• SHOP
  • CLUB
Wypróbuj konto Premium
0
Mój garaż
Dodaj pojazd
0
Artykułów #
0,00 PLN
Twój koszyk jest pusty

Silniki VW Passat B6 Variant

Spis treści

  1. Silniki VW Passat B6 Variant - nowoczesna wydajność i sprawdzona technologia (2005-2010)
    1. VW Passat B6 Variant z silnikami benzynowymi TSI (2005-2010)
    2. VW Passat B6 Variant z silnikami benzynowymi FSI (2005-2008)
    3. Silniki benzynowe VW Passat B6 Variant V6 (2005-2010)
    4. VW Passat B6 Variant z silnikami wysokoprężnymi TDI (2005-2010)
  2. Wnioski: Najlepsze silniki VW Passat B6 Variant wszystkich generacji

VW Passat B6 Variant został wprowadzony w 2005 roku jako wersja kombi szóstej generacji Passata i szybko stał się jednym z najbardziej udanych samochodów kombi średniej wielkości w Europie. W okresie produkcji od 2005 do 2010 roku Volkswagen oferował imponującą różnorodność opcji silnikowych, od ekonomicznych jednostek wysokoprężnych po potężne silniki V6. Ta gama silników odzwierciedlała ówczesne zmiany technologiczne i wyznaczała nowe standardy w zakresie wydajności i osiągów.

Silniki VW Passat B6 Variant - nowoczesna wydajność i sprawdzona technologia (2005-2010)

Silniki VW Passat B6 Variant - nowoczesna wydajność i sprawdzona technologia (2005-2010)

Generacja B6 Passata Variant stanowiła ważny punkt zwrotny w rozwoju silników Volkswagena. Przy typowym przebiegu od 250 000 do 350 000 kilometrów, większość silników okazała się niezwykle trwała. Poważne naprawy były zwykle wymagane dopiero po 200 000 kilometrów, a 2.0 TDI o mocy 140 KM (silnik BMP) był uważany za absolutną atrakcję tej generacji. Ta generacja silników wprowadziła nowoczesną technologię diesla common-rail i silniki benzynowe TSI, a jednocześnie sprawdzone jednostki V6 uzupełniły górną część gamy. W porównaniu do rywali takich jak BMW serii 3 Touring czy Audi A4 Avant, Passat B6 Variant oferował bardziej zrównoważone połączenie komfortu, wydajności i niezawodności.

VW Passat B6 Variant z silnikami benzynowymi TSI (2005-2010)

Rodzina silników TSI zrewolucjonizowała gamę silników benzynowych Passata B6 Variant dzięki połączeniu turbodoładowania i bezpośredniego wtrysku paliwa. 1.4 TSI o mocy 122 KM (CAXA) stał się podstawowym silnikiem i imponował niskim zużyciem paliwa wynoszącym około 6,5 litra na 100 kilometrów. Problematyczne okazały się jednak łańcuchy rozrządu, które można wymienić już po 100 000 kilometrów. 1.8 TSI o mocy 160 KM (BZB/CDAA) oferował zrównoważone dostarczanie mocy, ale cierpiał na sporadyczne problemy z pompami wysokiego ciśnienia od około 150 000 kilometrów. Najmocniejszym wariantem benzynowym był 2.0 TSI o mocy 200 KM (BWA/CCTA), który imponował sportową charakterystyką, ale często pojawiały się problemy z pierścieniami tłokowymi z powodu wysokiego obciążenia termicznego.

VW Passat B6 Variant z silnikami benzynowymi FSI (2005-2008)

Silniki FSI stanowiły pierwszy krok Volkswagena w kierunku bezpośredniego wtrysku paliwa przed wprowadzeniem technologii TSI. Silnik 1.6 FSI o mocy 115 KM (BLF) służył jako podstawowy silnik i charakteryzował się prostą konstrukcją, ale borykał się z problemami z zaworami wtryskowymi, które często musiały być czyszczone już po 80 000 kilometrów. 2.0 FSI o mocy 150 KM (BVY/BVZ) oferował solidne osiągi, ale był podatny na koksowanie w układzie dolotowym z powodu bezpośredniego wtrysku bez dodatkowego wtrysku do kolektora dolotowego. Silniki te zostały zastąpione nowocześniejszymi jednostkami TSI w 2008 roku, ponieważ nie spełniały już rosnących wymagań w zakresie wydajności.

Silniki benzynowe VW Passat B6 Variant V6 (2005-2010)

Rodzina silników V6 zwieńczyła gamę silników benzynowych Passata B6 Variant dwoma różnymi koncepcjami. Silnik 3.2 V6 FSI o mocy 250 KM (BDB/AXZ) łączył technologię silnika wolnossącego z bezpośrednim wtryskiem paliwa, oferując wysoki poziom mocy i charakterystyczny dźwięk silnika. Pomimo wysokiego zużycia paliwa wynoszącego około 10 litrów na 100 kilometrów, silnik ten okazał się bardzo niezawodny i często osiągał przebiegi przekraczające 300 000 kilometrów bez większych problemów. Najwyższej klasy silnikiem był 3.6 V6 FSI o mocy 300 KM (BWS), który był dostępny tylko w wersji 4Motion i imponował imponującym dostarczaniem mocy, ale powodował wyższe koszty utrzymania ze względu na bardziej złożoną technologię.

VW Passat B6 Variant z silnikami wysokoprężnymi TDI (2005-2010)

Rodzina silników TDI stanowiła trzon gamy Passata B6 Variant i imponowała szerokim zakresem mocy od 105 do 240 KM. Silnik 1.9 TDI o mocy 105 KM (BXE/BLS) był podstawowym silnikiem i był uważany za jeden z najbardziej niezawodnych silników wysokoprężnych swoich czasów, regularnie osiągając przebiegi ponad 400 000 kilometrów i wymagając jedynie regularnej konserwacji dysz wtryskowych co 100 000 kilometrów. Silnik 2.0 TDI był dostępny w różnych poziomach mocy: 136 KM (BKD), 140 KM (BMP) i 170 KM (BMR/BVD). W szczególności silnik o mocy 140 KM (BMP) stał się punktem odniesienia dla kierowców długodystansowych, ponieważ oferował optymalny kompromis między osiągami, zużyciem paliwa i niezawodnością. Z drugiej strony, silnik 2.0 TDI o mocy 170 KM był podatny na problemy z zaworem recyrkulacji spalin od około 120 000 kilometrów.

Silniki V6 TDI o pojemności skokowej 2,5 i 3,0 litrów były jednostkami z najwyższej półki. 2.5 TDI V6 o mocy 163 KM (BDG/BDH) imponował płynną pracą i siłą uciągu, ale czasami miał problemy ze świecami żarowymi w zimnych porach roku. Silnik 3.0 TDI V6 był dostępny w dwóch wariantach mocy: 224 KM (BMK/BKS) i 240 KM (BMY). Oba silniki imponowały imponującym oddawaniem mocy i charakterystycznym dźwiękiem V6, ale powodowały wyższe koszty utrzymania ze względu na bardziej złożoną technologię.

Silnik Moc (PS) Zużycie paliwa (l/100 km) Typowe niedociągnięcia Ocena
1.4 TSI 122 6.5 Łańcuch rozrządu, pompa wysokociśnieniowa Dobry
1.6 FSI 115 7.2 Zawory wtryskowe, koksowanie Średnia
1.8 TSI 160 7.0 Pompa wysokiego ciśnienia, turbosprężarka Dobry
2.0 FSI 150 7.8 Koksowanie, zawory wtryskowe Średnia
2.0 TSI 200 8.2 Pierścienie tłokowe, zużycie oleju Umiarkowane
3.2 V6 FSI 250 10.0 Wysokie zużycie paliwa Bardzo dobre
3.6 V6 FSI 300 11.5 Złożona technologia, wysokie koszty utrzymania Dobry
1.9 TDI 105 5.8 Dysze wtryskowe Bardzo dobry
2.0 TDI 136 PS 136 6.0 Zawór EGR Dobry
2.0 TDI 140 KM 140 5.9 Drobne problemy z EGR Bardzo dobry
2.0 TDI 170 KM 170 6.2 Zawór EGR, turbosprężarka Dobry
2.5 TDI V6 163 7.5 Świece żarowe Dobry
3.0 TDI V6 224 KM 224 7.8 Wysokie koszty utrzymania Dobry
3.0 TDI V6 240 KM 240 8.0 Złożona technologia Dobry

Wnioski: Najlepsze silniki VW Passat B6 Variant wszystkich generacji

VW Passat B6 Variant oferował jedną z najbardziej zrównoważonych gam silników swoich czasów i zapewnił ważny impuls technologiczny dla kolejnych generacji. Połączenie sprawdzonej technologii TDI i innowacyjnych silników TSI stworzyło szeroki wybór dla szerokiego zakresu wymagań.

  • Najlepszy silnik benzynowy VW Passat B6 Variant:

3.2 V6 FSI o mocy 250 KM imponuje wyjątkową trwałością, kultowym oddawaniem mocy i niską podatnością na poważne usterki.

  • Najlepszy silnik wysokoprężny VW Passat B6 Variant:

2.0 TDI o mocy 140 KM (BMP) jest uważany za idealny silnik na długie dystanse z optymalną równowagą między osiągami, zużyciem paliwa i niezawodnością.

  • Najbardziej niezawodny silnik VW Passat B6 Variant:

1.9 TDI o mocy 105 KM stanowi wzorzec długowieczności i regularnie osiąga przebiegi przekraczające 400 000 kilometrów.

Części zamienne do wszystkich silników VW Passat B6 Variant są dostępne w AUTODOC w sprawdzonej jakości i w rozsądnych cenach.

AUTODOC Bestsellery: cześci w korzystnej cenie

MANNOL ENERGY MN7511-20 Olej silnikowy 5W-30, 20l, Olej półsyntetyczny
Ocen - 51
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • Specyfikacja wg ACEA: A3 / B4
  • Rekomendacje producenta: BMW Longlife-98, MB 229.5, Ford WSS-M2C913-B, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, VW 501 01, VW 503 01, Renault RN0710, Renault RN0700
  • Pojemność [litr]: 20
  • Olej: Olej półsyntetyczny
  • Linia produktów: ENERGY
  • Numer artykułu: MN7511-20
  • MANNOL: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 369,35 PLN
Szczegóły
MANNOL Olej silnikowy 5W-30, 20l, Olej półsyntetyczny
Numer artykułu: MN7511-20
Więcej
369,35 PLN
18,47 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
FEBI BILSTEIN 29752 Pierścień uszczelniający, przewód sztywny płynu chłodzącego
Ocen - 34
Informacja o towar
  • Grubość [mm]: 4
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 32
  • Kolor: czarny
  • Materiał: NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
  • Ciężar [kg]: 0,001
  • FEBI BILSTEIN: Pierścień uszczelniający, przewód sztywny płynu chłodzącego
  • Numer artykułu: 29752
  • Nasza cena: 2,79 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
FEBI BILSTEIN Pierścień uszczelniający, przewód sztywny płynu chłodzącego
Numer artykułu: 29752
2,79 PLN
Cena za sztukę
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
TRW SP8980 Zestaw naprawczy, zacisk hamulca z osłoną gumową, do tłoka Ø: 38 [mm]
Ocen - 11
Informacja o towar
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z osłoną gumową
  • Ograniczenia producenta: TRW
  • do tłoka o średnicy [mm]: 38
  • TRW: Zestaw naprawczy, zacisk hamulca
  • Numer artykułu: SP8980
  • Stan: nowy
Szczegóły
TRW Zestaw naprawczy, zacisk hamulca z osłoną gumową, do tłoka Ø: 38 [mm]
Numer artykułu: SP8980
36,54 PLN
(Cena za zestaw)
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
FEBI BILSTEIN 21587 Uszczelka, filtr paliwa
Ocen - 10
Informacja o towar
  • Ciężar [kg]: 0,04
  • FEBI BILSTEIN: Uszczelka, filtr paliwa
  • Numer artykułu: 21587
  • Nasza cena: 10,94 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
FEBI BILSTEIN Uszczelka, filtr paliwa
Numer artykułu: 21587
10,94 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
EL600 (027EFB) EXIDE EFB EL600 Akumulator 12V 60Ah 640A Akumulator EFB
Ocen - 55
Informacja o towar
  • Linia produktów: EFB
  • Pojemność akumulatora [Ah]: 60
  • Akumulator: Akumulator EFB
  • Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 640
  • Długość [mm]: 242
  • Szerokość [mm]: 175
  • Wysokość [mm]: 190
  • Napięcie [V]: 12
  • DIN / ISO: L2
  • Rodzaj bieguna: 1,EN
  • Wykonanie strefy podłogowej: B13
  • Położenie biegunów 0
  • EXIDE: Akumulator
  • Numer artykułu: EL600
  • Nasza cena: 442,20 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
EXIDE Akumulator 12V 60Ah 640A Akumulator EFB
Numer artykułu: EL600
442,20 PLN
30,00 PLN Zastaw, Darmowa wysyłka
CASTROL EDGE Professional LongLife III 157EA4 Olej silnikowy 5W-30, 4l, Olej syntetyczny
Ocen - 85
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • Specyfikacja wg ACEA: C3
  • Rekomendacje producenta: VW 504 00, VW 507 00, Porsche C30
  • Pojemność [litr]: 4
  • Olej: Olej syntetyczny
  • Linia produktów: EDGE Professional
  • Seria: LongLife III
  • Numer artykułu: 157EA4
  • CASTROL: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 248,10 PLN
Szczegóły
CASTROL Olej silnikowy 5W-30, 4l, Olej syntetyczny
Numer artykułu: 157EA4
248,10 PLN
62,03 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
NTY EZC-VW-125 Zamek schowka
Informacja o towar
  • Numer seryjny: EZC-VW-125
  • Kolor: szary
  • NTY: Zamek schowka
  • Numer artykułu: EZC-VW-125
  • Nasza cena: 13,27 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
NTY Zamek schowka
Numer artykułu: EZC-VW-125
13,27 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
FEBI BILSTEIN 03636 Zestaw osłon, półoż napędowa Guma
Ocen - 4
Informacja o towar
  • Materiał: Guma
  • Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 24, 108
  • Ciężar [kg]: 0,44
  • uwzględnić informację serwisową
  • dla numeru OE: 443 498 201 B
  • Długość [mm]: 129
  • FEBI BILSTEIN: Zestaw osłon, półoż napędowa
  • Numer artykułu: 03636
  • Stan: nowy
Szczegóły
FEBI BILSTEIN Zestaw osłon, półoż napędowa Guma
Numer artykułu: 03636
71,77 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
Borsehung B18663 Popychacz zaworu automatyczny, Belka osi
Ocen - 12
Informacja o towar
  • Strona zabudowy: Belka osi
  • Tryb pracy: automatyczny
  • Ilość: 16
  • Jednostka ilości: Komplet
  • Borsehung: Popychacz zaworu
  • Numer artykułu: B18663
  • Nasza cena: 781,72 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
Borsehung Popychacz zaworu automatyczny, Belka osi
Numer artykułu: B18663
781,72 PLN
Cena za zestaw 16 sztuk
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
VAN WEZEL 5836403 Listwa ozdobna / ochronna, drzwi
Informacja o towar
  • Strona zabudowy: z przodu z lewej
  • Produkt w parze: 5836404
  • Powierzchnia: zagruntowany
  • VAN WEZEL: Listwa ozdobna / ochronna, drzwi
  • Numer artykułu: 5836403
  • Nasza cena: 55,23 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
VAN WEZEL Listwa ozdobna / ochronna, drzwi
Numer artykułu: 5836403
55,23 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
FEBI BILSTEIN 49070 Zestaw osłon, półoż napędowa Termoplast, ze smarem, z opaskami zaciskowymi, ze śrubą
Ocen - 13
Informacja o towar
  • Materiał: Termoplast
  • Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 29, 97
  • Ciężar [kg]: 0,430
  • uwzględnić informację serwisową
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z opaskami zaciskowymi, ze śrubą
  • Długość [mm]: 115
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: ze smarem
  • FEBI BILSTEIN: Zestaw osłon, półoż napędowa
  • Numer artykułu: 49070
  • Stan: nowy
Szczegóły
FEBI BILSTEIN Zestaw osłon, półoż napędowa Termoplast, ze smarem, z opaskami zaciskowymi, ze śrubą
Numer artykułu: 49070
61,19 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
BOSCH 1 986 AE0 124 Regulator napięcia
Ocen - 13
Informacja o towar
  • BOSCH: Regulator napięcia
  • Numer artykułu: 1 986 AE0 124
  • Nasza cena: 88,39 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
BOSCH Regulator napięcia
Numer artykułu: 1 986 AE0 124
88,39 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
VAN WEZEL 9901149 Sciana boczna z lewej, z prawej, Panel naprawczy
Ocen - 13
Informacja o towar
  • Strona zabudowy: z lewej, z prawej
  • Rodzaj blachy: Wnęka na koło (nadkole)
  • Sekcja: Część zewnętrzna
  • Długość [mm]: 1250
  • Szerokość 1 [mm]: 50
  • Grubość blachy [mm]: 0,7
  • Wysokość 1 [mm]: 20
  • Przetwarzanie: skracany
  • Jakość / Klasa: DC01 ST12
  • Powierzchnia: ocynkowany
  • Panel naprawczy: Panel naprawczy
  • Kształt dopasowania: Uniwersalny
  • Liczba drzwi: 2 / 4, 3 / 5
  • VAN WEZEL: Sciana boczna
  • Numer artykułu: 9901149
  • Nasza cena: 88,01 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
VAN WEZEL Sciana boczna z lewej, z prawej, Panel naprawczy
Numer artykułu: 9901149
88,01 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
FANFARO ATF FF8602-20 Olej do automatycznej skrzyni biegów ATF III, 20l
Ocen - 7
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: ATF III
  • Rekomendacje producenta: JWS 3309, BMW 83 22 0 403 248, BMW 83 22 2 163 514, BMW 83 22 9 407 765, BMW 83 22 9 407 807, BMW 7045E, BMW ETL-8072B, BMW LT71141, BMW ATF+3, BMW ATF+4, Daihatsu ATF Multi, Ford Mercon V, GM Dexron II D, GM Dexron II E, GM Dexron III F, GM Dexron III G, GM Dexron III H, Honda ATF-Z1, Honda ATF DW-1, Honda ATF SP-II, Honda ATF SP-III, Nissan Matic D, Nissan Matic J, Nissan Matic K, Jatco ATF 3100 PL085, Kia SP-III, Kia SP-II, MAN 339 V2, MAN 339 F, MAN 339 V1, MAN 339 Z1, MAN 339 Z2, Mazda ATF M-III, Mazda ATF M-V, Toyota ATF T, Toyota ATF T-II, MB 236.3, Toyota ATF T-III, Toyota ATF T-IV, Volvo 97340, Volvo 97341, MB 236.10, MB 236.11, Mitsubishi SP-II, Mitsubishi SP-III, Subaru ATF-5, Subaru ATF-HP, Suzuki 3314, Suzuki 3317, Suzuki 2384K, ZF TE-ML 04D, ZF TE-ML 14A, ZF TE-ML 14B, ZF TE-ML 16L, ZF TE-ML 17, Ford Mercon SP, Ford Mercon LV, Ford Mercon ATF F, VW G 052 025 A2, VW G 052 162 A1, VW G 052 990 A1
  • Specyfikacja: JASO M315 1-A-L
  • Linia produktów: ATF
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj skrzyni biegów: do automatycznej skrzyni biegów
  • Pojemność [litr]: 20
  • Rodzaj pojazdu: Samochód, Motocykl
  • FANFARO: Olej do automatycznej skrzyni biegów
  • Numer artykułu: FF8602-20
  • Nasza cena: 279,30 PLN
Szczegóły
FANFARO Olej do automatycznej skrzyni biegów ATF III, 20l
Numer artykułu: FF8602-20
Więcej
279,30 PLN
13,97 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MANNOL Extreme MN7915-5 Olej silnikowy 5W-40, 5l
Ocen - 41
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: 5W-40
  • Rekomendacje producenta: MB 226.5, MB 229.3, MB 229.5, VW 502 00, VW 505 00, Porsche A40, Renault RN0700, Renault RN0710, BMW Longlife-01, BMW Longlife-98, PSA B71 2296, Fiat 9.55535-H2, Fiat 9.55535-Z2, Chrysler MS-10850, Chrysler MS-10896, Chrysler MS-12991, GM LL-A-025, GM LL-B-025
  • Pojemność [litr]: 5
  • Seria: Extreme
  • Numer artykułu: MN7915-5
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód, Motocykl
  • MANNOL: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 136,43 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
MANNOL Olej silnikowy 5W-40, 5l
Numer artykułu: MN7915-5
Więcej
136,43 PLN
27,29 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy

Popularne posty

Zapisz się się do naszych newsletterów

Aby otrzymywać nasze najnowsze wiadomości i porady prosimy o podanie swojego adres e-mail: