• SHOP
  • CLUB
Wypróbuj konto Premium
0
Mój garaż
Dodaj pojazd
0
Artykułów #
0,00 zł
Twój koszyk jest pusty

Silniki Audi A6 C7 Avant

Spis treści

  1. Silniki Audi A6 C7 Avant (2011-2018)
    1. Silniki benzynowe Audi A6 C7 Avant (2011-2018)
    2. Silniki wysokoprężne Audi A6 C7 Avant (2011-2018)
    3. Audi A6 C7 Avant z napędem hybrydowym (2011-2018)
  2. Wnioski: Najlepsze silniki Audi A6 C7 Avant wszech czasów

Po wprowadzeniu na rynek w 2011 roku, Audi A6 C7 Avant stało się punktem odniesienia w wyższej klasie średniej i oferowało imponującą gamę silników, od ekonomicznych diesli po potężne jednostki V8. Przez cały okres produkcji od 2011 do 2018 roku, gama silników Audi A6 C7 Avant stale ewoluowała, łącząc wydajność z osiągami na najwyższym poziomie.

Silniki Audi A6 C7 Avant (2011-2018)

Silniki Audi A6 C7 Avant (2011-2018)

Pierwsza i jedyna generacja Audi A6 C7 Avant charakteryzowała się wyjątkową trwałością, a większość silników z łatwością osiągała od 350 000 do 500 000 kilometrów przy odpowiedniej konserwacji. Poważniejsze naprawy były zwykle wymagane tylko między 200 000 a 300 000 kilometrów, głównie w jednostkach pomocniczych, takich jak turbosprężarki lub układy wtryskowe. Absolutnie najlepszym silnikiem tej generacji był 3.0 TDI o mocy 313 KM, który łączył w sobie moc, niezawodność i zadziwiającą wydajność. Pod względem technicznym Audi zrewolucjonizowało segment dzięki koncepcji platformy MLB i lekkiej konstrukcji, podczas gdy konkurenci z BMW i Mercedes-Benz nadal polegali na konwencjonalnych konstrukcjach stalowych. Stała dostępność Quattro i adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne sprawiły, że A6 C7 Avant stało się pionierem technicznym w swojej klasie.

Silniki benzynowe Audi A6 C7 Avant (2011-2018)

Gama silników benzynowych Audi A6 C7 Avant obejmowała szerokie spektrum mocy od 204 do 560 KM. Podstawowym modelem był 2.0 TFSI o mocy 132 kW (180 KM) z 2011 roku, później rozszerzony o wariant 165 kW (224 KM). Te silniki Audi A6 C7 Avant typu EA888 okazały się niezawodne, ale czasami wykazywały problemy ze zużyciem oleju po 150 000 kilometrów. Silnik 3.0 TFSI V6 był dostępny z mocą 220 kW (300 KM), a później 245 kW (333 KM) i stał się najlepszym silnikiem benzynowym w tej serii - doładowany i z bezpośrednim wtryskiem paliwa oferował sportowe osiągi przy akceptowalnym zużyciu paliwa. Na szczycie gamy znalazły się silniki RS: 4.0 TFSI V8 w RS6 Avant początkowo wytwarzał 412 kW (560 KM), a od 2013 roku nawet 445 kW (605 KM) z pakietem Performance. Ten silnik Audi A6 C7 Avant był uważany za jeden z najmocniejszych silników produkcyjnych swoich czasów, ale był podatny na zwiększone zużycie turbosprężarek podczas jazdy na pełnym gazie przez cały czas.

Silniki wysokoprężne Audi A6 C7 Avant (2011-2018)

Silniki wysokoprężne Audi A6 C7 Avant były zdominowane przez sprawdzoną technologię TDI z wtryskiem common-rail. 2.0 TDI był dostępny z mocami 100 kW (136 KM), 110 kW (150 KM) i 140 kW (190 KM), przy czym wariant 150 KM był uważany za szczególnie dobrze wyważony. Audi A6 C7 Avant 3.0 TDI stanowiło serce gamy silników wysokoprężnych o mocy 150 kW (204 KM), 180 kW (245 KM), a później 200 kW (272 KM). Od 2012 roku wprowadzono rewolucyjny 3.0 TDI BiTurbo o mocy 230 kW (313 KM) - techniczne arcydzieło z dwiema sekwencyjnie działającymi turbosprężarkami. Ten silnik Audi A6 C7 Avant połączył moc V8 ze zużyciem paliwa V6 i stał się najbardziej niezawodnym silnikiem o wysokich osiągach w całej gamie modelowej. Wszystkie silniki TDI posiadały filtry cząstek stałych i katalizatory SCR, spełniały normę Euro 6 i oferowały testowe zużycie paliwa na poziomie od 4,9 do 6,8 litra na 100 km.

Audi A6 C7 Avant z napędem hybrydowym (2011-2018)

Od 2012 roku Audi oferowało A6 Hybrid z połączeniem silnika 2.0 TFSI (155 kW/211 KM) i silnika elektrycznego (33 kW/45 KM) o mocy systemowej 180 kW (245 KM). Ten silnik hybrydowy Audi A6 C7 Avant był zaawansowany technicznie, ale skomplikowany w utrzymaniu i osiągnął jedynie ograniczoną akceptację rynkową ze względu na wysoką cenę zakupu i ograniczony zasięg elektryczny wynoszący zaledwie 3 kilometry.

Silnik Audi A6 C7 Avant Moc wyjściowa Zużycie paliwa Typowe niedociągnięcia Ocena
2.0 TFSI 180-224 KM 7,1-8,2 l/100 km Zużycie oleju od 150 000 km Dobry
3.0 TFSI 300-333 KM 8,4-9,1 l/100 km Doładowanie, wysokie koszty utrzymania Bardzo dobry
4.0 TFSI 560-605 KM 11,7-12,3 l/100km Turbosprężarka na pełnym gazie Średnie
2.0 TDI 136-190 KM 4,9-5,8 l/100km Bardzo wytrzymały Bardzo dobry
3.0 TDI 204-272 KM 5,4-6,2 l/100km Doskonała niezawodność Bardzo dobry
3.0 TDI BiTurbo 313 KM 6,8 l/100km Złożona technologia turbosprężarki Bardzo dobry
2.0 TFSI Hybrid 245 KM 6,4 l/100km Złożona technologia, kosztowna konserwacja Średnia

Wnioski: Najlepsze silniki Audi A6 C7 Avant wszech czasów

Generacja silników Audi A6 C7 Avant wyznaczyła nowe standardy pod względem niezawodności i wydajności w klasie wyższej średniej. Podczas gdy diesle TDI były niezmiennie przekonujące, silniki benzynowe TFSI również wykazywały znacznie wyższą jakość niż wielu ich konkurentów. Innowacyjna lekka konstrukcja i system Quattro wspierały trwałość wszystkich silników.

  • Najlepszy silnik benzynowy Audi A6 C7 Avant:

3.0 TFSI V6 (300-333 KM) łączy sportowe osiągi z wysoką niezawodnością i umiarkowanym zużyciem paliwa - idealny dla wymagających kierowców.

  • Najlepszy silnik wysokoprężny Audi A6 C7 Avant:

3.0 TDI BiTurbo (313 KM) oferuje idealną syntezę mocy, wydajności i niezawodności i jest uważany za jeden z najlepszych silników wysokoprężnych wszech czasów.

  • Najlepszy silnik hybrydowy Audi A6 C7 Avant:

2.0 TFSI Hybrid (245 KM) wyprzedzał swoje czasy, ale nie był jeszcze wystarczająco dojrzały technicznie na rynek masowy.

Do konserwacji i naprawy wszystkich silników Audi A6 C7 Avant, AUTODOC oferuje szeroką gamę oryginalnych części i wysokiej jakości zamienników z szybką i niezawodną dostawą bezpośrednio do domu.

AUTODOC Bestsellery: cześci w korzystnej cenie

MANNOL ENERGY MN7511-20 Olej silnikowy 5W-30, 20l, Olej półsyntetyczny
Ocen - 54
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 20
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API CH-4, API SN
  • Rekomendacje producenta: BMW Longlife-98, MB 229.5, Ford WSS-M2C913-B, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, VW 501 01, VW 503 01, Renault RN0710, Renault RN0700
  • Olej: Olej półsyntetyczny
  • Linia produktów: ENERGY
  • Numer artykułu: MN7511-20
  • MANNOL: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 364,00 zł
Szczegóły
MANNOL Olej silnikowy 5W-30, 20l, Olej półsyntetyczny
Numer artykułu: MN7511-20
Więcej
364,00 zł
18,20 zł za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
CT 1168 K1 CONTITECH CT1168WP1 Zestaw paska rozrządu + pompa wody załączana pompa wodna, ze zintegrowanym stykiem wyłączającym, Il. zębów: 145, Szer. 1: 25 [mm]
Ocen - 52
Informacja o towar
  • Liczba zębów: 145
  • Szerokość 1 [mm]: 25
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: załączana pompa wodna, ze zintegrowanym stykiem wyłączającym
  • Wysokość opakowania [cm]: 18,7
  • Długość opakowania [cm]: 19,5
  • Szerokość opakowania [cm]: 18,2
  • Ciężar [kg]: 2,144
  • CONTITECH: Zestaw paska rozrządu + pompa wody
  • Numer artykułu: CT1168WP1
  • Nasza cena: 872,00 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
CONTITECH Zestaw paska rozrządu + pompa wody załączana pompa wodna, ze zintegrowanym stykiem wyłączającym, Il. zębów: 145, Szer. 1: 25 [mm]
Numer artykułu: CT1168WP1
872,00 zł
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
VALEO ORIGINAL PART 890000 Czujnik parkowania z przodu, z tyłu, Czujnik ultradźwiękowy
Ocen - 25
Informacja o towar
  • Strona zabudowy: z przodu, z tyłu
  • Rodzaj czujnika: Czujnik ultradźwiękowy
  • Linia produktów: ORIGINAL PART
  • Cecha chemiczna: lakierowalny
  • Długość [mm]: 41
  • Szerokość [mm]: 22
  • Wysokość [mm]: 26,3
  • Liczba zestyków: 3
  • Średnica: 15,5
  • Ciężar [kg]: 0,03
  • VALEO: Czujnik parkowania
  • Numer artykułu: 890000
  • Stan: nowy
Szczegóły
VALEO Czujnik parkowania z przodu, z tyłu, Czujnik ultradźwiękowy
Numer artykułu: 890000
185,99 zł
371,98 zł / cena za 2 szt.
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MANNOL Longlife 504/507 MN7715-10 Olej silnikowy 5W-30, 10l
Ocen - 58
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 10
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • API: API SN
  • Rekomendacje producenta: MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
  • Linia produktów: Longlife
  • Seria: 504 / 507
  • Numer artykułu: MN7715-10
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • MANNOL: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 241,00 zł
Szczegóły
MANNOL Olej silnikowy 5W-30, 10l
Numer artykułu: MN7715-10
Więcej
241,00 zł
24,10 zł za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
Borsehung B18663 Popychacz zaworu automatyczny, Belka osi
Ocen - 13
Informacja o towar
  • Strona zabudowy: Belka osi
  • Tryb pracy: automatyczny
  • Ilość: 16
  • Jednostka ilości: Komplet
  • Borsehung: Popychacz zaworu
  • Numer artykułu: B18663
  • Nasza cena: 609,50 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
Borsehung Popychacz zaworu automatyczny, Belka osi
Numer artykułu: B18663
609,50 zł
Cena za zestaw 16 sztuk
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
MOTUL 8100 X-CLEAN+ 106377 Olej silnikowy 5W-30, 5l
Ocen - 73
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 5
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • Rekomendacje producenta: VW 504 00, Porsche C30, MB 229.51, BMW Longlife-04, VW 507 00
  • Linia produktów: 8100
  • Seria: X-CLEAN+
  • Numer artykułu: 106377
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • Typ katalizatora: dla poj. z filtrem sadzy / cząstek stałych
  • Norma emisji spalin: Euro 4 (D4), Euro 5, Euro 6
  • MOTUL: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 220,50 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
MOTUL Olej silnikowy 5W-30, 5l
Numer artykułu: 106377
220,50 zł
44,10 zł za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MANNOL Dexron VI MN8207-4 Olej do automatycznej skrzyni biegów ATF VI, 4l, Czerwony
Ocen - 63
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 4
  • Klasa lepkości SAE: ATF VI
  • Rekomendacje producenta: JASO M315 1A-LV, Aisin ATF-0T4, Aisin ATF-0WS, Saturn Z 000169756, ALLISON C4, Bentley PY112995PA, Ford Mercon LV, Hyundai SP-IV, Hyundai SP4-M1, Hyundai SPH-IV, Hyundai SP-IV-RR, Hyundai WS, Hyundai NWS-9638, Toyota ATF FZ, Toyota ATF T-IV, Toyota ATF WS, MB 236.14, MB 236.15, MB 236.2, MB 236.41, MB 236.5, Nissan Matic D, Nissan Matic J, Nissan Matic K, Nissan Matic S, Nissan Matic W, VW G 052 533, VW G 053 001, VW G 055 005, VW G 055 162, VW G 055 540, VW G 060 162, BMW ATF 3+, BMW ATF 4, BMW ATF 6, Chrysler ATF+2, Chrysler ATF+3, Chrysler ATF+4, Honda ATF DW-1, Honda ATF 3.1, Honda ATF Z1, Isuzu ATF II, Isuzu ATF III, Isuzu SCS, LR TYK500050, Land Rover AW-1, LR LR0022460, LR LR023288, LR LR023289, Jaguar JLM 20238, Jaguar JLM 20292, Jaguar JLM 21044, MAN 339 A, MAN 339 D, MAN 339 F, Maserati 231603, Mazda ATF-FZ, Mazda ATF N-1, Mazda ATF S-1, Mazda ATF M-5, Mitsubishi ATF-J3, Mitsubishi ATF-MA1, Mitsubishi ATF-PA, Mitsubishi SP-IV, 000.043.205.28, 000.043.204.63, 000.043.304.00, 000.043.205.09, PSA 9730 AE, PSA B71 2340, Renault DP-0, Renault Matic D2, Saab 93 160 393, Saab 93 165 147, Ssangyong DSIH 5M-52, Ssangyong DSIH 5M-66, Subaru ATF HP, Subaru ATF WS, Suzuki ATF 2326, Suzuki ATF 2384K, Suzuki ATF 3314, Suzuki ATF 3317, Suzuki Matic D, Suzuki Matic J, Suzuki Matic S, Volvo 1161521, Volvo 1161621, Volvo 1161640, Volvo 1161540, Volvo 97340, Volvo 97341, ZF TE-ML 11, ZF TE-ML 21L
  • Linia produktów: Dexron VI
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj skrzyni biegów: do automatycznej skrzyni biegów, nie do automatycznej skrzyni biegów CVT (bezstopniowa)
  • Kolor: Czerwony
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • MANNOL: Olej do automatycznej skrzyni biegów
  • Numer artykułu: MN8207-4
  • Nasza cena: 105,49 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
MANNOL Olej do automatycznej skrzyni biegów ATF VI, 4l, Czerwony
Numer artykułu: MN8207-4
Więcej
105,49 zł
26,37 zł za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
VAG LONGLIFE III FE GS55545M4 Olej silnikowy 0W-30, 5l
Ocen - 79
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 5
  • Klasa lepkości SAE: 0W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • Rekomendacje producenta: VW 504 00, VW 507 00
  • Linia produktów: LONGLIFE III
  • Seria: FE
  • Numer artykułu: GS55545M4
  • VAG: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 242,00 zł
Szczegóły
VAG Olej silnikowy 0W-30, 5l
Numer artykułu: GS55545M4
242,00 zł
48,40 zł za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
VAN WEZEL 9901149 Sciana boczna z lewej, z prawej, Panel naprawczy
Ocen - 15
Informacja o towar
  • Strona zabudowy: z lewej, z prawej
  • Rodzaj blachy: Wnęka na koło (nadkole)
  • Sekcja: Część zewnętrzna
  • Długość [mm]: 1250
  • Szerokość 1 [mm]: 50
  • Grubość blachy [mm]: 0,7
  • Wysokość 1 [mm]: 20
  • Przetwarzanie: skracany
  • Jakość / Klasa: DC01 ST12
  • Powierzchnia: ocynkowany
  • Panel naprawczy: Panel naprawczy
  • Kształt dopasowania: Uniwersalny
  • Liczba drzwi: 2 / 4, 3 / 5
  • VAN WEZEL: Sciana boczna
  • Numer artykułu: 9901149
  • Nasza cena: 93,99 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
VAN WEZEL Sciana boczna z lewej, z prawej, Panel naprawczy
Numer artykułu: 9901149
93,99 zł
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
SHELL Helix Ultra 550046268 Olej silnikowy 5W-30, 4l
Ocen - 54
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 4
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • ACEA: ACEA A3 / B3, ACEA A3 / B4
  • API: API SN
  • Rekomendacje producenta: BMW Longlife-01, MB 226.5, MB 229.5, VW 502 00, VW 505 00, Renault RN0700, Renault RN0710
  • Linia produktów: Helix
  • Seria: Ultra
  • Numer artykułu: 550046268
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • SHELL: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 146,49 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
SHELL Olej silnikowy 5W-30, 4l
Numer artykułu: 550046268
146,49 zł
36,62 zł za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
VAG Special G GS55502M4 Olej silnikowy 5W-40, 5l
Ocen - 85
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 5
  • Klasa lepkości SAE: 5W-40
  • Rekomendacje producenta: VW 502 00, VW 505 00
  • Linia produktów: Special G
  • Numer artykułu: GS55502M4
  • VAG: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 218,50 zł
Szczegóły
VAG Olej silnikowy 5W-40, 5l
Numer artykułu: GS55502M4
218,50 zł
43,70 zł za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
S5 A15 BOSCH S5 0 092 S5A 150 Akumulator 12V 105Ah 950A Akumulator AGM
Ocen - 14
Informacja o towar
  • Linia produktów: S5
  • Pojemność akumulatora [Ah]: 105
  • Akumulator: Akumulator AGM
  • Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 950
  • Długość [mm]: 394
  • Szerokość [mm]: 175
  • Wysokość [mm]: 190
  • Napięcie [V]: 12
  • DIN / ISO: L6
  • Wykonanie strefy podłogowej: B00
  • Rodzaj bieguna 0
  • BOSCH: Akumulator
  • Numer artykułu: 0 092 S5A 150
  • Nasza cena: 993,00 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
BOSCH Akumulator 12V 105Ah 950A Akumulator AGM
Numer artykułu: 0 092 S5A 150
993,00 zł
30,00 zł Zastaw, Darmowa wysyłka
VT540S EIBACH VT540-S Rozszerzenie, błotnik Oś przednia, Oś tylna, Eibach Pro-Spacer, Kołpak
Ocen - 20
Informacja o towar
  • Strona zabudowy: Oś przednia, Oś tylna
  • Długość [mm]: 210
  • Szerokość [mm]: 13
  • informacja uzupełniająca: Eibach Pro-Spacer, Kołpak
  • EIBACH: Rozszerzenie, błotnik
  • Numer artykułu: VT540-S
  • Nasza cena: 143,99 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
EIBACH Rozszerzenie, błotnik Oś przednia, Oś tylna, Eibach Pro-Spacer, Kołpak
Numer artykułu: VT540-S
143,99 zł
Cena za zestaw 2 sztuk
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MEM0891 MEYLE 100 199 3103/S Łożyskowanie silnika z obu stron, Łożysko hydrauliczne załączane elektrycznie
Ocen - 3
Informacja o towar
  • Strona zabudowy: z obu stron
  • Rodzaj łożyskowania: Łożysko hydrauliczne załączane elektrycznie
  • wymagana liczba: 1
  • Jednostka ilości: Zestaw
  • Zamiana tylko w parach
  • MEYLE: Łożyskowanie silnika
  • Numer artykułu: 100 199 3103/S
  • Nasza cena: 1225,00 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
MEYLE Łożyskowanie silnika z obu stron, Łożysko hydrauliczne załączane elektrycznie
Numer artykułu: 100 199 3103/S
1225,00 zł
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
ELRING 445.950 Zestaw naprawczy, pompowtryskiwacz (PDE)
Ocen - 1
Informacja o towar
  • dla numeru OE: 04E 906 036 E, 04E 906 036 N, 06G 906 036, 06G 906 036 AF / AK / AJ, 06G 906 036 B / F, 06G 906 036 K / L / Q, 06G 906 036 R / S / T, 06H 906 036 P, 06K 906 036 N, 06L 906 036 AC / AG, 06L 906 036 E / J / L / T
  • Numer taryfy materiału: 8484900000
  • ELRING: Zestaw naprawczy, pompowtryskiwacz (PDE)
  • Numer artykułu: 445.950
  • Stan: nowy
Szczegóły
ELRING Zestaw naprawczy, pompowtryskiwacz (PDE)
Numer artykułu: 445.950
27,49 zł
109,96 zł / cena za 4 szt.
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy

Popularne posty

Zapisz się się do naszych newsletterów

Aby otrzymywać nasze najnowsze wiadomości i porady prosimy o podanie swojego adres e-mail: