• SHOP
  • CLUB
Wypróbuj konto Premium
0
Mój garaż
Dodaj pojazd
0
Artykułów #
0,00 PLN
Twój koszyk jest pusty

Silniki Mercedes-Benz 190

Spis treści

  1. Mercedes-Benz 190 generacji I (1982-1993)
    1. Silniki benzynowe Mercedes-Benz 190: Generacja I (1982-1993)
    2. Silniki wysokoprężne Mercedes-Benz 190: Generacja I (1982-1993)
  2. Wnioski: Najlepsze silniki Mercedes-Benz 190

W latach 1982-1993 Mercedes-Benz 190 stał się podstawowym modelem marki ze Stuttgartu i oferował niezwykłą różnorodność opcji silnikowych. Silniki Mercedes-Benz 190 obejmowały zarówno ekonomiczne jednostki wysokoprężne, jak i wysokoobrotowe silniki sportowe i ukształtowały całą generację kompaktowych sedanów. Ta gama silników odzwierciedlała rozwój technologiczny lat 80. i położyła podwaliny pod nowoczesne technologie Mercedes.

Mercedes-Benz 190 generacji I (1982-1993)

Mercedes-Benz 190 generacji I (1982-1993)

Jedyna generacja Mercedes 190 była pionierskim okresem dla marki w segmencie kompaktowym i charakteryzowała się wyjątkowo solidnymi i trwałymi silnikami. Przebiegi były imponujące: podczas gdy sprawdzone silniki wysokoprężne z łatwością osiągały od 400 000 do 600 000 kilometrów przy odpowiedniej konserwacji, silniki benzynowe również regularnie pokonywały od 300 000 do 400 000 kilometrów bez większych napraw. Poważne uszkodzenia silnika były niezwykle rzadkie we wszystkich silnikach Mercedes-Benz 190 i zwykle wynikały z ekstremalnego zaniedbania. Absolutnie najlepszym silnikiem tej epoki był 2.5-16V o mocy 204 KM - techniczne arcydzieło, które katapultowało Mercedes-Benz do elity sportów motorowych i nadal jest uważane za jeden z najlepszych czterocylindrowych silników wszechczasów.

Silniki benzynowe Mercedes-Benz 190: Generacja I (1982-1993)

Gama silników benzynowych Mercedes-Benz 190 początkowo obejmowała sprawdzony silnik M102 w różnych wariantach pojemności skokowej. Seria 190 (W201) rozpoczęła się w 1982 roku od silnika o pojemności 1,8 litra (90 KM), a następnie od 1983 roku od silnika o pojemności 2,0 litra (105-122 KM). Te silniki Mercedes-Benz 190 charakteryzowały się solidnością i trwałością, ale miały stosunkowo wysokie zużycie paliwa. Technologiczną atrakcją był 2.3-16V (M102.983) o mocy 185 KM, który został wprowadzony w 1984 roku i miał cztery zawory na cylinder, a także opracowaną przez Coswortha technologię głowicy cylindrów. Jeszcze bardziej spektakularny był 2.5-16V (M102.991) z 1988 roku o mocy 204 KM, który służył jako model homologacyjny dla DTM. Te silniki Mercedes-Benz 190 były uważane za praktycznie niezniszczalne i stały się poszukiwanymi przedmiotami kolekcjonerskimi.

Silniki wysokoprężne Mercedes-Benz 190: Generacja I (1982-1993)

Silniki wysokoprężne Mercedes-Benz 190 były zdominowane przez legendarny silnik OM601, który był oferowany w różnych wariantach. Model 190 D 2.0 (72 KM) był dostępny od 1983 roku, a później dołączył do niego mocniejszy 190 D 2.5 (90 KM). Absolutnym hitem był 190 D 2.5 Turbo o mocy 126 KM, który został wprowadzony w 1988 roku i był uważany za jeden z pierwszych turbodiesli w klasie kompaktowej. Te silniki Mercedes-Benz 190 stały się najbardziej niezawodnymi jednostkami napędowymi z całej serii modeli - OM601 bez turbosprężarki regularnie osiągał przebiegi ponad 500 000 kilometrów i był uważany za praktycznie niezniszczalny. Nawet bardziej skomplikowany turbodiesel okazał się wyjątkowo trwały, a jedynie turbosprężarka wymagała sporadycznego remontu po około 200 000 kilometrów.

Silnik Mercedes-Benz 190 Moc wyjściowa Zużycie paliwa Typowe niedociągnięcia Ocena
1,8 M102 90 KM 9,5-10,2 l/100 km Wysokie zużycie paliwa, poza tym solidny Dobry
2,0 M102 105-122 KM 9,8-10,5 l/100km Sporadycznie uszczelka głowicy cylindrów Dobry
2.3-16V M102.983 185 KM 10,5-11,2 l/100km Wymagający konserwacji, ale trwały Bardzo dobry
2.5-16V M102.991 204 KM 11,0-12,0 l/100km Bardzo wymagający w utrzymaniu Bardzo dobry
190 D 2.0 OM601 72 KM 6,5-7,2 l/100km Praktycznie niezniszczalny Bardzo dobry
190 D 2.5 OM602 90 KM 6,8-7,5 l/100km Niezwykle wytrzymały Bardzo dobry
190 D 2.5 Turbo OM602 126 KM 7,2-8,0 l/100km Turbosprężarka po 200 000 km Bardzo dobry

Wnioski: Najlepsze silniki Mercedes-Benz 190

Silniki Mercedes-Benz 190 reprezentują erę, w której trwałość i solidność miały najwyższy priorytet. Dziś wszystkie silniki z tej serii modelowej są uważane za wzorzec niezawodności i pomimo swojego wieku nadal są cenionymi klasykami. Ich rozwój wyraźnie pokazuje, że Mercedes-Benz skupiał się na jakości, a nie ilości - filozofii, która została częściowo utracona w późniejszych generacjach.

  • Najlepszy silnik benzynowy Mercedes-Benz 190:

Mercedes-Benz 190 2.5-16V (204 KM) łączy sportowe osiągi z legendarną jakością Mercedes i jest uważany za jeden z najlepszych czterocylindrowych silników wszech czasów.

  • Najlepszy silnik wysokoprężny Mercedes-Benz 190:

Mercedes-Benz 190 D 2.5 (OM602, 90 KM) oferuje idealne połączenie oszczędności, niezawodności i przydatności do codziennego użytku - silnik na wieki wieków.

  • Najlepszy turbodiesel Mercedes-Benz 190:

Mercedes-Benz 190 D 2.5 Turbo (126 KM) wyprzedził swoje czasy, łącząc wydajność diesla z przyzwoitymi osiągami i wysoką niezawodnością.

W zakresie konserwacji i części zamiennych do wszystkich silników Mercedes-Benz 190, AUTODOC oferuje szeroką gamę oryginalnych i wysokiej jakości części zamiennych z szybką dostawą - niezbędnych do zachowania tych klasyków motoryzacji.

AUTODOC Bestsellery: cześci w korzystnej cenie

MANNOL ENERGY MN7511-20 Olej silnikowy 5W-30, 20l, Olej półsyntetyczny
Ocen - 51
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 20
  • Rekomendacje producenta: BMW Longlife-98, MB 229.5, Ford WSS-M2C913-B, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, VW 501 01, VW 503 01, Renault RN0710, Renault RN0700
  • Specyfikacja: ACEA A3 / B4, API CH-4, API SN
  • Linia produktów: ENERGY
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • Olej: Olej półsyntetyczny
  • MANNOL: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: MN7511-20
  • Nasza cena: 369,39 PLN
Szczegóły
MANNOL Olej silnikowy 5W-30, 20l, Olej półsyntetyczny
Numer artykułu: MN7511-20
Więcej
369,39 PLN
18,47 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
VT540S EIBACH VT540-S Rozszerzenie, błotnik Oś przednia, Oś tylna, Kołpak
Ocen - 19
Informacja o towar
  • Strona zabudowy: Oś przednia, Oś tylna
  • Długość [mm]: 210
  • Szerokość [mm]: 13
  • informacja uzupełniająca: Kołpak
  • EIBACH: Rozszerzenie, błotnik
  • Numer artykułu: VT540-S
  • Nasza cena: 183,28 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
EIBACH Rozszerzenie, błotnik Oś przednia, Oś tylna, Kołpak
Numer artykułu: VT540-S
183,28 PLN
Cena za zestaw 2 sztuk
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
PEMCO 330 PM0330-5 Olej silnikowy 5W-30, 5l
Ocen - 47
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 5
  • Rekomendacje producenta: Renault RN0700, MB 229.5, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, BMW Longlife-98, VW 503 01, VW 501 01
  • Specyfikacja: API SN, ACEA A3 / B4, API CH-4
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • Seria: 330
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • PEMCO: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: PM0330-5
  • Nasza cena: 96,24 PLN
Szczegóły
PEMCO Olej silnikowy 5W-30, 5l
Numer artykułu: PM0330-5
Więcej
96,24 PLN
19,25 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MANNOL ENERGY MN7511-10 Olej silnikowy 5W-30, 10l, Olej półsyntetyczny
Ocen - 62
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 10
  • Rekomendacje producenta: Ford WSS-M2C913-B, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, VW 503 01, VW 501 01, MB 229.5, BMW Longlife-98, Renault RN0710, Renault RN0700
  • Specyfikacja: API CH-4, ACEA A3 / B4, API SN
  • Linia produktów: ENERGY
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • Olej: Olej półsyntetyczny
  • MANNOL: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: MN7511-10
  • Nasza cena: 196,10 PLN
Szczegóły
MANNOL Olej silnikowy 5W-30, 10l, Olej półsyntetyczny
Numer artykułu: MN7511-10
Więcej
196,10 PLN
19,61 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MANNOL RACING+ESTER MN7902-20 Olej silnikowy 10W-60, 20l, Olej syntetyczny
Ocen - 21
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 20
  • Rekomendacje producenta: VW 501 01, VW 505 00, MB 229.1, Ford WSS-M2C153-E, GM 6094-M
  • Specyfikacja: API CH-4, ACEA A3 / B4, API SN
  • Linia produktów: RACING+ESTER
  • Klasa lepkości SAE: 10W-60
  • Olej: Olej syntetyczny
  • MANNOL: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: MN7902-20
  • Nasza cena: 461,26 PLN
Szczegóły
MANNOL Olej silnikowy 10W-60, 20l, Olej syntetyczny
Numer artykułu: MN7902-20
Więcej
461,26 PLN
23,06 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
ELF Evolution 900 SXR 2198388 Olej silnikowy 5W-40, 5l
Ocen - 54
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 5
  • Rekomendacje producenta: MB 229.5, Renault RN0700, Renault RN0710, Porsche A40, VW 502 00, VW 505 00, PSA B71 2296, Chrysler MS-12991, Fiat 9.55535-M2
  • Specyfikacja: API SN, API CF, ACEA A3 / B4
  • Linia produktów: Evolution
  • Klasa lepkości SAE: 5W-40
  • Seria: 900 SXR
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: dla zastosowań przy utrudnionych warunkach eksploatacji
  • ELF: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: 2198388
  • Nasza cena: 157,20 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
ELF Olej silnikowy 5W-40, 5l
Numer artykułu: 2198388
157,20 PLN
31,44 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MANNOL LEGEND+ESTER MN7901-4 Olej silnikowy 0W-40, 4l, Olej syntetyczny
Ocen - 27
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 4
  • Rekomendacje producenta: BMW Longlife-01, VW 502 00, Porsche A40, MB 229.5, VW 505 00, Fiat 9.55535-M2, MB 229.3, Renault RN17, Renault RN0700, Renault RN0710, Ford WSS-M2C937-A, Chrysler MS-10725, Chrysler MS-12633, GM LL-A-025, GM LL-B-025
  • Specyfikacja: API CH-4, ACEA A3 / B4, API SN
  • Linia produktów: LEGEND+ESTER
  • Klasa lepkości SAE: 0W-40
  • Olej: Olej syntetyczny
  • MANNOL: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: MN7901-4
  • Nasza cena: 115,01 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
MANNOL Olej silnikowy 0W-40, 4l, Olej syntetyczny
Numer artykułu: MN7901-4
Więcej
115,01 PLN
28,75 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
RAVENOL VST 1111136-005-01-999 Olej silnikowy 5W-40, 5l
Ocen - 26
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 5
  • Rekomendacje producenta: BMW Longlife-01, MB 229.5, MB 226.5, MB 229.3, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 502 00, VW 505 00, Chrysler MS-10725, Chrysler MS-10850, Chrysler MS-12991, Chrysler MS-10896, Fiat 9.55535-Z2, GM LL-B-025, Porsche A40, PSA B71 2296
  • Specyfikacja: ACEA A3 / B4, API SN PLUS, API SP
  • Linia produktów: VST
  • Klasa lepkości SAE: 5W-40
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • RAVENOL: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: 1111136-005-01-999
  • Nasza cena: 344,87 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
RAVENOL Olej silnikowy 5W-40, 5l
Numer artykułu: 1111136-005-01-999
344,87 PLN
68,97 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MOTUL 300V COMPETITION ESTER Core Techn. 110818 Olej silnikowy 5W-40, 5l
Ocen - 15
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 5
  • Zalecenie producenta oleju: Above standards
  • Linia produktów: 300V COMPETITION
  • Klasa lepkości SAE: 5W-40
  • Seria: ESTER Core Techn.
  • Rodzaj połączenia: Kontener metalowy
  • Wersja silnika: 4-Stroke
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: dla zastosowań przy utrudnionych warunkach eksploatacji
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • MOTUL: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: 110818
  • Nasza cena: 452,05 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
MOTUL Olej silnikowy 5W-40, 5l
Numer artykułu: 110818
452,05 PLN
90,41 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
LIQUI MOLY Special Tec LL 1193 Olej silnikowy 5W-30, 5l, Olej syntetyczny
Ocen - 47
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 5
  • Rekomendacje producenta: BMW Longlife-01, MB 229.5, VW 502 00, GM LL-A-025, GM LL-B-025, VW 505 00
  • Specyfikacja: ACEA A3 / B3, API SL, ACEA A3 / B4, API CF
  • Linia produktów: Special Tec
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • Seria: LL
  • Olej: Olej syntetyczny
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • LIQUI MOLY: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: 1193
  • Nasza cena: 233,68 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
LIQUI MOLY Olej silnikowy 5W-30, 5l, Olej syntetyczny
Numer artykułu: 1193
233,68 PLN
46,74 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MOBIL 1 FS X2 153640 Olej silnikowy 5W-50, 4l
Ocen - 59
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 4
  • Rekomendacje producenta: MB 229.3, Porsche A40, Fiat 9.55535-M2
  • Specyfikacja: API SP, ACEA A3 / B4, API CF
  • Linia produktów: 1
  • Klasa lepkości SAE: 5W-50
  • Seria: FS X2
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: dla zastosowań przy utrudnionych warunkach eksploatacji
  • MOBIL: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: 153640
  • Nasza cena: 214,70 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
MOBIL Olej silnikowy 5W-50, 4l
Numer artykułu: 153640
214,70 PLN
53,68 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MOTUL 8100 X-cess 109228 Olej silnikowy 5W-40, 5l
Ocen - 73
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 5
  • Rekomendacje producenta: BMW Longlife-01, MB 226.5, MB 229.5, Porsche A40, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 502 00, Fiat 9.55535-H2, Fiat 9.55535-M2, Fiat 9.55535-N2, Fiat 9.55535-Z2, GM LL-B-025, PSA B71 2296, VW 505 00
  • Specyfikacja: API CF, API SN, ACEA A3 / B4
  • Linia produktów: 8100
  • Klasa lepkości SAE: 5W-40
  • Seria: X-cess
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • MOTUL: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: 109228
  • Nasza cena: 197,44 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
MOTUL Olej silnikowy 5W-40, 5l
Numer artykułu: 109228
197,44 PLN
39,49 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MOBIL Delvac MX Extra 144718 Olej silnikowy 10W-40, 20l, Olej syntetyczny
Ocen - 7
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 20
  • Rekomendacje producenta: CATERPILLAR ECF-2, YaMZ-6-12, MAN M 3275-1, MB 228.3, MTU-2, Volvo VDS-3, Mack EO-M Plus, Mack EO-N, CUMMINS CES 20071, CUMMINS CES 20072, CUMMINS CES 20077, CUMMINS CES 20076, CUMMINS CES 20078, Renault RLD-2, Volvo VDS-2
  • Specyfikacja: ACEA E7, API CF-4, ACEA A2
  • Linia produktów: Delvac
  • Klasa lepkości SAE: 10W-40
  • Seria: MX Extra
  • Olej: Olej syntetyczny
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Ciężarówki
  • MOBIL: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: 144718
  • Nasza cena: 494,61 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
MOBIL Olej silnikowy 10W-40, 20l, Olej syntetyczny
Numer artykułu: 144718
494,61 PLN
24,73 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
Valvoline SynPower 872378 Olej silnikowy 5W-30, 4l
Ocen - 47
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 4
  • Rekomendacje producenta: BMW Longlife-01, MB 229.5, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, MB 226.5, Renault RN0700, Renault RN0710, Fiat 9.55535-G1
  • Specyfikacja: ACEA A3 / B4, API SL, API CF
  • Linia produktów: SynPower
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • Valvoline: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: 872378
  • Nasza cena: 173,51 PLN
Szczegóły
Valvoline Olej silnikowy 5W-30, 4l
Numer artykułu: 872378
173,51 PLN
43,38 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
PEMCO Diesel G-4 SHPD PM0704-10 Olej silnikowy 15W-40, 10l, Olej mineralny
Ocen - 2
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 10
  • Rekomendacje producenta: Global DHD-1, CATERPILLAR ECF-1-A, CATERPILLAR ECF-2, CUMMINS CES 20076, CUMMINS CES 20077, CUMMINS CES 20078, DDC DFS 93K215, Mack EO-N, Mack EO-M Plus, MAN M 3275-1, MB 228.1, MB 228.3, Renault RLD-2, Volvo VDS-3, MTU-2
  • Specyfikacja: ACEA E7, API CI-4 Plus, API CH-4, API SL, ACEA A3 / B4, JASO DH-1
  • Linia produktów: Diesel G-4
  • Klasa lepkości SAE: 15W-40
  • Seria: SHPD
  • Olej: Olej mineralny
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Ciężarówki
  • dopuszczony dla rodzaju silnika: olej napędowy
  • PEMCO: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: PM0704-10
  • Nasza cena: 162,12 PLN
Szczegóły
PEMCO Olej silnikowy 15W-40, 10l, Olej mineralny
Numer artykułu: PM0704-10
Więcej
162,12 PLN
16,21 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy

Popularne posty

Zapisz się się do naszych newsletterów

Aby otrzymywać nasze najnowsze wiadomości i porady prosimy o podanie swojego adres e-mail: