• SHOP
  • CLUB
Wypróbuj konto Premium
0
Mój garaż
Dodaj pojazd
0
Artykułów #
0,00 PLN
Twój koszyk jest pusty

Silniki Skoda Octavia 5E

Spis treści

  1. Silniki Skoda Octavia 5E (2013-2020)
    1. Silniki benzynowe Skoda Octavia 5E (2013-2020)
    2. Silniki wysokoprężne Skoda Octavia 5E (2013-2020)
    3. Silnik Skoda Octavia 5E CNG (2013-2020)
  2. Wnioski: Najlepsze silniki Skoda Octavia 5E

Od momentu wprowadzenia na rynek w 2013 roku, Skoda Octavia 5E stała się jednym z najbardziej udanych kompaktowych sedanów w Europie i oferuje wyjątkowo zróżnicowaną gamę silników. W okresie produkcyjnym do 2020 roku seria modeli była stale rozwijana i integrowała najnowsze technologie napędowe, od ekonomicznych diesli po potężne warianty RS.

Silniki Skoda Octavia 5E (2013-2020)

Silniki Skoda Octavia 5E (2013-2020)

Trzecia generacja Octavia stanowiła punkt zwrotny w strategii silnikowej Skoda i stworzyła jedną z najbardziej wszechstronnych gam napędowych w klasie kompaktowej. Przy prawidłowej konserwacji większość silników Skoda Octavia 5E z łatwością osiąga przebieg od 250 000 do 350 000 kilometrów, a sprawdzone jednostki 2.0 TDI często osiągają nawet 400 000 kilometrów i więcej. Poważniejsze naprawy są zwykle wymagane między 180 000 a 220 000 kilometrów, głównie w przypadku części zużywających się, takich jak turbosprężarki, dysze wtryskowe lub sprzęgła. Absolutnie topowym silnikiem tej generacji był 2.0 TDI o mocy 150 KM - jednostka, która doskonale łączyła niezawodność, oszczędność i wystarczającą moc. W tej generacji po raz pierwszy wprowadzono modułowy zestaw konstrukcyjny MQB, który przyniósł znaczny postęp zarówno pod względem redukcji masy, jak i wydajności silnika. W porównaniu z konkurencją spod znaku VW Golf czy Ford Focus, Octavia 5E oferowała najlepszy stosunek ceny do jakości w połączeniu z ponadprzeciętną niezawodnością.

Silniki benzynowe Skoda Octavia 5E (2013-2020)

Gama silników benzynowych Skoda Octavia 5E obejmowała szeroki wybór silników TSI, począwszy od 1.2 TSI o dwóch poziomach mocy 86 KM i 110 KM. Te małoseryjne jednostki okazały się zaskakująco solidne i ekonomiczne, ale czasami cierpiały na problemy z łańcuchem rozrządu po około 150 000 kilometrów. Silnik 1.4 TSI był dostępny w wersjach o mocy 125 KM, 140 KM i 150 KM, przy czym warianty produkowane od 2016 r. były wyposażone w funkcję dezaktywacji cylindrów ACT. Silnik ten stał się jednym z najbardziej niezawodnych silników benzynowych w serii, z jedynie sporadycznymi problemami z koksowaniem zaworów. 1.8 TSI o mocy 180 KM spełniał sportowe wymagania, ale był bardziej podatny na uszkodzenia turbosprężarki. Absolutnym szczytem był 2.0 TSI w Octavia RS o mocy 220 KM (od 2013 r.), a później 245 KM (od 2017 r.), który oferował imponujące osiągi, ale był również najbardziej podatny na problemy ze zużyciem oleju i zużyciem pierścieni tłokowych.

Silniki wysokoprężne Skoda Octavia 5E (2013-2020)

Silniki wysokoprężne Skoda Octavia 5E były zdominowane przez sprawdzony 2.0 TDI o różnych poziomach mocy od 110 KM do 184 KM (wersja RS). 1.6 TDI był dostępny z mocami 90 KM, 105 KM i 110 KM i okazał się szczególnie ekonomiczny, ale osiągnął swoje granice podczas jazdy po autostradzie i holowania przyczepy. Skoda Octavia 5E 2.0 TDI o mocy 150 KM stała się złotym standardem serii - silnik ten łączył w sobie doskonałą płynność, niskie zużycie paliwa wynoszące zaledwie 4,2-4,8 litra na 100 km i wyjątkową trwałość. Wszystkie warianty z silnikiem wysokoprężnym były standardowo wyposażone we wtrysk common-rail i filtr cząstek stałych, a modele produkowane od 2015 r. spełniały już normę Euro 6. 2.0 TDI RS o mocy 184 KM oferował sportowe osiągi przy zaskakująco umiarkowanym zużyciu paliwa, ale był podatny na przedwczesne zużycie turbosprężarki przy agresywnej jeździe.

Silnik Skoda Octavia 5E CNG (2013-2020)

Szczególną cechą Skoda Octavia 5E był silnik 1.4 TSI G-TEC z napędem na gaz ziemny i mocą 110 KM. Silnik ten mógł być zasilany zarówno CNG, jak i benzyną i oferował zasięg do 1330 kilometrów. Napęd CNG okazał się bardzo niezawodny i przyjazny dla środowiska, ale nadawał się tylko do niektórych zastosowań ze względu na ograniczoną infrastrukturę stacji benzynowych. Typowe problemy występowały głównie z zaworami gazowymi i regulacją ciśnienia, ale zazwyczaj były one naprawiane w ramach gwarancji.

Silnik Skoda Octavia 5E Moc wyjściowa Zużycie paliwa Typowe niedociągnięcia Ocena
1.2 TSI 86-110 KM 5,1-6,2 l/100 km Łańcuch rozrządu po 150 000 km Dobry
1.4 TSI 125-150 KM 5,0-6,8 l/100km Sporadyczne zakoksowanie zaworów Bardzo dobry
1.8 TSI 180 KM 6,4-7,1 l/100km Uszkodzenie turbosprężarki Średnia
2.0 TSI RS 220-245 KM 7,8-8,4 l/100km Zużycie oleju, pierścienie tłokowe Umiarkowane
1.6 TDI 90-110 KM 3,8-4,4 l/100km Ograniczone osiągi na autostradzie Dobre
2.0 TDI 110-150 KM 4,2-4,8 l/100km Bardzo solidny, trwały Bardzo dobry
2.0 TDI RS 184 KM 5,1-5,6 l/100km Turbosprężarka do sportowej jazdy Dobry
1.4 TSI G-TEC 110 KM 3,5 kg/100km CNG Zawory gazowe, kontrola ciśnienia Dobry

Wnioski: Najlepsze silniki Skoda Octavia 5E

Silniki Skoda Octavia 5E wykazały się niezwykłą niezawodnością i wydajnością przez cały okres produkcji, wyraźnie odróżniając je od wielu konkurencyjnych modeli. W szczególności gama silników wysokoprężnych okazała się wyjątkowo trwała i ekonomiczna, podczas gdy mniejsze silniki benzynowe TSI oferowały udaną równowagę między osiągami a zużyciem paliwa. Chociaż potężne warianty RS wykazywały typowe słabości wysokoprężnych silników turbo, oferowały doskonały stosunek jakości do ceny w porównaniu z bezpośrednimi konkurentami, takimi jak VW Golf GTI.

  • Najlepszy silnik benzynowy Skoda Octavia 5E:

1.4 TSI o mocy 150 PS i dezaktywacji cylindrów ACT łączy doskonałą niezawodność z niskim zużyciem paliwa i wystarczającą mocą do wszystkich sytuacji na drodze.

  • Najlepszy silnik wysokoprężny Skoda Octavia 5E:

2.0 TDI o mocy 150 PS jest uważany za jeden z najlepszych silników wysokoprężnych w swojej klasie w historii - ekonomiczny, niezawodny i o doskonałej długoterminowej trwałości.

  • Najlepszy alternatywny napęd Skoda Octavia 5E:

1.4 TSI G-TEC oferuje przyjazną dla środowiska i ekonomiczną alternatywę dla kierowców z odpowiednią infrastrukturą i regularnymi trasami jazdy.

Do konserwacji i naprawy wszystkich silników Skoda Octavia 5E, AUTODOC oferuje szeroką gamę oryginalnych i wysokiej jakości części zamiennych z szybką dostawą i fachowym doradztwem.

AUTODOC Bestsellery: cześci w korzystnej cenie

MANNOL ENERGY MN7511-20 Olej silnikowy 5W-30, 20l, Olej półsyntetyczny
Ocen - 51
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • Specyfikacja wg ACEA: A3 / B4
  • Rekomendacje producenta: BMW Longlife-98, MB 229.5, Ford WSS-M2C913-B, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, VW 501 01, VW 503 01, Renault RN0710, Renault RN0700
  • Pojemność [litr]: 20
  • Olej: Olej półsyntetyczny
  • Linia produktów: ENERGY
  • Numer artykułu: MN7511-20
  • MANNOL: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 369,35 PLN
Szczegóły
MANNOL Olej silnikowy 5W-30, 20l, Olej półsyntetyczny
Numer artykułu: MN7511-20
Więcej
369,35 PLN
18,47 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
TRW SP8980 Zestaw naprawczy, zacisk hamulca z osłoną gumową, do tłoka Ø: 38 [mm]
Ocen - 11
Informacja o towar
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z osłoną gumową
  • Ograniczenia producenta: TRW
  • do tłoka o średnicy [mm]: 38
  • TRW: Zestaw naprawczy, zacisk hamulca
  • Numer artykułu: SP8980
  • Stan: nowy
Szczegóły
TRW Zestaw naprawczy, zacisk hamulca z osłoną gumową, do tłoka Ø: 38 [mm]
Numer artykułu: SP8980
36,54 PLN
(Cena za zestaw)
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
VAG Longlife IV FE GS60577M4 Olej silnikowy 0W-20, 5l
Ocen - 70
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: 0W-20
  • Rekomendacje producenta: VW 508 00, VW 509 00, Porsche C20
  • Pojemność [litr]: 5
  • Linia produktów: Longlife
  • Seria: IV FE
  • Numer artykułu: GS60577M4
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • VAG: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 289,09 PLN
Szczegóły
VAG Olej silnikowy 0W-20, 5l
Numer artykułu: GS60577M4
289,09 PLN
57,82 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
25086 TRW GDB1956 Klocki hamulcowe DTEC COTEC, ze stykiem zużycia
Ocen - 82
Informacja o towar
  • Styk ostrzegawczy o zużyciu: ze stykiem zużycia
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dodatkami
  • Grubość [mm]: 20,4
  • informacja uzupełniająca: DTEC COTEC
  • Jednostka ilości: Zestaw na jedną oś
  • Liczba wskazań zużycia [na oś]: 1
  • Wysokość [mm]: 64,5
  • Szerokość [mm]: 160,2
  • Oznaczenie kontrolne: E9 90R-02A0112 / 3374
  • Ograniczenia producenta: TRW
  • Długość złącza ostrzegawczego [mm]: 170
  • kierunkowa
  • TRW: Klocki hamulcowe
  • Numer artykułu: GDB1956
  • Nasza cena: 185,45 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
TRW Klocki hamulcowe DTEC COTEC, ze stykiem zużycia
Numer artykułu: GDB1956
185,45 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
CASTROL EDGE Professional LongLife III 157EA4 Olej silnikowy 5W-30, 4l, Olej syntetyczny
Ocen - 85
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • Specyfikacja wg ACEA: C3
  • Rekomendacje producenta: VW 504 00, VW 507 00, Porsche C30
  • Pojemność [litr]: 4
  • Olej: Olej syntetyczny
  • Linia produktów: EDGE Professional
  • Seria: LongLife III
  • Numer artykułu: 157EA4
  • CASTROL: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 248,10 PLN
Szczegóły
CASTROL Olej silnikowy 5W-30, 4l, Olej syntetyczny
Numer artykułu: 157EA4
248,10 PLN
62,03 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MANNOL Longlife 504/507 MN7715-10 Olej silnikowy 5W-30, 10l
Ocen - 53
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • Rekomendacje producenta: MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
  • Pojemność [litr]: 10
  • Linia produktów: Longlife
  • Seria: 504 / 507
  • Numer artykułu: MN7715-10
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • MANNOL: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 245,15 PLN
Szczegóły
MANNOL Olej silnikowy 5W-30, 10l
Numer artykułu: MN7715-10
Więcej
245,15 PLN
24,52 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
Borsehung B18663 Popychacz zaworu automatyczny, Belka osi
Ocen - 12
Informacja o towar
  • Strona zabudowy: Belka osi
  • Tryb pracy: automatyczny
  • Ilość: 16
  • Jednostka ilości: Komplet
  • Borsehung: Popychacz zaworu
  • Numer artykułu: B18663
  • Nasza cena: 781,72 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
Borsehung Popychacz zaworu automatyczny, Belka osi
Numer artykułu: B18663
781,72 PLN
Cena za zestaw 16 sztuk
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
10790100222 EIBACH Pro-Kit E10-79-010-02-22 Zestaw zawieszenia, sprężyny śrubowe
Ocen - 11
Informacja o towar
  • Linia produktów: Pro-Kit
  • Podwozie: do wszystkich seryjnych systemów amortyzacji
  • Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów bez systemu poziomującego
  • Oś: Oś wielowahaczowa (Multi-link)
  • EIBACH: Zestaw zawieszenia, sprężyny śrubowe
  • Numer artykułu: E10-79-010-02-22
  • Nasza cena: 873,81 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
EIBACH Zestaw zawieszenia, sprężyny śrubowe
Numer artykułu: E10-79-010-02-22
873,81 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
MANNOL Dexron VI MN8207-4 Olej do automatycznej skrzyni biegów ATF VI, 4l, Czerwony
Ocen - 61
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: ATF VI
  • Rekomendacje producenta: JASO M315 1A-LV, Aisin ATF-0T4, Aisin ATF-0WS, Saturn Z 000169756, ALLISON C4, Bentley PY112995PA, Ford Mercon LV, Hyundai SP-IV, Hyundai SP4-M1, Hyundai SPH-IV, Hyundai SP-IV-RR, Hyundai WS, Hyundai NWS-9638, Toyota ATF FZ, Toyota ATF T-IV, Toyota ATF WS, MB 236.14, MB 236.15, MB 236.2, MB 236.41, MB 236.5, Nissan Matic D, Nissan Matic J, Nissan Matic K, Nissan Matic S, Nissan Matic W, VW G 052 533, VW G 053 001, VW G 055 005, VW G 055 162, VW G 055 540, VW G 060 162, BMW ATF 3+, BMW ATF 4, BMW ATF 6, Chrysler ATF+2, Chrysler ATF+3, Chrysler ATF+4, Honda ATF DW-1, Honda ATF 3.1, Honda ATF Z1, Isuzu ATF II, Isuzu ATF III, Isuzu SCS, LR TYK500050, Land Rover AW-1, LR LR0022460, LR LR023288, LR LR023289, Jaguar JLM 20238, Jaguar JLM 20292, Jaguar JLM 21044, MAN 339 A, MAN 339 D, MAN 339 F, Maserati 231603, Mazda ATF-FZ, Mazda ATF N-1, Mazda ATF S-1, Mazda ATF M-5, Mitsubishi ATF-J3, Mitsubishi ATF-MA1, Mitsubishi ATF-PA, Mitsubishi SP-IV, 000.043.205.28, 000.043.204.63, 000.043.304.00, 000.043.205.09, PSA 9730 AE, PSA B71 2340, Renault DP-0, Renault Matic D2, Saab 93 160 393, Saab 93 165 147, Ssangyong DSIH 5M-52, Ssangyong DSIH 5M-66, Subaru ATF HP, Subaru ATF WS, Suzuki ATF 2326, Suzuki ATF 2384K, Suzuki ATF 3314, Suzuki ATF 3317, Suzuki Matic D, Suzuki Matic J, Suzuki Matic S, Volvo 1161521, Volvo 1161621, Volvo 1161640, Volvo 1161540, Volvo 97340, Volvo 97341, ZF TE-ML 11, ZF TE-ML 21L
  • Linia produktów: Dexron VI
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj skrzyni biegów: do automatycznej skrzyni biegów, nie do automatycznej skrzyni biegów CVT (bezstopniowa)
  • Kolor: Czerwony
  • Pojemność [litr]: 4
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • MANNOL: Olej do automatycznej skrzyni biegów
  • Numer artykułu: MN8207-4
  • Nasza cena: 102,64 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
MANNOL Olej do automatycznej skrzyni biegów ATF VI, 4l, Czerwony
Numer artykułu: MN8207-4
Więcej
102,64 PLN
25,66 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
VAG LONGLIFE III FE GS55545M4 Olej silnikowy 0W-30, 5l
Ocen - 74
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: 0W-30
  • Specyfikacja wg ACEA: C3
  • Rekomendacje producenta: VW 504 00, VW 507 00
  • Pojemność [litr]: 5
  • Linia produktów: LONGLIFE III
  • Seria: FE
  • Numer artykułu: GS55545M4
  • VAG: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 261,00 PLN
Szczegóły
VAG Olej silnikowy 0W-30, 5l
Numer artykułu: GS55545M4
261,00 PLN
52,20 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MCV0525 MEYLE 100 498 0305 Zestaw przegubu, półoż napędowa Od strony koła
Informacja o towar
  • Strona zabudowy: Od strony koła
  • Długość [mm]: 79
  • Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
  • Wewnętrzne uzębienie, od strony koła: 33
  • Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]: 59,5
  • Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
  • Średnica przegubu [mm]: 82,4
  • Średnica [mm]: 82,4
  • Powierzchnia: pokryty proszkowo
  • MEYLE: Zestaw przegubu, półoż napędowa
  • Numer artykułu: 100 498 0305
  • Nasza cena: 161,46 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
MEYLE Zestaw przegubu, półoż napędowa Od strony koła
Numer artykułu: 100 498 0305
161,46 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
SHELL Helix Ultra 550046268 Olej silnikowy 5W-30, 4l
Ocen - 50
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • Rekomendacje producenta: BMW Longlife-01, MB 226.5, MB 229.5, VW 502 00, VW 505 00, Renault RN0700, Renault RN0710
  • Pojemność [litr]: 4
  • Linia produktów: Helix
  • Seria: Ultra
  • Numer artykułu: 550046268
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • SHELL: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 148,80 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
SHELL Olej silnikowy 5W-30, 4l
Numer artykułu: 550046268
148,80 PLN
37,20 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
VAG Special G GS55502M4 Olej silnikowy 5W-40, 5l
Ocen - 77
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: 5W-40
  • Rekomendacje producenta: VW 502 00, VW 505 00
  • Pojemność [litr]: 5
  • Linia produktów: Special G
  • Numer artykułu: GS55502M4
  • VAG: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 234,77 PLN
Szczegóły
VAG Olej silnikowy 5W-40, 5l
Numer artykułu: GS55502M4
234,77 PLN
46,95 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MAXGEAR 85-0051 Akumulator 12V 70Ah 760A Akumulator AGM, Biegun dodatni z prawej
Informacja o towar
  • Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów z funkcją Start-Stop
  • Strefy klimatyczne: nie dla zimnych klimatów
  • Akumulator: Wymiana akumulatora musi być zakodowana w sterowniku
  • Pojemność akumulatora [Ah]: 70
  • Akumulator: Akumulator AGM, Biegun dodatni z prawej
  • Położenie biegunów: 1
  • Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 760
  • Długość [mm]: 278
  • Szerokość [mm]: 175
  • Wysokość [mm]: 190
  • Napięcie [V]: 12
  • DIN / ISO: L3
  • Wykonanie strefy podłogowej: B13
  • Położenie biegunów: 1
  • MAXGEAR: Akumulator
  • Numer artykułu: 85-0051
  • Nasza cena: 659,60 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
MAXGEAR Akumulator 12V 70Ah 760A Akumulator AGM, Biegun dodatni z prawej
Numer artykułu: 85-0051
659,60 PLN
30,00 PLN Zastaw, Darmowa wysyłka
VT540S EIBACH VT540-S Rozszerzenie, błotnik Oś przednia, Oś tylna, Kołpak
Ocen - 19
Informacja o towar
  • Strona zabudowy: Oś przednia, Oś tylna
  • Długość [mm]: 210
  • Szerokość [mm]: 13
  • informacja uzupełniająca: Kołpak
  • EIBACH: Rozszerzenie, błotnik
  • Numer artykułu: VT540-S
  • Nasza cena: 156,87 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
EIBACH Rozszerzenie, błotnik Oś przednia, Oś tylna, Kołpak
Numer artykułu: VT540-S
156,87 PLN
Cena za zestaw 2 sztuk
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy

Popularne posty

Zapisz się się do naszych newsletterów

Aby otrzymywać nasze najnowsze wiadomości i porady prosimy o podanie swojego adres e-mail: