Silniki Toyota Corolla
Od momentu wprowadzenia na rynek w 1966 roku, Toyota Corolla stała się jednym z najbardziej udanych samochodów kompaktowych na świecie, oferując imponującą gamę silników w dwunastu generacjach. Ciągły rozwój technologiczny sprawił, że silniki Toyota Corolla stały się synonimem niezawodności i wydajności. Od prostych silników wolnossących po nowoczesne napędy hybrydowe, każda generacja odzwierciedla postęp techniczny swoich czasów.
Silniki Toyota Corolla: Historyczne generacje I-VIII (1966-2001)

Pierwsze osiem generacji Toyota Corolla kształtowało rynek samochodów kompaktowych przez ponad 35 lat i zyskało reputację wyjątkowej niezawodności. Te historyczne silniki Toyota Corolla regularnie osiągały przebieg od 400 000 do 500 000 kilometrów przy odpowiedniej konserwacji, przy czym silniki benzynowe o pojemności 1,6 litra z lat 90. były uważane za szczególnie trwałe. Poważne uszkodzenia silnika były praktycznie niespotykane, a główne prace konserwacyjne, takie jak wymiana paska rozrządu lub regulacja luzu zaworowego, były wymagane tylko między 200 000 a 300 000 kilometrów. Absolutnie najlepszym silnikiem tej epoki był 1,6-litrowy 4A-FE o mocy 110 KM z siódmej generacji (1991-1997), który optymalnie łączył moc, oszczędność i legendarną niezawodność. Innowacje techniczne, takie jak system zmiennych faz rozrządu VVT-i z 1998 roku i pierwsze silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa, wyznaczyły standardy dla całej branży.
Silniki benzynowe Toyota Corolla: Historyczne generacje I-VIII (1966-2001)
Gama silników benzynowych Toyota Corolla rozwijała się od prostych silników o pojemności 1,1 litra i mocy 60 KM w latach 60. do ultranowoczesnych jednostek o pojemności 1,8 litra z technologią VVT-i na przełomie tysiącleci. Szczególnie udane były silniki 4A-FE z lat 90. o pojemności skokowej 1,6 litra i mocy 90-110 KM, które okazały się praktycznie niezniszczalne. Silnik Toyota Corolla o pojemności 1,3 litra (4A-FE) o mocy 75-90 KM zdominował środkowe generacje i był uważany za najbardziej ekonomiczny silnik benzynowy swoich czasów. Najmocniejszymi historycznymi silnikami Toyota Corolla były 1,8-litrowe jednostki o mocy do 125 KM, które od ósmej generacji (1995-2001) były wyposażone w technologię VVT-i, a tym samym oferowały zmienne fazy rozrządu.
Silniki wysokoprężne Toyota Corolla: Historyczne generacje I-VIII (1966-2001)
Silniki wysokoprężne Toyota Corolla odgrywały podrzędną rolę w Europie, ale z pewnością były dostępne na innych rynkach. Silnik wysokoprężny 2C-T o pojemności skokowej 2,0 litra i mocy 72 KM był dostępny od szóstej generacji (1987-1991) i charakteryzował się wyjątkową oszczędnością przy zużyciu paliwa poniżej 5 litrów. Jednak te wczesne diesle Toyota Corolla były głośne i powolne, dlatego nie były w stanie zadomowić się na rynku europejskim. Silnik wysokoprężny 1CD-FTV o pojemności 1,4 litra i mocy 90 KM został zastosowany dopiero w ósmej generacji (1999-2001) i oferował już technologię common rail, ale był ograniczony do kilku rynków.
Silnik Toyota Corolla |
Moc wyjściowa |
Zużycie paliwa |
Typowe niedociągnięcia |
Ocena |
1,1-1,3 litra (1966-1987) |
60-90 KM |
6,5-8,0 l/100 km |
Rdza, prosta technologia |
Dobry |
4A-FE 1,6 litra (1987-1997) |
90-110 KM |
6,0-7,5 l/100km |
Praktycznie brak |
Bardzo dobry |
2C-T 2.0 Diesel (1987-1991) |
72 KM |
4,5-5,0 l/100km |
Głośny, powolny |
Średni |
1CD-FTV 1.4 Diesel (1999-2001) |
90 KM |
4,2-4,8 l/100km |
Rzadko dostępny |
Dobry |
Silniki Toyota Corolla: IX generacja (2001-2007)

Dziewiąta generacja Toyota Corolla oznaczała przejście do nowoczesnej ery i po raz pierwszy wprowadziła technologię diesla D-4D na większą skalę. Te silniki Toyota Corolla z łatwością osiągały od 300 000 do 400 000 kilometrów przy odpowiedniej konserwacji, przy czym silniki benzynowe 1.4 VVT-i były uważane za szczególnie niezawodne. Poważne naprawy były zwykle wymagane tylko między 180 000 a 250 000 kilometrów, głównie części zużywających się, takich jak pompa wodna lub sprzęgło. Absolutnym hitem był 1.8 VVT-i o mocy 129 KM, który łączył sportowe osiągi z trwałością typową dla Toyota. Pod względem technicznym w tej generacji udoskonalono technologię VVT-i i wprowadzono nowoczesne diesle common-rail, dzięki czemu Toyota Corolla po raz pierwszy stała się prawdziwą alternatywą dla swoich niemieckich konkurentów.
Silniki benzynowe Toyota Corolla: IX generacja (2001-2007)
Gama silników benzynowych Toyota Corolla obejmowała trzy główne jednostki: 1.4 VVT-i o mocy 97 KM, 1.6 VVT-i o mocy 110 KM oraz 1.8 VVT-i o mocy 129 KM. Wszystkie silniki benzynowe Toyota Corolla były wyposażone w sprawdzoną technologię VVT-i do zmiennych faz rozrządu. Toyota Corolla 1.4 VVT-i stała się najbardziej niezawodnym silnikiem tej generacji i oferowała doskonałą wydajność przy zużyciu paliwa wynoszącym zaledwie 6,5 litra. Większe silniki Toyota Corolla sporadycznie wykazywały problemy ze sterowaniem VVT-i po dużych przebiegach, ale ogólnie pozostawały bardzo niezawodne. Silnik o pojemności 1,8 litra był dostępny tylko w modelu Corolla TS (kombi) i oferował najlepsze połączenie osiągów i niezawodności.
Silniki wysokoprężne Toyota Corolla: Generacja IX (2001-2007)
Toyota Corolla 1.4 D-4D o mocy 90 KM była pierwszym nowoczesnym dieslem w historii Corolla i opierała się na technologii common rail. Później dołączył do niego 2.0 D-4D o mocy 116 KM, który był stosowany głównie w Corolla Verso. Te diesle Toyota Corolla okazały się znacznie bardziej wyrafinowane niż ich poprzednicy, a zużycie paliwa wynosiło około 4,5 litra na 100 km. Jednak Toyota Corolla 1.4 D-4D sporadycznie wykazywała problemy z filtrem cząstek stałych i układem wtryskowym, zwłaszcza podczas częstych krótkich podróży. Mimo to silnik ten stał się solidną alternatywą dla często podróżujących kierowców.
Silnik Toyota Corolla |
Moc wyjściowa |
Zużycie paliwa |
Typowe niedociągnięcia |
Ocena |
1.4 VVT-i |
97 KM |
6,5 l/100 km |
Praktycznie brak |
Bardzo dobry |
1.6 VVT-i |
110 KM |
6,8 l/100km |
Sporadyczna kontrola VVT-i |
Bardzo dobry |
1.8 VVT-i |
129 KM |
7,2 l/100km |
Problemy z VVT-i przy dużych przebiegach |
Dobry |
1.4 D-4D |
90 KM |
4,5 l/100km |
Filtr cząstek stałych, wtrysk paliwa |
Dobry |
2.0 D-4D |
116 KM |
5,2 l/100 km |
Rzadko dostępny |
Dobry |
Silniki Toyota Corolla: Generacja X (2007-2013)

Dziesiąta generacja Toyota Corolla przyniosła całkowitą modernizację silnika i po raz pierwszy wprowadziła technologię podwójnego VVT-i. Te silniki Toyota Corolla nadal osiągały imponujące przebiegi od 280 000 do 380 000 kilometrów przy odpowiedniej konserwacji, przy czym silniki benzynowe o pojemności 1,6 litra były uważane za szczególnie trwałe. Poważne uszkodzenia silnika pozostały rzadkością, a główne prace konserwacyjne, takie jak wymiana paska rozrządu lub termostatu, były wymagane tylko między 150 000 a 200 000 kilometrów. Absolutnie najlepszym silnikiem był 1.6 Dual VVT-i o mocy 132 KM, który po raz pierwszy miał zmienną kontrolę zarówno zaworów dolotowych, jak i wydechowych, optymalizując w ten sposób osiągi i wydajność. Ta generacja wprowadziła również pierwsze silniki Toyota Corolla z przekładnią Multidrive CVT, która znacznie poprawiła wrażenia z jazdy.
Silniki benzynowe Toyota Corolla: Generacja X (2007-2013)
Gama silników benzynowych Toyota Corolla składała się z trzech głównych silników: 1.4 VVT-i o mocy 97 KM, 1.6 Dual VVT-i o mocy 124 KM i potężnego 1.6 Dual VVT-i o mocy 132 KM. Wszystkie silniki benzynowe Toyota Corolla miały wielokanałowy wtrysk paliwa i zoptymalizowaną geometrię komory spalania. Toyota Corolla 1.6 Dual VVT-i o mocy 132 KM stała się techniczną atrakcją tej generacji, a dzięki podwójnemu sterowaniu zaworami oferowała zarówno sportowe osiągi, jak i umiarkowane zużycie paliwa na poziomie 6,8 litra. W tej generacji silniki Toyota Corolla po raz pierwszy wykazywały sporadyczne problemy z łańcuchem rozrządu z powodu zaniedbania konserwacji, ale ogólnie pozostawały bardzo niezawodne.
Silniki wysokoprężne Toyota Corolla: Generacja X (2007-2013)
Toyota Corolla 1.4 D-4D była dalej rozwijana i oferowała teraz 90 KM przy zwiększonej wydajności. Ponadto dodano nowy 2.0 D-4D o mocy 126 KM, który był wyposażony w filtr cząstek stałych i technologię SCR. Te diesle Toyota Corolla osiągnęły zużycie paliwa na poziomie zaledwie 4,2 litra na 100 km i spełniły już normę Euro 5. Toyota Corolla 1.4 D-4D nadal wykazywała sporadyczne problemy z filtrem cząstek stałych, szczególnie w przypadku kierowców jeżdżących na krótkich dystansach, podczas gdy 2.0 D-4D był uważany za znacznie bardziej wytrzymały. Silniki wysokoprężne stanowiły dobrą alternatywę dla często podróżujących kierowców, ale nie dorównywały niezawodnością silnikom benzynowym.
Silnik Toyota Corolla |
Moc wyjściowa |
Zużycie paliwa |
Typowe niedociągnięcia |
Ocena |
1.4 VVT-i |
97 KM |
6,4 l/100 km |
Sporadyczny łańcuch rozrządu |
Bardzo dobry |
1.6 Dual VVT-i |
124 KM |
6,6 l/100km |
Minimalne problemy |
Bardzo dobry |
1.6 Dual VVT-i |
132 KM |
6,8 l/100km |
Łańcuch rozrządu przy słabej konserwacji |
Bardzo dobry |
1.4 D-4D |
90 KM |
4,2 l/100km |
Filtr cząstek stałych |
Dobry |
2.0 D-4D |
126 KM |
4,8 l/100km |
Bardziej wytrzymały niż 1.4 |
Dobry |
Silniki Toyota Corolla: XI generacja (2013-2019)

Jedenasta generacja Toyota Corolla przyniosła dalsze udoskonalenie sprawdzonej technologii silnikowej i po raz pierwszy wprowadziła technologię hybrydową do gamy Corolla. Silniki Toyota Corolla nadal osiągały imponujące przebiegi od 300 000 do 400 000 kilometrów, a hybrydowe układy napędowe były uważane za szczególnie trwałe. Poważne naprawy były zwykle wymagane dopiero po 200 000 kilometrów, głównie części zużywające się, takie jak pompa wodna lub klimatyzacja akumulatora hybrydowego. Absolutnym hitem był 1,8-litrowy silnik hybrydowy o mocy 136 KM, który po raz pierwszy połączył technologię hybrydową Toyota Corolla ze sprawdzoną niezawodnością. Ta generacja oznaczała przejście do nowoczesnych koncepcji napędu i wprowadziła technologię Valvematic do bezstopniowej regulacji skoku zaworów.
Silniki benzynowe Toyota Corolla: Generacja XI (2013-2019)
Gama silników benzynowych Toyota Corolla obejmowała 1.3 Dual VVT-i o mocy 99 KM oraz 1.6 Valvematic o mocy 132 KM. Toyota Corolla 1.6 Valvematic była pierwszym silnikiem w gamie z bezstopniową regulacją skoku zaworów, oferując jeszcze bardziej precyzyjną kontrolę spalania. Te silniki Toyota Corolla wykazywały zwykłą niezawodność, chociaż w 1.6 Valvematic czasami pojawiały się problemy ze złożonym rozrządem. Toyota Corolla 1.3 Dual VVT-i okazała się najbardziej niezawodnym silnikiem benzynowym tej generacji, oferując doskonałą wydajność przy zużyciu paliwa na poziomie 5,9 litra. Chociaż technologia Valvematic była innowacyjna, była również bardziej podatna na zużycie niż sprawdzona technologia VVT-i.
Toyota Corolla Hybrid Drive: Generacja XI (2013-2019)
Toyota Corolla Hybrid łączyła 1,8-litrowy silnik benzynowy o mocy 99 KM z silnikiem elektrycznym o mocy 136 KM. Toyota Corolla Hybrid bazowała na sprawdzonym układzie Toyota Hybrid Synergy Drive i oferowała zużycie paliwa na poziomie zaledwie 3,5 litra na 100 km. Technologia hybrydowa okazała się niezwykle niezawodna, a jedynie akumulator hybrydowy wymagał kondycjonowania lub wymiany po przejechaniu od 200 000 do 300 000 kilometrów. Toyota Corolla Hybrid stała się topowym silnikiem tej generacji i połączyła najniższe wartości zużycia paliwa z wysoką niezawodnością i dobrą kulturą jazdy.
Silnik Toyota Corolla |
Moc wyjściowa |
Zużycie paliwa |
Typowe niedociągnięcia |
Ocena |
1.3 Dual VVT-i |
99 KM |
5,9 l/100 km |
Praktycznie brak |
Bardzo dobry |
1.6 Valvematic |
132 KM |
6,2 l/100km |
Złożone sterowanie zaworami |
Dobry |
1.8 Hybrid |
136 KM |
3,5 l/100 km |
Akumulator hybrydowy po 200 000 km |
Bardzo dobry |
Silniki Toyota Corolla: XII generacja (2019 - dziś)

Obecna generacja Toyota Corolla jest w pełni zhybrydyzowana i reprezentuje przyszłą wizję Toyota w zakresie wydajnych układów napędowych. Wszystkie silniki Toyota Corolla są teraz zelektryfikowane i oferują imponujące połączenie osiągów i wydajności. Ponieważ generacja ta jest dostępna dopiero od 2019 r., długoterminowe doświadczenia nie są jeszcze dostępne, ale pierwsze pięć lat pokazuje obiecujące wskaźniki niezawodności. Silniki Toyota Corolla tej generacji obiecują żywotność ponad 300 000 kilometrów, ponieważ technologia hybrydowa odciąża silnik spalinowy i zmniejsza zużycie. Najwyższej klasy silnikiem jest 2,0-litrowy silnik hybrydowy o mocy 184 KM, który łączy sportowe osiągi z najniższym zużyciem paliwa.
Napędy hybrydowe Toyota Corolla: XII generacja (2019-dziś)
Gama Toyota Corolla Hybrid obejmuje dwa główne układy napędowe: 1,8-litrową hybrydę o mocy systemowej 122 KM i 2,0-litrową hybrydę o mocy systemowej 184 KM. Oba silniki hybrydowe Toyota Corolla są oparte na czwartej generacji systemu hybrydowego Toyota i oferują jeszcze większą wydajność niż ich poprzednicy. Toyota Corolla 1.8 Hybrid osiąga zużycie paliwa na poziomie zaledwie 3,9 litra na 100 km, podczas gdy 2.0 Hybrid zużywa tylko 4,2 litra pomimo znacznie wyższych osiągów. Silniki hybrydowe Toyota Corolla działają zgodnie z cyklem Atkinsona i wykorzystują akumulator niklowo-wodorkowy, który okazał się szczególnie trwały. Pierwsze doświadczenia pokazały, że praktycznie nie ma problemów z produkcją; wymagane są jedynie sporadyczne aktualizacje oprogramowania.
Silniki benzynowe Toyota Corolla: XII generacja (2019 - dziś)
Silniki benzynowe nie są już dostępne w obecnej generacji Toyota Corolla, ponieważ Toyota całkowicie polega na technologii hybrydowej. Decyzja ta podkreśla nacisk Toyota na wydajność i zrównoważony rozwój. Silniki Toyota Corolla zostały zaprojektowane wyłącznie jako pełne hybrydy i nie mogą być eksploatowane jako silniki benzynowe.
Silnik Toyota Corolla |
Moc wyjściowa |
Zużycie paliwa |
Typowe słabe punkty |
Ocena |
1.8 Hybrid |
122 KM |
3,9 l/100 km |
Jak dotąd brak problemów z serią |
Bardzo dobry |
2.0 Hybrid |
184 KM |
4,2 l/100km |
Minimalne aktualizacje oprogramowania |
Bardzo dobry |
Wnioski: Najlepsze silniki Toyota Corolla wszystkich generacji
Rozwój silników Toyota Corolla wykazuje imponującą ciągłość pod względem niezawodności na przestrzeni ponad pięciu dekad. Podczas gdy wczesne generacje charakteryzowały się prostą, ale solidną technologią, nowoczesne silniki Toyota Corolla opierają się na wysoce złożonej technologii hybrydowej bez uszczerbku dla trwałości. Konsekwentny dalszy rozwój technologii hybrydowej sprawia, że Toyota Corolla jest obecnie jedną z najbardziej wydajnych i niezawodnych koncepcji napędowych na rynku.
- Najlepszy silnik benzynowy Toyota Corolla:
1,6-litrowy 4A-FE o mocy 110 KM z historycznych generacji (1987-1997) pozostaje najbardziej niezawodnym silnikiem czysto benzynowym w historii Toyota Corolla z praktycznie niezniszczalną technologią.
- Najlepszy silnik wysokoprężny Toyota Corolla:
2.0 D-4D o mocy 126 KM z dziesiątej generacji (2007-2013) oferował najlepsze połączenie osiągów, wydajności i niezawodności wśród rzadkich diesli Toyota Corolla.
- Najlepszy silnik hybrydowy Toyota Corolla:
2,0-litrowa hybryda o mocy 184 KM z obecnej generacji (2019-obecnie) łączy sportowe osiągi z najniższym zużyciem paliwa i najnowocześniejszą technologią.
W zakresie konserwacji i części zamiennych do wszystkich generacji Toyota Corolla, AUTODOC oferuje kompleksową gamę oryginalnych i wysokiej jakości części zamiennych z szybką dostawą i fachowym doradztwem.
TOP produkty na temat: