Spis treści
Silniki VW Tiguan 2
Od momentu wprowadzenia na rynek w 2016 roku, VW Tiguan 2 stał się technologicznym kamieniem milowym w segmencie kompaktowych SUV-ów i oferuje zaawansowaną gamę silników VW Tiguan 2 ze znacznymi ulepszeniami w stosunku do poprzedniej generacji. Druga generacja charakteryzuje się zrównoważonym połączeniem wydajności, osiągów i zwiększonej niezawodności, wykorzystując zarówno tradycyjne silniki spalinowe, jak i innowacyjne napędy hybrydowe.

Silniki VW Tiguan 2: (2016-2023)
Druga generacja VW Tiguan stanowiła decydujący punkt zwrotny w rozwoju silników Volkswagena i jest obecnie uważana za najbardziej zrównoważoną i niezawodną ze wszystkich generacji Tiguan. Przy odpowiedniej konserwacji większość silników VW Tiguan 2 z łatwością osiąga przebiegi od 280 000 do 380 000 kilometrów, przy czym sprawdzone silniki 2.0 TDI o mocy 150 KM są uważane za szczególnie trwałe i łatwe w utrzymaniu. Poważniejsze naprawy są zwykle wymagane dopiero po przejechaniu od 200 000 do 250 000 kilometrów, głównie w przypadku części zużywających się, takich jak turbosprężarki lub pompy wtryskowe. Absolutnie najlepszym silnikiem tej generacji był bez wątpienia 2.0 TDI Bi-Turbo o mocy 240 KM - inżynieryjne arcydzieło, które oferowało zarówno imponujące osiągi, jak i zdumiewającą wydajność dzięki sekwencyjnemu turbodoładowaniu. Pod względem technologicznym ta generacja przyniosła przełom w oczyszczaniu spalin dzięki katalizatorom SCR i zoptymalizowanym filtrom cząstek stałych, podczas gdy w porównaniu rynkowym Tiguan 2 wyraźnie przewyższał swoich konkurentów, takich jak BMW X3 czy Audi Q5 pod względem stosunku ceny do wydajności.
Silniki benzynowe VW Tiguan 2 (2016-2023)
Gama silników benzynowych VW Tiguan 2 rozpoczęła się od sprawdzonego 1.4 TSI w dwóch poziomach mocy 92 kW (125 KM) i 110 kW (150 KM), który został zastąpiony w 2019 roku przez bardziej zaawansowany technologicznie 1.5 TSI evo o mocy 96 kW (130 KM) i 110 kW (150 KM). Te mniejsze jednostki VW Tiguan 2 TSI okazały się znacznie bardziej niezawodne niż ich poprzednicy pierwszej generacji, z jedynie sporadycznymi problemami z koksowaniem zaworów na krótkich trasach. Silniki o kodach CZEA (1.4 TSI) i DADA (1.5 TSI evo) reprezentują najbardziej udany rozwój małolitrażowych silników benzynowych z turbodoładowaniem w Volkswagenie. Dla spragnionych mocy kierowców VW Tiguan 2 oferował 2.0 TSI z różnymi stopniami sprężania od 132 kW (180 KM) do imponujących 235 kW (320 KM) w sportowym Tiguanie R. Jednak VW Tiguan 2.0 TSI (EA888 Generation 3) stał się najbardziej problematycznym silnikiem benzynowym w tej serii modeli, z powtarzającymi się doniesieniami o zwiększonym zużyciu oleju z powodu podatnych na zużycie pierścieni tłokowych, uszkodzeniu turbosprężarki podczas intensywnej eksploatacji i sporadycznych problemach z pompą wysokiego ciśnienia.
Silniki wysokoprężne VW Tiguan 2 (2016-2023)
Gama silników wysokoprężnych VW Tiguan 2 opierała się głównie na ultranowoczesnym silniku EA288, który był oferowany jako 2.0 TDI o mocy od 85 kW (115 KM) do imponujących 176 kW (240 KM). Przez pewien czas dostępny był również kompaktowy 1.6 TDI o mocy 85 kW (115 KM), ale został on wycofany z oferty w 2020 roku z powodu braku popytu. Wszystkie diesle VW Tiguan 2 były standardowo wyposażone w najnowszą czwartą generację wtrysku common-rail, katalizator SCR z wtryskiem AdBlue i filtr cząstek stałych z aktywną regeneracją. VW Tiguan 2.0 TDI o mocy 110 kW (150 KM) stał się najbardziej niezawodnym i wydajnym silnikiem całej generacji, z praktycznym zużyciem paliwa wynoszącym zaledwie 4,8 do 5,4 litra na 100 kilometrów i wyjątkową przydatnością do obsługi przyczep o masie do 2500 kg. Na szczególną uwagę zasługuje zaawansowany technicznie silnik 2.0 TDI Bi-Turbo o mocy 240 KM, który oferuje zarówno spontaniczną reakcję, jak i wysoką moc dzięki sekwencyjnemu turbodoładowaniu z małą i dużą turbosprężarką - choć kosztem złożoności i kosztów konserwacji.
VW Tiguan 2 z napędem hybrydowym (2016-2023)
Od 2020 roku Volkswagen rozszerzył rodzinę silników VW Tiguan 2 o innowacyjny silnik 1.4 eHybrid o mocy 180 kW (245 KM). Ta hybryda typu plug-in łączyła silnik benzynowy 1.4 TSI z silnikiem elektrycznym o mocy 85 kW (115 KM) i akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 13 kWh, zapewniając zasięg elektryczny do 50 kilometrów. VW Tiguan 2 eHybrid oferował imponujące osiągi jezdne przy standardowym zużyciu paliwa wynoszącym zaledwie 1,1 do 1,8 litra na 100 kilometrów, aczkolwiek z ograniczeniami w zakresie pojemności bagażnika (150 litrów mniej) i czasami powolnym dostrajaniem skrzyni biegów DSG podczas przełączania między pracą silnika elektrycznego i spalinowego.
Silnik VW Tiguan 2 | Moc (PS) | Zużycie paliwa (l/100 km) | Typowe niedociągnięcia | Ocena |
---|---|---|---|---|
1.4 TSI | 125-150 | 6,0-7,4 | Sporadyczne koksowanie zaworów | Dobry |
1.5 TSI evo | 130-150 | 5,8-7,2 | Minimalne, bardzo wytrzymałe | Bardzo dobry |
2.0 TSI | 180-320 | 7,1-8,7 | Zużycie oleju, pierścienie tłokowe, turbosprężarka | Problematyczne |
1.6 TDI | 115 | 4,5-5,2 | Mniej powszechne, wycofane | Średnia |
2.0 TDI | 115-240 | 4,7-6,2 | Bardzo mocny (optymalny wariant 150 KM) | Bardzo dobry |
1.4 eHybrid | 245 | 1.1-1.8 + elektryka | Powolna DSG, ograniczona przestrzeń bagażnika | Dobry |

Wnioski: Silniki VW Tiguan 2 w skrócie
Silniki VW Tiguan 2 stanowią znaczący skok jakościowy w porównaniu z poprzednią generacją i oferują obecnie jeden z najbardziej zrównoważonych zakresów napędów w segmencie kompaktowych SUV-ów. Podczas gdy silniki wysokoprężne VW Tiguan 2 niezmiennie imponują wyjątkową niezawodnością i wydajnością, małolitrażowe silniki benzynowe TSI wykazują znaczną poprawę w stosunku do problematycznych silników pierwszej generacji. Wprowadzenie technologii hybrydowej oznacza również udane wejście w elektryfikację, nawet jeśli nadal istnieje potencjał optymalizacji integracji systemu.
- Najlepszy silnik benzynowy VW Tiguan 2:
1.5 TSI evo o mocy 150 PS oferuje optymalną równowagę między osiągami, wydajnością i niezawodnością w silnikach benzynowych.
- Najlepszy silnik wysokoprężny VW Tiguan 2:
2.0 TDI o mocy 150 KM jest uważany za punkt odniesienia dla kierowców jeżdżących na długich dystansach i często, dzięki doskonałemu połączeniu oszczędności i niezawodności.
- Najlepszy silnik hybrydowy VW Tiguan 2:
1.4 eHybrid z 245 KM mocy systemowej imponuje niskimi kosztami eksploatacji i wysoką przydatnością do codziennego użytku pomimo drobnych słabości.
W zakresie konserwacji i serwisowania wszystkich silników VW Tiguan 2 AUTODOC oferuje szeroką gamę wysokiej jakości części zamiennych, materiałów eksploatacyjnych i komponentów konserwacyjnych z szybką i niezawodną dostawą bezpośrednio do domu.