• SHOP
  • CLUB
Wypróbuj konto Premium
0
Mój garaż
Dodaj pojazd
0
Artykułów #39-1813
0,00 PLN
Twój koszyk jest pusty

Przyczyny przegrzania

Spis treści

  1. Dlaczego mój samochód się przegrzewa: główne przyczyny
  2. Co robić, gdy mój samochód się przegrzeje: możliwe rozwiązania
    1. Przyczyny przegrzewania się silnika

Nowoczesne samochody są chronione przed przegrzaniem dzięki układowi chłodzenia cieczą, która przepływa w dwóch obiegach. Po załączeniu silnika samochodu płyn krąży po pierwszym obiegu, a gdy silnik się nagrzeje otwierany jest drugi obieg. Urządzeniem, które otwiera ten obieg jest termostat. Silnik jest jednostką, która w trakcie funkcjonowania produkuje dużo ciepła. Temperatura silnika powinna utrzymywać się na poziomie 80-95°C do tego, aby był on sprawny. Przy temperaturze powyżej tego zakresu (a dokładnie przy 100°C i powyżej) mogą wystąpić poważne problemy. Dlatego też przy wyższej temperaturze pracy silnika uruchamia się wentylator chłodnicy, aby zapobiec zagotowaniu się płynu chłodniczego. Nie są to jedyne komponenty układu chłodzenia, które mają na celu obniżenie temperatury płynu chłodniczego i utrzymanie optymalnej temperatury pracy silnika. Układ ten jest złożonym systemem z wieloma elementami, których awarie mogą prowadzić do przegrzania silnika.

Dlaczego mój samochód się przegrzewa: główne przyczyny

Jedną z najczęstszych przyczyn przegrzewania się silnika jest nieszczelność w układzie chłodzenia, a co za tym idzie niski poziom płynu chłodniczego. Przewody i elementy złączne mogą się z czasem ścierać, a powstające w nich nawet najmniejsze dziurki, przez które płyn zacznie wyciekać, sprawią, że w układzie ciśnienia przestanie panować odpowiednie ciśnienie do poprawnego chłodzenia. Co więcej, układ wypełni się powietrzem, które nie jest w stanie odpowiednio schłodzić silnik. Czasami sama chłodnica może się rozszczelnić, jeżeli doszło do kolizji i w następstwie do jej uszkodzenia lub gdy ma ona słabą jakość.

Jeżeli płyn chłodniczy ma prawidłowy poziom, ale silnik wciąż przegrzewa się podczas jazdy z większymi prędkościami, przyczyną może być zablokowany termostat. Przy jego awarii układ chłodzenia pracuje tylko na jednym obiegu, co oznacza, że płyn chłodniczy nie dotrze do chłodnicy. Tę usterkę łatwo zdiagnozować poprzez sprawdzenie, czy chłodnica jest ciepła. Jeżeli jest zimna, a silnik się nagrzewa, powodem jest niesprawny termostat. To zdarza się dość często, gdy kierowcy kupują złej jakości części zamienne na rynku wtórnym.

VALEO 701522 Chłodnica, układ chłodzenia silnika Aluminium, 340 x 650 x 23 [mm], z termostatem, Żebra chłodzące połączone mechanicznie
Ocen - 8
Informacja o towar
  • Rodzaj chłodnicy: Żebra chłodzące połączone mechanicznie
  • Materiał: Aluminium
  • Ø wylotu [mm]: 32
  • Dolot - Ø [mm]: 32
  • Ciężar [kg]: 3,01
  • Ogrzewanie / chłodzenie: dla pojazdów bez chłodnicy oleju
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z termostatem
  • Szerokość sieci [mm]: 650
  • Długość sieci [mm]: 340
  • Głębokość sieci [mm]: 23
  • VALEO: Chłodnica, układ chłodzenia silnika
  • Numer artykułu: 701522
  • Nasza cena: 267,01 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
VALEO Chłodnica, układ chłodzenia silnika Aluminium, 340 x 650 x 23 [mm], z termostatem, Żebra chłodzące połączone mechanicznie
Numer artykułu: 701522
267,01 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
REINZ 61-33070-00 Uszczelka, głowica cylindrów 0,7 [mm], Ø: 85 [mm], uszczelka z warstwą metalową
Ocen - 4
Informacja o towar
  • Grubość [mm]: 0,7
  • Średnica [mm]: 85
  • Rodzaj uszczelnienia: uszczelka z warstwą metalową
  • REINZ: Uszczelka, głowica cylindrów
  • Numer artykułu: 61-33070-00
  • Nasza cena: 198,33 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
REINZ Uszczelka, głowica cylindrów 0,7 [mm], Ø: 85 [mm], uszczelka z warstwą metalową
Numer artykułu: 61-33070-00
198,33 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
376787121 MAHLE ORIGINAL CR 1748 000S Chłodnica, układ chłodzenia silnika 670 x 446 x 26 [mm], Żebra chłodzące lutowane
Ocen - 7
Informacja o towar
  • Rodzaj chłodnicy: Żebra chłodzące lutowane
  • Materiał zbiornika wody (chłodnica): Tworzywo sztuczne
  • Długość opakowania [cm]: 95,5
  • Szerokość opakowania [cm]: 55,00
  • Wysokość opakowania [cm]: 14,50
  • Długość sieci [mm]: 670
  • Szerokość sieci [mm]: 446
  • Głębokość sieci [mm]: 26
  • Ciężar netto [g]: 3841
  • MAHLE ORIGINAL: Chłodnica, układ chłodzenia silnika
  • Numer artykułu: CR 1748 000S
  • Nasza cena: 562,45 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
MAHLE ORIGINAL Chłodnica, układ chłodzenia silnika 670 x 446 x 26 [mm], Żebra chłodzące lutowane
Numer artykułu: CR 1748 000S
562,45 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
REINZ 01-35160-01 Zestaw uszczelek silnika z uszczelnieniem trzonków zaworów, z wałem korbowym z pierścieniami uszczelniającymi
Ocen - 4
Informacja o towar
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem trzonków zaworów, z wałem korbowym z pierścieniami uszczelniającymi
  • REINZ: Zestaw uszczelek silnika
  • Numer artykułu: 01-35160-01
  • Nasza cena: 336,28 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
REINZ Zestaw uszczelek silnika z uszczelnieniem trzonków zaworów, z wałem korbowym z pierścieniami uszczelniającymi
Numer artykułu: 01-35160-01
336,28 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
ELRING 732.640 Uszczelka, głowica cylindrów 1,35 [mm], Ø: 84 [mm], uszczelka z warstwą metalową
Ocen - 2
Informacja o towar
  • Grubość [mm]: 1,35
  • Średnica [mm]: 84
  • Grubość zabudowy [mm]: 1,35
  • Rodzaj uszczelnienia: uszczelka z warstwą metalową
  • dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu): 584.500
  • Liczba warstw: 3
  • Numer taryfy materiału: 8484100000
  • ELRING: Uszczelka, głowica cylindrów
  • Numer artykułu: 732.640
  • Nasza cena: 212,11 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
ELRING Uszczelka, głowica cylindrów 1,35 [mm], Ø: 84 [mm], uszczelka z warstwą metalową
Numer artykułu: 732.640
212,11 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy

Kolejną usterką, która może doprowadzić do nieprawidłowej pracy układu chłodzenia jest pompa wody. Odpowiada ona za cyrkulację płynu chłodniczego w układzie, który absorbuje ciepło. Jest ona napędzana paskiem klinowym lub rozrządu, stąd jeżeli dojdzie do ich rozciągnięcia lub zerwania, pompa nie będzie w stanie usuwać nadmiaru ciepła. To samo dotyczy wirnika pompy, który często ulega uszkodzeniu ze względu na materiał, z jakiego jest on wykonany. Niesprawny plastikowy wirnik uniemożliwia pompowanie płynu chłodniczego.

Innym powodem, dla którego cyrkulacja cieczy chłodzącej może zostać przerwana jest niedrożność przepływu czynnika chłodniczego. Może dojść na przykład do zatkania jednego z przewodów oraz powstania zanieczyszczeń ze względu na zużywające się elementy. Nawet obecnie niektórzy kierowcy zamiast płynu chłodniczego używają wody. Nie jest to dobrym pomysłem, gdyż wytrącający się z niej kamień może kumulować się wewnątrz układu i zakłócać oraz w konsekwencji zablokować jego drożność.

Przegrzewanie silnika może być również spowodowane niedostateczną ilością oleju silnikowego, którego główną funkcją jest zminimalizowanie tarcia pomiędzy ruchomymi elementami silnika. Przy jego niewystarczającej ilości dojdzie do nadmiernego wytworzenia ciepła przez ocierające się o siebie części.

Rozerwana uszczelka głowicy jest kolejnym problemem, który może narazić silnik na duże ryzyko. Brak uszczelnienia komory spalania może spowodować przedostawanie się płynu chłodniczego do silnika i mieszanie się go z olejem silnikowym. Objawami zużytej uszczelki pod głowicą są niższy poziom chłodziwa mimo braku widocznych wycieków, zasysanie powietrza do komory silnika, pęcznienie węży układu oraz przegrzewający się silnik.

Kolejnym elementem układu chłodzenia jest wentylator chłodnicy, który odpowiedzialny jest za wytwarzanie strumienia powietrza chłodzącego silnik w sytuacji, gdy samochód porusza się wolno, np. w korku lub podczas powolnej jazdy autem. Uszkodzony wentylator sprawia, że utrzymanie właściwej temperatury przez silnik jest utrudnione.

ELRING 892.513 Zestaw uszczelek silnika z uszczelnieniem trzonków zaworów, z wałem korbowym z pierścieniami uszczelniającymi
Ocen - 1
Informacja o towar
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem trzonków zaworów, z wałem korbowym z pierścieniami uszczelniającymi
  • zawiera więcej pozycji niż zestaw OE (nr art.): 616 010 52 21
  • dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu): 820.199
  • Numer taryfy materiału: 8484900000
  • ELRING: Zestaw uszczelek silnika
  • Numer artykułu: 892.513
  • Nasza cena: 366,52 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
ELRING Zestaw uszczelek silnika z uszczelnieniem trzonków zaworów, z wałem korbowym z pierścieniami uszczelniającymi
Numer artykułu: 892.513
366,52 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
V65436 CONTITECH WP6072 Pompa wodna
Ocen - 13
Informacja o towar
  • Ciężar [kg]: 0,722
  • Długość opakowania [cm]: 13
  • Szerokość opakowania [cm]: 13
  • Wysokość opakowania [cm]: 16
  • CONTITECH: Pompa wodna
  • Numer artykułu: WP6072
  • Nasza cena: 169,81 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
CONTITECH Pompa wodna
Numer artykułu: WP6072
169,81 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
72469827 MAHLE ORIGINAL TM 57 105 Termostat, środek chłodzący Temperatura otwarcia: 105°C, z uszczelnieniem, z przewodem
Ocen - 19
Informacja o towar
  • Temperatura otwarcia [°c]: 105
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z przewodem
  • Szerokość opakowania [cm]: 19,50
  • Długość opakowania [cm]: 26,0
  • Wysokość opakowania [cm]: 17,00
  • Ciężar netto [g]: 539
  • MAHLE ORIGINAL: Termostat, środek chłodzący
  • Numer artykułu: TM 57 105
  • Nasza cena: 299,49 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
MAHLE ORIGINAL Termostat, środek chłodzący Temperatura otwarcia: 105°C, z uszczelnieniem, z przewodem
Numer artykułu: TM 57 105
299,49 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
REINZ 01-31157-01 Zestaw uszczelek, głowica cylindrów bez uszczelki głowicy cylindra, z wałem korbowym z pierścieniami uszczelniającymi, z uszczelnieniem trzonków zaworów
Ocen - 13
Informacja o towar
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: bez uszczelki głowicy cylindra, z wałem korbowym z pierścieniami uszczelniającymi, z uszczelnieniem trzonków zaworów
  • REINZ: Zestaw uszczelek, głowica cylindrów
  • Numer artykułu: 01-31157-01
  • Nasza cena: 596,41 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
REINZ Zestaw uszczelek, głowica cylindrów bez uszczelki głowicy cylindra, z wałem korbowym z pierścieniami uszczelniającymi, z uszczelnieniem trzonków zaworów
Numer artykułu: 01-31157-01
596,41 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
ELRING 412.882 Uszczelka, głowica cylindrów 1,53 [mm], Ø: 80,5 [mm], uszczelka z warstwą metalową, Liczba wycięć/otworów: 2
Ocen - 4
Informacja o towar
  • Grubość [mm]: 1,53
  • Średnica [mm]: 80,5
  • Grubość zabudowy [mm]: 1,53
  • Rodzaj uszczelnienia: uszczelka z warstwą metalową
  • Liczba wycięć / otworów: 2
  • Wielkość wysunięcia tłoka do [mm]: 1,10
  • Wielkość wysunięcia tłoka od [mm]: 1,01
  • dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu): 819.824
  • Liczba warstw: 4
  • Numer taryfy materiału: 8484100000
  • ELRING: Uszczelka, głowica cylindrów
  • Numer artykułu: 412.882
  • Nasza cena: 116,77 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
ELRING Uszczelka, głowica cylindrów 1,53 [mm], Ø: 80,5 [mm], uszczelka z warstwą metalową, Liczba wycięć/otworów: 2
Numer artykułu: 412.882
116,77 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy

Co robić, gdy mój samochód się przegrzeje: możliwe rozwiązania

Jeżeli wskaźnik temperatury sugeruje, że silnik się przegrzewa, należy po pierwsze sprawdzić poziom płynu chłodniczego. Niski poziom wskazuje na możliwość wycieku, stąd jeżeli po uzupełnieniu chłodziwa wciąż go ubywa, należy poszukać nieszczelności w układzie. W tym celu sprawdź dokładnie chłodnicę, przewody oraz elementy złączne układu pod kątem wycieku cieczy chłodzącej. Każdy uszkodzony element należy jak najszybciej wymienić. Pamiętaj: zanim odkręcisz korek wlewu płynu chłodniczego pozwól na to, aby silnik samochodu całkowicie ostygł. W przeciwnym razie istnieje ryzyko poparzenia przez gwałtowne wypłynięcie chłodziwa ze względu na panujące w układzie ciśnienie.

Jeżeli poziom płynu chłodniczego w zbiorniku jest odpowiedni, a silnik nadal jest gorący, problem leży po stronie niesprawnego termostatu. Możesz go zdiagnozować w prosty sposób. Bardzo ostrożnie dotknij dolnej części chłodnicy lub jej dolnego przewodu, po tym jak silnik się rozgrzeje. Gdy te elementy są chłodne, wskazuje to na ograniczony obieg chłodziwa. Spróbuj wymienić termostat i zobacz, czy problem się powtarza.

Stosowanie płynów eksploatacyjnych o złej jakości zwiększa ryzyko zatkania układu chłodzenia. To samo dzieje się w przypadku używania wody zamiast profesjonalnego chłodziwa. Stopień zużycia płynu chłodniczego jest także czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę, oceniając sprawność działania układu. Mechanicy sugerują, aby wymieniać zawartość układu chłodzenia co dwa lata. Istotne jest również gruntowne czyszczenie kratki chłodnicy raz na dwa, trzy lata, gdyż jest ona szczególnie podatna na zanieczyszczenia (np. owadami, błotem czy liśćmi). W tym celu należy ją zdemontować i opłukać. Zachowaj szczególną ostrożność przy myciu chłodnicy, aby nie uszkodzić jej żeberek lub najlepiej powierz tę czynność specjalistom.

Jeżeli podejrzewasz, że silnik w Twoim samochodzie przegrzewa się ze względu na niewystarczającą ilość oleju, sprawdź koniecznie jego poziom. W tym celu wyłącz silnik i pozostaw go do ostygnięcia. Użyj bagnetu do oleju, przetrzyj go szmatką lub papierem i wepchnij do samego końca zbiornika. Odczekaj chwilę, a następnie po wyjęciu bagnetu oceń, czy jego poziom jest odpowiedni. Nie powinien on wykraczać poza oznaczenia na miarce. Jeśli olej sięga poniżej dolnego oznaczenia na bagnecie, należy go dolać do silnika. Upewnij się, że po dolaniu został osiągnięty odpowiedni poziom. Na sam koniec sprawdź, czy nie ma śladów wycieku oleju z silnika.

Jeżeli uważasz, że niesprawnym elementem układu chłodzenia przegrzewającym silnik w Twoim aucie jest pompa wody, sprawdź ją pod kątem wycieków chłodziwa, niestabilnej temperatury płynu chłodniczego oraz uszkodzonego wirnika. Warto także zbadać element napędzający pompę - pasek klinowy. Powinien być od odpowiednio napięty. Dobrym sposobem na ocenę prawidłowej pracy pompy wody jest sprawdzenie odgłosu wydawanego przez pracujący silnik. Otwórz maskę auta i nasłuchuj, czy pompa pracuje prawidłowo. Niepokojące są mało słyszalne dźwięki, gdyż mogą one świadczyć o uszkodzeniu łożyska pompy. Sama pompa lub jej pasek mogą wymagać wymiany, gdy występują wyżej wspomniane objawy.

Rozerwana lub lekko uszkodzona uszczelka głowicy przestaje prawidłowo uszczelniać komorę spalania. Będzie to skutkować obecnością białej pary wydobywającej się z rury wydechowej. W tym wypadku nie tylko płyn chłodniczy zaczyna dostawać się do komory, ale i również istnieje ryzyko mieszania się chłodziwa i oleju. W celu wymiany uszczelki zwróć się o pomoc do specjalisty na stacji serwisowej.

Wentylator chłodnicy może nie działać z wielu powodów. Jeżeli posiada on napęd elektryczny, możliwe, że jego silniczek uległ spaleniu. Przyczyną może być tutaj także niesprawny czujnik temperatury, uszkodzony przekaźnik elektryczny bądź bezpiecznik. Diagnoza wadliwego wentylatora jest bardzo prosta, gdyż włączy się on automatycznie po osiągnięciu określonej temperatury przez silnik lub możesz go włączyć samodzielnie, jeżeli Twój pojazd jest wyposażony w klimatyzację.

Naprawdę warto dbać o silnik, gdyż jest on sercem Twojego samochodu. Każde przegrzanie jednostki napędowej skraca jej żywotność, a jej naprawy mogą być bardzo kosztowne. Może nawet dojść do tego, że poważne naprawy przestaną się opłacać, gdyż ich koszty przekroczą wartość samochodu. Dbanie o Twój silnik oznacza: szybką reakcję na kontrolki ostrzegawcze oraz wskaźniki temperatury, regularne sprawdzanie poziomu płynu chłodniczego w układzie chłodzenia oraz poziomu oleju, a także wizualne wykrywanie wycieków w odpowiednim czasie.

Przydatny filmik na ten temat:

Przyczyny przegrzewania się silnika

 

AUTODOC Bestsellery: cześci w korzystnej cenie

2.561.01 MAHLE ORIGINAL TM 13 97 Termostat, środek chłodzący Temperatura otwarcia: 97°C, z uszczelnieniem
Ocen - 28
Informacja o towar
  • Temperatura otwarcia [°c]: 97
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
  • Długość opakowania [cm]: 16,2
  • Wysokość opakowania [cm]: 19,2, 19,20
  • Ciężar netto [g]: 340, 341
  • MAHLE ORIGINAL: Termostat, środek chłodzący
  • Numer artykułu: TM 13 97
  • Nasza cena: 211,76 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
MAHLE ORIGINAL Termostat, środek chłodzący Temperatura otwarcia: 97°C, z uszczelnieniem
Numer artykułu: TM 13 97
211,76 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
376716244 MAHLE ORIGINAL CR 455 000S Chłodnica, układ chłodzenia silnika Aluminium, dla pojazdów z/bez klimatyzacji, 580 x 445 x 32 [mm], z dodatkami, z pierścieniem uszczelniającym, Automatyczna skrzynia biegów, Skrzynia biegów manualna, Żebra chłodzące lutowane
Ocen - 34
Informacja o towar
  • Materiał żeber chłodzących: Aluminium
  • Rodzaj chłodnicy: Żebra chłodzące lutowane
  • Materiał zbiornika wody (chłodnica): Tworzywo sztuczne
  • Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów, Skrzynia biegów manualna
  • Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów z / bez klimatyzacji
  • Długość opakowania [cm]: 79,0
  • Szerokość opakowania [cm]: 54,00
  • Wysokość opakowania [cm]: 11,50
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z pierścieniem uszczelniającym
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dodatkami
  • Długość sieci [mm]: 580
  • Szerokość sieci [mm]: 445
  • Głębokość sieci [mm]: 32
  • Ciężar netto [g]: 3159
  • MAHLE ORIGINAL: Chłodnica, układ chłodzenia silnika
  • Numer artykułu: CR 455 000S
  • Nasza cena: 419,65 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
MAHLE ORIGINAL Chłodnica, układ chłodzenia silnika Aluminium, dla pojazdów z/bez klimatyzacji, 580 x 445 x 32 [mm], z dodatkami, z pierścieniem uszczelniającym, Automatyczna skrzynia biegów, Skrzynia biegów manualna, Żebra chłodzące lutowane
Numer artykułu: CR 455 000S
419,65 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
REINZ 61-37635-10 Uszczelka, głowica cylindrów 1,6 [mm], uszczelka z warstwą metalową, Liczba wycięć/otworów: 2
Ocen - 1
Informacja o towar
  • Grubość [mm]: 1,6
  • Rodzaj uszczelnienia: uszczelka z warstwą metalową
  • Liczba wycięć / otworów: 2
  • REINZ: Uszczelka, głowica cylindrów
  • Numer artykułu: 61-37635-10
  • Nasza cena: 333,38 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
REINZ Uszczelka, głowica cylindrów 1,6 [mm], uszczelka z warstwą metalową, Liczba wycięć/otworów: 2
Numer artykułu: 61-37635-10
333,38 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
VAN WEZEL 4300M499 Moduł chłodzący z osuszaczem, z kondensatorem
Ocen - 2
Informacja o towar
  • Materiał żeber chłodzących: Aluminium
  • Materiał zbiornika wody (chłodnica): Tworzywo sztuczne
  • Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów z klimatyzacją
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z osuszaczem, z kondensatorem
  • Dolot - Ø [mm]: 15,6
  • Ø wylotu [mm]: 10
  • Średnica wlotu 1 [mm]: 32
  • Średnica wylotu 1 [mm]: 32
  • Średnica rury od [mm]: 8
  • Długość sieci [mm]: 510
  • Szerokość sieci [mm]: 380
  • Głębokość sieci [mm]: 38
  • VAN WEZEL: Moduł chłodzący
  • Numer artykułu: 4300M499
  • Nasza cena: 1096,90 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
VAN WEZEL Moduł chłodzący z osuszaczem, z kondensatorem
Numer artykułu: 4300M499
1096,90 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
376790271 MAHLE ORIGINAL CR 1874 000S Chłodnica, układ chłodzenia silnika 686 x 360 x 16 [mm], Żebra chłodzące lutowane
Ocen - 1
Informacja o towar
  • Rodzaj chłodnicy: Żebra chłodzące lutowane
  • Materiał zbiornika wody (chłodnica): Tworzywo sztuczne
  • Długość opakowania [cm]: 88,0
  • Szerokość opakowania [cm]: 15,00
  • Wysokość opakowania [cm]: 60,00
  • Długość sieci [mm]: 686
  • Szerokość sieci [mm]: 360
  • Głębokość sieci [mm]: 16
  • Ciężar netto [g]: 3146
  • MAHLE ORIGINAL: Chłodnica, układ chłodzenia silnika
  • Numer artykułu: CR 1874 000S
  • Nasza cena: 613,57 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
MAHLE ORIGINAL Chłodnica, układ chłodzenia silnika 686 x 360 x 16 [mm], Żebra chłodzące lutowane
Numer artykułu: CR 1874 000S
613,57 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
REINZ 61-34250-20 Uszczelka, głowica cylindrów 1,61 [mm], Ø: 81 [mm], uszczelka z warstwą metalową
Ocen - 23
Informacja o towar
  • Grubość [mm]: 1,61
  • Średnica [mm]: 81
  • Rodzaj uszczelnienia: uszczelka z warstwą metalową
  • Liczba otworów: 3
  • REINZ: Uszczelka, głowica cylindrów
  • Numer artykułu: 61-34250-20
  • Nasza cena: 111,10 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
REINZ Uszczelka, głowica cylindrów 1,61 [mm], Ø: 81 [mm], uszczelka z warstwą metalową
Numer artykułu: 61-34250-20
111,10 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
REINZ 61-37940-30 Uszczelka, głowica cylindrów 1,4 [mm], Ø: 75,7 [mm], uszczelka z warstwą metalową, Liczba wycięć/otworów: 4, 7
Ocen - 1
Informacja o towar
  • Grubość [mm]: 1,4
  • Średnica [mm]: 75,7
  • Rodzaj uszczelnienia: uszczelka z warstwą metalową
  • Liczba wycięć / otworów: 4, 7
  • REINZ: Uszczelka, głowica cylindrów
  • Numer artykułu: 61-37940-30
  • Nasza cena: 109,08 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
REINZ Uszczelka, głowica cylindrów 1,4 [mm], Ø: 75,7 [mm], uszczelka z warstwą metalową, Liczba wycięć/otworów: 4, 7
Numer artykułu: 61-37940-30
109,08 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
ELRING 893.812 Uszczelka, głowica cylindrów 1,75 [mm], Ø: 85 [mm], uszczelka metalowo-włóknowa
Ocen - 2
Informacja o towar
  • Grubość [mm]: 1,75
  • Średnica [mm]: 85
  • Grubość zabudowy [mm]: 1,75
  • Rodzaj uszczelnienia: uszczelka metalowo-włóknowa
  • Numer taryfy materiału: 8409919990
  • ELRING: Uszczelka, głowica cylindrów
  • Numer artykułu: 893.812
  • Nasza cena: 141,98 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
ELRING Uszczelka, głowica cylindrów 1,75 [mm], Ø: 85 [mm], uszczelka metalowo-włóknowa
Numer artykułu: 893.812
141,98 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
72529844 MAHLE ORIGINAL TX 474 92D Termostat, środek chłodzący Temperatura otwarcia: 92°C, 42,5[mm], z uszczelnieniem
Ocen - 12
Informacja o towar
  • Temperatura otwarcia [°c]: 92
  • średnica 1 [mm]: 42,5
  • średnica 2 [mm]: 33
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
  • Wysokość 1 [mm]: 22
  • Wysokość 2 [mm]: 36,5
  • Szerokość opakowania [cm]: 6,70
  • Długość opakowania [cm]: 8,7
  • Wysokość opakowania [cm]: 9,20
  • Ciężar netto [g]: 79
  • MAHLE ORIGINAL: Termostat, środek chłodzący
  • Numer artykułu: TX 474 92D
  • Nasza cena: 119,29 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
MAHLE ORIGINAL Termostat, środek chłodzący Temperatura otwarcia: 92°C, 42,5[mm], z uszczelnieniem
Numer artykułu: TX 474 92D
119,29 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
1.919.75 MAHLE ORIGINAL TH 5 75 Termostat, środek chłodzący Temperatura otwarcia: 75°C
Ocen - 29
Informacja o towar
  • Temperatura otwarcia [°c]: 75
  • Szerokość opakowania [cm]: 6,70, 6,71
  • Długość opakowania [cm]: 8,7
  • Wysokość opakowania [cm]: 9,19, 9,20
  • Ciężar netto [g]: 62, 64
  • MAHLE ORIGINAL: Termostat, środek chłodzący
  • Numer artykułu: TH 5 75
  • Nasza cena: 94,15 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
MAHLE ORIGINAL Termostat, środek chłodzący Temperatura otwarcia: 75°C
Numer artykułu: TH 5 75
94,15 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy

Popularne posty

Zapisz się się do naszych newsletterów

Aby otrzymywać nasze najnowsze wiadomości i porady prosimy o podanie swojego adres e-mail: