• SHOP
  • CLUB
Wypróbuj konto Premium
0
Mój garaż
Dodaj pojazd
0
Artykułów #
0,00 zł
Twój koszyk jest pusty

Problemy z Mini Cooper

Spis treści

  1. Mini Cooper: typowe usterki, awarie i problemy oraz wady i zalety modelu
  2. Mini Cooper: Problemy z turbosprężarką w silnikach benzynowych
  3. Mini Cooper: Problemy z automatyczną skrzynią biegów i zmianą biegów
  4. Mini Cooper: Problemy z centralnym zamkiem i elektryką
  5. Mini Cooper: Problemy z klimatyzacją i awarie układu chłodzenia
  6. Mini Cooper: Problemy z silnikiem i utrata mocy
  7. Mini Cooper: Problemy z dachem kabrioletu i bagażnikiem
  8. Dodatkowe typowe wady Mini Cooper
  9. Mini Cooper: Słabości i mocne strony
    1. Jak wymienić filtr powietrza w MINI COOPER 1 (R50, R53)
    2. Jak wymienić filtr oleju i oleje silnikowe w MINI COOPER 1 (R50, R53)
    3. Jak wymienić cewki zapłonowe w MINI COOPER 1 (R50, R53)

Mini Cooper: typowe usterki, awarie i problemy oraz wady i zalety modelu

 
  • Problemy z turbosprężarką w silnikach o mocy 120 i 122 KM: Turbosprężarka często wykazuje oznaki zużycia już po 80 000–120 000 km, szczególnie w wersjach 1.6 o mocy 120 KM i 1.6 o mocy 122 KM. Objawami są utrata mocy i nietypowe odgłosy.
  • Automatyczna skrzynia biegów nie zmienia biegów prawidłowo: Automatyczna skrzynia biegów często ma problemy po przejechaniu 60 000–100 000 km – bieg wsteczny nie załącza się lub skrzynia biegów zmienia biegi nieregularnie.
  • Centralny zamek nie działa: Centralny zamek nie działa w wielu modelach R50, R56 i F56, często już po przejechaniu 40–80 tys. km z powodu wadliwych siłowników lub jednostek sterujących.
  • Klimatyzacja nie chłodzi: Szczególnie w modelu R56 klimatyzacja nie chłodzi. Ten problem występuje zazwyczaj po przejechaniu 50 000–90 000 km z powodu wadliwych sprężarek lub nieszczelnych przewodów.

Mini Cooper: Problemy z turbosprężarką w silnikach benzynowych

Problemy z turbosprężarką należą do najczęstszych problemów w modelach Mini Cooper, szczególnie w wersjach 1.6 o mocy 120 KM, 1.6 o mocy 122 KM i 136 KM. Turbosprężarka często wykazuje przedwczesne oznaki zużycia, objawiające się spadkiem mocy, niebieskawym dymem z wydechu i charakterystycznym gwizdem. Objawy te pojawiają się zazwyczaj między 80 000 a 120 000 km przebiegu, ale mogą wystąpić wcześniej przy nieodpowiedniej konserwacji. Problem dotyczy również trzycylindrowych silników nowszej generacji F56, choć mogą one również doświadczać problemów z regulacją ciśnienia doładowania. Ten spadek mocy podczas przyspieszania jest często pierwszym objawem uszkodzenia turbosprężarki.

Regularna konserwacja ma kluczowe znaczenie dla żywotności turbosprężarki. Wrażliwe układy turbosprężarek Mini Cooper wymagają wysokiej jakości oleju silnikowego i regularnej wymiany oleju co 10 000–15 000 km, aby zapobiec gromadzeniu się osadów. Po długich podróżach silnik powinien pracować na biegu jałowym przez 1–2 minuty, aby ostygł, a olej mógł odpowiednio smarować rozgrzaną turbosprężarkę. Przy pierwszych oznakach utraty mocy konieczna jest natychmiastowa diagnoza, ponieważ kompletna wymiana turbosprężarki może kosztować od 2000 do 4000 euro.

Mini Cooper: Problemy z automatyczną skrzynią biegów i zmianą biegów

Mini Cooper: Problemy z automatyczną skrzynią biegów i zmianą biegów

Automatyczna skrzynia biegów Mini Cooper często sprawia problemy, objawiające się szarpaną zmianą biegów, opóźnieniami przy włączaniu biegów lub całkowitą awarią poszczególnych biegów. Jest to szczególnie problematyczne, gdy nie można włączyć biegu wstecznego, co często jest spowodowane zużyciem sprzęgieł lub wadliwymi zaworami w sterowniku skrzyni biegów. Awarie te występują zazwyczaj między 60 000 a 100 000 km, ale mogą wystąpić wcześniej przy sportowej jeździe lub braku konserwacji. Modele R50 i R56 z lat 2002-2011 są szczególnie narażone na awarie, a automatyczna skrzynia biegów CVT we wcześniejszych modelach jest uważana za szczególnie podatną na awarie. Skrzynia biegów nie zmienia biegów prawidłowo lub nie wskakuje na żądany bieg, co może prowadzić do niebezpiecznych sytuacji w ruchu drogowym.

Systematyczna kontrola jest niezbędna dla niezawodności skrzyni biegów. Złożone automatyczne skrzynie biegów Mini Cooper wymagają regularnej wymiany płynu przekładniowego co 60 000–80 000 km oraz profesjonalnej diagnostyki przy pierwszych oznakach problemów ze zmianą biegów. Usterki elektroniczne w jednostce sterującej często można naprawić poprzez aktualizację oprogramowania, natomiast usterki mechaniczne zazwyczaj wymagają kosztownej wymiany uszkodzonych podzespołów. Konserwacja zapobiegawcza i oszczędna jazda mogą znacznie wydłużyć żywotność skrzyni biegów.

Mini Cooper: Problemy z centralnym zamkiem i elektryką

Centralny zamek jest jednym z najczęstszych problemów elektrycznych w modelach Mini Cooper, a problem z niedziałającym centralnym zamkiem występuje szczególnie w modelach R50, R56 i wczesnych modelach F56. Objawy obejmują zarówno zablokowanie pojedynczych drzwi, jak i całkowitą awarię systemu. Często pilot zdalnego sterowania przestaje działać niezawodnie lub drzwi można otworzyć tylko ręcznie. Te usterki występują zazwyczaj po przejechaniu 40 000–80 000 km i są zazwyczaj spowodowane wadliwymi siłownikami w drzwiach, skorodowanymi stykami lub problemami z centralną jednostką sterującą. Modele z lat 2004–2008 są szczególnie podatne na te problemy.

Prawidłowe funkcjonowanie układów elektrycznych wymaga profesjonalnej konserwacji. Wrażliwe elementy zamka centralnego Mini Cooper wymagają regularnych przeglądów połączeń elektrycznych i siłowników, aby wcześnie wykryć korozję i zużycie. Diagnostyka odbywa się za pomocą jednostki sterującej pojazdu, co wymaga specjalistycznego sprzętu diagnostycznego. Często uszkodzone siłowniki można wymienić pojedynczo bez konieczności wymiany całego układu, co znacznie obniża koszty naprawy.

AUTOFREN SEINSA D8413 Zestaw osłon, półoż napędowa 84 [mm], Od strony skrzyni biegów
Ocen - 8
Informacja o towar
  • Strona zabudowy: Od strony skrzyni biegów
  • Wysokość [mm]: 84
  • Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 18, 59
  • AUTOFREN SEINSA: Zestaw osłon, półoż napędowa
  • Numer artykułu: D8413
  • Stan: nowy
Szczegóły
AUTOFREN SEINSA Zestaw osłon, półoż napędowa 84 [mm], Od strony skrzyni biegów
Numer artykułu: D8413
58,99 zł
117,98 zł / cena za 2 szt.
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MANNOL ATF Multivehicle JWS MN8218-10 Olej do automatycznej skrzyni biegów ATF III, 10l
Ocen - 29
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: ATF III
  • Rekomendacje producenta: Aisin JWS 3309, VW G 052 025 A2, VW G 052 162 A1, VW G 052 990 A1, VW G 052 990 A2, VW G 055 025 A1, VW G 055 025 A2, BMW 83 22 0 403 248, BMW 83 22 2 163 514, BMW 83 22 9 407 765, BMW 83 22 9 407 807, BMW 7045E, BMW ETL-8072B, Chrysler ATF+3, Chrysler ATF+4, Ford Mercon V, Ford Mercon SP, Ford Mercon LV, Ford Mercon ATF-F, GM Dexron II E, GM Dexron III H, Honda ATF-Z1, Honda ATF DW-1, Hyundai SP-II, Hyundai SP-III, Infiniti Matic D, Infiniti Matic J, Infiiniti Matic K, Kia SP-II, Kia SP-III, MAN 339 F, MAN 339 V1, MAN 339 V2, MAN 339 Z1, MAN 339 Z2, Mazda ATF M-III, Mazda ATF M-V, MB 236.11, MB 236.2, MB 236.3, MB 236.5, MB 236.6, MB 236.7, MB 236.8, MB 236.9, MB 236.10, Mitsubishi SP-III, Mopar AS68RC, Nissan Matic D, Nissan Matic J, Nissan Matic K, Porsche JWS 3309, Subaru ATF-5, Subaru ATF-HP, Suzuki 3314, Suzuki 3317, Suzuki 2384K, Toyota T-IV, Lexus T-IV, Volvo 97340, Volvo 97341, ZF TE-ML 04D, ZF TE-ML 14B, ZF TE-ML 16L, ZF TE-ML 14A, ZF TE-ML 17
  • Specyfikacja: JASO M315 1A-LV
  • Seria: Multivehicle JWS
  • Linia produktów: ATF
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Pojemność [litr]: 10
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • MANNOL: Olej do automatycznej skrzyni biegów
  • Numer artykułu: MN8218-10
  • Nasza cena: 169,99 zł
Szczegóły
MANNOL Olej do automatycznej skrzyni biegów ATF III, 10l
Numer artykułu: MN8218-10
Więcej
169,99 zł
17,00 zł za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
EL600 (027EFB) EXIDE EFB EL600 Akumulator 12V 60Ah 640A Akumulator EFB
Ocen - 67
Informacja o towar
  • Linia produktów: EFB
  • Pojemność akumulatora [Ah]: 60
  • Akumulator: Akumulator EFB
  • Położenie biegunów: Right
  • Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 640
  • Długość [mm]: 242
  • Szerokość [mm]: 175
  • Wysokość [mm]: 190
  • Napięcie [V]: 12
  • DIN / ISO: L2
  • Rodzaj bieguna: ETN 0
  • Wykonanie strefy podłogowej: B13
  • Położenie biegunów 0
  • EXIDE: Akumulator
  • Numer artykułu: EL600
  • Nasza cena: 475,00 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
EXIDE Akumulator 12V 60Ah 640A Akumulator EFB
Numer artykułu: EL600
475,00 zł
30,00 zł Zastaw, Darmowa wysyłka
MANNOL Longlife 504/507 MN7715-10 Olej silnikowy 5W-30, 10l
Ocen - 57
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • API: API SN
  • Rekomendacje producenta: MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
  • Pojemność [litr]: 10
  • Linia produktów: Longlife
  • Seria: 504 / 507
  • Numer artykułu: MN7715-10
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • MANNOL: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 229,50 zł
Szczegóły
MANNOL Olej silnikowy 5W-30, 10l
Numer artykułu: MN7715-10
Więcej
229,50 zł
22,95 zł za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
PIERBURG 7.07919.33.0 Pompa olejowa z elektrycznym zaworem ciśnienia oleju
Ocen - 8
Informacja o towar
  • Typ pompy: pompa zębata
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z elektrycznym zaworem ciśnienia oleju
  • PIERBURG: Pompa olejowa
  • Numer artykułu: 7.07919.33.0
  • Nasza cena: 1122,00 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
PIERBURG Pompa olejowa z elektrycznym zaworem ciśnienia oleju
Numer artykułu: 7.07919.33.0
1122,00 zł
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka

Mini Cooper: Problemy z klimatyzacją i awarie układu chłodzenia

Układ klimatyzacji w modelach Mini Coopers, szczególnie w modelu R56, często napotyka problemy, które objawiają się brakiem wydajności chłodzenia lub całkowitą awarią. Problem braku chłodzenia w klimatyzacji R56 jest powszechny i zazwyczaj pojawia się po przejechaniu 50 000–90 000 km. Przyczyny mogą być różne: uszkodzone sprężarki, nieszczelne przewody czynnika chłodniczego, zużyte kondensatory lub problemy z jednostką sterującą. Modele z lat 2006–2010 są szczególnie podatne na awarie klimatyzacji. Innym częstym problemem jest brak nagrzewania się nagrzewnicy, zazwyczaj z powodu uszkodzonego rdzenia nagrzewnicy lub termostatu. Problemy te mogą występować przez cały rok i znacząco pogarszać komfort jazdy.

Do prawidłowego działania układu klimatyzacji niezbędna jest profesjonalna inspekcja. Złożone podzespoły klimatyzacji Mini Cooper wymagają regularnej konserwacji co 2-3 lata, obejmującej kontrolę czynnika chłodniczego i czyszczenie skraplacza. Przy pierwszych oznakach spadku wydajności należy przeprowadzić test szczelności, ponieważ drobne nieszczelności często można naprawić niedrogo. Poważne usterki sprężarki lub skraplacza zazwyczaj wymagają całkowitej wymiany uszkodzonych podzespołów.

Mini Cooper: Problemy z silnikiem i utrata mocy

Mini Cooper: Problemy z silnikiem i utrata mocy

Różne wersje silnika Mini Cooper wykazują specyficzne problemy, zależne od poziomu mocy. Silnik 1.6 o mocy 116 KM jest podatny na problemy z łańcuchem rozrządu, który może ulec rozciągnięciu już po 60 000–100 000 km. Mocniejsze wersje, takie jak 1.6 o mocy 120 KM i 122 KM, często mają problemy z wtryskiwaczami, co prowadzi do nierównej pracy na biegu jałowym i spadku mocy. Silnik wysokoprężny (D 116 KM) często ma problemy z filtrem cząstek stałych, szczególnie na krótkich trasach. Nowsze silniki 1.5 o mocy 136 KM generacji F56 mają problemy z pompą wysokiego ciśnienia i turbosprężarką. Objawy te objawiają się problemami z uruchomieniem silnika, nierówną pracą lub wrażeniem, że silnik nie ciągnie prawidłowo.

Regularna konserwacja jest kluczowa dla trwałości silnika. Zaawansowane systemy silnika Mini Cooper wymagają wysokiej jakości olejów silnikowych i precyzyjnego przestrzegania okresów międzyprzeglądowych co 15 000–20 000 km, aby zminimalizować zużycie. Szczególnie ważna jest terminowa wymiana świec zapłonowych i filtrów powietrza, a w silnikach Diesla – regularna regeneracja filtra cząstek stałych podczas jazdy autostradą. Działania zapobiegawcze mogą zapobiec kosztownym awariom silnika i znacznie poprawić niezawodność pojazdu.

Mini Cooper: Problemy z dachem kabrioletu i bagażnikiem

Składany dach Mini Cooper często powoduje problemy mechaniczne i elektryczne, a problem z otwieraniem dachu jest szczególnie powszechny w starszych modelach. Pompy hydrauliczne i siłowniki zazwyczaj zużywają się po 80 000–120 000 km, co powoduje powolne lub niepełne otwieranie dachu. Dodatkowo, czujniki dachu mogą ulec awarii, powodując przejście systemu w tryb awaryjny. Innym częstym problemem jest brak możliwości otwarcia bagażnika, zazwyczaj spowodowany wadliwymi cylindrami zamka lub problemami elektrycznymi w jednostce sterującej. Błędy te często występują jednocześnie z innymi problemami elektrycznymi i dotyczą głównie modeli z lat 2009–2015.

Systematyczna kontrola jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania układów mechanicznych. Złożone mechanizmy dachu kabrioletu Mini Cooper wymagają regularnego smarowania części ruchomych i kontroli poziomu płynu hydraulicznego co 30 000–40 000 km. Uszczelki gumowe należy regularnie czyścić i konserwować, aby zapobiec wyciekom. Problemy elektryczne wymagają profesjonalnej diagnostyki z użyciem specjalistycznego sprzętu testowego, aby zidentyfikować dokładną przyczynę i uniknąć kosztownych napraw.

4565.77 ELRING 751.830 Uszczelka, pompa podcisnieniowa
Ocen - 6
Informacja o towar
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 56
  • Grubość [mm]: 2,75
  • Materiał: ACM (poliakryl-kauczuk)
  • Numer pompy: 4565.77, 11667556919
  • Średnica [mm]: 61,5
  • Przekrój: Oring
  • Numer taryfy materiału: 3926909985
  • ELRING: Uszczelka, pompa podcisnieniowa
  • Numer artykułu: 751.830
  • Nasza cena: 10,99 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
ELRING Uszczelka, pompa podcisnieniowa
Numer artykułu: 751.830
10,99 zł
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MANNOL Dexron VI MN8207-4 Olej do automatycznej skrzyni biegów ATF VI, 4l, Czerwony
Ocen - 63
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: ATF VI
  • Rekomendacje producenta: JASO M315 1A-LV, Aisin ATF-0T4, Aisin ATF-0WS, Saturn Z 000169756, ALLISON C4, Bentley PY112995PA, Ford Mercon LV, Hyundai SP-IV, Hyundai SP4-M1, Hyundai SPH-IV, Hyundai SP-IV-RR, Hyundai WS, Hyundai NWS-9638, Toyota ATF FZ, Toyota ATF T-IV, Toyota ATF WS, MB 236.14, MB 236.15, MB 236.2, MB 236.41, MB 236.5, Nissan Matic D, Nissan Matic J, Nissan Matic K, Nissan Matic S, Nissan Matic W, VW G 052 533, VW G 053 001, VW G 055 005, VW G 055 162, VW G 055 540, VW G 060 162, BMW ATF 3+, BMW ATF 4, BMW ATF 6, Chrysler ATF+2, Chrysler ATF+3, Chrysler ATF+4, Honda ATF DW-1, Honda ATF 3.1, Honda ATF Z1, Isuzu ATF II, Isuzu ATF III, Isuzu SCS, LR TYK500050, Land Rover AW-1, LR LR0022460, LR LR023288, LR LR023289, Jaguar JLM 20238, Jaguar JLM 20292, Jaguar JLM 21044, MAN 339 A, MAN 339 D, MAN 339 F, Maserati 231603, Mazda ATF-FZ, Mazda ATF N-1, Mazda ATF S-1, Mazda ATF M-5, Mitsubishi ATF-J3, Mitsubishi ATF-MA1, Mitsubishi ATF-PA, Mitsubishi SP-IV, 000.043.205.28, 000.043.204.63, 000.043.304.00, 000.043.205.09, PSA 9730 AE, PSA B71 2340, Renault DP-0, Renault Matic D2, Saab 93 160 393, Saab 93 165 147, Ssangyong DSIH 5M-52, Ssangyong DSIH 5M-66, Subaru ATF HP, Subaru ATF WS, Suzuki ATF 2326, Suzuki ATF 2384K, Suzuki ATF 3314, Suzuki ATF 3317, Suzuki Matic D, Suzuki Matic J, Suzuki Matic S, Volvo 1161521, Volvo 1161621, Volvo 1161640, Volvo 1161540, Volvo 97340, Volvo 97341, ZF TE-ML 11, ZF TE-ML 21L
  • Linia produktów: Dexron VI
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj skrzyni biegów: do automatycznej skrzyni biegów, nie do automatycznej skrzyni biegów CVT (bezstopniowa)
  • Kolor: Czerwony
  • Pojemność [litr]: 4
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • MANNOL: Olej do automatycznej skrzyni biegów
  • Numer artykułu: MN8207-4
  • Nasza cena: 105,99 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
MANNOL Olej do automatycznej skrzyni biegów ATF VI, 4l, Czerwony
Numer artykułu: MN8207-4
Więcej
105,99 zł
26,50 zł za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
LB3 Continental Start-Stop 2800012004280 Akumulator 12V 65Ah 650A Akumulator EFB
Ocen - 15
Informacja o towar
  • Linia produktów: Start-Stop
  • Pojemność akumulatora [Ah]: 65
  • Akumulator: Akumulator EFB
  • Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 650
  • Długość [mm]: 278
  • Szerokość [mm]: 175
  • Wysokość [mm]: 175
  • Napięcie [V]: 12
  • Ciężar [kg]: 17,3
  • DIN / ISO: LB3
  • Przestrzegać zaleceń producenta pojazdu
  • Położenie biegunów 0
  • Wykonanie strefy podłogowej: B13
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Sterownik / oprogramowanie musi być adoptowany (update)
  • Continental: Akumulator
  • Numer artykułu: 2800012004280
  • Nasza cena: 507,00 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
Continental Akumulator 12V 65Ah 650A Akumulator EFB
Numer artykułu: 2800012004280
507,00 zł
30,00 zł Zastaw, Darmowa wysyłka
Blister 2pcs - 1 987 3 BOSCH 1 987 302 286 Żarówka, swiatła postojowe / swiatła pozycyjne W5W, 12V, 5W
Ocen - 38
Informacja o towar
  • Rodzaj lampy: W5W
  • Napięcie [V]: 12
  • Moc znamionowa [W]: 5
  • Żarówka z cokołem: W2.1x9.5d
  • BOSCH: Żarówka, swiatła postojowe / swiatła pozycyjne
  • Numer artykułu: 1 987 302 286
  • Stan: nowy
Szczegóły
BOSCH Żarówka, swiatła postojowe / swiatła pozycyjne W5W, 12V, 5W
Numer artykułu: 1 987 302 286
5,59 zł
Cena za sztukę
11,18 zł / cena za 2 szt.
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
FANFARO ATF FF8602-20 Olej do automatycznej skrzyni biegów ATF III, 20l
Ocen - 8
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: ATF III
  • Rekomendacje producenta: JWS 3309, BMW 83 22 0 403 248, BMW 83 22 2 163 514, BMW 83 22 9 407 765, BMW 83 22 9 407 807, BMW 7045E, BMW ETL-8072B, BMW LT71141, BMW ATF+3, BMW ATF+4, Daihatsu ATF Multi, Ford Mercon V, GM Dexron II D, GM Dexron II E, GM Dexron III F, GM Dexron III G, GM Dexron III H, Honda ATF-Z1, Honda ATF DW-1, Honda ATF SP-II, Honda ATF SP-III, Nissan Matic D, Nissan Matic J, Nissan Matic K, Jatco ATF 3100 PL085, Kia SP-III, Kia SP-II, MAN 339 V2, MAN 339 F, MAN 339 V1, MAN 339 Z1, MAN 339 Z2, Mazda ATF M-III, Mazda ATF M-V, Toyota ATF T, Toyota ATF T-II, MB 236.3, Toyota ATF T-III, Toyota ATF T-IV, Volvo 97340, Volvo 97341, MB 236.10, MB 236.11, Mitsubishi SP-II, Mitsubishi SP-III, Subaru ATF-5, Subaru ATF-HP, Suzuki 3314, Suzuki 3317, Suzuki 2384K, ZF TE-ML 04D, ZF TE-ML 14A, ZF TE-ML 14B, ZF TE-ML 16L, ZF TE-ML 17, Ford Mercon SP, Ford Mercon LV, Ford Mercon ATF F, VW G 052 025 A2, VW G 052 162 A1, VW G 052 990 A1
  • Specyfikacja: JASO M315 1-A-L
  • Linia produktów: ATF
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj skrzyni biegów: do automatycznej skrzyni biegów
  • Pojemność [litr]: 20
  • Rodzaj pojazdu: Samochód, Motocykl
  • FANFARO: Olej do automatycznej skrzyni biegów
  • Numer artykułu: FF8602-20
  • Nasza cena: 288,50 zł
Szczegóły
FANFARO Olej do automatycznej skrzyni biegów ATF III, 20l
Numer artykułu: FF8602-20
Więcej
288,50 zł
14,43 zł za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy

Dodatkowe typowe wady Mini Cooper

Na podstawie doświadczeń właścicieli Mini Cooper, występują następujące dodatkowe problemy:

 
  • Wadliwa pompa wody: Występuje często po przejechaniu 70 000–110 000 km, szczególnie w modelach R50 i R56. Powoduje przegrzanie silnika.
  • Problemy z układem kierowniczym: Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego może zawieść po przejechaniu 80 000–130 000 km, głównie w modelach F56 od 2014 r.
  • Wady pompy paliwa: Często występują po przejechaniu 90–140 tys. km, silnik nie uruchamia się lub pracuje nierównomiernie.
  • Zużycie sprzęgła: W przypadku skrzyń biegów manualnych zwykle po przejechaniu 80 000–120 000 km, w zależności od stylu jazdy.
  • Problemy z komputerem pokładowym: Awarie lub nieprawidłowe działanie wyświetlacza pojawiają się po przejechaniu 60 000–100 000 km, szczególnie w modelach R56.
  • Wadliwe reflektory ksenonowe: Przetwornice często psują się po przejechaniu 50 000–80 000 km, głównie w modelach z lat 2006–2011.
  • Rdza na nadkolach: Szczególnie widoczna w modelach sprzed 2010 roku po 5–8 latach, w zależności od warunków atmosferycznych.

Mini Cooper: Słabości i mocne strony

Mocne strony Słabe punkty
Sportowe wrażenia z jazdy Problemy z turbosprężarką
Wysokiej jakości wnętrze Awarie automatycznej skrzyni biegów
Dobra robota Awarie zamka centralnego
Silna tożsamość marki Problemy z klimatyzacją
Kompaktowe wymiary Wysokie koszty utrzymania
Nowoczesna technologia Zakłócenia elektryczne
Dobra przyczepność Problemy z silnikiem przy dużym przebiegu

Mini Cooper to pojazd o silnym charakterze, charakteryzujący się wyrazistym designem i sportowym prowadzeniem. Pomimo udokumentowanych wad, oferuje zadowalającą niezawodność przy prawidłowej konserwacji. Większości usterek można uniknąć lub wykryć je na wczesnym etapie dzięki działaniom zapobiegawczym i regularnym przeglądom. Szczególnie ważny jest wybór specjalistycznego warsztatu, który zna specyfikę poszczególnych generacji Mini Cooper.

Przydatne filmiki na ten temat:

Jak wymienić filtr powietrza w MINI COOPER 1 (R50, R53)

Jak wymienić filtr oleju i oleje silnikowe w MINI COOPER 1 (R50, R53)

Jak wymienić cewki zapłonowe w MINI COOPER 1 (R50, R53)

AUTODOC Bestsellery: cześci w korzystnej cenie

MANNOL Extreme MN7915-5 Olej silnikowy 5W-40, 5l
Ocen - 44
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: 5W-40
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API SN, API CH-4
  • JASO: JASO MA2
  • Rekomendacje producenta: MB 226.5, MB 229.3, MB 229.5, VW 502 00, VW 505 00, Porsche A40, Renault RN0700, Renault RN0710, BMW Longlife-01, BMW Longlife-98, PSA B71 2296, Fiat 9.55535-H2, Fiat 9.55535-Z2, Chrysler MS-10850, Chrysler MS-10896, Chrysler MS-12991, GM LL-A-025, GM LL-B-025
  • Pojemność [litr]: 5
  • Seria: Extreme
  • Numer artykułu: MN7915-5
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód, Motocykl
  • MANNOL: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 121,99 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
MANNOL Olej silnikowy 5W-40, 5l
Numer artykułu: MN7915-5
Więcej
121,99 zł
24,40 zł za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
AUTOFREN SEINSA D8260 Zestaw osłon, półoż napędowa 93 [mm], Od strony skrzyni biegów
Ocen - 10
Informacja o towar
  • Strona zabudowy: Od strony skrzyni biegów
  • Wysokość [mm]: 93
  • Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 22, 66
  • AUTOFREN SEINSA: Zestaw osłon, półoż napędowa
  • Numer artykułu: D8260
  • Stan: nowy
Szczegóły
AUTOFREN SEINSA Zestaw osłon, półoż napędowa 93 [mm], Od strony skrzyni biegów
Numer artykułu: D8260
40,49 zł
80,98 zł / cena za 2 szt.
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MANNOL Dexron VI MN8207-20 Olej do automatycznej skrzyni biegów ATF VI, 20l, Czerwony
Ocen - 1
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: ATF VI
  • Rekomendacje producenta: JASO M315 1A-LV, Aisin ATF-0T4, Aisin ATF-0WS, Saturn Z 000169756, ALLISON C4, Bentley PY112995PA, Ford Mercon LV, Hyundai SP-IV, Hyundai SP4-M1, Hyundai SPH-IV, Hyundai SP-IV-RR, Hyundai WS, Hyundai NWS-9638, Toyota ATF FZ, Toyota ATF T-IV, Toyota ATF WS, MB 236.14, MB 236.15, MB 236.2, MB 236.41, MB 236.5, Nissan Matic D, Nissan Matic J, Nissan Matic K, Nissan Matic S, Nissan Matic W, VW G 052 533, VW G 053 001, VW G 055 005, VW G 055 162, VW G 055 540, VW G 060 162, BMW ATF 3+, BMW ATF 4, BMW ATF 6, Chrysler ATF+2, Chrysler ATF+3, Chrysler ATF+4, Honda ATF DW-1, Honda ATF 3.1, Honda ATF Z1, Isuzu ATF II, Isuzu ATF III, Isuzu SCS, LR TYK500050, Land Rover AW-1, LR LR0022460, LR LR023288, LR LR023289, Jaguar JLM 20238, Jaguar JLM 20292, Jaguar JLM 21044, MAN 339 A, MAN 339 D, MAN 339 F, Maserati 231603, Mazda ATF-FZ, Mazda ATF N-1, Mazda ATF S-1, Mazda ATF M-5, Mitsubishi ATF-J3, Mitsubishi ATF-MA1, Mitsubishi ATF-PA, Mitsubishi SP-IV, 000.043.205.28, 000.043.204.63, 000.043.304.00, 000.043.205.09, PSA 9730 AE, PSA B71 2340, Renault DP-0, Renault Matic D2, Saab 93 160 393, Saab 93 165 147, Ssangyong DSIH 5M-52, Ssangyong DSIH 5M-66, Subaru ATF HP, Subaru ATF WS, Suzuki ATF 2326, Suzuki ATF 2384K, Suzuki ATF 3314, Suzuki ATF 3317, Suzuki Matic D, Suzuki Matic J, Suzuki Matic S, Volvo 1161521, Volvo 1161621, Volvo 1161640, Volvo 1161540, Volvo 97340, Volvo 97341, ZF TE-ML 11, ZF TE-ML 21L
  • Linia produktów: Dexron VI
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj skrzyni biegów: do automatycznej skrzyni biegów, nie do automatycznej skrzyni biegów CVT (bezstopniowa)
  • Kolor: Czerwony
  • Pojemność [litr]: 20
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • MANNOL: Olej do automatycznej skrzyni biegów
  • Numer artykułu: MN8207-20
  • Nasza cena: 449,00 zł
Szczegóły
MANNOL Olej do automatycznej skrzyni biegów ATF VI, 20l, Czerwony
Numer artykułu: MN8207-20
Więcej
449,00 zł
22,45 zł za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
MANNOL ATF Multivehicle JWS MN8218-20 Olej do automatycznej skrzyni biegów ATF III, 20l
Ocen - 10
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: ATF III
  • Rekomendacje producenta: Aisin JWS 3309, VW G 052 025 A2, VW G 052 162 A1, VW G 052 990 A1, VW G 052 990 A2, VW G 055 025 A1, VW G 055 025 A2, BMW 83 22 0 403 248, BMW 83 22 2 163 514, BMW 83 22 9 407 765, BMW 83 22 9 407 807, BMW 7045E, BMW ETL-8072B, Chrysler ATF+3, Chrysler ATF+4, Ford Mercon V, Ford Mercon SP, Ford Mercon LV, Ford Mercon ATF-F, GM Dexron II E, GM Dexron III H, Honda ATF-Z1, Honda ATF DW-1, Hyundai SP-II, Hyundai SP-III, Infiniti Matic D, Infiniti Matic J, Infiiniti Matic K, Kia SP-II, Kia SP-III, MAN 339 F, MAN 339 V1, MAN 339 V2, MAN 339 Z1, MAN 339 Z2, Mazda ATF M-III, Mazda ATF M-V, MB 236.11, MB 236.2, MB 236.3, Mitsubishi SP-III, Mopar AS68RC, Nissan Matic D, Nissan Matic J, Nissan Matic K, Porsche JWS 3309, Subaru ATF-5, Subaru ATF-HP, Suzuki 3314, Suzuki 3317, Suzuki 2384K, Toyota T-IV, Lexus T-IV, Volvo 97340, Volvo 97341, ZF TE-ML 04D, ZF TE-ML 14B, ZF TE-ML 16L, ZF TE-ML 14A, ZF TE-ML 17, MB 236.5, MB 236.6, MB 236.7, MB 236.8, MB 236.9, MB 236.10
  • Specyfikacja: JASO M315 1A-LV
  • Seria: Multivehicle JWS
  • Linia produktów: ATF
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Pojemność [litr]: 20
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • MANNOL: Olej do automatycznej skrzyni biegów
  • Numer artykułu: MN8218-20
  • Nasza cena: 320,50 zł
Szczegóły
MANNOL Olej do automatycznej skrzyni biegów ATF III, 20l
Numer artykułu: MN8218-20
Więcej
320,50 zł
16,03 zł za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
ELRING 635.432 Uszczelka turbiny
Ocen - 9
Informacja o towar
  • Rodzaj uszczelnienia: Uszczelka stalowa
  • Rozstaw śrub mocujących [mm]: 38
  • Numer taryfy materiału: 8409999990
  • ELRING: Uszczelka turbiny
  • Numer artykułu: 635.432
  • Nasza cena: 9,99 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
ELRING Uszczelka turbiny
Numer artykułu: 635.432
9,99 zł
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
RAVENOL RUP Racing Ultra Performance 1141091-004-01-999 Olej silnikowy 5W-40, 4l
Ocen - 2
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: 5W-40
  • ACEA: ACEA C3
  • API: API SN
  • Rekomendacje producenta: BMW Longlife-04, DEXOS 2, MB 229.51, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 511 00, Ford WSS-M2C917-A, MB 226.5, Porsche C40
  • Pojemność [litr]: 4
  • Seria: RUP Racing Ultra, Performance
  • Numer artykułu: 1141091-004-01-999
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • RAVENOL: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 420,50 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
RAVENOL Olej silnikowy 5W-40, 4l
Numer artykułu: 1141091-004-01-999
420,50 zł
105,13 zł za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
EL700 (067EFB) EXIDE EFB EL700 Akumulator 12V 70Ah 760A Akumulator EFB
Ocen - 55
Informacja o towar
  • Linia produktów: EFB
  • Pojemność akumulatora [Ah]: 70
  • Akumulator: Akumulator EFB
  • Położenie biegunów: Right
  • Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 760
  • Długość [mm]: 278
  • Szerokość [mm]: 175
  • Wysokość [mm]: 190
  • Napięcie [V]: 12
  • DIN / ISO: L3
  • Rodzaj bieguna: ETN 0
  • Wykonanie strefy podłogowej: B13
  • Położenie biegunów 0
  • EXIDE: Akumulator
  • Numer artykułu: EL700
  • Nasza cena: 554,50 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
EXIDE Akumulator 12V 70Ah 760A Akumulator EFB
Numer artykułu: EL700
554,50 zł
30,00 zł Zastaw, Darmowa wysyłka
QUICK BRAKE 113-1306X Zestaw tulei prowadzących, zacisk hamulca
Ocen - 78
Informacja o towar
  • Liczba na oś: 2
  • QUICK BRAKE: Zestaw tulei prowadzących, zacisk hamulca
  • Numer artykułu: 113-1306X
  • Stan: nowy
Szczegóły
QUICK BRAKE Zestaw tulei prowadzących, zacisk hamulca
Numer artykułu: 113-1306X
18,49 zł
36,98 zł / cena za 2 szt.
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
PEMCO 330 PM0330-5 Olej silnikowy 5W-30, 5l
Ocen - 47
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API SN, API CH-4
  • Rekomendacje producenta: Renault RN0700, MB 229.5, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, BMW Longlife-98, VW 503 01, VW 501 01
  • Pojemność [litr]: 5
  • Seria: 330
  • Numer artykułu: PM0330-5
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • PEMCO: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 94,49 zł
Szczegóły
PEMCO Olej silnikowy 5W-30, 5l
Numer artykułu: PM0330-5
Więcej
94,49 zł
18,90 zł za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
37725533 PHILIPS Xenon WhiteVision gen2 85415WHV2C1 Żarówka xenon D1S, 85V, 35W, 5000K
Ocen - 22
Informacja o towar
  • Rodzaj lampy: D1S
  • Napięcie [V]: 85
  • Moc znamionowa [W]: 35
  • Żarówka z cokołem: Pk32d-2
  • Rodzaj połączenia: Pudełko
  • Linia produktów: Xenon WhiteVision gen2
  • Temperatura koloru [K]: 5000
  • Projekt lampy: ksenon
  • XenonLight: 1
  • PHILIPS: Żarówka xenon
  • Numer artykułu: 85415WHV2C1
  • Nasza cena: 373,00 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
PHILIPS Żarówka xenon D1S, 85V, 35W, 5000K
Numer artykułu: 85415WHV2C1
373,00 zł
Cena za sztukę
746,00 zł / cena za 2 szt.
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka

Popularne posty

Zapisz się się do naszych newsletterów

Aby otrzymywać nasze najnowsze wiadomości i porady prosimy o podanie swojego adres e-mail: