• SHOP
  • CLUB
Wypróbuj konto Premium
0
Mój garaż
Dodaj pojazd
0
Artykułów #49-6950
0,00 PLN
Twój koszyk jest pusty

Ford Transit: problemy z akumulatorem, łożyskiem oporowym i typowe awarie

Auta dostawcze to dość szeroki segment, a Ford Transit opinie w nim zbiera bardzo dobre od wielu dekad. Ten model został wprowadzony na rynek przez amerykańską markę już kilkadziesiąt lat temu, więc jest świetnie znany kierowcom i mechanikom na całym świecie. Okazuje się, że jest to pojazd relatywnie mało awaryjny, jednak ma pewne charakterystyczne przypadłości, które są zależne od tego, o jakiej generacji modelu mowa. Dowiedz się, czy Ford Transit awarie i problemy stwarza regularnie, oraz na co trzeba zwrócić uwagę podczas eksploatacji tego pojazdu.

Ford Transit – opinie

Ford Transit opinie zbiera już od 1953 roku, gdyż wtedy na rynku pojawiła się pierwsza generacja tego modelu. Amerykański producent świetnie dopasował się do potrzeb rynku, co widać po obecności tego auta aż do dzisiaj. W tej chwili produkowana jest już szósta generacja, która została wprowadzona w 2014 roku. Ford Transit awarie i problemy sprawia rzadko, jednak są pewne kwestie, które często są zgłaszane przez kierowców. Trzeba jednak pamiętać, że każda generacja ma swoje przypadłości, a aktualnie na rynku obecne są te modele wyprodukowane nawet w przeciągu 20 lat, więc nie każdy rocznik będzie obarczony ryzykiem pojawienia się każdego z popularnych dla tego modelu problemów. Najpopularniejsze są modele szóstej i piątej generacji. Ta druga zadebiutowała w roku 2000. Można jednak spotkać jeszcze generację czwartą.

Auto części do Ford Transit są bardzo łatwo dostępne, gdyż to auto jest popularne na całym świecie. Różne generacje zyskały na popularności na wszystkich kontynentach, więc zarówno dostęp do części, jak i do mechaników znających tę konstrukcję jest łatwy. Pod względem łatwości w bieżącej eksploatacji zdecydowanie jest to samochód godny polecenia.

Silnik Ford Transit 2.2 TDCI – opinie

Silnik Ford Transit 2.2 TDCI opinie zbiera różne. Teoretycznie ta jednostka jest uznawana za wytrzymałą i świetnie nadaje się do pokonywania dużych dystansów. Niestety wielu kierowców zgłasza pewne kłopoty, które mogą pojawiać się już przy relatywnie niskim przebiegu. Ford Transit opinie pod tym względem zbiera dobre, ale pojawia się zarzut związany z wadą konstrukcyjną silnika 2.2 TDCI. Objawia się ona głośnym stukaniem silnika, gdy nie jest on jeszcze rozgrzany. Mechanicy poradzili sobie z tym problemem, gdyż można go rozwiązać, zmieniając ustawienia w komputerze.

Ford Transit – awarie i problemy

Najbardziej kłopotliwe roczniki to 2016 i 2017. Te modele Ford Transit awarie i problemy generują ponadprzeciętnie często. Właściciele pojazdów z tych lata wskazują na problemy z tylnym mechanizmem różnicowym, koniecznością częstych wymian akumulatora Ford Transit, wadliwymi fotelami, a także z hamulcami, które trzeba wymieniać. Ponadto podczas diagnostyki aut z tych roczników często pojawiają się błędy w komputerze, których mechanicy do końca nie rozumieją i nie są w stanie zlokalizować źródła problemu. To wszystko ma miejsce nawet przy stosunkowo niedużym przebiegu. Inne roczniki Ford Transit opinie zbierają już zgoła odmienne, więc wydaje się, że w tym okresie amerykański producent miał pewne problemy, z którymi już się uporał.

Ford Transit – objawy czujnika temperatury

Objawy czujnika temperatury Ford Transit mogą pojawiać się stosunkowo szybko. Zazwyczaj na początku występują wysokie obroty na biegu jałowym, a także nierówna praca silnika. Towarzyszy im wzrost spalania paliwa, a czasem nawet gaśnięcie silnika podczas jazdy. Czujnik temperatury wody do Ford Transit jest jednak łatwy w wymianie i dostępny do kupienia.

Ford Transit awarie i problemy z rozruchem może mieć także z innych przyczyn. Według mechaników częstą przypadłością różnych generacji i jednostek napędowych jest to, że dochodzi do zatykania się wtryskiwacza paliwa, co sprawia, że auto traci moc, a nawet gaśnie. Kierowcy zgłaszają również problemy z samym filtrem paliwa, który zatyka się nieco częściej, niż wynikałoby to ze standardowych wytycznych producenta dotyczących wymiany tego elementu eksploatacyjnego. Na szczęście pozbycie się tych problemów nie jest kłopotliwe. Spadek mocy może jednak być spowodowany także zatkanym układem wydechowym, który może ulec zanieczyszczeniu. Kierowcy eksploatujący auto wiele lat wskazują również na to, że hamulce w Transicie zużywają się ponadnormatywnie szybko.

Ford Transit – objawy czujnika temperatury

Objawy łożyska oporowego w Ford Transit

Istotnym problemem są objawy łożyska oporowego Ford Transit. Zazwyczaj można je zauważyć podczas ruszania. Słychać wtedy charakterystyczne dźwięki. Następuje to po wciśnięciu sprzęgła. Z tym problemem borykają się tylko właściciele aut z niektórych roczników, a mechanicy są w stanie poradzić sobie z tym kłopotem. Łożysko oporowe do Ford Transit można wymienić, a wtedy problemy ustępują.

Ford Transit opinie z kwestii zawieszenia, silnika i innych istotnych elementów zbiera pozytywne, a wszystkie ewentualne problemy są łatwe w rozwiązaniu.

TOP produkty powiazane z tym tematem:

AUTODOC Bestsellery: cześci w korzystnej cenie

MANN-FILTER HU 711/51 x Filtr oleju z uszczelnieniem, Wkład filtra
Informacja o towar
  • Rodzaj filtra: Wkład filtra
  • Wysokość [mm]: 69
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 29
  • Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 29
  • Średnica [mm]: 64
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
  • MANN-FILTER: Filtr oleju
  • Numer artykułu: HU 711/51 x
  • Nasza cena: 34,40 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
MANN-FILTER Filtr oleju
Numer artykułu: HU 711/51 x
34,40 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
LIQUI MOLY Hypoid GL5 LS 4421 Olej przekładniowy 1l, dla przekładni hypoidalnej, 75W-140, API GL-5
Informacja o towar
  • Rodzaj połączenia: Puszka
  • Pojemność [litr]: 1
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: dla przekładni hypoidalnej
  • Olej: Olej syntetyczny
  • Zalecenie producenta oleju: BMW Rear Alxle, Ford WSL-M2C 192-A, Scania STO 1:0, VME, ZF TE-ML 05D, ZF TE-ML 12D, ZF TE-ML 16G, ZF TE-ML 21D
  • Klasa lepkości SAE: 75W-140
  • Specyfikacja: API GL-5
  • Linia produktów: Hypoid GL5
  • Seria: LS
  • LIQUI MOLY: Olej przekładniowy
  • Numer artykułu: 4421
  • Nasza cena: 142,85 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
LIQUI MOLY Olej przekładniowy
Numer artykułu: 4421
142,85 PLN
142,85 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
LIQUI MOLY GL4 1020 Olej przekładniowy do skrzyni biegów Pojemność: 1l, 80W
Informacja o towar
  • Rodzaj połączenia: Butelka
  • Pojemność [litr]: 1
  • Klasa lepkości SAE: 80W
  • Olej: Olej mineralny
  • Dopuszczenie przez producenta: MB 235.1, MIL-L 2105, ZF TE-ML 17A, ZF 000694
  • Zalecenie producenta oleju: MAN 341 Typ E-1, MAN 341 Typ Z-2
  • Linia produktów: GL4
  • Specyfikacja wg API: GL-4
  • LIQUI MOLY: Olej przekładniowy do skrzyni biegów
  • Numer artykułu: 1020
  • Nasza cena: 54,61 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
LIQUI MOLY Olej przekładniowy do skrzyni biegów
Numer artykułu: 1020
54,61 PLN
54,61 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
70582038 MAHLE ORIGINAL OC 1063 Filtr oleju 3/4
Informacja o towar
  • Rodzaj filtra: Filtr przykręcany
  • Wysokość [mm]: 86,5, 89,0
  • Wymiar gwintu: 3 / 4"-16UNF-2B
  • Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]: 61,7, 72,0
  • Gwintowana złączka: 3 / 4"-16UNF-2B
  • Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego: OCS 1, OCS 7
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z zaworem zwrotnym
  • Średnica [mm]: 75,0, 76,0
  • średnica 2 [mm]: 71,0, 72,0
  • Rodzaj zaworu: Zawór przepływowy
  • Moment dokręcenia [Nm]: 20
  • Ciężar netto [g]: 274, 311, 274,0
  • Długość opakowania [cm]: 7,9, 8,0
  • Szerokość opakowania [cm]: 7,94, 8,00, 7,85
  • Wysokość opakowania [cm]: 8,80, 9,53, 9,35
  • MAHLE ORIGINAL: Filtr oleju
  • Numer artykułu: OC 1063
  • Nasza cena: 40,03 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
MAHLE ORIGINAL Filtr oleju
Numer artykułu: OC 1063
40,03 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
LIQUI MOLY Top Tec ATF 1100 3651 Olej do automatycznej skrzyni biegów ATF III, 1l, Czerwony
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: ATF III
  • Dopuszczenie przez producenta: Allison C4, Dexron III G, Dexron III H, Dexron TASA A, Ford Mercon, MAN 339 Typ L1, MAN 339 Typ V1, MAN 339 Typ Z1, MB-Freigabe 236.1, Voith H55.6335.XX, ZF TE-ML 04D, ZF TE-ML 14A, ZF TE-ML 17C
  • Seria: 1100
  • Linia produktów: Top Tec ATF
  • Zalecenie producenta oleju: Allison TES 389, Caterpillar TO-2, MB 236.6, Volvo 97341, ZF TE-ML 02F, ZF TE-ML 03D, ZF TE-ML 09, ZF TE-ML 11A, ZF TE-ML 11B, ZF TE-ML 14B
  • Rodzaj połączenia: Butelka
  • Kolor: Czerwony
  • Pojemność [litr]: 1
  • LIQUI MOLY: Olej do automatycznej skrzyni biegów
  • Numer artykułu: 3651
  • Nasza cena: 80,56 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
LIQUI MOLY Olej do automatycznej skrzyni biegów
Numer artykułu: 3651
80,56 PLN
80,56 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MANN-FILTER W 7050 Filtr oleju M22x1.5-6H, Filtr przykręcany
Informacja o towar
  • Rodzaj filtra: Filtr przykręcany
  • Wysokość [mm]: 79
  • Wymiar gwintu: M22x1.5-6H
  • Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar]: 1,5
  • Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego: LS 7
  • Średnica [mm]: 76
  • Średnica pierścienia uszczelniającego: 63
  • Średnica zewnętrzna pierścienia uszczelniającego: 72
  • MANN-FILTER: Filtr oleju
  • Numer artykułu: W 7050
  • Nasza cena: 46,52 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
MANN-FILTER Filtr oleju
Numer artykułu: W 7050
46,52 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
LIQUI MOLY Hochleistungs GL4+ 4433 Olej przekładniowy do skrzyni biegów Pojemność: 0,5l, 75W-90
Informacja o towar
  • Rodzaj połączenia: Butelka
  • Pojemność [litr]: 0,5
  • Dopuszczenie przez producenta: Ford ESD-M2C 175-A, VW 501 50 (G50), ZF TE-ML 08
  • Klasa lepkości SAE: 75W-90
  • Linia produktów: Hochleistungs GL4+
  • Specyfikacja wg API: GL-4 / 5
  • LIQUI MOLY: Olej przekładniowy do skrzyni biegów
  • Numer artykułu: 4433
  • Nasza cena: 55,00 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
LIQUI MOLY Olej przekładniowy do skrzyni biegów
Numer artykułu: 4433
Więcej
55,00 PLN
110,00 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
P 9249 BOSCH 1 457 429 249 Filtr oleju z uszczelnieniem, Wkład filtra
Informacja o towar
  • Rodzaj filtra: Wkład filtra
  • Wysokość [mm]: 69
  • Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 29
  • Średnica [mm]: 64
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnieniem
  • BOSCH: Filtr oleju
  • Numer artykułu: 1 457 429 249
  • Nasza cena: 32,49 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
BOSCH Filtr oleju
Numer artykułu: 1 457 429 249
32,49 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MANN-FILTER W 916/1 Filtr oleju 3/4-16 UNF, z zaworem zwrotnym, Filtr przykręcany
Informacja o towar
  • Rodzaj filtra: Filtr przykręcany
  • Wysokość [mm]: 95
  • Wymiar gwintu: 3 / 4-16 UNF
  • Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar]: 0,9
  • Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego: LS 9
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z zaworem zwrotnym
  • Średnica [mm]: 93
  • Średnica pierścienia uszczelniającego: 62
  • Średnica zewnętrzna pierścienia uszczelniającego: 71
  • MANN-FILTER: Filtr oleju
  • Numer artykułu: W 916/1
  • Nasza cena: 34,18 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
MANN-FILTER Filtr oleju
Numer artykułu: W 916/1
34,18 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
70539490 MAHLE ORIGINAL OX 353/7D Filtr oleju Wkład filtra
Informacja o towar
  • Rodzaj filtra: Wkład filtra
  • Wysokość [mm]: 110,1
  • Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 29
  • Średnica [mm]: 75,2
  • Średnica wewnętrzna 3 [mm]: 28,55
  • Wysokość opakowania [cm]: 11,51, 12,00
  • Ciężar netto [g]: 115, 93
  • Długość opakowania [cm]: 8,5
  • Szerokość opakowania [cm]: 8,50, 8,51
  • MAHLE ORIGINAL: Filtr oleju
  • Numer artykułu: OX 353/7D
  • Nasza cena: 58,65 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
MAHLE ORIGINAL Filtr oleju
Numer artykułu: OX 353/7D
58,65 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
HERTH+BUSS JAKOPARTS J1315030 Filtr oleju Wkład filtra
Informacja o towar
  • Rodzaj filtra: Wkład filtra
  • Wysokość [mm]: 69
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 24
  • Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego: J9131003
  • Średnica [mm]: 64
  • HERTH+BUSS JAKOPARTS: Filtr oleju
  • Numer artykułu: J1315030
  • Nasza cena: 24,11 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
HERTH+BUSS JAKOPARTS Filtr oleju
Numer artykułu: J1315030
24,11 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
LIQUI MOLY Top Tec ATF 1800 20662 Olej do automatycznej skrzyni biegów ATF VI, 5l
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: ATF VI
  • Dopuszczenie przez producenta: Dexron VI, Ford Mecron LV, Aisin Warner AW-1, BMW 83 22 0 142 516, BMW 83 22 2 152 426, BMW 83 22 2 289 720, BMW 83 22 2 305 396, BMW 83 22 2 305 397, BMW 83 22 2 355 599, BMW M-1375.4, Fiat 9.55550-AV5, Honda ATF 3.1, Honda ATF DW-1, Isuzu ATF WSI, JWS 3324, LR TYK500050, Hyundai SP-IV-RR, JASO 1A-LV, Mazda ATF FZ, MB 236.14, Mitsubishi ATF MA-1, Nissan AT-Matic S, Nissan Matic P, Toyota WS, VW G 055 005, VW G 055 162, VW G 055 540, VW G 060 162
  • Seria: ATF 1800
  • Linia produktów: Top Tec
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj skrzyni biegów: do automatycznej skrzyni biegów
  • Pojemność [litr]: 5
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • LIQUI MOLY: Olej do automatycznej skrzyni biegów
  • Numer artykułu: 20662
  • Nasza cena: 344,26 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
LIQUI MOLY Olej do automatycznej skrzyni biegów
Numer artykułu: 20662
344,26 PLN
68,85 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MOTUL ATF VI 105774 Olej do automatycznej skrzyni biegów ATF VI, 1l, Czerwony
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: ATF VI
  • Dopuszczenie przez producenta: Refer to TDS chart
  • Olej: Olej syntetyczny
  • Linia produktów: ATF VI
  • uwzględnić informację serwisową
  • Rodzaj połączenia: Butelka
  • Kolor: Czerwony
  • Pojemność [litr]: 1
  • MOTUL: Olej do automatycznej skrzyni biegów
  • Numer artykułu: 105774
  • Nasza cena: 64,66 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
MOTUL Olej do automatycznej skrzyni biegów
Numer artykułu: 105774
Więcej
64,66 PLN
64,66 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
FEBI BILSTEIN 32590 Olej przekładniowy 75W-90, Pojemność: 1l
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: 75W-90
  • Dopuszczenie przez producenta: ­Ford WSD-M2C200-C, ­VW 501 50
  • Pojemność [litr]: 1
  • Kolor: żółty
  • Ciężar [kg]: 0,9
  • uwzględnić informację serwisową
  • Specyfikacja wg API: GL-5
  • Rodzaj połączenia: Butelka
  • FEBI BILSTEIN: Olej przekładniowy
  • Numer artykułu: 32590
  • Nasza cena: 57,73 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
FEBI BILSTEIN Olej przekładniowy
Numer artykułu: 32590
57,73 PLN
57,73 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
LIQUI MOLY ATF III 1043 Olej do automatycznej skrzyni biegów ATF III, 1l, Czerwony
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: ATF III
  • Dopuszczenie przez producenta: Allison C4, Dexron III G, Ford Mercon, Voith H55.6335.XX
  • Olej: Olej syntetyczny
  • Linia produktów: ATF III
  • Zalecenie producenta oleju: Caterpillar TO-2, MAN 339 Typ L1, MAN 339 Typ V1, MAN 339 Typ Z1, MB 236.1, ZF TE-ML 04D, ZF TE-ML 14A, ZF TE-ML 17C
  • Rodzaj połączenia: Butelka
  • Kolor: Czerwony
  • Pojemność [litr]: 1
  • LIQUI MOLY: Olej do automatycznej skrzyni biegów
  • Numer artykułu: 1043
  • Nasza cena: 59,69 PLN
  • Warunki: nowy
Szczegóły
LIQUI MOLY Olej do automatycznej skrzyni biegów
Numer artykułu: 1043
59,69 PLN
59,69 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy

Popularne posty

Zapisz się się do naszych newsletterów

Aby otrzymywać nasze najnowsze wiadomości i porady prosimy o podanie swojego adres e-mail: