Spis treści
Silniki Nissan X-Trail
Nissan X-Trail ugruntował swoją pozycję jako wszechstronny kompaktowy SUV od momentu wprowadzenia na rynek w 2001 roku i oferuje szeroką gamę silników Nissan X-Trail w czterech generacjach. Rozwój technologiczny prowadził od solidnych silników wolnossących do nowoczesnych silników turbo i wreszcie do innowacyjnych systemów hybrydowych e-Power.

Silniki Nissan X-Trail: Historyczne generacje I i II (2001-2014)
Pierwsze dwie generacje Nissan X-Trail charakteryzowały wczesne lata modelu i charakteryzowały się solidnymi, ale prostymi technicznie silnikami. Generacja I (2001-2007) i generacja II (2007-2014) miały podobne konstrukcje silników, z przebiegami od 250 000 do 350 000 kilometrów przy prawidłowej konserwacji. Poważniejsze naprawy były zwykle wymagane między 150 000 a 200 000 kilometrów, głównie w przypadku łańcucha rozrządu, pompy wodnej i turbosprężarki w silnikach wysokoprężnych. Absolutnie najlepszym silnikiem tych historycznych generacji był 2.0 dCi o mocy 150 KM z generacji II, który optymalnie łączył moc, niezawodność i akceptowalne wartości zużycia paliwa. Wczesne silniki Nissan X-Trail były nadal wolne od skomplikowanej elektroniki, co czyniło je łatwymi w utrzymaniu, ale mniej wydajnymi.
Silniki benzynowe Nissan X-Trail: Historyczne generacje I i II (2001-2014)
Gama silników benzynowych Nissan X-Trail obejmowała głównie silniki wolnossące z serii QR. Generacja I była zdominowana przez 2,5-litrowy QR25DE o mocy 165 KM, uzupełniony o mniejszy 2,0-litrowy QR20DE o mocy 140 KM. Generacja II przyniosła poprawiony QR25DE o mocy 169 KM i 2,0-litrowy MR20DE o mocy 141 KM. Te silniki Nissan X-Trail były uważane za niezawodne, ale spragnione - zużycie paliwa na poziomie 9-11 litrów było normą. Najlepszym silnikiem benzynowym był QR25DE z II generacji, który imponował płynną pracą i trwałością, podczas gdy MR20DE był uważany za najsłabszy silnik, ponieważ miał zbyt małą moc w stosunku do masy pojazdu.
Silniki wysokoprężne Nissan X-Trail: Historyczne generacje I i II (2001-2014)
Silnik 2.2 dCi (YD22DDTi) o mocy 114-136 KM był początkowo stosowany w Nissanch X-Trail I generacji, ale był uważany za problematyczny ze względu na problemy z turbosprężarką i wysokie zużycie. Druga generacja przyniosła znacznie lepszy silnik 2.0 dCi (M9R) o mocy 150-173 KM, który stał się najbardziej niezawodnym silnikiem obu generacji. Ten silnik Nissan X-Trail dCi oferował doskonałe połączenie osiągów (moment obrotowy 400 Nm), zużycia paliwa (6,5-7,5 l/100 km) i niezawodności, a jedynie łańcuch rozrządu wymagał regularnych przeglądów.
Silnik Nissan X-Trail | Moc wyjściowa | Zużycie paliwa | Typowe niedociągnięcia | Ocena |
---|---|---|---|---|
QR20DE (Gen I) | 140 KM | 9,5-10,5 l/100 km | Niewystarczająca moc, duże pragnienie | Umiarkowany |
QR25DE (Gen I) | 165 KM | 10,0-11,0 l/100km | Wysokie zużycie paliwa | Średnie |
MR20DE (Gen II) | 141 KM | 8,5-9,5 l/100 km | Słaby jak na masę pojazdu | Umiarkowany |
QR25DE (Gen II) | 169 KM | 9,0-10,0 l/100 km | Zużycie, ale solidne | Dobre |
2.2 dCi (Gen I) | 114-136 KM | 7,0-8,0 l/100km | Turbosprężarka, zużycie | Problematyczne |
2.0 dCi (Gen II) | 150-173 KM | 6,5-7,5 l/100km | Łańcuch rozrządu | Bardzo dobry |

Silniki Nissan X-Trail: Generacja III (2014-2022)
Trzecia generacja Nissan X-Trail oznaczała przejście na nowoczesne, wydajne silniki i po raz pierwszy wprowadziła przekładnie CVT jako standard. Przy prawidłowej konserwacji przebiegi sięgały od 200 000 do 300 000 kilometrów, przy czym silniki wysokoprężne nadal wykazywały najwyższą trwałość. Krytyczne naprawy występowały zwykle między 120 000 a 180 000 kilometrów, głównie w przypadku przekładni CVT, turbosprężarki i układu wtryskowego. Absolutnym hitem był 1.6 dCi o mocy 130 KM - ekonomiczny i niezawodny silnik, który idealnie pasował do charakterystyki pojazdu. Jednak ta generacja ucierpiała z powodu wprowadzenia przekładni CVT, która pogorszyła dynamikę jazdy i została uznana za słaby punkt.
Silniki benzynowe Nissan X-Trail: Generacja III (2014-2022)
Gama silników benzynowych Nissan X-Trail została zredukowana do dwóch głównych silników: 1.6 DIG-T (Turbo) o mocy 163 KM i 2.0-litrowego MR20DD o mocy 144 KM. Nissan X-Trail 1.6 DIG-T oferował przyzwoite osiągi przy akceptowalnym zużyciu paliwa (7,0-8,5 l/100 km), ale cierpiał na sporadyczne problemy z turbosprężarką i koksowanie zaworów dolotowych. 2,0-litrowy silnik wolnossący okazał się bardziej niezawodny, ale miał zbyt niską moc w stosunku do masy pojazdu. Oba silniki Nissan X-Trail zmagały się z ospałą przekładnią CVT, co znacząco wpływało na dynamikę jazdy.
Silniki wysokoprężne Nissan X-Trail: Generacja III (2014-2022)
Nissan X-Trail 1.6 dCi (R9M) o mocy 130 KM zdominował gamę silników wysokoprężnych i stał się najlepszym silnikiem tej generacji. Dzięki zużyciu paliwa wynoszącemu zaledwie 4,8-5,8 l/100 km i wysokiej niezawodności był idealny dla częstych kierowców. Jego uzupełnieniem był 1.7 dCi o mocy 150 KM, choć był on oferowany rzadziej. Oba silniki Nissan X-Trail dCi były wyposażone w nowoczesny wtrysk common-rail i katalizatory SCR, ale czasami miały problemy z zatykającymi się filtrami cząstek stałych na krótkich trasach.
Silnik Nissan X-Trail | Moc wyjściowa | Zużycie paliwa | Typowe niedociągnięcia | Ocena |
---|---|---|---|---|
2.0 MR20DD | 144 KM | 7,5-8,5 l/100 km | Niewystarczająca moc, powolna przekładnia CVT | Umiarkowany |
1.6 DIG-T | 163 KM | 7,0-8,5 l/100km | Turbosprężarka, koksowanie zaworów | Średni |
1.6 dCi | 130 KM | 4,8-5,8 l/100km | Filtr cząstek stałych na krótkich trasach | Bardzo dobry |
1.7 dCi | 150 KM | 5,2-6,0 l/100km | Rzadko, filtr cząstek stałych | Dobry |

Silniki Nissan X-Trail: IV generacja (2022-dziś)
Obecna generacja Nissan X-Trail zrewolucjonizowała koncepcję napędu, wprowadzając technologię e-Power jako główny napęd. To innowacyjne rozwiązanie łączy silnik benzynowy jako generator z silnikiem elektrycznym do napędu i obiecuje przebiegi ponad 300 000 kilometrów dzięki odciążeniu silnika spalinowego. Ponieważ generacja ta jest dostępna dopiero od 2022 roku, nie ma jeszcze długoterminowego doświadczenia, ale wstępne testy pokazują obiecujące podejście. Najwyższej klasy silnikiem jest system e-Power o mocy 204 KM, który łączy elektryczną dynamikę jazdy z zasięgiem silnika benzynowego. Złożona technologia może jednak prowadzić do wyższych kosztów napraw.
Nissan X-Trail z napędem hybrydowym e-Power: IV generacja (2022-dziś)
System Nissan X-Trail e-Power składa się z 1,5-litrowego silnika benzynowego (157 KM) jako generatora i silnika elektrycznego (204 KM) do napędu. Ta innowacyjna koncepcja umożliwia czysto elektryczną jazdę z nieograniczonym zasięgiem. Nissan X-Trail e-Power oferuje płynne dostarczanie mocy bez zmiany biegów i zużycie paliwa na poziomie 5,8-6,8 l/100 km. Jako jedyny dostępny układ napędowy IV generacji, system e-Power staje się charakterystycznym silnikiem tej generacji, choć jego złożoność rodzi pytania o długoterminową niezawodność.
Łagodny hybrydowy silnik benzynowy Nissan X-Trail: IV generacja (2022-dziś)
Oprócz systemu e-Power Nissan oferuje na niektórych rynkach 1,5-litrowy silnik turbo z technologią mild hybrid o mocy 163 KM. Ten silnik Nissan X-Trail łączy bezpośredni napęd mechaniczny ze wspomaganiem elektrycznym, ale jest znacznie mniej powszechny niż system e-Power.
Silnik Nissan X-Trail | Moc wyjściowa | Zużycie paliwa | Typowe słabe punkty | Ocena |
---|---|---|---|---|
e-Power (1.5 + silnik elektryczny) | 204 KM | 5,8-6,8 l/100 km | Złożona technologia, nieznana | Dobry |
1.5 Turbo Mild-Hybrid | 163 KM | 6,5-7,5 l/100 km | Rzadko dostępny | Średnia |

Wnioski: Najlepsze silniki Nissan X-Trail wszystkich generacji
Rozwój silników Nissan X-Trail pokazuje wyraźne przejście od konwencjonalnych układów napędowych do innowacyjnych rozwiązań hybrydowych. Podczas gdy wczesne generacje charakteryzowały się mocnymi, ale spragnionymi silnikami, obecna generacja opiera się całkowicie na elektryfikacji. Silniki wysokoprężne pozostały najbardziej niezawodnymi jednostkami napędowymi przez trzy generacje, podczas gdy silniki benzynowe oferują przekonującą alternatywę tylko z technologią e-Power.
- Najlepszy silnik benzynowy Nissan X-Trail:
System Nissan X-Trail e-Power (204 KM, IV generacja) łączy elektryczną dynamikę jazdy z zasięgiem silnika benzynowego i rewolucjonizuje koncepcję napędu.
- Najlepszy silnik wysokoprężny Nissan X-Trail:
Nissan X-Trail 1.6 dCi (130 KM, III generacja) oferuje najlepsze połączenie niezawodności, oszczędności i codziennej użyteczności we wszystkich generacjach.
- Najlepszy silnik hybrydowy Nissan X-Trail:
System Nissan X-Trail e-Power (IV generacja) jest jedynym dostępnym hybrydowym układem napędowym i wyznacza nowe standardy wydajności i komfortu jazdy.
W zakresie konserwacji i części zamiennych do wszystkich generacji Nissan X-Trail, AUTODOC oferuje szeroką gamę oryginalnych i wysokiej jakości części zamiennych z szybką dostawą.
TOP produkty powiązane z tym tematem: