI | 79 KM | 8,8-9,5 l/100km | Pasek rozrządu, pompa wtryskowa | Dobry |
2.0 HDi | 84 KM | 7,8-8,4 l/100km | Turbosprężarka, dysze wtryskowe | Dobry |
2.8 HDi | 94-128 KM | 8,2-9,1 l/100km | Bardzo solidna, okazjonalna turbosprężarka | Bardzo dobry |
Silnik benzynowy 2.0 | 109 KM | 12,5-14,0 l/100km | Wysokie zużycie paliwa, niski moment obrotowy | Umiarkowane |

Peugeot Boxer generacji II (2006-2014)
Druga generacja Peugeot Boxer oznaczała znaczący skok technologiczny dzięki nowoczesnym silnikom wysokoprężnym common-rail i zwiększonej wydajności. Przy odpowiedniej konserwacji większość silników tej generacji osiąga przebieg od 350 000 do 500 000 kilometrów, przy czym silniki 2.2 HDi są uważane za szczególnie trwałe. Z drugiej strony, wczesne silniki 3.0 HDi były problematyczne ze względu na problemy z filtrem cząstek stałych i sporadyczne uszkodzenia turbosprężarki. Absolutnym hitem był 2.2 HDi o mocy 130 KM - dobrze wyważony silnik o dobrych osiągach i wysokiej niezawodności. Po raz pierwszy spełniono również normy emisji spalin Euro 4 i Euro 5, co kwalifikowało Peugeot Boxer do stref ekologicznych i wzmocniło jego pozycję rynkową wobec konkurentów, takich jak Iveco Daily.
Silniki wysokoprężne Peugeot Boxer: Generacja II (2006-2014)
Gama silników wysokoprężnych Peugeot Boxer była oparta na nowej technologii HDi z wtryskiem common rail. Podstawowym silnikiem był 2.2 HDi o mocy 100 KM, który okazał się bardzo niezawodny. Mocniejsze warianty 2.2 HDi produkowały 110 KM (od 2008 r.) i 130 KM (od 2011 r.). Do ciężkich zastosowań przeznaczony był 3.0 HDi o mocy 146 KM (2006-2011), a później 160 KM (od 2011). Peugeot Boxer 2.2 HDi o mocy 130 KM stał się najlepszym silnikiem tej generacji - oferował wystarczającą moc do wszystkich zastosowań, a jednocześnie wysoką niezawodność i umiarkowane zużycie paliwa. Chociaż silniki 3.0 HDi były mocne, cierpiały na problemy z filtrem cząstek stałych i sporadyczne uszkodzenia turbosprężarki, szczególnie w częstym ruchu miejskim.
Silniki benzynowe Peugeot Boxer: Generacja II (2006-2014)
Silniki benzynowe pozostały marginalnym zjawiskiem w drugiej generacji. Dostępny był 3,0-litrowy silnik benzynowy V6 o mocy 156 KM, ale znalazł niewielu nabywców ze względu na ekstremalne zużycie paliwa wynoszące ponad 15 litrów na 100 kilometrów.
Silnik Peugeot Boxer | Moc wyjściowa | Zużycie paliwa | Typowe słabości | Ocena |
---|---|---|---|---|
2.2 HDi | 100 KM | 7,2-7,8 l/100 km | Bardzo wytrzymały | Bardzo dobry |
2.2 HDi | 110 KM | 7,4-8,0 l/100km | Bardzo wytrzymały | Bardzo dobry |
2.2 HDi | 130 KM | 7,6-8,2 l/100km | Bardzo wytrzymały, najlepszy silnik | Bardzo dobry |
3.0 HDi | 146 KM | 8,5-9,2 l/100km | Filtr cząstek stałych, turbosprężarka | Umiarkowany |
3.0 HDi | 160 KM | 8,8-9,5 l/100km | Filtr cząstek stałych, turbosprężarka | Umiarkowany |
Silnik benzynowy 3.0 V6 | 156 KM | 15,2-16,8 l/100km | Ekstremalne zużycie paliwa | Problematyczne |

Peugeot Boxer generacji III (2014-dziś)
Obecna generacja Peugeot Boxer opiera się na najnowszej technologii diesla Euro 6 z katalizatorem SCR i wtryskiem AdBlue. Przy prawidłowej konserwacji silniki mogą przejechać od 300 000 do 450 000 kilometrów, chociaż technologia AdBlue wiąże się z dodatkowymi kosztami konserwacji. Złożone systemy oczyszczania spalin z problemami z regeneracją filtrów DPF i usterkami pompy AdBlue są czasami problematyczne. Absolutnie topowym silnikiem jest 2.0 BlueHDi o mocy 165 KM - nowoczesny, wydajny silnik z doskonałym oddawaniem mocy. Od 2021 r. po raz pierwszy dodano również w pełni elektryczny e-Boxer, wyznaczając nowe standardy dla bezemisyjnych pojazdów użytkowych. Generacja ta z powodzeniem pozycjonuje się na tle konkurentów, takich jak nowy Ford Transit i Mercedes Sprinter, dzięki zrównoważonemu połączeniu technologii i ceny.
Silniki wysokoprężne Peugeot Boxer: Generacja III (2014 - dziś)
Gama silników wysokoprężnych Peugeot Boxer opiera się w całości na technologii BlueHDi o pojemności skokowej 2,0 litra. Dostępne są poziomy mocy 110 KM, 130 KM, 140 KM i 165 KM. Wszystkie silniki wyposażone są w najnowszej generacji wtrysk common-rail, katalizator SCR z wtryskiem AdBlue i filtr cząstek stałych. Peugeot Boxer 2.0 BlueHDi o mocy 165 KM to najmocniejszy i najnowocześniejszy silnik, charakteryzujący się doskonałymi właściwościami jezdnymi i stosunkowo niskim zużyciem paliwa. Słabsze warianty o mocy 110 KM i 130 KM są uważane za szczególnie niezawodne i ekonomiczne. Złożone układy oczyszczania spalin okazjonalnie sprawiają problemy we wszystkich wariantach - problemy z regeneracją filtrów DPF przy częstej jeździe na krótkich dystansach oraz uszkodzone pompy AdBlue mogą być przyczyną kosztownych napraw.
Peugeot Boxer z napędem elektrycznym: Generacja III (2021-dziś)
Peugeot e-Boxer został wprowadzony w 2021 roku i oferuje moc systemową 90 kW (122 KM) z zasięgiem do 340 kilometrów. Silnik elektryczny rozwija moment obrotowy 260 Nm i umożliwia osiągnięcie prędkości maksymalnej 100 km/h. Akumulator ma pojemność 70 kWh i można go naładować do 80 procent w 45 minut na stacjach szybkiego ładowania. Peugeot e-Boxer jest szczególnie przydatny w ruchu dostawczym w centrum miasta i strefach ekologicznych o surowych przepisach dotyczących emisji.
Silniki benzynowe Peugeot Boxer: Generacja III (2014-dziś)
Silniki benzynowe nie są już oferowane w trzeciej generacji, ponieważ skupiono się całkowicie na wydajności oleju napędowego i elektromobilności.
Silnik Peugeot Boxer | Moc wyjściowa | Zużycie paliwa | Typowe niedociągnięcia | Ocena |
---|---|---|---|---|
2.0 BlueHDi | 110 KM | 6,8-7,4 l/100km | Regeneracja DPF, pompa AdBlue | Dobry |
2.0 BlueHDi | 130 KM | 7,0-7,6 l/100km | Regeneracja DPF, pompa AdBlue | Dobry |
2.0 BlueHDi | 140 KM | 7,2-7,8 l/100km | Regeneracja DPF, pompa AdBlue | Dobry |
2.0 BlueHDi | 165 KM | 7,4-8,0 l/100km | Regeneracja DPF, pompa AdBlue | Bardzo dobry |
e-Boxer | 122 KM | 28-32 kWh/100 km | Wysokie koszty zakupu, ograniczony zasięg | Dobry |

Wnioski: Najlepsze silniki Peugeot Boxer wszystkich generacji
Rozwój silników Peugeot Boxer pokazuje ciągłą poprawę wydajności i przyjazności dla środowiska przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego poziomu niezawodności. Podczas gdy wczesne generacje imponowały prostotą i solidnością, nowoczesne silniki BlueHDi oferują doskonałe połączenie osiągów, wydajności i przyjazności dla środowiska. Elektryfikacja z e-Boxer również wskazuje drogę do bezemisyjnej przyszłości segmentu pojazdów użytkowych.
- Najlepszy silnik wysokoprężny Peugeot Boxer:
Peugeot Boxer 2.0 BlueHDi (165 KM, III generacja) łączy najnowocześniejszą technologię z wysokimi osiągami i dobrą wydajnością z akceptowalną niezawodnością.
- Najbardziej niezawodny silnik Peugeot Boxer:
Peugeot Boxer 2.2 HDi (130 KM, II generacja) oferuje najlepsze połączenie niezawodności, oszczędności i codziennej użyteczności we wszystkich generacjach.
- Najlepszy napęd elektryczny Peugeot Boxer:
Peugeot e-Boxer (122 KM, generacja III) z zasięgiem 340 km i opcjami szybkiego ładowania do bezemisyjnej jazdy po mieście.
W zakresie konserwacji i części zamiennych do wszystkich generacji Peugeot Boxer, AUTODOC oferuje szeroką gamę oryginalnych i wysokiej jakości części zamiennych z szybką dostawą.