Spis treści
Silniki Hyundai Tucson
Hyundai Tucson stał się jednym z najbardziej udanych kompaktowych SUV-ów od czasu jego premiery w 2004 roku, oferując zróżnicowaną gamę silników Hyundai Tucson w czterech generacjach. Każda generacja przyniosła nowe technologie oraz różne mocne i słabe strony, z ewolucją technologiczną od prostych silników wolnossących po nowoczesne hybrydowe układy napędowe.

Hyundai Tucson generacji I (2004-2010)
Pierwsza generacja Hyundai Tucson ugruntowała pozycję modelu jako solidnego kompaktowego SUV-a ze sprawdzonymi, ale wciąż prostymi technicznie silnikami. Przy prawidłowej konserwacji przebiegi sięgały zazwyczaj od 250 000 do 350 000 kilometrów, a silniki benzynowe wymagały zazwyczaj poważnych napraw między 180 000 a 250 000 kilometrów. Poważne uszkodzenia silnika były rzadkie, ale łańcuchy rozrządu i wałki rozrządu wymagały regularnej uwagi. Absolutnie najlepszym silnikiem tej generacji był 2.7 V6 o mocy 175 KM, który optymalnie łączył moc i niezawodność i do dziś jest uważany za jeden z najlepszych silników Hyundai Tucson.
Silniki benzynowe Hyundai Tucson: Generacja I (2004-2010)
Gama silników benzynowych Hyundai Tucson obejmowała trzy główne silniki: 2,0-litrowy czterocylindrowy silnik o mocy 104 kW (141 KM), mocniejszy wariant o mocy 112 kW (152 KM) oraz 2,7-litrowy silnik V6 o mocy 129 kW (175 KM). 2,0-litrowy Hyundai Tucson okazał się niezawodnym silnikiem o umiarkowanym zużyciu paliwa, ale cierpiał na sporadyczne problemy z cewkami zapłonowymi i sondami lambda. Hyundai Tucson 2.7 V6 oferował doskonałą płynność i wysoką niezawodność, ale był znacznie bardziej spragniony. Wszystkie silniki posiadały wtrysk do kolektora dolotowego i były połączone z manualnymi pięciobiegowymi lub czterobiegowymi automatycznymi skrzyniami biegów.
Silniki wysokoprężne Hyundai Tucson: Generacja I (2004-2010)
Jedynym silnikiem wysokoprężnym Hyundai Tucson był 2,0-litrowy CRDi o mocy od 83 kW (113 KM) do 103 kW (140 KM), który był oferowany w latach 2004-2010. Ten silnik TDI Hyundai Tucson był oparty na sprawdzonej technologii common rail i okazał się bardzo ekonomiczny przy zużyciu paliwa wynoszącym zaledwie 6,5-7,2 litra na 100 km. Niezawodność była doskonała, a jedynie pompa wtryskowa i turbosprężarka wymagały sporadycznej uwagi po około 200 000 kilometrów. Silnik spełniał normę Euro 4 i oferował dobrą równowagę między osiągami a wydajnością.
Silnik Hyundai Tucson | Moc wyjściowa | Zużycie paliwa | Typowe niedociągnięcia | Ocena |
---|---|---|---|---|
Silnik benzynowy 2.0 | 141-152 KM | 8,5-9,2 l/100 km | Cewki zapłonowe, sondy lambda | Dobry |
2,7 V6 | 175 KM | 10,1-11,4 l/100km | Wysokie zużycie paliwa | Bardzo dobre |
2.0 CRDi | 113-140 KM | 6,5-7,2 l/100km | Pompa wtryskowa, turbosprężarka | Bardzo dobry |

Hyundai Tucson generacji II (2010-2015)
Druga generacja Hyundai Tucson oznaczała znaczący skok technologiczny dzięki nowoczesnym silnikom z bezpośrednim wtryskiem paliwa i zwiększonej wydajności. Większość silników tej generacji może z łatwością osiągnąć przebieg od 280 000 do 380 000 kilometrów przy odpowiedniej konserwacji, przy czym 2,0-litrowe silniki wysokoprężne są uważane za szczególnie trwałe. Poważne naprawy są zwykle wymagane między 150 000 a 220 000 kilometrów, głównie w przypadku turbosprężarek i pomp wysokociśnieniowych. Absolutnym hitem był 2.0 CRDi o mocy 184 KM - mocny i wydajny silnik, który z łatwością radził sobie również z ciężkimi przyczepami. W tej generacji po raz pierwszy wprowadzono również rodzinę silników Gamma, która charakteryzowała się kompaktową konstrukcją i dobrą wydajnością.
Silniki benzynowe Hyundai Tucson: Generacja II (2010-2015)
Gama silników benzynowych Hyundai Tucson została całkowicie odnowiona i obejmowała 1,6-litrowy silnik GDI o mocy 99 kW (135 KM) oraz 2,0-litrowy silnik GDI o mocy 122 kW (166 KM). Oba silniki Hyundai Tucson posiadały bezpośredni wtrysk paliwa (GDI) i zmienne fazy rozrządu. Hyundai Tucson 1.6 GDI okazał się ekonomicznym silnikiem miejskim, ale miał problemy z koksowaniem zaworów dolotowych z powodu bezpośredniego wtrysku. Hyundai Tucson 2.0 GDI oferował większą moc i lepsze właściwości na autostradzie, ale cierpiał na podobne problemy oraz sporadyczne usterki pompy wysokiego ciśnienia. Oba silniki były dostępne z sześciobiegową manualną lub sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów.
Silniki wysokoprężne Hyundai Tucson: Generacja II (2010-2015)
Hyundai Tucson 2.0 CRDi był oferowany w dwóch poziomach mocy: 136 KM i 184 KM. Oba warianty bazowały na sprawdzonym silniku R trzeciej generacji z wtryskiem common-rail. Hyundai Tucson 2.0 CRDi o mocy 136 KM stał się najbardziej niezawodnym silnikiem tej generacji o zużyciu paliwa wynoszącym zaledwie 5,8-6,4 litra na 100 km. Mocniejsza wersja o mocy 184 KM oferowała doskonałe właściwości jezdne, ale była bardziej podatna na uszkodzenia turbosprężarki podczas sportowej jazdy. Oba silniki spełniały normę Euro 5 i posiadały filtr cząstek stałych.
Silnik Hyundai Tucson | Moc wyjściowa | Zużycie paliwa | Typowe niedociągnięcia | Ocena |
---|---|---|---|---|
1.6 GDI | 135 KM | 7,1-7,8 l/100 km | Koksowanie zaworów | Średnia |
2.0 GDI | 166 KM | 7,8-8,5 l/100km | Koksowanie zaworów, pompa wysokociśnieniowa | Umiarkowany |
2.0 CRDi | 136 KM | 5,8-6,4 l/100km | Bardzo wytrzymały | Bardzo dobry |
2.0 CRDi | 184 KM | 6,2-6,8 l/100km | Uszkodzenie turbosprężarki | Dobry |

Hyundai Tucson generacji III (2015-2021)
Trzecia generacja Hyundai Tucson przyniosła całkowicie nową gamę silników z najnowocześniejszą technologią i znacznie poprawioną wydajnością. Niezawodność osiągnęła nowe szczyty z typowymi przebiegami od 300 000 do 450 000 kilometrów dla silników wysokoprężnych. Poważne awarie silnika stały się rzadkością, a jedynie silniki turbo o pojemności 1,6 litra wykazywały sporadyczne słabości łańcucha rozrządu. Absolutnie najlepszym silnikiem był 2.0 CRDi o mocy 185 KM, który doskonale łączył moc, wydajność i niezawodność. W tej generacji po raz pierwszy wprowadzono również mniejsze silniki z turbodoładowaniem, które oferowały wysokie osiągi pomimo mniejszej pojemności skokowej.
Silniki benzynowe Hyundai Tucson: Generacja III (2015-2021)
Gama silników benzynowych Hyundai Tucson obejmowała 1,6-litrowy silnik wolnossący o mocy 97 kW (132 KM), 1,6-litrowy silnik turbo o mocy 130 kW (177 KM) oraz 2,0-litrowy silnik wolnossący o mocy 122 kW (166 KM). Silnik wolnossący Hyundai Tucson 1.6 okazał się bardzo niezawodny, ale miał zbyt małą masę w stosunku do masy pojazdu. Hyundai Tucson 1.6 Turbo oferował znacznie lepsze osiągi, ale miał problemy z łańcuchem rozrządu i sporadyczne uszkodzenia turbosprężarki. Silnik wolnossący Hyundai Tucson 2.0 był dobrym kompromisem, ale był mniej ekonomiczny niż wersja turbo. Wszystkie silniki posiadały nowoczesne systemy zarządzania silnikiem i były połączone z sześciobiegową manualną lub sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów.
Silniki wysokoprężne Hyundai Tucson: Generacja III (2015-2021)
Hyundai Tucson 1.7 CRDi o mocy 85 kW (115 KM) i 104 kW (141 KM) oraz 2.0 CRDi o mocy 136 kW (185 KM) stanowiły gamę silników wysokoprężnych. Hyundai Tucson 1.7 CRDi stał się najbardziej ekonomicznym silnikiem w gamie, zużywając zaledwie 4,7-5,3 litra na 100 km, ale był mniej odpowiedni do holowania przyczepy. Hyundai Tucson 2.0 CRDi o mocy 185 KM oferował doskonałe właściwości jezdne i wysoką niezawodność, z jedynie sporadycznymi problemami z zaworem EGR. Wszystkie silniki wysokoprężne spełniały normę Euro 6 i były wyposażone w katalizatory SCR.
Silnik Hyundai Tucson | Moc wyjściowa | Zużycie paliwa | Typowe niedociągnięcia | Ocena |
---|---|---|---|---|
Silnik wolnossący 1.6 | 132 KM | 7,3-8,1 l/100 km | Słaba klatka piersiowa | Średnia |
1.6 Turbo | 177 KM | 6,8-7,5 l/100km | Łańcuch rozrządu, turbosprężarka | Umiarkowany |
Silnik wolnossący 2.0 | 166 KM | 7,9-8,6 l/100km | Wysokie zużycie paliwa | Dobre |
1.7 CRDi | 115-141 KM | 4,7-5,3 l/100km | Słaby podczas holowania przyczepy | Bardzo dobry |
2.0 CRDi | 185 KM | 5,4-6,1 l/100km | Zawór EGR | Bardzo dobry |

Hyundai Tucson generacji IV (2021 - dziś)
Obecna generacja Hyundai Tucson reprezentuje technologiczny szczyt serii z całkowitą elektryfikacją wszystkich układów napędowych. Wszystkie silniki benzynowe są teraz wyposażone w technologię mild hybrid, a także potężne hybrydy plug-in o zasięgu elektrycznym ponad 60 kilometrów. Ponieważ generacja ta jest dostępna dopiero od 2021 roku, nie ma jeszcze długoterminowego doświadczenia, ale wstępne testy pokazują obiecujące podejście. Najwyższej klasy silnikiem jest 1.6 T-GDI plug-in hybrid o mocy 265 KM, który łączy sportowe osiągi z wysoką wydajnością. Technologia mild hybrid obiecuje żywotność ponad 350 000 kilometrów, ponieważ wsparcie elektryczne odciąża silnik spalinowy.
Hyundai Tucson z silnikiem benzynowym typu mild hybrid: IV generacja (2021-dziś)
Gama silników Hyundai Tucson opiera się na dwóch 1,6-litrowych silnikach turbo o mocy 110 kW (150 KM) i 132 kW (180 KM), oba z 48-woltową technologią mild hybrid. Hyundai Tucson 1.6 T-GDI o mocy 150 KM jest uważany za szczególnie udany i staje się najbardziej zrównoważonym silnikiem tej generacji - oferuje płynne dostarczanie mocy i jak dotąd był wolny od większych problemów z produkcją seryjną. Mocniejszy silnik o mocy 180 KM oferuje więcej mocy, ale wykazuje już pierwsze oznaki problemów z łańcuchem rozrządu przy dużych przebiegach.
Hyundai Tucson plug-in hybrid: IV generacja (2021 - dziś)
Hyundai Tucson w wersji hybrydowej plug-in oferuje moc 195 kW (265 KM) i zasięg elektryczny do 62 km. Te silniki Hyundai Tucson łączą silnik 1.6 T-GDI z silnikiem elektrycznym o mocy 66,9 kW i akumulatorem o pojemności 13,8 kWh. Hyundai Tucson PHEV wykazał się jak dotąd dobrą niezawodnością, ale jest skomplikowany technicznie i wymaga specjalistycznej konserwacji.
Silniki wysokoprężne Hyundai Tucson: Generacja IV (2021-dziś)
Dostępny jest pojedynczy Hyundai Tucson 1.6 CRDi o mocy 85 kW (115 KM) z 48-woltowym łagodnym układem hybrydowym. Silnik ten kontynuuje tradycję oszczędnych diesli Hyundai Tucson, oferując zużycie paliwa na poziomie zaledwie 4,9-5,4 litra na 100 km. Niezawodność wydaje się być na tym samym wysokim poziomie, co w poprzedniej generacji.
Silnik Hyundai Tucson | Moc wyjściowa | Zużycie paliwa | Typowe niedociągnięcia | Ocena |
---|---|---|---|---|
1.6 T-GDI MHEV | 150 KM | 6,3-6,9 l/100 km | Jak dotąd brak problemów z serią | Bardzo dobry |
1.6 T-GDI MHEV | 180 KM | 6,7-7,3 l/100km | Łańcuch rozrządu przy dużym przebiegu | Dobry |
1.6 CRDi MHEV | 115 KM | 4,9-5,4 l/100km | Solidny, sprawdzony | Bardzo dobry |
1.6 T-GDI PHEV | 265 KM | 1,6 l/100 km + energia elektryczna | Złożony, ale wydajny | Dobry |

Wnioski: Najlepsze silniki Hyundai Tucson wszystkich generacji
Rozwój silników Hyundai Tucson wykazuje stałą poprawę niezawodności i wydajności. Podczas gdy wczesne generacje wciąż zmagały się z klasycznymi problemami, nowoczesne napędy hybrydowe okazały się bardzo obiecujące. Silniki wysokoprężne pozostały najbardziej niezawodnymi jednostkami napędowymi we wszystkich generacjach, podczas gdy silniki benzynowe osiągnęły pełną dojrzałość dopiero w czwartej generacji.
- Najlepszy silnik benzynowy Hyundai Tucson:
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV (150 PS, IV generacja) łączy nowoczesną technologię mild-hybrid z wysoką wydajnością i doskonałą niezawodnością do tej pory.
- Najlepszy silnik wysokoprężny Hyundai Tucson:
Hyundai Tucson 2.0 CRDi (185 KM, III generacja) oferuje najlepsze połączenie osiągów, niezawodności i oszczędności we wszystkich generacjach.
- Najlepszy silnik hybrydowy Hyundai Tucson:
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI PHEV (265 KM, IV generacja) z dużym zasięgiem elektrycznym wynoszącym 62 km i niskim zużyciem paliwa.
W zakresie konserwacji i części zamiennych do wszystkich generacji Hyundai Tucson, AUTODOC oferuje szeroką gamę oryginalnych i wysokiej jakości części zamiennych z szybką dostawą.