Spis treści
CDI
CDI (Common Rail Diesel Injection) to seria silników diesla od niemieckiej firmy Daimler AG, które są instalowane w pojazdach Mercedes-Benz. Silniki CDI zostały stworzone w 1997 roku i są z powodzeniem używane do dzisiaj. Te silniki mają system bezpośredniego wtrysku, który zmniejsza spalanie paliwa o 15 %. Producent zwiększył moment obrotowy, tak żeby moc wzrosła o 40 %.
Popularne silniki CDI
OM611. 1998-2004.
Są to silniki R4 napędzane dieslem o pojemności 2.1 i 2.2 litra. Właściciele aut mogli wybrać silniki o różnej mocy: 81, 101, 108, 114, 120, 127, 134, i 141 hp. OM611 były instalowane w pojazdach: Mercedes-Benz Sprinter (W90x), Mercedes-Benz E-Class (W210), Mercedes-Benz C-Class (W203).
OM668. 1998-2005.
Te silniki napędzane dieslem miały 4 cylindry ułożone w jednym rzędzie oraz pojemność skokową o wartości 1.7 i 2.7 l. Następujące modele były sprzedawane z silnikami ОМ66: Mercedes-Benz A-Class (W168), Mercedes-Benz A-Class (W169), jak również Mercedes-Benz Vaneo (W414).
OM612. 1999-2006.
W przeciwieństwie do poprzednich silników, ОМ612 miał 5 cylindrów w rzędzie. Pojemność skokowa wynosiła 2.7 l. Moc silnika miała wartość od 154 do 170 hp, a moment obrotowy – pomiędzy 330 i 370 N·m. Ten silnik był instalowany w pojazdach Benz Sprinter (W90x), Mercedes-Benz C-Class (W203) Mercedes-Benz E-Class (W210).
OM628. 1999-2010.
Był to pierwszy silnik widlasty w uszeregowaniu CDI. Mógł poszczycić się 8 cylindrami, 4 litrami pojemności skokowej, momentem obrotowym o wartości 560 N·m i mocą w wysokości 250 HP. Silnik był instalowany w pojazdach Mercedes-Benz E-Class (W211), Mercedes-Benz S-Class (W220), Mercedes-Benz M-Class (W163), Mercedes-Benz G-Class (W463).
OM647. 2002-2006.
Pięciocylindrowy rzędowy silnik o pojemności 2.7 litra osiągał 177 hp. Moment obrotowy wynosił 400 N·m. Był instalowany w sedanie Mercedes-Benz E-Class (W211).
OM648. 2002-2005.
Ten silnik miał 6 cylindrów w rzędzie. Pojemność skokowa osiągała 3.2 litra. Silnik miał dwie wartości mocy do wyboru: 177 i 204 hp Ten silnik można było zobaczyć pod maską Mercedesa-Benz E-Class (W211) oraz Mercedesa-Benz E-Class (W220).
OM646. 2003-2010.
Ten rzędowy 4-cylindrowy silnik o pojemności 2.2 litra z turbodoładowaniem miał żeliwny blok cylindrów i aluminiową głowicę cylindra. Było dostępnych wiele wartości mocy do wyboru: od 88 do 170 hp. W 2006 roku, druga generacja — OM646 EVO — została wydana. Inżynierowie wprowadzili ponad 90 zmian w projekcie. OM646 był instalowany w następujących modelach: Mercedes-Benz Vito (W639), Mercedes-Benz Sprinter (W906), Mercedes-Benz C-Class (W203), Mercedes-Benz C-Class (W204), Mercedes-Benz CLК-Class (W209), oraz Mercedes-Benz E-Class (W211).
OM640. 2004-2012.
2-litrowy ОМ640 miał cztery cylindry w rzędzie. Miał system chłodzenia dla turbosprężonego powietrza i turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Moc: 82, 109 lub 140 hp. Moment obrotowy: 200, 250, 300 N·m. OM640 był używany w modelach Mercedes-Benz A-Class (W169) i Mercedes-Benz B-Class (W245).
OM629. 2005-2011.
Ten silnik to nieznacznie zmodyfikowany OM628. Jego szczególną cechą było zwiększone ciśnienie doładowania. Tak jak poprzednik, OM629 był 4-litrowym silnikiem V8. Moc silnika wynosiła pomiędzy 306 i 320 hp, a moment obrotowy - pomiędzy 700 i 730 N·m. Był stworzony dla pojazdów takich, jak: Mercedes-Benz M-Class (W164), Mercedes-Benz GL-Class (X164), Mercedes-Benz E-Class (W211), oraz Mercedes-Benz S-Class (W221).
OM651. 2008–obecnie.
4-cylindrowy silnik rzędowy z turbodoładowaniem. Pojemność skokowa: 1.8 i 2.2 l. Moc: 95 to 204 hp. Blok cylindrów jest wykonany z szarego żeliwa. Jest instalowany w następujących modelach: Mercedes-Benz A-Class (W176), Mercedes-Benz B-Class (W246), Mercedes-Benz CLA (C117), Mercedes-Benz Sprinter (W906), Mercedes-Benz C-Class (W204), Mercedes-Benz C-Class (W205), Mercedes-Benz Vito (W447), Mercedes-Benz GLA (X156), Mercedes-Benz E-Class (W212), Mercedes-Benz Viano/Vito (W639), Mercedes-Benz GLK (X204), Mercedes-Benz M-Class (W166), Mercedes-Benz SLK (R172), Mercedes-Benz GLC (X253), Mercedes-Benz CLS (X218), oraz Mercedes-Benz S-Class (W222).
OM656. 2017–obecnie.
3-litrowy 6-cylindrowy silnik rzędowy z turbodoładowaniem OM656 jest najpotężniejszym silnikiem kiedykolwiek instalowanym w seryjnych pasażerskich samochodach Mercedes-Benz. Specyfikacja: 286 hp (600 N·m) i 340 hp (700 N·m). Został stworzony dla pojazdów Mercedes-Benz S-Class (W222).