• SHOP
  • CLUB
Wypróbuj konto Premium
0
Mój garaż
Dodaj pojazd
0
Artykułów #
0,00 PLN
Twój koszyk jest pusty

Silniki Peugeot 306

Spis treści

  1. Peugeot 306 generacji I (1993-2002)
    1. Silniki benzynowe Peugeot 306: Generacja I (1993-2002)
    2. Silniki wysokoprężne Peugeot 306: Generacja I (1993-2002)
    3. Silniki specjalne Peugeot 306: Generacja I (1993-2002)
  2. Wnioski: Najlepsze silniki Peugeot 306 wszech czasów

Po wprowadzeniu na rynek w 1993 roku, Peugeot 306 stał się jednym z najbardziej udanych samochodów kompaktowych lat 90-tych i oferował niezwykle zróżnicowaną gamę silników w okresie swojej produkcji. Rozwój technologiczny silników Peugeot 306 odzwierciedlał przejście od klasycznych silników wolnossących do nowoczesnych jednostek z wtryskiem paliwa i ukształtował całą generację francuskiej technologii samochodowej.

Peugeot 306 generacji I (1993-2002)

Peugeot 306 generacji I (1993-2002)

Jedyna generacja Peugeot 306 przeszła kilka faz liftingu i ewolucji technicznych podczas dziewięcioletniego okresu produkcji, co znalazło szczególne odzwierciedlenie w technologii silnika. Przebiegi silników Peugeot 306 znacznie się różniły: podczas gdy solidne jednostki wysokoprężne z łatwością osiągały od 400 000 do 500 000 kilometrów przy odpowiedniej konserwacji, wczesne silniki benzynowe często wymagały poważnych napraw uszczelki głowicy cylindrów lub wałka rozrządu między 200 000 a 300 000 kilometrów. Absolutnie najlepszym silnikiem tej generacji był 1.9 TD o mocy 90 KM, który optymalnie łączył niezawodność, oszczędność i trwałość. Najważniejszymi wydarzeniami technicznymi było wprowadzenie technologii common-rail w późniejszych dieslach HDI oraz opracowanie mocnych silników benzynowych 16V, które pomogły modelowi 306 osiągnąć sportową reputację. W porównaniu rynkowym Peugeot 306 pozycjonował się jako bezpośredni konkurent VW Golfa III i Opla Astry F, ale imponował charakterystyczną francuską konfiguracją podwozia i innowacyjną technologią silnika.

Silniki benzynowe Peugeot 306: Generacja I (1993-2002)

Gama silników benzynowych Peugeot 306 obejmowała szerokie spektrum, od ekonomicznych silników klasy podstawowej po sportowe jednostki o wysokich osiągach. Podstawę stanowił silnik o pojemności 1,1 litra i mocy 60 KM, który okazał się ekonomiczny, ale miał zbyt małą moc. Silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra był dostępny z mocą 75 KM i oferował dobrą równowagę między zużyciem paliwa a osiągami. Silniki o pojemności 1,6 litra występowały w różnych wariantach: wersja 8V o mocy 90 KM i mocniejsza wersja 16V o mocy 110 KM. Najważniejszym silnikiem benzynowym Peugeot 306 był 2,0-litrowy 16V o mocy 132 KM, który był stosowany szczególnie w sportowym 306 S16. Jednak te większe jednostki benzynowe cierpiały na typowe problemy lat 90-tych: uszkodzenia uszczelki głowicy cylindrów, zużycie wałka rozrządu i problemy z elektroniką silnika sprawiały, że były to najbardziej wymagające pod względem konserwacji silniki w serii. Peugeot 306 XSi z 1,8-litrowym silnikiem 16V (110 KM) stał się najpopularniejszym modelem sportowym, ale również był podatny na problemy z uszczelką głowicy cylindrów.

Silniki wysokoprężne Peugeot 306: Generacja I (1993-2002)

Silniki wysokoprężne Peugeot 306 były początkowo zdominowane przez wypróbowany i przetestowany 1.9 D o mocy 68 KM, który był uważany za wyjątkowo trwały, ale był bardzo głośny i powolny. Przełom techniczny nastąpił wraz z silnikiem 1.9 TD (turbo diesel) o mocy 90 KM, który stał się najbardziej niezawodnym silnikiem z całej serii. Ten silnik Peugeot 306 TD łączył w sobie solidność wolnossącego diesla ze znacznie lepszymi osiągami jezdnymi, pozostając jednocześnie ekonomicznym pod względem zużycia paliwa. Od 1999 roku Peugeot wprowadził rewolucyjny silnik 2.0 HDI o mocy 90 KM, który wyznaczył nowe standardy dzięki wtryskowi common-rail i turbodoładowaniu. Ten nowoczesny silnik Peugeot 306 HDI oferował płynną pracę i moc silnika benzynowego przy niskim zużyciu paliwa. Wersja 1.9 TD o mocy 75 KM była szczególnie egzotyczna i oferowana tylko przez krótki czas. Technologia HDI sprawiła, że Peugeot 306 był jednym z pierwszych kompaktowych samochodów z prawdziwie nowoczesnym napędem diesla, chociaż wczesne silniki HDI miały czasami problemy ze skomplikowaną technologią wtrysku.

Silniki specjalne Peugeot 306: Generacja I (1993-2002)

Oprócz silników standardowych, Peugeot oferował szereg silników specjalnych. Najbardziej spektakularnym był 2,0-litrowy 16V w 306 GTI-6 o mocy 167 KM, który był jedną z najbardziej poszukiwanych wersji sportowych dzięki charakterystycznej 6-biegowej skrzyni biegów i agresywnemu tuningowi silnika. Kolejną atrakcją był 1.9 TD o mocy 92 KM w wersji kabriolet, który został specjalnie zoptymalizowany do jazdy z otwartym dachem. Te specjalne silniki z rodziny silników Peugeot 306 charakteryzowały się specjalnymi osiągami, ale były bardziej wymagające w utrzymaniu niż standardowe silniki ze względu na ich niewielką liczbę i specjalny tuning.

Silnik Peugeot 306 Moc wyjściowa Zużycie paliwa Typowe niedociągnięcia Ocena
1,1 8V 60 KM 6,5-7,2 l/100 km Niewystarczająca moc, powolny Średnia
1,4 8V 75 KM 6,8-7,5 l/100km Uszczelka głowicy cylindrów Dobry
1,6 8V 90 KM 7,2-8,0 l/100km Wałek rozrządu, elektronika Średni
1,6 16V 110 KM 7,5-8,2 l/100km Uszczelka głowicy cylindrów Umiarkowany
1,8 16V 110 KM 8,0-8,5 l/100km Uszczelka głowicy cylindrów Umiarkowany
2,0 16V 132-167 KM 8,5-9,5 l/100km Wymagający konserwacji Problematyczne
1,9 D 68 KM 5,5-6,0 l/100km Głośny, powolny Średnia
1,9 TD 75-92 KM 5,8-6,2 l/100km Bardzo solidny Bardzo dobry
2.0 HDI 90 KM 5,2-5,8 l/100km Technologia wtrysku Dobra

Wnioski: Najlepsze silniki Peugeot 306 wszech czasów

Rozwój silników Peugeot 306 w imponujący sposób pokazuje zmiany technologiczne w latach 90-tych. Podczas gdy wczesne silniki benzynowe wciąż zmagały się z klasycznymi problemami, technologia HDI zrewolucjonizowała napęd diesla. Sportowe silniki benzynowe 16V ukształtowały wizerunek modelu 306 jako dynamicznego samochodu kompaktowego, ale okazały się wymagające w utrzymaniu.

  • Najlepszy silnik benzynowy Peugeot 306:

1,4-litrowy 8V o mocy 75 KM oferował najlepsze połączenie niezawodności, oszczędności i wystarczającej mocy do codziennego użytku.

  • Najlepszy silnik wysokoprężny Peugeot 306:

1.9 TD o mocy 90 KM jest uważany za legendarnie niezawodny i łączył trwałość z dobrymi właściwościami jezdnymi - absolutny szczyt technologii diesla Peugeot 306.

  • Najlepszy sportowy silnik Peugeot 306:

2,0-litrowy 16V w GTI-6 o mocy 167 KM oferował niezrównaną dynamikę jazdy, ale wymagał stałej konserwacji i fachowej opieki.

W zakresie konserwacji i części zamiennych do wszystkich silników Peugeot 306, AUTODOC oferuje szeroką gamę oryginalnych i wysokiej jakości części zamiennych z szybką dostawą i fachowym doradztwem.

AUTODOC Bestsellery: cześci w korzystnej cenie

RIDEX 106B0002 Żarówka, reflektor dalekosiężny H7 12V 55W PX26d, 4000K, Halogen, transparentny
Ocen - 39
Informacja o towar
  • Rodzaj lampy: H7
  • Projekt lampy: Halogen
  • Moc znamionowa [W]: 55
  • Napięcie [V]: 12
  • Kolor żarówki: transparentny
  • Temperatura koloru [K]: 4000
  • Natężenie światła [lm]: 1500
  • Żarówka z cokołem: PX26d
  • RIDEX: Żarówka, reflektor dalekosiężny
  • Numer artykułu: 106B0002
  • Stan: nowy
Szczegóły
RIDEX Żarówka, reflektor dalekosiężny H7 12V 55W PX26d, 4000K, Halogen, transparentny
Numer artykułu: 106B0002
10,61 PLN
Cena za sztukę
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MOTUL 8100 X-CESS 102870 Olej silnikowy 5W-40, 5l
Ocen - 25
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 5
  • Rekomendacje producenta: PSA B71 2296, GM LL-B-025, MB 229.5, Porsche A40, VW 502 00, Renault RN0710, Fiat 9.55535-H2, Fiat 9.55535-M2, Fiat 9.55535-N2, Renault RN0700, VW 505 00, BMW Longlife-01
  • Specyfikacja: API SN, API CF, ACEA A3 / B4
  • Linia produktów: 8100
  • Klasa lepkości SAE: 5W-40
  • Seria: X-CESS
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • MOTUL: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: 102870
  • Nasza cena: 179,58 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
MOTUL Olej silnikowy 5W-40, 5l
Numer artykułu: 102870
179,58 PLN
35,92 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
LIQUI MOLY Top Tec 4200 3707 Olej silnikowy 5W-30, 5l
Ocen - 109
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 5
  • Rekomendacje producenta: MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, OV0401547-G30, OV0401547-D30, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00, BMW Longlife-04, BMW Longlife-01 FE , VW 505 00, VW 505 01, VW 506 00, VW 506 01
  • Specyfikacja: ACEA C3, API SP, ACEA C2
  • Linia produktów: Top Tec
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • Seria: 4200
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • nie dla producentów silników: TDI R5, VAG: V10
  • LIQUI MOLY: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: 3707
  • Nasza cena: 279,28 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
LIQUI MOLY Olej silnikowy 5W-30, 5l
Numer artykułu: 3707
279,28 PLN
Cena za sztukę
55,86 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
ELF Evolution 900 SXR 2198388 Olej silnikowy 5W-40, 5l
Ocen - 54
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 5
  • Rekomendacje producenta: MB 229.5, Renault RN0700, Renault RN0710, Porsche A40, VW 502 00, VW 505 00, PSA B71 2296, Chrysler MS-12991, Fiat 9.55535-M2
  • Specyfikacja: API SN, API CF, ACEA A3 / B4
  • Linia produktów: Evolution
  • Klasa lepkości SAE: 5W-40
  • Seria: 900 SXR
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: dla zastosowań przy utrudnionych warunkach eksploatacji
  • ELF: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: 2198388
  • Nasza cena: 157,20 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
ELF Olej silnikowy 5W-40, 5l
Numer artykułu: 2198388
157,20 PLN
31,44 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
RAVENOL VST 1111136-005-01-999 Olej silnikowy 5W-40, 5l
Ocen - 26
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 5
  • Rekomendacje producenta: BMW Longlife-01, MB 229.5, MB 226.5, MB 229.3, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 502 00, VW 505 00, Chrysler MS-10725, Chrysler MS-10850, Chrysler MS-12991, Chrysler MS-10896, Fiat 9.55535-Z2, GM LL-B-025, Porsche A40, PSA B71 2296
  • Specyfikacja: ACEA A3 / B4, API SN PLUS, API SP
  • Linia produktów: VST
  • Klasa lepkości SAE: 5W-40
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • RAVENOL: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: 1111136-005-01-999
  • Nasza cena: 344,87 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
RAVENOL Olej silnikowy 5W-40, 5l
Numer artykułu: 1111136-005-01-999
344,87 PLN
68,97 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MOTUL 8100 X-CESS GEN2 109775 Olej silnikowy 5W-40, 4l
Ocen - 27
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 4
  • Rekomendacje producenta: BMW Longlife-01, MB 229.5, MB 226.5, Porsche A40, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 502 00, VW 505 00, Fiat 9.55535-H2, Fiat 9.55535-M2, Fiat 9.55535-N2, Fiat 9.55535-Z2, GM LL-B-025, PSA B71 2296
  • Specyfikacja: ACEA A3 / B4, API SN
  • Linia produktów: 8100
  • Klasa lepkości SAE: 5W-40
  • Seria: X-CESS GEN2
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • Wersja silnika: 4-Stroke
  • MOTUL: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: 109775
  • Nasza cena: 187,62 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
MOTUL Olej silnikowy 5W-40, 4l
Numer artykułu: 109775
187,62 PLN
46,91 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MOBIL Super 2000 X1 150865 Olej silnikowy 10W-40, 4l, Olej półsyntetyczny
Ocen - 32
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 4
  • Rekomendacje producenta: MB 229.1, VW 501 01, VW 505 00
  • Specyfikacja: ACEA A3 / B3, API SL, API CF
  • Linia produktów: Super
  • Klasa lepkości SAE: 10W-40
  • Seria: 2000 X1
  • Olej: Olej półsyntetyczny
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Specyfikacja wg API: CF, SL
  • MOBIL: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: 150865
  • Nasza cena: 110,00 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
MOBIL Olej silnikowy 10W-40, 4l, Olej półsyntetyczny
Numer artykułu: 150865
110,00 PLN
27,50 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MOBIL Delvac MX ESP 153849 Olej silnikowy 15W-40, 20l, Olej mineralny
Ocen - 4
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 20
  • Rekomendacje producenta: DDC DFS 93K218, DDC DFS 93K222, Mack EO-N PP, Mack EO-O PP, Mack EOS-4.5, MB 228.31, Renault RLD-3, Volvo VDS-3, Volvo VDS-4, Volvo VDS-4.5, MAN M 3575, CATERPILLAR ECF-3, CUMMINS CES 20086
  • Specyfikacja: API CF-4, API SN, ACEA E9, JASO DH-2
  • Linia produktów: Delvac
  • Klasa lepkości SAE: 15W-40
  • Seria: MX ESP
  • Olej: Olej mineralny
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód, Ciężarówki
  • dopuszczony dla rodzaju silnika: olej napędowy
  • MOBIL: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: 153849
  • Nasza cena: 520,88 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
MOBIL Olej silnikowy 15W-40, 20l, Olej mineralny
Numer artykułu: 153849
520,88 PLN
26,04 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
PEMCO 332 PM0332-5 Olej silnikowy 0W-30, 5l
Ocen - 73
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 5
  • Rekomendacje producenta: BMW Longlife-12 FE, Fiat 9.55535-DS1, Fiat 9.55535-GS1, Ford WSS-M2C950-A, Iveco 18-1811 SC1, STJLR.03.5007, MB 229.51, Porsche C30, PSA B71 2290, PSA B71 2312, Renault RN17, Renault RN0710, Renault RN0700, VW 504 00, VW 505 01, VW 507 00
  • Specyfikacja: ACEA C2, API SN, ACEA C3
  • Linia produktów: 332
  • Klasa lepkości SAE: 0W-30
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • PEMCO: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: PM0332-5
  • Nasza cena: 119,23 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
PEMCO Olej silnikowy 0W-30, 5l
Numer artykułu: PM0332-5
Więcej
119,23 PLN
23,85 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MOTUL 8100 X-cess 109228 Olej silnikowy 5W-40, 5l
Ocen - 73
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 5
  • Rekomendacje producenta: BMW Longlife-01, MB 226.5, MB 229.5, Porsche A40, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 502 00, Fiat 9.55535-H2, Fiat 9.55535-M2, Fiat 9.55535-N2, Fiat 9.55535-Z2, GM LL-B-025, PSA B71 2296, VW 505 00
  • Specyfikacja: API CF, API SN, ACEA A3 / B4
  • Linia produktów: 8100
  • Klasa lepkości SAE: 5W-40
  • Seria: X-cess
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • MOTUL: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: 109228
  • Nasza cena: 197,44 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
MOTUL Olej silnikowy 5W-40, 5l
Numer artykułu: 109228
197,44 PLN
39,49 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MOTUL 8100 X-CLEAN EFE 109171 Olej silnikowy 5W-30, 4l
Ocen - 81
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 4
  • Rekomendacje producenta: BMW Longlife-04, DEXOS 2, MB 229.52, Fiat 9.55535-S1, Fiat 9.55535-S2, MB 229.51, VW 505 01, VW 505 00
  • Specyfikacja: ACEA C2, ACEA C3, API SN
  • Linia produktów: 8100
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • Seria: X-CLEAN EFE
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • MOTUL: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: 109171
  • Nasza cena: 141,39 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
MOTUL Olej silnikowy 5W-30, 4l
Numer artykułu: 109171
141,39 PLN
35,35 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MAXGEAR 78-0090 Żarówka, reflektor dalekosiężny H7 12V 55W PX26d, Halogen, Niebieski
Ocen - 24
Informacja o towar
  • Rodzaj lampy: H7
  • Projekt lampy: Halogen
  • Moc znamionowa [W]: 55
  • Napięcie [V]: 12
  • Kolor żarówki: Niebieski
  • Oznaczenie kontrolne: ECE
  • Żarówka z cokołem: PX26d
  • MAXGEAR: Żarówka, reflektor dalekosiężny
  • Numer artykułu: 78-0090
  • Stan: nowy
Szczegóły
MAXGEAR Żarówka, reflektor dalekosiężny H7 12V 55W PX26d, Halogen, Niebieski
Numer artykułu: 78-0090
19,85 PLN
Cena za sztukę
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
H7 BOSCH 1 987 302 804 Żarówka, reflektor dalekosiężny H7 12V 55W PX26d, 4200K, Halogen
Ocen - 50
Informacja o towar
  • Rodzaj lampy: H7
  • Projekt lampy: Halogen
  • Moc znamionowa [W]: 55
  • Napięcie [V]: 12
  • Temperatura koloru [K]: 4200
  • Żarówka z cokołem: PX26d
  • BOSCH: Żarówka, reflektor dalekosiężny
  • Numer artykułu: 1 987 302 804
  • Stan: nowy
Szczegóły
BOSCH Żarówka, reflektor dalekosiężny H7 12V 55W PX26d, 4200K, Halogen
Numer artykułu: 1 987 302 804
12,76 PLN
Cena za sztukę
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MOTUL 8100 X-CLEAN EFE 109471 Olej silnikowy 5W-30, 5l
Ocen - 81
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 5
  • Rekomendacje producenta: BMW Longlife-04, DEXOS 2, MB 229.52, Fiat 9.55535-S1, Fiat 9.55535-S2, MB 229.51, VW 505 01, VW 505 00
  • Specyfikacja: ACEA C2, ACEA C3, API SN
  • Linia produktów: 8100
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • Seria: X-CLEAN EFE
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • MOTUL: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: 109471
  • Nasza cena: 165,05 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
MOTUL Olej silnikowy 5W-30, 5l
Numer artykułu: 109471
165,05 PLN
33,01 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MANNOL LEGEND EXTRA MN7919-10 Olej silnikowy 0W-30, 10l
Ocen - 60
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 10
  • Rekomendacje producenta: BMW Longlife-12 FE, Ford WSS-M2C950-A, MB 229.61, PSA B71 2290, PSA B71 2312
  • Specyfikacja: ACEA C2, API SN, ACEA C3
  • Linia produktów: LEGEND
  • Klasa lepkości SAE: 0W-30
  • Seria: EXTRA
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • MANNOL: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: MN7919-10
  • Nasza cena: 244,52 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
MANNOL Olej silnikowy 0W-30, 10l
Numer artykułu: MN7919-10
Więcej
244,52 PLN
24,45 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy

Popularne posty

Zapisz się się do naszych newsletterów

Aby otrzymywać nasze najnowsze wiadomości i porady prosimy o podanie swojego adres e-mail: