Spis treści
Silniki Audi A6 C7 Avant
Po wprowadzeniu na rynek w 2011 roku, Audi A6 C7 Avant stało się punktem odniesienia w wyższej klasie średniej i oferowało imponującą gamę silników, od ekonomicznych diesli po potężne jednostki V8. Przez cały okres produkcji od 2011 do 2018 roku, gama silników Audi A6 C7 Avant stale ewoluowała, łącząc wydajność z osiągami na najwyższym poziomie.
Silniki Audi A6 C7 Avant (2011-2018)

Pierwsza i jedyna generacja Audi A6 C7 Avant charakteryzowała się wyjątkową trwałością, a większość silników z łatwością osiągała od 350 000 do 500 000 kilometrów przy odpowiedniej konserwacji. Poważniejsze naprawy były zwykle wymagane tylko między 200 000 a 300 000 kilometrów, głównie w jednostkach pomocniczych, takich jak turbosprężarki lub układy wtryskowe. Absolutnie najlepszym silnikiem tej generacji był 3.0 TDI o mocy 313 KM, który łączył w sobie moc, niezawodność i zadziwiającą wydajność. Pod względem technicznym Audi zrewolucjonizowało segment dzięki koncepcji platformy MLB i lekkiej konstrukcji, podczas gdy konkurenci z BMW i Mercedes-Benz nadal polegali na konwencjonalnych konstrukcjach stalowych. Stała dostępność Quattro i adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne sprawiły, że A6 C7 Avant stało się pionierem technicznym w swojej klasie.
Silniki benzynowe Audi A6 C7 Avant (2011-2018)
Gama silników benzynowych Audi A6 C7 Avant obejmowała szerokie spektrum mocy od 204 do 560 KM. Podstawowym modelem był 2.0 TFSI o mocy 132 kW (180 KM) z 2011 roku, później rozszerzony o wariant 165 kW (224 KM). Te silniki Audi A6 C7 Avant typu EA888 okazały się niezawodne, ale czasami wykazywały problemy ze zużyciem oleju po 150 000 kilometrów. Silnik 3.0 TFSI V6 był dostępny z mocą 220 kW (300 KM), a później 245 kW (333 KM) i stał się najlepszym silnikiem benzynowym w tej serii - doładowany i z bezpośrednim wtryskiem paliwa oferował sportowe osiągi przy akceptowalnym zużyciu paliwa. Na szczycie gamy znalazły się silniki RS: 4.0 TFSI V8 w RS6 Avant początkowo wytwarzał 412 kW (560 KM), a od 2013 roku nawet 445 kW (605 KM) z pakietem Performance. Ten silnik Audi A6 C7 Avant był uważany za jeden z najmocniejszych silników produkcyjnych swoich czasów, ale był podatny na zwiększone zużycie turbosprężarek podczas jazdy na pełnym gazie przez cały czas.
Silniki wysokoprężne Audi A6 C7 Avant (2011-2018)
Silniki wysokoprężne Audi A6 C7 Avant były zdominowane przez sprawdzoną technologię TDI z wtryskiem common-rail. 2.0 TDI był dostępny z mocami 100 kW (136 KM), 110 kW (150 KM) i 140 kW (190 KM), przy czym wariant 150 KM był uważany za szczególnie dobrze wyważony. Audi A6 C7 Avant 3.0 TDI stanowiło serce gamy silników wysokoprężnych o mocy 150 kW (204 KM), 180 kW (245 KM), a później 200 kW (272 KM). Od 2012 roku wprowadzono rewolucyjny 3.0 TDI BiTurbo o mocy 230 kW (313 KM) - techniczne arcydzieło z dwiema sekwencyjnie działającymi turbosprężarkami. Ten silnik Audi A6 C7 Avant połączył moc V8 ze zużyciem paliwa V6 i stał się najbardziej niezawodnym silnikiem o wysokich osiągach w całej gamie modelowej. Wszystkie silniki TDI posiadały filtry cząstek stałych i katalizatory SCR, spełniały normę Euro 6 i oferowały testowe zużycie paliwa na poziomie od 4,9 do 6,8 litra na 100 km.
Audi A6 C7 Avant z napędem hybrydowym (2011-2018)
Od 2012 roku Audi oferowało A6 Hybrid z połączeniem silnika 2.0 TFSI (155 kW/211 KM) i silnika elektrycznego (33 kW/45 KM) o mocy systemowej 180 kW (245 KM). Ten silnik hybrydowy Audi A6 C7 Avant był zaawansowany technicznie, ale skomplikowany w utrzymaniu i osiągnął jedynie ograniczoną akceptację rynkową ze względu na wysoką cenę zakupu i ograniczony zasięg elektryczny wynoszący zaledwie 3 kilometry.
| Silnik Audi A6 C7 Avant | Moc wyjściowa | Zużycie paliwa | Typowe niedociągnięcia | Ocena |
|---|---|---|---|---|
| 2.0 TFSI | 180-224 KM | 7,1-8,2 l/100 km | Zużycie oleju od 150 000 km | Dobry |
| 3.0 TFSI | 300-333 KM | 8,4-9,1 l/100 km | Doładowanie, wysokie koszty utrzymania | Bardzo dobry |
| 4.0 TFSI | 560-605 KM | 11,7-12,3 l/100km | Turbosprężarka na pełnym gazie | Średnie |
| 2.0 TDI | 136-190 KM | 4,9-5,8 l/100km | Bardzo wytrzymały | Bardzo dobry |
| 3.0 TDI | 204-272 KM | 5,4-6,2 l/100km | Doskonała niezawodność | Bardzo dobry |
| 3.0 TDI BiTurbo | 313 KM | 6,8 l/100km | Złożona technologia turbosprężarki | Bardzo dobry |
| 2.0 TFSI Hybrid | 245 KM | 6,4 l/100km | Złożona technologia, kosztowna konserwacja | Średnia |
Wnioski: Najlepsze silniki Audi A6 C7 Avant wszech czasów
Generacja silników Audi A6 C7 Avant wyznaczyła nowe standardy pod względem niezawodności i wydajności w klasie wyższej średniej. Podczas gdy diesle TDI były niezmiennie przekonujące, silniki benzynowe TFSI również wykazywały znacznie wyższą jakość niż wielu ich konkurentów. Innowacyjna lekka konstrukcja i system Quattro wspierały trwałość wszystkich silników.
- Najlepszy silnik benzynowy Audi A6 C7 Avant:
3.0 TFSI V6 (300-333 KM) łączy sportowe osiągi z wysoką niezawodnością i umiarkowanym zużyciem paliwa - idealny dla wymagających kierowców.
- Najlepszy silnik wysokoprężny Audi A6 C7 Avant:
3.0 TDI BiTurbo (313 KM) oferuje idealną syntezę mocy, wydajności i niezawodności i jest uważany za jeden z najlepszych silników wysokoprężnych wszech czasów.
- Najlepszy silnik hybrydowy Audi A6 C7 Avant:
2.0 TFSI Hybrid (245 KM) wyprzedzał swoje czasy, ale nie był jeszcze wystarczająco dojrzały technicznie na rynek masowy.
Do konserwacji i naprawy wszystkich silników Audi A6 C7 Avant, AUTODOC oferuje szeroką gamę oryginalnych części i wysokiej jakości zamienników z szybką i niezawodną dostawą bezpośrednio do domu.