• SHOP
  • CLUB
Wypróbuj konto Premium
0
Mój garaż
Dodaj pojazd
0
Artykułów #
0,00 PLN
Twój koszyk jest pusty

Silniki Nissan Juke

Spis treści

  1. Nissan Juke generacji I (2010-2019)
    1. Silniki benzynowe Nissan Juke: Generacja I (2010-2019)
    2. Silniki wysokoprężne Nissan Juke: Generacja I (2010-2019)
  2. Nissan Juke drugiej generacji (2019 - dziś)
    1. Silniki benzynowe Nissan Juke: Generacja II (2019 - dziś)
    2. Silniki hybrydowe Nissan Juke: Generacja II (2019-dziś)
  3. Wnioski: Najlepsze silniki Nissan Juke wszystkich generacji

Od momentu wprowadzenia na rynek w 2010 roku, Nissan Juke stał się polaryzującym kompaktowym crossoverem o niepowtarzalnej stylistyce, oferującym łatwą w zarządzaniu, ale charakterystyczną gamę silników w dwóch generacjach. Rozwój technologiczny od konwencjonalnych silników wolnossących do nowoczesnych silników benzynowych z turbodoładowaniem i napędów hybrydowych odzwierciedla transformację Nissan.

Nissan Juke generacji I (2010-2019)

Nissan Juke generacji I (2010-2019)

Pierwsza generacja Nissan Juke charakteryzowała się sprawdzoną, ale niezbyt zaawansowaną technologią napędową i zazwyczaj osiągała przebieg od 250 000 do 300 000 kilometrów przy odpowiednim serwisowaniu. Poważniejsze naprawy były zwykle wymagane między 150 000 a 200 000 kilometrów, a przekładnie CVT powodowały więcej problemów niż same silniki. Absolutnie najlepszym silnikiem tej generacji był 1.6 DIG-T o mocy 190 KM, który oferował najlepsze połączenie osiągów i przyjemności z jazdy, pomimo okazjonalnych słabości turbosprężarki. Pod względem technicznym Nissan pozostał konserwatywny i polegał na wypróbowanych i przetestowanych silnikach bez żadnych większych innowacji. W porównaniu rynkowym Juke pozycjonował się jako korzystne wejście do segmentu crossoverów, ale nie mógł nadążyć za różnorodnością silników oferowanych przez niemieckich konkurentów premium.

Silniki benzynowe Nissan Juke: Generacja I (2010-2019)

Gama silników Nissan Juke opierała się głównie na sprawdzonym wolnossącym silniku HR16DE o pojemności 1,6 litra i mocy 86 kW (117 KM), który służył jako podstawowy silnik w latach 2010-2019. Ten silnik Nissan Juke okazał się niezwykle niezawodny, ale także mało inspirujący - powolny przyrost mocy i wysokie zużycie paliwa podczas sportowej jazdy sprawiły, że był najsłabszym ogniwem w gamie. Znacznie bardziej interesujący był silnik 1.6 DIG-T (MR16DDT) z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa, który był dostępny w dwóch poziomach mocy: 140 kW (190 KM) w latach 2010-2014, a później 147 kW (200 KM). Te turbodoładowane silniki Nissan Juke oferowały żwawe osiągi, ale cierpiały na typowe problemy z turbosprężarką i sporadyczne problemy z wtryskiem bezpośrednim, które mogły prowadzić do zakoksowania zaworów.

Silniki wysokoprężne Nissan Juke: Generacja I (2010-2019)

Jedynym silnikiem wysokoprężnym Nissan Juke był 1.5 dCi (K9K) o mocy 81 kW (110 KM), który był oferowany w latach 2010-2018. Ten silnik pochodzący z Aliansu Renault-Nissan był uważany za ekonomiczny i niezawodny, osiągał wysokie przebiegi bez żadnych problemów i oferował standardowe zużycie paliwa na poziomie zaledwie 4,2-4,8 litra na 100 km. Nissany Juke dCi były jednak głośne i narażone na silne wibracje, dlatego były wybierane głównie przez oszczędnych kierowców. Typowe problemy ograniczały się do sporadycznych uszkodzeń turbosprężarki przy bardzo dużych przebiegach i problemów z filtrem cząstek stałych przy jeździe głównie na krótkich dystansach.

Silnik Nissan Juke Moc wyjściowa Zużycie paliwa Typowe niedociągnięcia Ocena
Silnik wolnossący 1.6 117 KM 6,9-7,8 l/100 km Powolny, wysokie zużycie paliwa Średnia
1.6 DIG-T 190-200 KM 7,2-8,1 l/100km Turbosprężarka, koksowanie zaworów Dobry
1.5 dCi 110 KM 4,2-4,8 l/100km Głośny, filtr cząstek stałych Dobry

Nissan Juke drugiej generacji (2019 - dziś)

Nissan Juke drugiej generacji (2019 - dziś)

Druga generacja Nissan Juke to zupełnie nowy początek z nowoczesną platformą i współczesnymi układami napędowymi, dzięki czemu niezawodność została znacznie zwiększona, a przebiegi od 300 000 do 400 000 kilometrów wydają się realistyczne. Poważnych napraw należy spodziewać się dopiero po przejechaniu 200 000 kilometrów, przy czym nowe przekładnie CVT stały się znacznie bardziej wytrzymałe. Absolutną atrakcją jest 1.0 DIG-T o mocy 114 KM, który jest zaskakująco wyrafinowany pomimo niewielkiej pojemności skokowej i jest uważany za najbardziej niezawodny silnik tej generacji. Pod względem technologicznym Nissan skupił się na downsizingu i elektryfikacji, ostatecznie dając Juke konkurencyjne układy napędowe. W porównaniu rynkowym nowa generacja uplasowała się znacznie wyżej pod względem jakości i może teraz dotrzymać kroku europejskim konkurentom.

Silniki benzynowe Nissan Juke: Generacja II (2019 - dziś)

Nowoczesna gama silników Nissan Juke opiera się wyłącznie na trzycylindrowych silnikach turbo z rodziny DIG-T. Podstawowym silnikiem jest 1.0 DIG-T (HR10DDT) o mocy 84 kW (114 KM), który działa zaskakująco płynnie pomimo posiadania tylko trzech cylindrów i okazuje się niezwykle ekonomiczny. Ten silnik Nissan Juke jest uważany za techniczne arcydzieło z dezaktywacją cylindrów i zmiennym stopniem sprężania, jak dotąd nie wykazał żadnych większych problemów produkcyjnych i rozwija się w najlepszy silnik w całej historii Juke. Mocniejszy jest silnik 1.3 DIG-T (HR13DDT) o mocy 117 kW (160 KM), który został opracowany wspólnie z Mercedesem i jest również bardzo niezawodny, ale ma nieco wyższe zużycie paliwa.

Silniki hybrydowe Nissan Juke: Generacja II (2019-dziś)

Od 2022 roku wprowadzono Nissan Juke Hybrid (e-Power) o mocy systemowej 103 kW (140 KM). Ten innowacyjny system działa jak pojazd elektryczny, a wolnossący silnik o pojemności 1,6 litra służy wyłącznie jako generator dla silnika elektrycznego. Nissan Juke e-Power oferuje zupełnie nowe wrażenia z jazdy dzięki natychmiastowemu momentowi obrotowemu i bardzo niskiemu zużyciu paliwa, ale jest skomplikowany technicznie i nie został jeszcze wystarczająco przetestowany pod kątem długoterminowej oceny.

Silnik Nissan Juke Moc wyjściowa Zużycie paliwa Typowe słabe punkty Ocena
1.0 DIG-T 114 KM 5,2-5,8 l/100km Jak dotąd brak problemów z serią Bardzo dobry
1.3 DIG-T 160 KM 5,9-6,4 l/100km Technologia Mercedesa, niezawodny Bardzo dobry
e-Power Hybrid 140 KM 4,1-4,9 l/100km Złożony, małe doświadczenie Dobry

Wnioski: Najlepsze silniki Nissan Juke wszystkich generacji

Rozwój silników Nissan Juke pokazuje imponujący skok jakościowy między generacjami. Podczas gdy pierwsza generacja nadal opierała się na sprawdzonej, ale przestarzałej technologii, druga generacja oferuje nowoczesne, wydajne i niezawodne układy napędowe. W szczególności nowe trzycylindrowe silniki turbo imponują połączeniem osiągów, wydajności i wyrafinowania.

  • Najlepszy silnik benzynowy Nissan Juke:

Nissan Juke 1.0 DIG-T (114 KM, II generacja) łączy najnowocześniejszą technologię z wyjątkową wydajnością i nienaganną jak dotąd niezawodnością.

  • Najlepszy silnik wysokoprężny w Nissanie Juke:

Nissan Juke 1.5 dCi (110 KM, generacja I) był jedynym dostępnym silnikiem wysokoprężnym i oferował solidną niezawodność przy niskim zużyciu paliwa.

  • Najlepszy silnik hybrydowy Nissan Juke:

Nissan Juke e-Power (140 KM, II generacja) z innowacyjną koncepcją seryjnej hybrydy oferuje wyjątkowe wrażenia z jazdy i wysoką wydajność.

W zakresie konserwacji i części zamiennych do wszystkich generacji Nissan Juke, AUTODOC oferuje szeroką gamę oryginalnych i wysokiej jakości części zamiennych z szybką dostawą.

AUTODOC Bestsellery: cześci w korzystnej cenie

MANNOL ENERGY MN7511-20 Olej silnikowy 5W-30, 20l, Olej półsyntetyczny
Ocen - 51
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 20
  • Rekomendacje producenta: BMW Longlife-98, MB 229.5, Ford WSS-M2C913-B, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, VW 501 01, VW 503 01, Renault RN0710, Renault RN0700
  • Specyfikacja: ACEA A3 / B4, API CH-4, API SN
  • Linia produktów: ENERGY
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • Olej: Olej półsyntetyczny
  • MANNOL: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: MN7511-20
  • Nasza cena: 369,39 PLN
Szczegóły
MANNOL Olej silnikowy 5W-30, 20l, Olej półsyntetyczny
Numer artykułu: MN7511-20
Więcej
369,39 PLN
18,47 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
MANNOL Extreme MN7915-5 Olej silnikowy 5W-40, 5l
Ocen - 40
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 5
  • Rekomendacje producenta: MB 226.5, MB 229.3, MB 229.5, VW 502 00, VW 505 00, Porsche A40, Renault RN0700, Renault RN0710, BMW Longlife-01, BMW Longlife-98, PSA B71 2296, Fiat 9.55535-H2, Fiat 9.55535-Z2, Chrysler MS-10850, Chrysler MS-10896, Chrysler MS-12991, GM LL-A-025, GM LL-B-025
  • Specyfikacja: ACEA A3 / B4, API SN, API CH-4, JASO MA2
  • Klasa lepkości SAE: 5W-40
  • Seria: Extreme
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód, Motocykl
  • MANNOL: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: MN7915-5
  • Nasza cena: 132,26 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
MANNOL Olej silnikowy 5W-40, 5l
Numer artykułu: MN7915-5
Więcej
132,26 PLN
26,45 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
SHELL Helix Ultra ECT C5 550056348 Olej silnikowy 0W-20, 5l
Ocen - 5
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 5
  • Rekomendacje producenta: BMW Longlife-17 FE+, MB 229.71
  • Specyfikacja: ACEA C5, API SN
  • Linia produktów: Helix
  • Klasa lepkości SAE: 0W-20
  • Seria: Ultra ECT C5
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • SHELL: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: 550056348
  • Nasza cena: 268,67 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
SHELL Olej silnikowy 0W-20, 5l
Numer artykułu: 550056348
268,67 PLN
53,73 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
RAVENOL RUP Racing Ultra Performance 1141091-004-01-999 Olej silnikowy 5W-40, 4l
Ocen - 2
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 4
  • Rekomendacje producenta: BMW Longlife-04, DEXOS 2, MB 229.51, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 511 00, Ford WSS-M2C917-A, MB 226.5, Porsche C40
  • Specyfikacja: ACEA C3, API SN
  • Klasa lepkości SAE: 5W-40
  • Seria: RUP Racing Ultra, Performance
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • RAVENOL: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: 1141091-004-01-999
  • Nasza cena: 426,06 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
RAVENOL Olej silnikowy 5W-40, 4l
Numer artykułu: 1141091-004-01-999
426,06 PLN
106,52 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
CASTROL EDGE C5 15F6E9 Olej silnikowy 0W-20, 4l
Ocen - 27
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 4
  • Rekomendacje producenta: DEXOS 1 GEN 3, STJLR.03.5006, MB 229.71, OV0401547-A20, Chrysler MS-6395, Fiat 9.55535-CR1, Fiat 9.55535-GSX, Ford WSS-M2C947-A, Ford WSS-M2C947-B1, Ford WSS-M2C962-A1
  • Specyfikacja: ACEA C5, ACEA C6, API SP, ILSAC GF-6
  • Linia produktów: EDGE
  • Klasa lepkości SAE: 0W-20
  • Seria: C5
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • CASTROL: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: 15F6E9
  • Nasza cena: 181,64 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
CASTROL Olej silnikowy 0W-20, 4l
Numer artykułu: 15F6E9
181,64 PLN
45,41 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
SHELL Helix Ultra A5/B5 550046685 Olej silnikowy 0W-30, 4l
Ocen - 7
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 4
  • Zalecenie producenta oleju: Ford, Volvo
  • Specyfikacja: API SL, ACEA A5 / B5
  • Linia produktów: Helix
  • Klasa lepkości SAE: 0W-30
  • Seria: Ultra A5 / B5
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • SHELL: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: 550046685
  • Nasza cena: 196,06 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
SHELL Olej silnikowy 0W-30, 4l
Numer artykułu: 550046685
196,06 PLN
49,02 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MOBIL Super 3000 Formula V 155856 Olej silnikowy 0W-20, 4l
Ocen - 28
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 4
  • Rekomendacje producenta: VW 508 00, VW 509 00, Porsche C20
  • Specyfikacja: ACEA C5, API SN PLUS
  • Linia produktów: Super
  • Klasa lepkości SAE: 0W-20
  • Seria: 3000 Formula V
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • MOBIL: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: 155856
  • Nasza cena: 169,07 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
MOBIL Olej silnikowy 0W-20, 4l
Numer artykułu: 155856
169,07 PLN
42,27 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MANNOL Longlife 504/507 MN7715-5 Olej silnikowy 5W-30, 5l
Ocen - 68
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 5
  • Rekomendacje producenta: MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
  • Specyfikacja: API SN, ACEA C3
  • Linia produktów: Longlife
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • Seria: 504 / 507
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • MANNOL: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: MN7715-5
  • Nasza cena: 127,06 PLN
Szczegóły
MANNOL Olej silnikowy 5W-30, 5l
Numer artykułu: MN7715-5
Więcej
127,06 PLN
25,41 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
FUCHS TITAN GT1 PRO C-3 601426384 Olej silnikowy 5W-30, 5l
Ocen - 24
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 5
  • Rekomendacje producenta: BMW Longlife-04, MB 229.51, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00, Chrysler MS-11106, Fiat 9.55535-S3
  • Specyfikacja: ACEA C3, API SN
  • Linia produktów: TITAN
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • Seria: GT1 PRO C-3
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • FUCHS: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: 601426384
  • Nasza cena: 227,36 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
FUCHS Olej silnikowy 5W-30, 5l
Numer artykułu: 601426384
227,36 PLN
45,47 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
TotalEnergies Quartz Ineo Xtra First 214314 Olej silnikowy 0W-20, 5l
Ocen - 23
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 5
  • Rekomendacje producenta: PSA B71 2010, Fiat 9.55535-DM1, OV0401547-A20
  • Specyfikacja: ACEA C5, API SN PLUS
  • Linia produktów: Quartz
  • Klasa lepkości SAE: 0W-20
  • Seria: Ineo Xtra First
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Wersja silnika: 4-Stroke
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • TotalEnergies: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: 214314
  • Nasza cena: 289,90 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
TotalEnergies Olej silnikowy 0W-20, 5l
Numer artykułu: 214314
289,90 PLN
57,98 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
LIQUI MOLY Special Tec DX1 3766 Olej silnikowy 5W-30, 5l
Ocen - 61
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 5
  • Rekomendacje producenta: Fiat 9.55535-CR1, Ford WSS-M2C946-A, Ford WSS-M2C946-B1, Ford WSS-M2C961-A1, DEXOS 1 GEN 3
  • Zalecenie producenta oleju: GWM, HAVAL, Honda, Hyundai, Mazda, Nissan, Toyota, Opel
  • Specyfikacja: API SP, ILSAC GF-6A, API SN RC
  • Linia produktów: Special Tec
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • Seria: DX1
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Wersja silnika: 4-Stroke
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • LIQUI MOLY: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: 3766
  • Nasza cena: 188,80 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
LIQUI MOLY Olej silnikowy 5W-30, 5l
Numer artykułu: 3766
188,80 PLN
37,76 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
VT540L EIBACH VT540-L Rozszerzenie, błotnik Oś przednia, Oś tylna, Kołpak
Ocen - 36
Informacja o towar
  • Strona zabudowy: Oś przednia, Oś tylna
  • Długość [mm]: 210
  • Szerokość [mm]: 20
  • informacja uzupełniająca: Kołpak
  • EIBACH: Rozszerzenie, błotnik
  • Numer artykułu: VT540-L
  • Nasza cena: 157,58 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
EIBACH Rozszerzenie, błotnik Oś przednia, Oś tylna, Kołpak
Numer artykułu: VT540-L
157,58 PLN
Cena za zestaw 2 sztuk
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MANNOL RACING+ESTER MN7902-20 Olej silnikowy 10W-60, 20l, Olej syntetyczny
Ocen - 21
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 20
  • Rekomendacje producenta: VW 501 01, VW 505 00, MB 229.1, Ford WSS-M2C153-E, GM 6094-M
  • Specyfikacja: API CH-4, ACEA A3 / B4, API SN
  • Linia produktów: RACING+ESTER
  • Klasa lepkości SAE: 10W-60
  • Olej: Olej syntetyczny
  • MANNOL: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: MN7902-20
  • Nasza cena: 476,08 PLN
Szczegóły
MANNOL Olej silnikowy 10W-60, 20l, Olej syntetyczny
Numer artykułu: MN7902-20
Więcej
476,08 PLN
23,80 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
LIQUI MOLY Leichtlauf High Tech 3864 Olej silnikowy 5W-40, 5l
Ocen - 66
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 5
  • Rekomendacje producenta: BMW Longlife-01, MB 229.5, PSA B71 2296, Porsche A40, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 502 00, VW 505 00, Chrysler MS-10725, Chrysler MS-10850, Fiat 9.55535-H2, Fiat 9.55535-M2, Fiat 9.55535-N2, Fiat 9.55535-Z2, GM LL-B-025, PSA B71 2294
  • Specyfikacja: ACEA A3 / B4, API SP
  • Linia produktów: Leichtlauf
  • Klasa lepkości SAE: 5W-40
  • Seria: High Tech
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • LIQUI MOLY: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: 3864
  • Nasza cena: 214,05 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
LIQUI MOLY Olej silnikowy 5W-40, 5l
Numer artykułu: 3864
214,05 PLN
42,81 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MANNOL RACING+ESTER MN7902-4 Olej silnikowy 10W-60, 4l, Olej syntetyczny
Ocen - 66
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 4
  • Rekomendacje producenta: VW 501 01, VW 505 00, MB 229.1, Ford WSS-M2C153-E, GM 6094-M
  • Specyfikacja: API SN, API CH-4, ACEA A3 / B4
  • Linia produktów: RACING+ESTER
  • Klasa lepkości SAE: 10W-60
  • Olej: Olej syntetyczny
  • MANNOL: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: MN7902-4
  • Nasza cena: 115,01 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
MANNOL Olej silnikowy 10W-60, 4l, Olej syntetyczny
Numer artykułu: MN7902-4
Więcej
115,01 PLN
28,75 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy

Popularne posty

Zapisz się się do naszych newsletterów

Aby otrzymywać nasze najnowsze wiadomości i porady prosimy o podanie swojego adres e-mail: