Spis treści
Silniki Nissan Juke
Od momentu wprowadzenia na rynek w 2010 roku, Nissan Juke stał się polaryzującym kompaktowym crossoverem o niepowtarzalnej stylistyce, oferującym łatwą w zarządzaniu, ale charakterystyczną gamę silników w dwóch generacjach. Rozwój technologiczny od konwencjonalnych silników wolnossących do nowoczesnych silników benzynowych z turbodoładowaniem i napędów hybrydowych odzwierciedla transformację Nissan.

Nissan Juke generacji I (2010-2019)
Pierwsza generacja Nissan Juke charakteryzowała się sprawdzoną, ale niezbyt zaawansowaną technologią napędową i zazwyczaj osiągała przebieg od 250 000 do 300 000 kilometrów przy odpowiednim serwisowaniu. Poważniejsze naprawy były zwykle wymagane między 150 000 a 200 000 kilometrów, a przekładnie CVT powodowały więcej problemów niż same silniki. Absolutnie najlepszym silnikiem tej generacji był 1.6 DIG-T o mocy 190 KM, który oferował najlepsze połączenie osiągów i przyjemności z jazdy, pomimo okazjonalnych słabości turbosprężarki. Pod względem technicznym Nissan pozostał konserwatywny i polegał na wypróbowanych i przetestowanych silnikach bez żadnych większych innowacji. W porównaniu rynkowym Juke pozycjonował się jako korzystne wejście do segmentu crossoverów, ale nie mógł nadążyć za różnorodnością silników oferowanych przez niemieckich konkurentów premium.
Silniki benzynowe Nissan Juke: Generacja I (2010-2019)
Gama silników Nissan Juke opierała się głównie na sprawdzonym wolnossącym silniku HR16DE o pojemności 1,6 litra i mocy 86 kW (117 KM), który służył jako podstawowy silnik w latach 2010-2019. Ten silnik Nissan Juke okazał się niezwykle niezawodny, ale także mało inspirujący - powolny przyrost mocy i wysokie zużycie paliwa podczas sportowej jazdy sprawiły, że był najsłabszym ogniwem w gamie. Znacznie bardziej interesujący był silnik 1.6 DIG-T (MR16DDT) z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa, który był dostępny w dwóch poziomach mocy: 140 kW (190 KM) w latach 2010-2014, a później 147 kW (200 KM). Te turbodoładowane silniki Nissan Juke oferowały żwawe osiągi, ale cierpiały na typowe problemy z turbosprężarką i sporadyczne problemy z wtryskiem bezpośrednim, które mogły prowadzić do zakoksowania zaworów.
Silniki wysokoprężne Nissan Juke: Generacja I (2010-2019)
Jedynym silnikiem wysokoprężnym Nissan Juke był 1.5 dCi (K9K) o mocy 81 kW (110 KM), który był oferowany w latach 2010-2018. Ten silnik pochodzący z Aliansu Renault-Nissan był uważany za ekonomiczny i niezawodny, osiągał wysokie przebiegi bez żadnych problemów i oferował standardowe zużycie paliwa na poziomie zaledwie 4,2-4,8 litra na 100 km. Nissany Juke dCi były jednak głośne i narażone na silne wibracje, dlatego były wybierane głównie przez oszczędnych kierowców. Typowe problemy ograniczały się do sporadycznych uszkodzeń turbosprężarki przy bardzo dużych przebiegach i problemów z filtrem cząstek stałych przy jeździe głównie na krótkich dystansach.
Silnik Nissan Juke | Moc wyjściowa | Zużycie paliwa | Typowe niedociągnięcia | Ocena |
---|---|---|---|---|
Silnik wolnossący 1.6 | 117 KM | 6,9-7,8 l/100 km | Powolny, wysokie zużycie paliwa | Średnia |
1.6 DIG-T | 190-200 KM | 7,2-8,1 l/100km | Turbosprężarka, koksowanie zaworów | Dobry |
1.5 dCi | 110 KM | 4,2-4,8 l/100km | Głośny, filtr cząstek stałych | Dobry |

Nissan Juke drugiej generacji (2019 - dziś)
Druga generacja Nissan Juke to zupełnie nowy początek z nowoczesną platformą i współczesnymi układami napędowymi, dzięki czemu niezawodność została znacznie zwiększona, a przebiegi od 300 000 do 400 000 kilometrów wydają się realistyczne. Poważnych napraw należy spodziewać się dopiero po przejechaniu 200 000 kilometrów, przy czym nowe przekładnie CVT stały się znacznie bardziej wytrzymałe. Absolutną atrakcją jest 1.0 DIG-T o mocy 114 KM, który jest zaskakująco wyrafinowany pomimo niewielkiej pojemności skokowej i jest uważany za najbardziej niezawodny silnik tej generacji. Pod względem technologicznym Nissan skupił się na downsizingu i elektryfikacji, ostatecznie dając Juke konkurencyjne układy napędowe. W porównaniu rynkowym nowa generacja uplasowała się znacznie wyżej pod względem jakości i może teraz dotrzymać kroku europejskim konkurentom.
Silniki benzynowe Nissan Juke: Generacja II (2019 - dziś)
Nowoczesna gama silników Nissan Juke opiera się wyłącznie na trzycylindrowych silnikach turbo z rodziny DIG-T. Podstawowym silnikiem jest 1.0 DIG-T (HR10DDT) o mocy 84 kW (114 KM), który działa zaskakująco płynnie pomimo posiadania tylko trzech cylindrów i okazuje się niezwykle ekonomiczny. Ten silnik Nissan Juke jest uważany za techniczne arcydzieło z dezaktywacją cylindrów i zmiennym stopniem sprężania, jak dotąd nie wykazał żadnych większych problemów produkcyjnych i rozwija się w najlepszy silnik w całej historii Juke. Mocniejszy jest silnik 1.3 DIG-T (HR13DDT) o mocy 117 kW (160 KM), który został opracowany wspólnie z Mercedesem i jest również bardzo niezawodny, ale ma nieco wyższe zużycie paliwa.
Silniki hybrydowe Nissan Juke: Generacja II (2019-dziś)
Od 2022 roku wprowadzono Nissan Juke Hybrid (e-Power) o mocy systemowej 103 kW (140 KM). Ten innowacyjny system działa jak pojazd elektryczny, a wolnossący silnik o pojemności 1,6 litra służy wyłącznie jako generator dla silnika elektrycznego. Nissan Juke e-Power oferuje zupełnie nowe wrażenia z jazdy dzięki natychmiastowemu momentowi obrotowemu i bardzo niskiemu zużyciu paliwa, ale jest skomplikowany technicznie i nie został jeszcze wystarczająco przetestowany pod kątem długoterminowej oceny.
Silnik Nissan Juke | Moc wyjściowa | Zużycie paliwa | Typowe słabe punkty | Ocena |
---|---|---|---|---|
1.0 DIG-T | 114 KM | 5,2-5,8 l/100km | Jak dotąd brak problemów z serią | Bardzo dobry |
1.3 DIG-T | 160 KM | 5,9-6,4 l/100km | Technologia Mercedesa, niezawodny | Bardzo dobry |
e-Power Hybrid | 140 KM | 4,1-4,9 l/100km | Złożony, małe doświadczenie | Dobry |

Wnioski: Najlepsze silniki Nissan Juke wszystkich generacji
Rozwój silników Nissan Juke pokazuje imponujący skok jakościowy między generacjami. Podczas gdy pierwsza generacja nadal opierała się na sprawdzonej, ale przestarzałej technologii, druga generacja oferuje nowoczesne, wydajne i niezawodne układy napędowe. W szczególności nowe trzycylindrowe silniki turbo imponują połączeniem osiągów, wydajności i wyrafinowania.
- Najlepszy silnik benzynowy Nissan Juke:
Nissan Juke 1.0 DIG-T (114 KM, II generacja) łączy najnowocześniejszą technologię z wyjątkową wydajnością i nienaganną jak dotąd niezawodnością.
- Najlepszy silnik wysokoprężny w Nissanie Juke:
Nissan Juke 1.5 dCi (110 KM, generacja I) był jedynym dostępnym silnikiem wysokoprężnym i oferował solidną niezawodność przy niskim zużyciu paliwa.
- Najlepszy silnik hybrydowy Nissan Juke:
Nissan Juke e-Power (140 KM, II generacja) z innowacyjną koncepcją seryjnej hybrydy oferuje wyjątkowe wrażenia z jazdy i wysoką wydajność.
W zakresie konserwacji i części zamiennych do wszystkich generacji Nissan Juke, AUTODOC oferuje szeroką gamę oryginalnych i wysokiej jakości części zamiennych z szybką dostawą.