• SHOP
  • CLUB
Wypróbuj konto Premium
0
Mój garaż
Dodaj pojazd
0
Artykułów #
0,00 PLN
Twój koszyk jest pusty

Silniki VW Golf 2

Spis treści

  1. Silniki VW Golf 2 (1983-1991)
    1. Silniki benzynowe VW Golf 2 (1983-1991)
    2. Silniki wysokoprężne VW Golf 2 (1983-1991)
  2. Wnioski: Najlepsze silniki VW Golf 2 wszech czasów

VW Golf 2 został wprowadzony na rynek w 1983 roku i szybko stał się bestsellerem w segmencie klasy kompaktowej dzięki niezwykłej różnorodności silników w ciągu ośmioletniego okresu produkcji. Druga generacja Golf oferowała szeroką gamę silników benzynowych i wysokoprężnych, od ekonomicznych silników klasy podstawowej po sportowe jednostki o wysokich osiągach, kładąc podwaliny pod technologię silników Volkswagena w nadchodzących dziesięcioleciach.

Silniki VW Golf 2 (1983-1991)

Silniki VW Golf 2 (1983-1991)

VW Golf 2 generacji stanowił znaczący skok technologiczny w stosunku do swojego poprzednika i ustanowił nowe standardy niezawodności i trwałości w segmencie samochodów kompaktowych. Przy odpowiedniej konserwacji większość silników VW Golf 2 z łatwością osiągała przebieg od 300 000 do 500 000 kilometrów, przy czym solidne silniki wolnossące często pracowały nawet dłużej. Poważniejsze naprawy były zwykle wymagane dopiero po przejechaniu od 200 000 do 250 000 kilometrów, głównie w zakresie sprzęgła, skrzyni biegów lub podwozia - same silniki okazały się praktycznie niezniszczalne. Absolutnie najlepszym silnikiem tej generacji był 1.8 GTI 16V o mocy 139 KM, który łączył sportowy charakter z zaskakującą przydatnością do codziennego użytku. Do najważniejszych osiągnięć technicznych należało wprowadzenie technologii katalizatora, elektronicznego zapłonu we wszystkich modelach i pierwszego 16-zaworowego silnika w Volkswagenie. W porównaniu rynkowym Golf 2 wyraźnie przewyższał konkurentów, takich jak Ford Escort czy Opel Kadett, pod względem jakości wykonania i trwałości silnika.

Silniki benzynowe VW Golf 2 (1983-1991)

Silniki benzynowe VW Golf 2 obejmowały szeroką gamę silników wolnossących, począwszy od ekonomicznego silnika o pojemności 1,0 litra i mocy 37 kW (50 KM), który służył głównie jako silnik podstawowy. Najpopularniejszym silnikiem VW Golf 2 był 1.3 MH o mocy 40 kW (55 KM), później dostępny również w wersji z katalizatorem o mocy 44 kW (60 KM). Większą moc zapewniał silnik o pojemności 1,6 litra w różnych wersjach o mocy od 51 kW (70 KM) do 66 kW (90 KM). Ukoronowaniem silników benzynowych VW Golf 2 były warianty GTI: 1.8 GTI wprowadzony na rynek w 1984 roku z mocą 82 kW (112 KM) i ulepszony do 103 kW (140 KM) w 1986 roku. Techniczną atrakcją był 1.8 GTI 16V wprowadzony w 1987 roku o mocy 102 kW (139 KM), który wyznaczył nowe standardy dzięki głowicy cylindrów z podwójnym wałkiem rozrządu i czterema zaworami na cylinder. Wszystkie silniki VW Golf 2 charakteryzowały się łatwą konserwacją i wysoką niezawodnością, z jedynie sporadycznymi problemami z gaźnikami występującymi w starszych modelach.

Silniki wysokoprężne VW Golf 2 (1983-1991)

Gama silników wysokoprężnych VW Golf 2 rozpoczęła się od sprawdzonego silnika 1.6 D o mocy 40 kW (54 KM), wolnossącego silnika wysokoprężnego bez turbodoładowania, który charakteryzował się wyjątkową oszczędnością i trwałością. VW Golf 2 1.6 D osiągał zużycie paliwa na poziomie zaledwie 4,5-5,0 litrów na 100 kilometrów i był uważany za praktycznie niezniszczalny - wiele egzemplarzy przejechało ponad 500 000 kilometrów bez żadnych problemów. Od 1986 roku wprowadzono bardziej nowoczesny silnik 1.6 TD z turbodoładowaniem i mocą 51 kW (70 KM), który oferował znacznie większą moc, ale był nieco bardziej podatny na uszkodzenia turbosprężarki. VW Golf 2 1.6 TD oferował dobrą równowagę między osiągami a zużyciem paliwa na poziomie około 5,5-6,0 litrów na 100 kilometrów. Oba silniki wysokoprężne VW Golf 2 były mechanicznie proste, nie miały skomplikowanej elektroniki i mogły być łatwo konserwowane przez mechaników-amatorów. Typowymi słabymi punktami były jedynie pompy wtryskowe przy dużych przebiegach i sporadyczne problemy ze świecami żarowymi.

Silnik VW Golf 2 Moc wyjściowa Zużycie paliwa Typowe słabe punkty Ocena
1,0 50 KM 6,5-7,0 l/100 km Słabo zmotoryzowany Średnia
1,3 MH 55-60 KM 6,8-7,5 l/100km Problemy z gaźnikiem Dobry
1,6 70-90 KM 7,2-8,0 l/100km Bardzo wytrzymały Bardzo dobry
1,8 GTI 112-140 KM 8,5-9,5 l/100km Wysokie zużycie podczas jazdy sportowej Dobry
1.8 GTI 16V 139 KM 9,0-10,0 l/100km Złożona głowica cylindrów Bardzo dobry
1,6 D 54 KM 4,5-5,0 l/100km Wolny, ale niezniszczalny Bardzo dobry
1,6 TD 70 KM 5,5-6,0 l/100km Uszkodzenie turbosprężarki Dobry

Wnioski: Najlepsze silniki VW Golf 2 wszech czasów

Silniki VW Golf 2 wyznaczyły standardy niezawodności i trwałości, które do dziś nie mają sobie równych. Zwłaszcza proste silniki wolnossące okazały się praktycznie niezniszczalne i uczyniły Golf 2 jednym z najtrwalszych samochodów swoich czasów. Połączenie solidnej technologii, łatwej konserwacji i wysokiej przydatności do codziennego użytku sprawiło, że ta generacja stała się kamieniem milowym w historii motoryzacji.

  • Najlepszy silnik benzynowy VW Golf 2:

VW Golf 2 1.8 GTI 16V o mocy 139 KM łączył sportowe osiągi z zaskakującą niezawodnością i jest uważany za jeden z najlepszych silników kiedykolwiek zbudowanych przez Volkswagena.

  • Najlepszy silnik wysokoprężny VW Golf 2:

VW Golf 2 1.6 D o mocy 54 KM nie był najmocniejszym, ale zdecydowanie najbardziej niezawodnym i ekonomicznym silnikiem z całej serii - prawdziwy długodystansowiec.

  • Najlepszy wszechstronny VW Golf 2:

VW Golf 2 1.6 o mocy 70-90 KM oferował najlepszą równowagę między osiągami, zużyciem paliwa i niezawodnością w codziennym użytkowaniu.

AUTODOC oferuje szeroką gamę części zamiennych do konserwacji i naprawy klasycznych silników VW Golf 2, od części oryginalnych po wysokiej jakości reprodukcje do renowacji klasycznych samochodów.

AUTODOC Bestsellery: cześci w korzystnej cenie

DENCKERMANN B120087 Zestaw do hamulców, hamulce bębnowe Oś tylna
Ocen - 2
Informacja o towar
  • Strona zabudowy: Oś tylna
  • System hamulcowy: VAG
  • Średnica [mm]: 180
  • Szerokość [mm]: 31
  • DENCKERMANN: Zestaw do hamulców, hamulce bębnowe
  • Numer artykułu: B120087
  • Nasza cena: 86,12 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
DENCKERMANN Zestaw do hamulców, hamulce bębnowe Oś tylna
Numer artykułu: B120087
86,12 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MANNOL ATF Multivehicle JWS MN8218-10 Olej do automatycznej skrzyni biegów ATF III, 10l
Ocen - 23
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: ATF III
  • Rekomendacje producenta: Aisin JWS 3309, VW G 052 025 A2, VW G 052 162 A1, VW G 052 990 A1, VW G 052 990 A2, VW G 055 025 A1, VW G 055 025 A2, BMW 83 22 0 403 248, BMW 83 22 2 163 514, BMW 83 22 9 407 765, BMW 83 22 9 407 807, BMW 7045E, BMW ETL-8072B, Chrysler ATF+3, Chrysler ATF+4, Ford Mercon V, Ford Mercon SP, Ford Mercon LV, Ford Mercon ATF-F, GM Dexron II E, GM Dexron III H, Honda ATF-Z1, Honda ATF DW-1, Hyundai SP-II, Hyundai SP-III, Infiniti Matic D, Infiniti Matic J, Infiiniti Matic K, Kia SP-II, Kia SP-III, MAN 339 F, MAN 339 V1, MAN 339 V2, MAN 339 Z1, MAN 339 Z2, Mazda ATF M-III, Mazda ATF M-V, MB 236.11, MB 236.2, MB 236.3, MB 236.5, MB 236.6, MB 236.7, MB 236.8, MB 236.9, MB 236.10, Mitsubishi SP-III, Mopar AS68RC, Nissan Matic D, Nissan Matic J, Nissan Matic K, Porsche JWS 3309, Subaru ATF-5, Subaru ATF-HP, Suzuki 3314, Suzuki 3317, Suzuki 2384K, Toyota T-IV, Lexus T-IV, Volvo 97340, Volvo 97341, ZF TE-ML 04D, ZF TE-ML 14B, ZF TE-ML 16L, ZF TE-ML 14A, ZF TE-ML 17
  • Specyfikacja: JASO M315 1A-LV
  • Seria: Multivehicle JWS
  • Linia produktów: ATF
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Pojemność [litr]: 10
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • MANNOL: Olej do automatycznej skrzyni biegów
  • Numer artykułu: MN8218-10
  • Nasza cena: 165,30 PLN
Szczegóły
MANNOL Olej do automatycznej skrzyni biegów ATF III, 10l
Numer artykułu: MN8218-10
Więcej
165,30 PLN
16,53 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MANNOL RACING+ESTER MN7902-10 Olej silnikowy 10W-60, 10l, Olej syntetyczny
Ocen - 44
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: 10W-60
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API SN, API CH-4
  • Rekomendacje producenta: VW 501 01, VW 505 00, MB 229.1, Ford WSS-M2C153-E, GM 6094-M
  • Pojemność [litr]: 10
  • Olej: Olej syntetyczny
  • Linia produktów: RACING+ESTER
  • Numer artykułu: MN7902-10
  • MANNOL: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 245,35 PLN
Szczegóły
MANNOL Olej silnikowy 10W-60, 10l, Olej syntetyczny
Numer artykułu: MN7902-10
Więcej
245,35 PLN
24,54 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
VAG G004000M2 Olej do układu wspomagania Pojemność: 1l
Ocen - 38
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 1
  • VAG: Olej do układu wspomagania
  • Numer artykułu: G004000M2
  • Nasza cena: 102,75 PLN
Szczegóły
VAG Olej do układu wspomagania Pojemność: 1l
Numer artykułu: G004000M2
Więcej
102,75 PLN
102,75 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
INA 530 0717 30 Zestaw paska rozrządu + pompa wody Szer. 1: 19 [mm]
Ocen - 1
Informacja o towar
  • Szerokość 1 [mm]: 19
  • Liczba zębów 1: 108
  • uwzględnić informację serwisową
  • INA: Zestaw paska rozrządu + pompa wody
  • Numer artykułu: 530 0717 30
  • Nasza cena: 160,49 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
INA Zestaw paska rozrządu + pompa wody Szer. 1: 19 [mm]
Numer artykułu: 530 0717 30
160,49 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MAPCO 26731 Piasta koła 4x100, Oś przednia
Informacja o towar
  • Strona zabudowy: Oś przednia
  • Ø rozmieszczenia otworów [mm]: 100
  • Liczba otworów: 4
  • Średnica [mm]: 40
  • MAPCO: Piasta koła
  • Numer artykułu: 26731
  • Stan: nowy
Szczegóły
MAPCO Piasta koła 4x100, Oś przednia
Numer artykułu: 26731
74,15 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
Blister 2pcs - 1 987 3 BOSCH 1 987 302 286 Żarówka, swiatła postojowe / swiatła pozycyjne W5W, 12V, 5W
Ocen - 36
Informacja o towar
  • Rodzaj lampy: W5W
  • Napięcie [V]: 12
  • Moc znamionowa [W]: 5
  • Żarówka z cokołem: W2.1x9.5d
  • BOSCH: Żarówka, swiatła postojowe / swiatła pozycyjne
  • Numer artykułu: 1 987 302 286
  • Stan: nowy
Szczegóły
BOSCH Żarówka, swiatła postojowe / swiatła pozycyjne W5W, 12V, 5W
Numer artykułu: 1 987 302 286
5,43 PLN
Cena za sztukę
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
SHELL Helix Ultra 550046268 Olej silnikowy 5W-30, 4l
Ocen - 50
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • ACEA: ACEA A3 / B3, ACEA A3 / B4
  • API: API SN
  • Rekomendacje producenta: BMW Longlife-01, MB 226.5, MB 229.5, VW 502 00, VW 505 00, Renault RN0700, Renault RN0710
  • Pojemność [litr]: 4
  • Linia produktów: Helix
  • Seria: Ultra
  • Numer artykułu: 550046268
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • SHELL: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 148,88 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
SHELL Olej silnikowy 5W-30, 4l
Numer artykułu: 550046268
148,88 PLN
37,22 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
ORIGINAL IMPERIUM 30232 Zestaw naprawczy, dzwignia zmiany biegów
Ocen - 6
Informacja o towar
  • dla numeru OE: 191711590
  • Masa [g]: 19
  • ORIGINAL IMPERIUM: Zestaw naprawczy, dzwignia zmiany biegów
  • Numer artykułu: 30232
  • Nasza cena: 13,29 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
ORIGINAL IMPERIUM Zestaw naprawczy, dzwignia zmiany biegów
Numer artykułu: 30232
13,29 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
VAG Special G GS55502M4 Olej silnikowy 5W-40, 5l
Ocen - 77
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: 5W-40
  • Rekomendacje producenta: VW 502 00, VW 505 00
  • Pojemność [litr]: 5
  • Linia produktów: Special G
  • Numer artykułu: GS55502M4
  • VAG: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 241,74 PLN
Szczegóły
VAG Olej silnikowy 5W-40, 5l
Numer artykułu: GS55502M4
241,74 PLN
48,35 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MANNOL ATF Multivehicle JWS MN8218-20 Olej do automatycznej skrzyni biegów ATF III, 20l
Ocen - 9
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: ATF III
  • Rekomendacje producenta: Aisin JWS 3309, VW G 052 025 A2, VW G 052 162 A1, VW G 052 990 A1, VW G 052 990 A2, VW G 055 025 A1, VW G 055 025 A2, BMW 83 22 0 403 248, BMW 83 22 2 163 514, BMW 83 22 9 407 765, BMW 83 22 9 407 807, BMW 7045E, BMW ETL-8072B, Chrysler ATF+3, Chrysler ATF+4, Ford Mercon V, Ford Mercon SP, Ford Mercon LV, Ford Mercon ATF-F, GM Dexron II E, GM Dexron III H, Honda ATF-Z1, Honda ATF DW-1, Hyundai SP-II, Hyundai SP-III, Infiniti Matic D, Infiniti Matic J, Infiiniti Matic K, Kia SP-II, Kia SP-III, MAN 339 F, MAN 339 V1, MAN 339 V2, MAN 339 Z1, MAN 339 Z2, Mazda ATF M-III, Mazda ATF M-V, MB 236.11, MB 236.2, MB 236.3, Mitsubishi SP-III, Mopar AS68RC, Nissan Matic D, Nissan Matic J, Nissan Matic K, Porsche JWS 3309, Subaru ATF-5, Subaru ATF-HP, Suzuki 3314, Suzuki 3317, Suzuki 2384K, Toyota T-IV, Lexus T-IV, Volvo 97340, Volvo 97341, ZF TE-ML 04D, ZF TE-ML 14B, ZF TE-ML 16L, ZF TE-ML 14A, ZF TE-ML 17, MB 236.5, MB 236.6, MB 236.7, MB 236.8, MB 236.9, MB 236.10
  • Specyfikacja: JASO M315 1A-LV
  • Seria: Multivehicle JWS
  • Linia produktów: ATF
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Pojemność [litr]: 20
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • MANNOL: Olej do automatycznej skrzyni biegów
  • Numer artykułu: MN8218-20
  • Nasza cena: 311,47 PLN
Szczegóły
MANNOL Olej do automatycznej skrzyni biegów ATF III, 20l
Numer artykułu: MN8218-20
Więcej
311,47 PLN
15,57 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
KEG122 LPR OEK122 Zestaw do hamulców, hamulce bębnowe EASY KIT
Ocen - 2
Informacja o towar
  • System hamulcowy: VAG
  • Szerokość [mm]: 31
  • Średnica otworu [mm]: 17,46
  • Średnica wewnętrzna bębna hamulca [mm]: 180
  • Sposób montażu: montowany wcześniej
  • informacja uzupełniająca: EASY KIT
  • Materiał cylindra hamulcowego: Żeliwo szare
  • Średnica tłoka [mm]: 17,46
  • LPR: Zestaw do hamulców, hamulce bębnowe
  • Numer artykułu: OEK122
  • Nasza cena: 155,09 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
LPR Zestaw do hamulców, hamulce bębnowe EASY KIT
Numer artykułu: OEK122
155,09 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
CHEMPIOIL ATF D-II CH8901-20 Olej do automatycznej skrzyni biegów ATF IID, 20l, Czerwony
Ocen - 5
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: ATF IID
  • Rekomendacje producenta: ALLISON C4, CATERPILLAR TO-2, GM Dexron IID, MAN 339 V1, MAN 339 Z1, MB 236.5, MB 236.7, ZF TE-ML 03D, ZF TE-ML 04D, ZF TE-ML 11A, ZF TE-ML 14A, ZF TE-ML 17C
  • Seria: D-II
  • Linia produktów: ATF
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
  • Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów z hydraulicznym wspomaganiem ukł. kierowniczego
  • Kolor: Czerwony
  • Pojemność [litr]: 20
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • CHEMPIOIL: Olej do automatycznej skrzyni biegów
  • Numer artykułu: CH8901-20
  • Nasza cena: 242,25 PLN
Szczegóły
CHEMPIOIL Olej do automatycznej skrzyni biegów ATF IID, 20l, Czerwony
Numer artykułu: CH8901-20
Więcej
242,25 PLN
12,11 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
LIQUI MOLY Top Tec 4200 3715 Olej silnikowy 5W-30, 4l
Ocen - 9
Informacja o towar
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3, ACEA C2
  • API: API SP
  • Rekomendacje producenta: MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, OV0401547-G30, OV0401547-D30, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00, BMW Longlife-04, BMW Longlife-01 FE , VW 505 00, VW 505 01, VW 506 00, VW 506 01
  • Pojemność [litr]: 4
  • Linia produktów: Top Tec
  • Seria: 4200
  • Numer artykułu: 3715
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • nie dla producentów silników: TDI R5, VAG: V10
  • LIQUI MOLY: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 282,74 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
LIQUI MOLY Olej silnikowy 5W-30, 4l
Numer artykułu: 3715
282,74 PLN
70,69 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
WALSER Glow 14508 Dywaniki uniwersalne czarny, 48 x 68 cm
Ocen - 6
Informacja o towar
  • Ilość: 2
  • Kolor: czarny
  • Rozmiar: 48 x 68 cm
  • Szerokość [mm]: 480
  • Jednostka ilości: Zestaw
  • Ciężar [kg]: 1.8
  • Seria: Glow
  • Parametr: remote
  • Projekt lampy: LED
  • WALSER: Dywaniki uniwersalne
  • Numer artykułu: 14508
  • Nasza cena: 231,28 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
WALSER Dywaniki uniwersalne czarny, 48 x 68 cm
Numer artykułu: 14508
231,28 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy

Popularne posty

Zapisz się się do naszych newsletterów

Aby otrzymywać nasze najnowsze wiadomości i porady prosimy o podanie swojego adres e-mail: