Spis treści
Silniki Toyota Auris
Od momentu wprowadzenia na rynek w 2006 roku, Toyota Auris stała się niezawodnym samochodem kompaktowym, oferującym zaawansowaną gamę silników Toyota Auris w trzech generacjach. Każda generacja przyniosła nowe technologie hybrydowe i sprawdzone silniki benzynowe znane z wyjątkowej trwałości.

Toyota Auris generacji I (2006-2012)
Pierwsza generacja Toyota Auris charakteryzowała się sprawdzoną japońską inżynierią i wyjątkowo niezawodnymi silnikami. Przebiegi regularnie sięgały od 400 000 do 500 000 kilometrów przy odpowiednim serwisowaniu, przy czym silniki benzynowe 1.6 VVT-i były szczególnie trwałe. Poważne uszkodzenia silnika były praktycznie niespotykane, a tylko drobne części zużywające się, takie jak cewki zapłonowe lub pompy wodne, wymagały uwagi między 150 000 a 200 000 kilometrów. Absolutnie najlepszym silnikiem tej generacji był 1.6 VVT-i o mocy 132 KM, który optymalnie łączył niezawodność, umiarkowane osiągi i dobre zużycie paliwa. W tej generacji całkowicie zrezygnowano z turbodoładowania i postawiono na silniki wolnossące ze sprawdzoną technologią VVT-i Toyota.
Silniki benzynowe Toyota Auris: Generacja I (2006-2012)
Gama silników benzynowych Toyota Auris obejmowała trzy sprawdzone silniki VVT-i. 1.4 VVT-i (1NZ-FE) o mocy 71 kW (97 KM) służył jako ekonomiczny silnik podstawowy i okazał się praktycznie niezniszczalny - nawet przy zaniedbanej konserwacji z łatwością osiągnął 300 000 kilometrów. 1.6 VVT-i (1ZR-FE) o mocy 97 kW (132 KM) stał się bestsellerem serii i był uważany za jeden z najbardziej niezawodnych silników w swojej klasie. Najmocniejszym silnikiem benzynowym Toyota Auris był 1.8 VVT-i (2ZR-FE) o mocy 108 kW (147 KM), który był montowany głównie w wersji sportowej TS. Wszystkie silniki Toyota Auris tej generacji charakteryzowały się łatwą konserwacją, niskimi kosztami eksploatacji i praktyczną niezniszczalnością.
Silniki wysokoprężne Toyota Auris: Generacja I (2006-2012)
Toyota postawiła na sprawdzoną technologię D-4D w silnikach wysokoprężnych Toyota Auris. Model 1.4 D-4D (1ND-TV) o mocy 66 kW (90 KM) był najmniejszym silnikiem wysokoprężnym i oferował dobrą ekonomię, ale cierpiał na typowe dla małych silników problemy, takie jak zapychanie się filtra cząstek sadzy na krótkich trasach. 2.0 D-4D (1AD-FTV) o mocy 93 kW (126 KM) stał się najbardziej niezawodnym dieslem tej generacji - ten silnik Toyota Auris TDI spełniał już normę Euro 4 i oferował doskonałe połączenie osiągów i oszczędności. Później dodano wariant 2.2 D-4D o mocy 130 kW (177 KM), ale był on montowany rzadziej.
Silnik Toyota Auris | Moc wyjściowa | Zużycie paliwa | Typowe niedociągnięcia | Ocena |
---|---|---|---|---|
1.4 VVT-i | 97 KM | 6,2-6,8 l/100km | Praktycznie brak | Bardzo dobry |
1.6 VVT-i | 132 KM | 6,8-7,4 l/100km | Sporadyczne cewki zapłonowe | Bardzo dobry |
1.8 VVT-i | 147 KM | 7,1-7,8 l/100km | Rzadko, bardzo solidny | Bardzo dobry |
1.4 D-4D | 90 KM | 4,5-5,2 l/100km | Zatykanie DPF na krótkich trasach | Dobry |
2.0 D-4D | 126 KM | 5,1-5,8 l/100km | Bardzo solidny i ekonomiczny | Bardzo dobry |

Toyota Auris generacji II (2012-2018)
Druga generacja Toyota Auris oznaczała wejście w technologię hybrydową i pozostała wierna swojej sprawdzonej niezawodności. Przy odpowiedniej konserwacji większość silników tej generacji może z łatwością osiągnąć przebieg od 350 000 do 450 000 kilometrów, przy czym napędy hybrydowe są uważane za szczególnie trwałe. Uszkodzenia silnika pozostały praktycznie nieznane, a jedynie akumulatory hybrydowe sporadycznie wymagały wymiany po 8-12 latach. Absolutnym hitem była hybryda 1.8 o mocy 136 KM - techniczne arcydzieło, które zademonstrowało hybrydową wiedzę Toyota. Ta generacja wprowadziła również po raz pierwszy nowoczesne silniki turbo, ale zachowała sprawdzone silniki wolnossące.
Silniki benzynowe Toyota Auris: Generacja II (2012-2018)
Gama silników benzynowych Toyota Auris została zmodernizowana i nadal obejmowała sprawdzony silnik 1.6 VVT-i (1ZR-FE) o mocy 97 kW (132 KM), który zachował swoją niezawodność z pierwszej generacji. Nowością był 1.2 Turbo (8NR-FTS) o mocy 85 kW (116 KM) - pierwszy silnik turbo Toyota w serii Auris. Ta Toyota Auris Turbo okazała się znacznie bardziej ekonomiczna niż silniki wolnossące, ale czasami miała problemy z recyrkulacją spalin i wymagała więcej konserwacji. 1.6 VVT-i pozostał najbardziej niezawodnym silnikiem benzynowym tej generacji i był szczególnie popularny wśród kierowców często podróżujących.
Napęd hybrydowy Toyota Auris: Generacja II (2012-2018)
Toyota Auris Hybrid łączyła 1,8-litrowy silnik benzynowy (2ZR-FXE) z silnikiem elektrycznym, wytwarzając 100 kW (136 KM) mocy systemowej. Ten system hybrydowy Toyota (THS II) okazał się wyjątkowo niezawodny i ekonomiczny, z testowym zużyciem paliwa wynoszącym zaledwie 3,8-4,2 litra na 100 km. Akumulator hybrydowy wytrzymywał zwykle 10-15 lat, a silnik benzynowy działał praktycznie bezobsługowo. Toyota Auris Hybrid stała się bestsellerem tej generacji i wyznaczyła nowe standardy wydajności i niezawodności.
Silniki wysokoprężne Toyota Auris: Generacja II (2012-2018)
Sprawdzony silnik 1.4 D-4D (1ND-TV) został zmodyfikowany i dostosowany do normy Euro 5, ale zachował swoje podstawowe właściwości. Silnik 2.0 D-4D (1AD-FTV) został zastąpiony nowocześniejszym 1.6 D-4D (1WW) o mocy 82 kW (112 KM), który był znacznie bardziej ekonomiczny, ale czasami miał problemy z filtrem cząstek stałych na krótkich trasach.
Silnik Toyota Auris | Moc wyjściowa | Zużycie paliwa | Typowe niedociągnięcia | Ocena |
---|---|---|---|---|
1.2 Turbo | 116 KM | 5,6-6,2 l/100 km | Zawór EGR, wysokie koszty utrzymania | Dobry |
1.6 VVT-i | 132 KM | 6,5-7,1 l/100km | Praktycznie brak | Bardzo dobry |
1.8 Hybrid | 136 KM | 3,8-4,2 l/100km | Akumulator hybrydowy po 10-15 latach | Bardzo dobry |
1.4 D-4D | 90 KM | 4,2-4,8 l/100km | Problemy z DPF na krótkich trasach | Dobry |
1.6 D-4D | 112 KM | 4,0-4,6 l/100km | Sporadyczne zatykanie DPF | Dobry |

Toyota Auris generacji III (2018-2019)
Trzecia generacja Toyota Auris miała krótką, dwuletnią żywotność, zanim została zastąpiona przez Corollę. Ta generacja całkowicie polegała na technologii hybrydowej i nowoczesnych silnikach turbo, ale całkowicie zrezygnowała z silników wysokoprężnych. Ponieważ generacja ta była obecna na rynku tylko przez krótki czas, długoterminowe doświadczenie jest ograniczone, ale wstępne testy wykazały obiecujące podejście. Najwyższej klasy silnikiem był 2.0 hybrid o mocy 184 KM, który łączył sportowe osiągi z wysoką wydajnością. Technologia łagodnej hybrydy nie była jeszcze dostępna, więc Toyota zdecydowała się na sprawdzoną technologię pełnej hybrydy czwartej generacji.
Silniki benzynowe Toyota Auris: III generacja (2018-2019)
Podstawą gamy silników Toyota Auris była jednostka 1.2 Turbo (8NR-FTS) o mocy 85 kW (116 KM), która została przeniesiona z poprzedniej generacji. Jednak ten silnik Toyota Auris został ponownie poprawiony i był bardziej niezawodny niż jego poprzednik. Problemy z recyrkulacją spalin występowały rzadziej, a okresy międzyprzeglądowe można było wydłużyć.
Napędy hybrydowe Toyota Auris: III generacja (2018-2019)
Warianty Toyota Auris Hybrid oferowały dwie moce systemowe: 90 kW (122 KM) z 1,8-litrową hybrydą i 135 kW (184 KM) z nową 2,0-litrową hybrydą. Hybryda 1.8 (2ZR-FXE) stanowiła rozwinięcie sprawdzonego systemu II generacji i oferowała jeszcze lepszą wydajność. 2.0 Hybrid (M20A-FXS) był całkowicie nowym rozwiązaniem, łączącym wysoce wydajny silnik pracujący w cyklu Atkinsona z potężnym silnikiem elektrycznym. Te hybrydowe silniki Toyota Auris wyznaczają nowe standardy wydajności i osiągów.
Silnik Toyota Auris | Moc wyjściowa | Zużycie paliwa | Typowe słabe punkty | Ocena |
---|---|---|---|---|
1.2 Turbo | 116 KM | 5,4-6,0 l/100 km | Rzadkie problemy z EGR | Dobry |
1.8 Hybrid | 122 KM | 3,5-3,9 l/100km | Jak dotąd brak problemów z serią | Bardzo dobry |
2.0 Hybrid | 184 KM | 4,1-4,5 l/100km | Brak długoterminowych doświadczeń | Bardzo dobry |

Wnioski: Najlepsze silniki Toyota Auris wszystkich generacji
Rozwój silników Toyota Auris wyraźnie pokazuje, że Toyota koncentruje się na niezawodności i wydajności. Podczas gdy silniki benzynowe Toyota Auris pozostały wyjątkowo niezawodne we wszystkich generacjach, hybrydowe układy napędowe ewoluowały w najbardziej wydajne i zaawansowane rozwiązania swoich czasów. Silniki wysokoprężne zostały porzucone na rzecz technologii hybrydowej, odzwierciedlając strategię elektryfikacji Toyota.
- Najlepszy silnik benzynowy Toyota Auris:
Toyota Auris 1.6 VVT-i (132 KM, generacja I i II) łączy sprawdzoną technologię z wyjątkową niezawodnością, z łatwością osiągając przebieg ponad 400 000 kilometrów.
- Najlepszy silnik wysokoprężny Toyota Auris:
Toyota Auris 2.0 D-4D (126 KM, generacja I) oferuje najlepsze połączenie niezawodności, oszczędności i codziennej użyteczności spośród wszystkich generacji silników wysokoprężnych.
- Najlepszy silnik hybrydowy Toyota Auris:
Toyota Auris 1.8 Hybrid (136 KM, II generacja) ze sprawdzoną technologią THS II i wyjątkową trwałością przy minimalnym zużyciu paliwa.
W zakresie konserwacji i części zamiennych do wszystkich generacji Toyota Auris, AUTODOC oferuje szeroką gamę oryginalnych i wysokiej jakości części zamiennych z szybką dostawą.