Spis treści
Silniki Volvo V70
Od momentu wprowadzenia na rynek w 1996 roku, Volvo V70 stało się jednym z najpopularniejszych kombi w segmencie premium, oferując zróżnicowaną gamę silników Volvo V70 w trzech generacjach. Każda generacja przyniosła nowe technologie oraz różne mocne i słabe strony, a szwedzka inżynieria zawsze koncentrowała się na bezpieczeństwie i trwałości.

Silniki Volvo V70: Generacja I (1996-2000)
Pierwsza generacja Volvo V70 była pionierskim okresem dla Volvo w segmencie samochodów kombi klasy premium i charakteryzowała się solidnymi, ale technicznie wciąż konwencjonalnymi silnikami. Przebiegi różniły się znacznie w zależności od typu silnika: podczas gdy wypróbowane i przetestowane 5-cylindrowe silniki benzynowe z łatwością osiągały od 350 000 do 450 000 kilometrów przy odpowiedniej konserwacji, wczesne silniki turbo często wymagały kosztownych napraw turbosprężarki lub mocowań silnika między 200 000 a 250 000 kilometrów. Uszkodzenia silnika spowodowane problemami z układem chłodzenia nie były rzadkością w przypadku zaniedbania konserwacji. Absolutnie najlepszym silnikiem tej generacji był 2.3 T5 o mocy 250 KM, który optymalnie łączył moc, niezawodność i charakterystyczny dźwięk Volvo.
Silniki benzynowe Volvo V70: Generacja I (1996-2000)
Gama silników benzynowych Volvo V70 obejmowała głównie silniki 5-cylindrowe o charakterystycznym brzmieniu. Silnik wolnossący o pojemności 2,4 litra był dostępny z mocą 103 kW (140 KM) jako silnik podstawowy, później dodano warianty o mocy 125 kW (170 KM). Te silniki Volvo V70 były uważane za bardzo niezawodne i trwałe, a typowe problemy występowały tylko z łożyskami silnika po dużym przebiegu. Najmocniejszym silnikiem benzynowym Volvo V70 był 2.3 T5 o mocy 184 kW (250 KM), który oferował większą moc dzięki turbosprężarce, ale był również bardziej podatny na uszkodzenia turbosprężarki i problemy z intercoolerem. Innym popularnym silnikiem był 2,0-litrowy turbo o mocy 160 KM, który oferował dobrą równowagę między osiągami i niezawodnością.
Silniki wysokoprężne Volvo V70: Generacja I (1996-2000)
Silniki wysokoprężne Volvo V70 były początkowo dostępne tylko z silnikiem 2.5 TDI o mocy 103 kW (140 KM), który został opracowany we współpracy z Audi. To Volvo V70 TDI okazało się bardzo ekonomiczne i niezawodne, ale cierpiało na typowe problemy ówczesnej technologii diesla, takie jak głośne odgłosy pracy i powolne przyspieszanie. Silnik spełniał już normę Euro 3 i oferował doskonałe połączenie oszczędności paliwa i trwałości, ale ze względu na swoje pochodzenie nie był tak charakterystyczny jak silniki benzynowe Volvo.
Silnik Volvo V70 | Moc wyjściowa | Zużycie paliwa | Typowe niedociągnięcia | Ocena |
---|---|---|---|---|
Silnik wolnossący 2.4 | 140-170 KM | 8,5-9,2 l/100 km | Mocowania silnika po dużym przebiegu | Bardzo dobre |
2.0 Turbo | 160 KM | 8,8-9,4 l/100km | Turbosprężarka, intercooler | Dobry |
2,3 T5 | 250 KM | 9,8-10,5 l/100km | Turbosprężarka, układ chłodzenia | Dobry |
2,5 TDI | 140 KM | 6,8-7,2 l/100km | Głośne, powolne przyspieszanie | Dobry |

Silniki Volvo V70: Generacja II (2000-2007)
Druga generacja Volvo V70 oznaczała znaczący skok technologiczny i jest uważana za najbardziej wszechstronną ze wszystkich trzech generacji. Przy odpowiedniej konserwacji większość silników tej generacji z łatwością osiąga przebieg od 300 000 do 400 000 kilometrów, przy czym 2,4-litrowe silniki wolnossące o mocy 140-170 KM są uważane za szczególnie trwałe. Poważne awarie silników stały się rzadkością, a jedynie potężne silniki benzynowe T5 nadal wykazują słabości turbosprężarki i układów elektronicznych. Absolutnym hitem był model 2.5 T o mocy 210 KM - techniczne arcydzieło o zrównoważonych osiągach i wysokiej niezawodności. Nowoczesna technologia diesla została również wprowadzona po raz pierwszy w silniku 2.4 D5 z 2001 roku.
Silniki benzynowe Volvo V70: Generacja II (2000-2007)
Gama silników benzynowych Volvo V70 rozpoczęła się od sprawdzonego wolnossącego silnika o pojemności 2,4 litra (140/170 KM), który nadal służył jako podstawa. Nowością były silniki 2.5 T o mocy 154 kW (210 KM) i 2.3 T5 o mocy 184-191 kW (250-260 KM). Te silniki Volvo V70 otrzymały bardziej nowoczesne sterowanie silnikiem i ulepszoną technologię turbosprężarki. Volvo V70 2.5 T stało się najbardziej niezawodnym silnikiem turbo tej generacji, z jedynie sporadycznymi problemami z cewką zapłonową i przepływomierzem powietrza. Dla kierowców o sportowym zacięciu dostępne było Volvo V70 R z silnikiem 2.5 T5 i mocą 300 KM, ale ze względu na swoją złożoność i system napędu na wszystkie koła często miał problemy ze sprzęgłem Haldex i turbosprężarką.
Silniki wysokoprężne Volvo V70: II generacja (2000-2007)
Volvo V70 2.4 D (130 KM) zostało uzupełnione w 2001 r. o znacznie mocniejszy silnik 2.4 D5 o mocy 120 kW (163 KM). Warianty o mocy 136 kW (185 KM) zostały dodane później. Wszystkie diesle Volvo V70 miały nowoczesny wtrysk common-rail i filtry cząstek stałych. Volvo V70 2.4 D5 o mocy 120 kW (163 KM) okazało się najbardziej niezawodnym i wydajnym silnikiem tej generacji, z testowym zużyciem paliwa wynoszącym zaledwie 6,2-6,8 litra na 100 km i wysoką niezawodnością - idealnym dla kierowców często jeżdżących z przyczepą. Mocniejsze warianty D5 były czasami podatne na problemy z pompą wysokiego ciśnienia i turbosprężarką.
Silnik Volvo V70 | Moc wyjściowa | Zużycie paliwa | Typowe niedociągnięcia | Ocena |
---|---|---|---|---|
Silnik wolnossący 2.4 | 140-170 KM | 8,2-8,9 l/100 km | Bardzo solidny, trwały | Bardzo dobry |
2,5 T | 210 KM | 9,1-9,7 l/100km | Cewka zapłonowa, przepływomierz powietrza | Dobry |
2,3/2,5 T5 | 250-300 KM | 9,8-11,2 l/100km | Turbosprężarka, sprzęgło Haldex (model R) | Średnia |
2,4 D | 130 KM | 6,5-7,0 l/100km | Niezbyt powszechne | Dobry |
2,4 D5 | 163-185 KM | 6,2-7,1 l/100km | Pompa wysokociśnieniowa, turbosprężarka (185 KM) | Bardzo dobry |

Silniki Volvo V70: III generacja (2007-2016)
Trzecia generacja Volvo V70 reprezentowała szczyt szwedzkiej inżynierii przed przejęciem przez Chiny i jest uważana za najnowocześniejszą i najbardziej zaawansowaną technicznie ze wszystkich trzech generacji. Przy odpowiedniej konserwacji większość silników tej generacji z łatwością osiąga przebieg od 250 000 do 350 000 kilometrów, przy czym 2,0-litrowy diesel o mocy 136 KM jest uważany za szczególnie trwały i ekonomiczny. Poważne awarie silnika stały się bardzo rzadkie, a tylko potężne silniki benzynowe T6 okazjonalnie wykazywały słabości pompy wysokociśnieniowej układu wtrysku bezpośredniego. Absolutnym hitem był 2.4 D5 o mocy 205 KM - techniczne arcydzieło z pięcioma cylindrami, które oferowało zarówno moc, jak i wydajność. Po raz pierwszy wprowadzono również nowoczesną technologię turbodoładowania benzyny z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Silniki benzynowe Volvo V70: Generacja III (2007-2016)
Gama silników benzynowych Volvo V70 została całkowicie zmieniona i obejmowała teraz nowoczesne silniki turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Podstawowym silnikiem był 1.6 T4 o mocy 132 kW (180 KM), a następnie 2.0 T o mocy 149 kW (203 KM) i 2.5 T5 o mocy 169 kW (230 KM). Te silniki Volvo V70 były wyposażone w najnowocześniejszy wtrysk bezpośredni i zmienne sterowanie zaworami. Volvo V70 2.0 T stało się najbardziej zrównoważonym silnikiem tej generacji, o dobrych osiągach i akceptowalnej niezawodności. Dla kierowców o sportowym zacięciu dostępne było Volvo V70 T6 z 3,0-litrowym silnikiem turbo o mocy 224 kW (304 KM), ale ze względu na złożoność i bezpośredni wtrysk, często pojawiały się w nim problemy z pompą wysokiego ciśnienia i koksowaniem zaworów dolotowych.
Silniki wysokoprężne Volvo V70: Generacja III (2007-2016)
Volvo V70 2.0 D3 (136 KM) stanowiło podstawę gamy silników wysokoprężnych, uzupełnioną o 2.0 D4 o mocy 120-133 kW (163-181 KM) i charakterystyczny 2.4 D5 o mocy 151-158 kW (205-215 KM). Wszystkie diesle Volvo V70 miały nowoczesny wtrysk common-rail z katalizatorem SCR i filtrem cząstek stałych. Volvo V70 2.0 D3 o mocy 100 kW (136 KM) okazało się najbardziej niezawodnym i wydajnym silnikiem tej generacji, z testowym zużyciem paliwa wynoszącym zaledwie 4,9-5,4 litra na 100 km i wysoką niezawodnością. 2.4 D5 pozostał najbardziej charakterystycznym silnikiem z jego 5-cylindrowym brzmieniem, ale od czasu do czasu był podatny na problemy z recyrkulacją spalin i turbosprężarką.
Silnik Volvo V70 | Moc wyjściowa | Zużycie paliwa | Typowe niedociągnięcia | Ocena |
---|---|---|---|---|
1,6 T4 | 180 KM | 7,2-7,8 l/100 km | Wtrysk bezpośredni, koksowanie zaworów | Dobry |
2,0 T | 203 KM | 7,8-8,4 l/100km | Wyważony, mało problemów | Bardzo dobry |
2,5 T5 | 230 KM | 8,4-9,0 l/100km | Wtrysk bezpośredni, pompa wysokociśnieniowa | Dobry |
3,0 T6 | 304 KM | 9,2-10,1 l/100km | Pompa wysokociśnieniowa, koksowanie zaworów | Średnia |
2,0 D3 | 136 KM | 4,9-5,4 l/100km | Bardzo wytrzymały i ekonomiczny | Bardzo dobry |
2,0 D4 | 163-181 KM | 5,1-5,7 l/100km | Sporadyczne turbodoładowanie | Dobry |
2,4 D5 | 205-215 KM | 5,4-6,1 l/100km | Zawór EGR, turbosprężarka | Dobry |

Wnioski: Najlepsze silniki Volvo V70 wszystkich generacji
Rozwój silników Volvo V70 wyraźnie pokazuje szwedzkie umiejętności inżynieryjne na przestrzeni dwóch dekad. Podczas gdy silniki wysokoprężne Volvo V70 pozostały niezawodne i ekonomiczne we wszystkich generacjach, silniki benzynowe również rozwijały się w coraz bardziej wyrafinowane i wydajne napędy. Charakterystyczne 5-cylindrowe silniki ukształtowały niepowtarzalne wrażenia z jazdy Volvo we wszystkich generacjach.
- Najlepszy silnik benzynowy Volvo V70:
Volvo V70 2.0 T (203 KM, III generacja) łączy nowoczesny bezpośredni wtrysk turbo z wysoką wydajnością i doskonałą niezawodnością ze sportowymi osiągami.
- Najlepszy silnik wysokoprężny Volvo V70:
Volvo V70 2.0 D3 (136 KM, III generacja) oferuje najlepsze połączenie niezawodności, oszczędności i codziennej użyteczności przy zużyciu paliwa poniżej 5,5 litra na 100 km.
- Najbardziej charakterystyczny silnik Volvo V70:
Volvo V70 2.4 D5 (163-215 KM, generacja II i III) z niepowtarzalnym 5-cylindrowym dźwiękiem i typową dla Volvo kulturą pracy pozostaje najbardziej emocjonalnym silnikiem wszystkich generacji.
W zakresie konserwacji i części zamiennych do wszystkich generacji Volvo V70, AUTODOC oferuje szeroką gamę oryginalnych i wysokiej jakości części zamiennych z szybką dostawą.