Tarcze hamulcowe tył i przód do samochodu
Gdzie kupić produkty z kategorii tarcze do auta w dobrej cenie? W AUTODOC!

Kupić tarcza hamulcowa od topowych marek
Tarcze przód i tył do najpopularniejszych samochodów:
Tarcze do popularnych modeli samochodów
AUTODOC Bestsellery: Tarcza hamulcowa w korzystnej cenie
Słynne części zamienne z kategorii Tarcze hamulcowe. Przedstawiony jest szeroki wybór z mnóstwa marek części zapasowych do Tarcze hamulcowe i inne korzystne oferty w naszym asortymencie części zamiennych do samochodu.















Tarcze tył i przód: która marka jest lepsza?
Według naszych klientów najlepsze części zamienne z kategorii Tarcza hamulcowa przód i tył pochodzą od następujących marek:
- BREMBO
- BOSCH
- TRW
- FEBI BILSTEIN
- A.B.S.
Tarcze hamulcowe: ile kosztuje ten produkt?
Cena części samochodowych z kategorii Tarcze hamulcowe waha się od 87 zł do 1585 zł, w zależności od typu pojazdu, producenta i parametrów produktu.
Jak samodzielnie wymienić tarcze hamulcowe - instrukcja, cena
Jak wymienić tylne tarcze hamulcowe i tylne klocki hamulcowe w VW PASSAT B5+ TUTORIAL | AUTODOC Najlepsze marki, które produkują tarcze hamulcowe i kl...
Instrukcja krok po kroku do samodzielnej naprawy auta. Zostań mechanikiem-miłośnikiem razem z Autodoc.
Tarcze hamulcowe: przydatne informacje
Najlepiej sprzedające się produkty: | |||||
---|---|---|---|---|---|
08.7165.75 | 43954 | 603922 | DF6262S | 675405 | 09.B436.51 |
Do popularnych marek samochodów: | |||||
VW | BMW | AUDI | OPEL | MERCEDES-BENZ | FORD |
Tarcze hamulcowe – dane techniczne | |||||
Średnica [mm] | Grubość tarczy hamulcowej [mm] | Średnica otworu centrującego [mm] | |||
238,8 | 232 | 9,9 | 9 | 63,6 | 65 |
230 | 211 | 11 | 22 | 55 | 64 |
239 | 258 | 10 | 9,6 | 555 | 62 |
Dowiedź się więcej o Tarcze hamulcowe - metoda działania, diagnostyka i przyczyny uszkodzeń oraz okresowość wymiany
Tarcza hamulcowa to składnik układu hamulcowego, który odpowiada za zwolnienie prędkości i unieruchomienie samochodu. Przez stałe działanie termiczne, tarcza hamulcowa jest wykonana z materiału wytrzymałego.
Rodzaje tarcz hamulcowychWedług materiału stosowanego:
- Żeliwne.
- Karbonowe.
- Ceramiczne.
Według obecności wentylacji:
- Wentylowane. Składają się z dwóch płyt z luzem między nimi.
- Niewentylowane. To jest jednolita płyta z perforacją, nacięciem albo bez niego.
Według rodzaju perforacji:
- Z otworami przelotowymi. Różnią się chłodzeniem skutecznym, usunięciem spalin i produktów spalania. Jednak posiadają niewielki czas eksploatacji.
- Z otworami głębokimi. Różnią się długim czasem eksploatacji.
Czas eksploatacji tarcz hamulcowych zależy od materiału, z którego są wykonane, i stylu jazdy. Zazwyczaj, wymiana tarcz wykonuje się wraz z drugą wymianą klocków hamulcowych, czyli po 30-40 tyś. km przebiegu. Ścisłe rekomendacje, dotyczące częstotliwości wymiany tarcz hamulcowych, są wskazane w dokumentach technicznych środka transportowego.
Uszkodzenia tarczy hamulcowej- zacierania na powierzchni;
- deformacja i ścieranie tarczy hamulcowej;
- różne wskaźniki grubości według okręgu części;
- pojawienie szczelin na tarczy;
- destrukcja części.
- przy hamowaniu samochód odchodzi od zadanej trajektorii ruchu;
- przy hamowaniu pojawia się gwizd albo zgrzyt;
- pedał hamulca wibruje przy naciskaniu;
- wyraźnie zwiększa się droga hamulcowa.
- szybkie zużycie części;
- długotrwałe działanie wilgoci;
- zamontowanie klocków z okładzinami niskiej jakości;
- uszkodzenia mechaniczne;
- systematyczne hamowania gwałtowne.
Przy pojawieniu pierwszych objaw uszkodzenia, należy wymierzyć grubość tarczy za pomocą suwmiarki. Dopuszczalne jest odchylenie od wartości pierwotnych 1-3 mm.
Można przedłużyć czas eksploatacji tarczy hamulcowej za pomocą szlifowania. Za pomocą specjalnego narzędzia są usuwane niewielkie szczeliny i zadziory, wyrównuje się grubość według całego okręgu części. Należy pamiętać, że to jest tylko czasowa miara, wszystko jedno tarcza musi być wymieniona.
Wymiana tarcz hamulcowychNie jest trudno zainstalować nowe części. Można wykonać to samodzielnie. Aby wykonać wymianę, należy:
- Za pomocą podnośnika hydraulicznego albo lewara podnieść samochód.
- Odkręciwszy bolce, zdjąć koła.
- Zdjąć zacisk, odkręciwszy bolce, które znajdują się na tylnej stronie części.
- Jeżeli to jest potrzebne, zdjąć mocowanie zacisku.
- Zdjąć tarczę, odkręciwszy mocowanie części do piasty.
- Zainstalować nową tarczę hamulcową.
- Przymocować mocowanie zacisku, zainstalować zacisk i koło, opuścić samochód.
- Posiadamy ogromny asortyment produkcji.
- Przyznajemy gwarancję jakości dla każdej części.
- Proponujemy wygodne formy zamówienia i opłaty.
- Zapewniamy szybką i bezpłatną przesyłkę.
- Personel obsługi klienta doradzi Ci w dowolnej sytuacji.
FAQ
Jeśli podczas jazdy swoim samochodem czujesz wyraźne chybotanie i wibracje i słyszysz ostry odgłos piszczenia, jest to najprawdopodobniej oznaka konieczności wymiany tarcz hamulcowych. Aby upewnij się, czy dany problem dotyczy właśnie tych części samochodowych, dokonaj ich przeglądu pod kątem uszkodzeń: nie powinny posiadać one na swojej powierzchni jakichkolwiek pęknięć, odprysków lub być wypaczone. Dokonaj pomiaru grubości nominalnej tarcz.
Zazwyczaj producenci wykonują na powierzchni tarcz hamulcowych specjalny rowek będący jednocześnie wskaźnikiem zużycia, który pomaga w monitorowaniu zużycia tarczy. Jeśli rowki nie są już widoczne, nadszedł czas na wymianę części. Na krawędzi tarczy oznaczona jest także jej minimalna dopuszczalna grubość. Dokonaj jej pomiaru za pomocą suwmiarki i porównaj z wartością podaną przez producenta.
Dopuszczalna grubość tarcz zależy od ich marki i rodzaju. Może się ona różnić w zależności od tego, czy tarcze są konwencjonalne (pełne), wentylowane, nawiercane, pływające i perforowane. Zazwyczaj powinna ona wynosić w zakresie od 1.5 do 3 mm.
W tym celu będziesz potrzebować:
- Podnośnika samochodowego.
- Zestawu kluczy płaskich i nasadowych.
- Śrubokrętów płaskich i krzyżakowych.
- Nowych klocków hamulcowych, gdyż należy je wymienić wraz z tarczami.
Szczegółowe informacje dotyczące przebiegu danej procedury znajdują się w instrukcji naprawczej samochodu. Zazwyczaj istnieje konieczność:
- Zaciągnięcia hamulca ręcznego.
- Poluzowania śrub mocujących koła.
- Podniesienia samochodu.
- Odkręcenia śrub mocujących koła i zdjęcia koła.
- Wciśnięcia tłoczków zacisku hamulcowego.
- Demontażu mocowań łączących zacisk hamulcowy ze zwrotnicą oraz wyciągnięcia zacisku. Unikaj skręcenia przewodu hamulcowego oraz jego nadmiernego obciążania.
- Odkręcenia mocowań.
- Zdjęcia starej tarczy hamulcowej z piasty koła.
- Nałożenia smaru ochronnego na nową tarczę hamulcową, usunięcia jego nadmiaru za pomocą ściereczki.
- Montażu nowej części, przymocowania jej za pomocą śrub zaciskowych oraz złożenia całego podzespołu w odwrotnej kolejności.
Po zakończeniu montażu tarczy hamulcowej należy odpowietrzyć układ hamulcowy Twojego samochodu.
Z tego względu, że przednia oś samochodu wystawiona jest w trakcie hamowania na znacznie większe obciążenia, tarcze hamulcowe przedniej osi znacznie szybciej zużywają się i istnieje konieczność ich częstszej wymiany. Dlatego nie ma konieczności wymiany wszystkich czterech tarcz jednocześnie. Zalecamy montaż tarcz parami na jedną oś z jednoczesną wymianą klocków hamulcowych, niezależnie od tego, w jakim stopniu uległy one zużyciu. Podczas pierwszych 150-200 kilometrów jazdy samochodem części będą się docierać, dlatego niezwykle istotne jest, aby unikać ciągłego lub gwałtownego hamowania.
Podczas zakupu nowych części zamiennych należy wziąć pod uwagę warunki eksploatacyjne swojego auta oraz swój indywidualny styl jazdy. Tarcze hamulcowe podzielone są na trzy kategorie cenowe:
- Budżetową. Obejmuje ona produkty marki Ridex, Japanparts, Febi oraz innych firm. Dane części samochodowe są optymalnym rozwiązaniem jeśli chodzi o relaksacyjną jazdę miejską. Są one niedrogie.
- Średnią. Do danej kategorii cenowej należą tarcze A.B.S., Ferodo, Metzger, VAICO, Delphi Technologies i innych marek. Są one połączeniem wysokiej jakości i rozsądnej ceny oraz przeznaczone są do dynamicznej jazdy miejskiej oraz jazdy po autostradzie.
- Premium. Tarcze z danej kategorii cenowej wykonane są z wysoce odpornych materiałów przy zastosowaniu najnowocześniejszych technologii i są w stanie przeciwstawić się ekstremalnie wysokim obciążeniom. Niemniej jednak ich cena jest dość wysoka.
Do jazdy w warunkach miejskich powinny być stosowane tarcze nawiercane i perforowane pod warunkiem, gdy:
- Preferujesz agresywny styl jazdy. Gwałtowne przyspieszanie i hamowanie powoduje przegrzewanie całego podzespołu i konieczne jest skuteczne usuwanie produktów zużycia klocków hamulcowych. W takim przypadku najlepszym rozwiązaniem są tarcze perforowane i nawiercane.
- Jesteś właścicielem SUV-a lub pick-upa. W związku z wysoką masą całkowitą pojazdu części znacznie szybciej ulegają przegrzaniu i uszkodzeniu. Tarcze nawiercane znacznie wydajniej odprowadzają ciepło, dlatego są najczęściej wybierane do tego rodzaju pojazdów.
- Jeśli chciałbyś dodać swojemu pojazdowi sportowego wyglądu. Dane części bardzo wyraźnie widać przez felgi aluminiowe i dodają samochodowi unikalnego stylu.
Bądź pewny/a swoich internetowych zakupów! Zwróć tarcze hamulcowe bez podania przyczyny w ciągu 200 dni od daty zakupu i otrzymaj z powrotem swoje pieniądze. Jak? Skorzystaj z usługi Bezpieczne Zamówienie na stronie transakcji. Kosztuje to tylko 10,99 PLN.
AUTODOC dba o Ciebie! Każde zamówienie o wartości powyżej 350 PLN jest wysyłane gratis po całej przestrzeni Polska.
*Nie dotyczy części zamiennych ponadgabarytowych