Spis treści
Silniki Ford Kuga
Od momentu wprowadzenia na rynek w 2008 roku, Ford Kuga stał się jednym z pionierów w segmencie kompaktowych SUV-ów, oferując zróżnicowaną gamę silników Ford Kuga w trzech generacjach. Ewolucja technologiczna silników Ford Kuga wyraźnie pokazuje przejście Ford od tradycyjnych silników spalinowych do nowoczesnych hybrydowych i elektrycznych układów napędowych.

Ford Kuga generacji I (2008-2012)
Pierwsza generacja Ford Kuga była odważnym krokiem Ford w młodym wówczas segmencie kompaktowych SUV-ów i charakteryzowała się solidnymi, ale technicznie konserwatywnymi silnikami. Przy prawidłowej konserwacji, przebieg osiągał od 250 000 do 350 000 kilometrów, przy czym silniki wysokoprężne Ford Kuga były znacznie trwalsze niż silniki benzynowe. Poważne naprawy były zwykle wymagane między 150 000 a 200 000 kilometrów, głównie w przypadku turbosprężarek i układów wtryskowych. Absolutnie najlepszym silnikiem tej generacji był 2.0 TDCi o mocy 163 KM, który optymalnie łączył moc, niezawodność i oszczędność i do dziś jest uważany za jeden z najlepszych silników Ford Kuga. Pod względem technicznym ta generacja była nadal bardzo konwencjonalnie zaprojektowana, ale okazało się to zaletą pod względem długoterminowej trwałości.
Silniki benzynowe Ford Kuga: Generacja I (2008-2012)
Gama silników benzynowych Ford Kuga była prosta i składała się głównie z 2,5-litrowego silnika wolnossącego o mocy 200 KM. Ford Kuga 2.5 Duratec był solidnym pięciocylindrowym silnikiem, który był ceniony za płynną pracę i niezawodność. Typowe problemy były rzadkie, jedynie cewki zapłonowe miały tendencję do awarii po wyższych przebiegach. Zużycie paliwa wynosiło jednak od 8,5 do 10,5 litra na 100 kilometrów, co było wartością wysoką nawet jak na ówczesne standardy. Silniki Ford Kuga tej generacji były nadal projektowane bez turbodoładowania, co czyniło je mniej wydajnymi, ale też mniej podatnymi na skomplikowane usterki.
Silniki wysokoprężne Ford Kuga: Generacja I (2008-2012)
Silniki wysokoprężne Ford Kuga były zdominowane przez wypróbowany i przetestowany 2.0 TDCi o różnych poziomach mocy od 136 do 163 KM. Ford Kuga 2.0 TDCi o mocy 140 KM stał się najbardziej niezawodnym silnikiem całej pierwszej generacji - szczególnie warianty produkowane od 2009 roku ze zmienioną turbosprężarką i zoptymalizowanym układem wtryskowym okazały się bardzo trwałe. Te silniki Ford Kuga TDCi spełniały już normę Euro 4 i oferowały doskonałe połączenie osiągów i zużycia paliwa na poziomie zaledwie 6,2 do 7,1 litra na 100 kilometrów. Problemy występowały głównie z turbosprężarką po przejechaniu od 180 000 do 220 000 kilometrów, ale było to całkiem normalne dla tej generacji silników.
Silnik Ford Kuga | Moc wyjściowa | Zużycie paliwa | Typowe niedociągnięcia | Ocena |
---|---|---|---|---|
2.5 Duratec | 200 KM | 8,5-10,5 l/100 km | Cewki zapłonowe, wysokie zużycie paliwa | Średnie |
2.0 TDCi | 136-163 KM | 6,2-7,1 l/100km | Turbosprężarka po 180 000 km | Bardzo dobry |

Ford Kuga generacji II (2013-2019)
Druga generacja Ford Kuga oznaczała skok technologiczny wraz z wprowadzeniem technologii EcoBoost i nowocześniejszych silników wysokoprężnych. Ta generacja osiągnęła przebieg od 200 000 do 300 000 kilometrów przy odpowiedniej konserwacji, a silniki wysokoprężne Ford Kuga pozostały mistrzami długodystansowych tras. Poważne awarie silnika stały się rzadsze, ale złożoność, a tym samym koszty napraw znacznie wzrosły. Absolutnym hitem był 2.0 TDCi o mocy 180 KM - dojrzały technicznie silnik z technologią bi-turbo, który oferował zarówno moc, jak i wydajność. Chociaż nowe silniki benzynowe Ford Kuga EcoBoost zapewniały większą moc przy niższym zużyciu paliwa, wykazywały również typowe problemy z turbodoładowaniem. Po raz pierwszy zaoferowano również napęd na wszystkie koła z inteligentnym systemem wektorowania momentu obrotowego.
Silniki benzynowe Ford Kuga: Generacja II (2013-2019)
Gama silników Ford Kuga EcoBoost obejmowała 1.5 EcoBoost o mocy 150 i 182 KM oraz większy 2.0 EcoBoost o mocy 240 KM. Ford Kuga 1.5 EcoBoost o mocy 150 KM stał się najpopularniejszym silnikiem benzynowym tej generacji, oferując dobrą równowagę między osiągami a zużyciem paliwa wynoszącym od 6,8 do 7,8 litra na 100 kilometrów. Jednak typowe słabości EcoBoost były problematyczne: Uszkodzenia turbosprężarki, problemy z bezpośrednim wtryskiem i sporadyczne problemy z płynem chłodzącym. Ford Kuga 2.0 EcoBoost o mocy 240 KM był najmocniejszym silnikiem tej generacji, ale był podatny na zwiększone zużycie oleju i problemy z recyrkulacją spalin.
Silniki wysokoprężne Ford Kuga: II generacja (2013-2019)
Ford Kuga 2.0 TDCi był oferowany w różnych poziomach mocy od 120 do 180 KM. Od 2015 roku dostępny był również mniejszy silnik 1.5 TDCi o mocy 120 KM. Wszystkie diesle Ford Kuga miały nowoczesny wtrysk common-rail z katalizatorem SCR i filtrem cząstek stałych. Ford Kuga 2.0 TDCi o mocy 150 KM okazał się najbardziej niezawodnym silnikiem tej generacji, z testowym zużyciem paliwa wynoszącym zaledwie 5,2 do 6,1 litra na 100 km i wysoką niezawodnością. Bi-turbo diesel o mocy 180 KM oferował imponujące osiągi, ale był bardziej skomplikowany, a przez to bardziej podatny na awarie drugiej turbosprężarki.
Silnik Ford Kuga | Moc wyjściowa | Zużycie paliwa | Typowe niedociągnięcia | Ocena |
---|---|---|---|---|
1.5 EcoBoost | 150-182 KM | 6,8-7,8 l/100 km | Turbosprężarka, wtrysk bezpośredni | Dobry |
2.0 EcoBoost | 240 KM | 7,5-8,9 l/100km | Zużycie oleju, recyrkulacja spalin | Umiarkowane |
1.5 TDCi | 120 KM | 4,8-5,6 l/100km | Niezbyt często | Średnia |
2.0 TDCi | 120-180 KM | 5,2-6,1 l/100km | Bardzo mocny (wariant 150 KM) | Bardzo dobry |

Ford Kuga generacji III (2020 - dziś)
Obecna generacja Ford Kuga reprezentuje całkowitą reorientację Ford w kierunku elektryfikacji i wydajności. Wszystkie silniki są teraz zelektryfikowane - od łagodnej hybrydy, przez hybrydę plug-in, po pełną hybrydę. Ze względu na młody wiek tego modelu nie można jeszcze ostatecznie ocenić jego przebiegu, ale wstępne doświadczenia wskazują na obiecujące podejście z oczekiwanym przebiegiem ponad 250 000 kilometrów. Najwyższej klasy silnikiem jest 2.5 Duratec Hybrid o mocy 190 KM, który łączy sportowe osiągi z wysoką wydajnością. Po raz pierwszy dostępny jest również Ford Kuga plug-in hybrid z zasięgiem elektrycznym wynoszącym ponad 50 kilometrów. Nowa generacja opiera się całkowicie na przekładniach CVT dla hybryd i nowoczesnych 8-biegowych automatycznych skrzyniach biegów dla silników EcoBoost.
Silnik benzynowy Ford Kuga mild hybrid: Generacja III (2020 - dziś)
Podstawą gamy silników Ford Kuga są dwa silniki 1.5 EcoBoost o mocy 150 i 190 KM, oba z 48-woltową technologią mild hybrid. Ford Kuga 1.5 EcoBoost mHEV o mocy 150 KM jest uważany za szczególnie udany i staje się najlepszym silnikiem benzynowym tej generacji - oferuje płynne dostarczanie mocy i jak dotąd był wolny od większych problemów produkcyjnych. Technologia mild hybrid zmniejsza zużycie paliwa do 6,2-7,1 litra na 100 kilometrów i odciąża silnik spalinowy w krytycznych fazach eksploatacji.
Ford Kuga full hybrid: generacja III (2020 - dziś)
Ford Kuga Hybrid łączy 2,5-litrowy silnik wolnossący z silnikiem elektrycznym, wytwarzając moc systemową 190 KM. Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid działa zgodnie z cyklem Atkinsona i jest szczególnie wydajny w ruchu miejskim. Przy zużyciu paliwa wynoszącym zaledwie od 4,8 do 5,3 litra na 100 kilometrów, jest to najbardziej ekonomiczny Ford Kuga w historii. Przekładnia CVT zapewnia płynny transfer mocy, ale może być nieco powolna podczas sportowej jazdy.
Ford Kuga Plug-in Hybrid: Generacja III (2020 - dziś)
Ford Kuga Plug-in Hybrid oferuje 225 KM mocy systemowej i do 56 kilometrów zasięgu elektrycznego. Ford Kuga PHEV łączy 2,5-litrowy silnik benzynowy z silnikiem elektrycznym o mocy 120 KM i akumulatorem o pojemności 14,4 kWh. Podczas jazdy wyłącznie na napędzie elektrycznym zużycie paliwa wynosi 0 litrów, a w trybie hybrydowym od 1,2 do 1,7 litra na 100 kilometrów. Problematyczna może być złożoność systemu i wysoka masa ponad 1,8 tony.
Silnik Ford Kuga | Moc wyjściowa | Zużycie paliwa | Typowe niedociągnięcia | Ocena |
---|---|---|---|---|
1.5 EcoBoost mHEV | 150-190 KM | 6,2-7,1 l/100km | Jak dotąd brak problemów z serią | Bardzo dobry |
2.5 Duratec Hybrid | 190 KM | 4,8-5,3 l/100km | Wolna skrzynia biegów CVT | Dobry |
2.5 PHEV | 225 KM | 1,2-1,7 l/100 km | Złożony, duża masa | Dobry |

Wnioski: Najlepsze silniki Ford Kuga wszystkich generacji
Ewolucja silników Ford Kuga wyraźnie pokazuje przejście Ford od konwencjonalnych układów napędowych do nowoczesnych technologii hybrydowych. Podczas gdy silniki wysokoprężne Ford Kuga pozostawały niezawodne przez pierwsze dwie generacje, wczesne silniki benzynowe EcoBoost zmagały się z typowymi problemami z turbo. Nowa hybryda trzeciej generacji zapowiada świetlaną przyszłość dla kierowców, którzy cenią sobie wydajność i ekologię.
- Najlepszy silnik benzynowy Ford Kuga:
Ford Kuga 1.5 EcoBoost mHEV (150 KM, III generacja) łączy nowoczesną technologię mild-hybrid z wysoką wydajnością i doskonałą niezawodnością.
- Najlepszy silnik wysokoprężny Ford Kuga:
Ford Kuga 2.0 TDCi (150 KM, generacja II) oferuje najlepsze połączenie niezawodności, oszczędności i codziennej użyteczności we wszystkich generacjach.
- Najlepszy silnik hybrydowy Ford Kuga:
Ford Kuga 2.5 Duratec Hybrid (190 KM, generacja III) o wysokiej wydajności i sprawdzonej technologii cyklu Atkinsona.
W zakresie konserwacji i części zamiennych do wszystkich generacji Ford Kuga, AUTODOC oferuje szeroką gamę oryginalnych i wysokiej jakości części zamiennych z szybką dostawą.
TOP produkty na temat: