Układ chłodzenia auto części

Chlodnica cieczy / pojedyncze czesci
Chlodnica oleju
Chlodnica powietrza doladowujacego
Czujnik, poziom płynu chłodzącego
Czujnik, temperatura płynu chłodzącego
Elementy mocowania chlodnicy
Korek, chłodnica
Koło wentylatora, chłodzenie silnika
Krócce / uszczelki chlodnicy
Narzędzia do układu chłodzenia
Osłona, wentylator chłodnicy
Pierscień uszczelniający, przełącznik termiczny
Pierścień uszczelniający, przewód sztywny płynu chłodzącego
Pokrywa / osłona
Przewód elastyczny, chłodnica olejowa skrzyni biegów
Przełącznik termiczny, wentylator chłodnicy
Silnik elektryczny, wentylator chłodnicy
Sprzęgło wentylatora
Sterownik, wentylator elektryczny (chłodzenie silnika)
Termostat
Termostat oleju
Uszczelka, rurka płynu chłodzącego
Uszczelka, termostat
Uszczelnienie przeciwmrozowe
Uszczelnienie układu chłodzenia
Uszczelnienie, kołnierz przewodu cieczy chłodzącej
Wentylator
Wspomaganie, wentylator chłodzący
Zbiornik wyrównawczy
Chłodzenie auto części do Top marek samochodów
Układ chłodzenia części samochodowe - ważne informacje o metodę działania, montaż, diagnostykę i okres pracy
Układ chłodzenia silnika pomaga chronić silnik przed przegrzaniem, a tym samym jego elementy przed uszkodzeniem. W nowoczesnych samochodach odprowadza on ciepło z nagrzanych elementów silnika i nagrzewa powietrze w nagrzewnicy. Może także chłodzić olej, gazy spalinowe, turbodoładowane powietrze i olej przekładniowy w automatycznej skrzyni biegów.
Konstrukcja układów chłodzenia silnika
Układ chłodzenia silnika składa się z następujących elementów:
- Zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego. To zbiornik do przechowywania płynu chłodniczego. Jest on przeznaczony do równoważenia zmian objętości płynu chłodniczego. Korek zbiornika posiada specjalny zawór służący do regulacji poziomu ciśnienia w układzie chłodzenia.
- Pompa wody. Zapewnia obieg płynu chłodniczego.
- Chłodnica. Urządzenie to służy do schładzania płynu chłodzącego. Płyn przepływa przez cienkie rurki połączone z metalowymi żebrami (lamelami) w celu odprowadzania ciepła. Pomiędzy żebrami przepływają przeciwprądowe strumienie powietrza, które chłodzą rury i znajdujący się w nich płyn.
- Wentylator. Wytwarza dodatkowy strumień powietrza, gdy silnik wymaga intensywniejszego chłodzenia.
- Termostat. Reguluje przepływ płynu wewnątrz układu. W momencie odpalania zimnego silnika zawór termostatu jest zamknięty. Płyn chłodniczy przepływa przez mały obieg, nie przechodząc przez chłodnicę. Gdy tylko silnik osiągnie swoją temperaturę roboczą, zawór otwiera się, a płyn zaczyna przepływać przez duży obieg, łącznie z chłodnicą.
- Przewody. Stosowane są do połączenia ze sobą elementów układu chłodzenia silnika.
- Czujniki. Mają za zadanie sterować układem. Służą na przykład do automatycznego włączenia wentylatora.
Wskazówki serwisowe
- Używaj tylko wysokiej jakości płynu chłodzącego. Wymieniaj go na nowy w odpowiednim czasie. Stary płyn może być zanieczyszczony produktami zużycia i korozji pompy wody, jak również cząstkami uszkodzonych elementów uszczelniających.
- Przy wymianie płynu chłodzącego należy przepłukać układ chłodzenia. Usuń kłaki, liście i przyklejony brud z zewnętrznej części chłodnicy za każdym razem, gdy wykonujesz rutynową konserwację układu. Możesz przepłukać ją pod bieżącą wodą, ale nie pod ciśnieniem, w przeciwnym razie można uszkodzić żebra chłodnicy.
- Nie wolno jeździć autem z niskim poziomem płynu chłodniczego. To może spowodować przegrzanie silnika.
- Zawsze usuwaj korki powietrzne z układu chłodzenia silnika.
- Pęknięte, zniekształcone lub utwardzone przewody należy natychmiast wymienić na nowe. Nie czekaj do momentu, aż zaczną przeciekać.
- Przy rozcieńczaniu płynu chłodniczego z wodą należy zawsze przestrzegać proporcji mieszania podanych przez producenta płynu. Im więcej wody dolejesz do płynu chłodniczego, tym wyższa będzie jego temperatura zamarzania.
Objawy awarii
Przegrzanie silnika może wskazywać na awarię układu. Usterki układu chłodzenia silnika, takie jak zatkana chłodnica, zablokowany zawór termostatu i uszkodzony wirnik pompy, mogą być sygnalizowane przegrzaniem silnika. Czasami silnik może potrzebować więcej czasu na rozgrzanie się do temperatury roboczej. Może to być również objawem awarii termostatu. Jeśli po dłuższym postoju zauważysz pod swoim samochodem kałużę (zazwyczaj w zielonym kolorze), może być to oznaką pęknięcia przewodów w związku z korozją chłodnicy. Gwałtowny spadek poziom płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym jest kolejną oznaką nieszczelności w podzespołach.
Przyczyny awarii
Przewody i rury są poddawane normalnemu zużyciu, tracą swoją elastyczność i pękają. Wahania temperatury mają na nie destrukcyjny wpływ. Czasami te części mogą ulec uszkodzeniu w momencie przeprowadzania napraw lub serwisowania komory silnika. Chłodnicę można z kolei bardzo łatwo uszkodzić poprzez nieostrożne czyszczenie. Zatkanie może być wynikiem niewłaściwego lub częstego stosowania mas uszczelniających i innych dodatków. Układy zbudowane z części metalowych i aluminiowych są bardziej podatne na korozję. Staraj się nie łączyć tego typu metali w jednym układzie.
Autodoc.pl: tylko wysokiej jakości produkty motoryzacyjne
Zalecamy zakup części układu chłodzenia silnika w naszym sklepie internetowym. Oferujemy szeroką gamę produktów, przystępne ceny, szybką realizację zamówień, pomoc przy składaniu zamówień i szybką wysyłkę.
zaufany producent dobra cena