Spis treści
Silniki Peugeot 508
Od momentu wprowadzenia na rynek w 2010 roku, Peugeot 508 stał się eleganckim sedanem średniej wielkości z różnorodną gamą silników, która była stale rozwijana przez trzy generacje. Ewolucja technologiczna silników Peugeot 508 odzwierciedla przejście od tradycyjnych silników spalinowych do nowoczesnych hybrydowych i elektrycznych układów napędowych.

Peugeot 508 generacji I (2010-2018)
Pierwsza generacja Peugeot 508 charakteryzowała się szeroką gamą silników zarówno ze sprawdzonymi, jak i innowacyjnymi układami napędowymi. Przebiegi różniły się znacznie w zależności od typu silnika: podczas gdy solidne diesle HDi z łatwością osiągały od 350 000 do 450 000 kilometrów przy odpowiedniej konserwacji, wczesne silniki benzynowe THP często wymagały kosztownych napraw łańcucha rozrządu lub turbosprężarki między 150 000 a 200 000 kilometrów. Typowe naprawy główne były wymagane między 120 000 a 180 000 km dla silników benzynowych i 250 000 km dla diesli. Absolutnie najlepszym silnikiem tej generacji był 2.2 HDi o mocy 204 KM, który optymalnie łączył moc, niezawodność i umiarkowaną oszczędność. Najważniejszymi wydarzeniami technicznymi było wprowadzenie technologii Stop&Start i pierwszego wariantu hybrydowego od 2012 roku, podczas gdy problemami były głównie wczesne silniki benzynowe THP z problemami z łańcuchem rozrządu.
Silniki benzynowe Peugeot 508: Generacja I (2010-2018)
Gama silników benzynowych Peugeot 508 obejmowała różne silniki THP (Turbo High Pressure) z turbodoładowaniem. Silnik 1.6 THP był dostępny w wersjach o mocy 115 kW (156 KM) i 121 kW (165 KM), później dodano mocniejszy wariant o mocy 149 kW (202 KM). Silniki Peugeot 508 cierpiały na typowe problemy wczesnej generacji THP: problemy z łańcuchem rozrządu, zwiększone zużycie oleju i uszkodzenia turbosprężarki sprawiały, że były to najbardziej problematyczne silniki tej generacji. Silnik o kodzie EP6DT wykazywał szczególnie częste problemy z łańcuchem między 80 000 a 120 000 km. Dostępny był również atmosferyczny silnik 1.6 VTi o mocy 88 kW (120 KM), który był mniej wydajny, ale znacznie bardziej niezawodny. Najmocniejszym silnikiem benzynowym Peugeot 508 był 1.6 THP o mocy 202 KM, który pomimo swojej mocy nadal miał typowe słabości THP.
Silniki wysokoprężne Peugeot 508: Generacja I (2010-2018)
Silniki wysokoprężne Peugeot 508 były zdominowane przez wypróbowaną i przetestowaną technologię HDi z różnymi wariantami pojemności skokowej i mocy. 1.6 HDi był dostępny z mocą 85 kW (115 KM) i 92 kW (125 KM) i okazał się ekonomicznym, ale niezbyt mocnym napędem. 2.0 HDi oferował moc od 103 kW (140 KM), 120 kW (163 KM) do 132 kW (180 KM). Topowym modelem był 2.2 HDi o mocy 150 kW (204 KM), który stał się najbardziej niezawodnym i najmocniejszym silnikiem całej generacji. Silniki Peugeot 508 HDi były standardowo wyposażone we wtrysk common-rail i filtr cząstek stałych. Szczególnie warianty produkowane od 2012 roku ze zoptymalizowanym oczyszczaniem spalin okazały się bardzo trwałe i ekonomiczne. Typowymi słabościami były sporadyczne problemy z filtrem cząstek stałych na krótkich trasach i zużycie dysz wtryskowych po dużych przebiegach.
Peugeot 508 z napędem hybrydowym: Generacja I (2010-2018)
Peugeot 508 HYbrid4 o mocy 147 kW (200 KM) był oferowany od 2012 roku. Łączył on silnik wysokoprężny 2.0 HDi z silnikiem elektrycznym na tylnej osi i oferował napęd na wszystkie koła. Hybryda okazała się interesująca technicznie, ale skomplikowana i podatna na naprawy, dlatego została wycofana w 2015 roku.
Silnik Peugeot 508 | Moc wyjściowa | Zużycie paliwa | Typowe słabości | Ocena |
---|---|---|---|---|
1.6 VTi | 120 KM | 7,2-7,8 l/100 km | Mała moc, ale solidny | Średnia |
1.6 THP | 156-202 KM | 6,8-8,2 l/100km | Łańcuch rozrządu, zużycie oleju, turbosprężarka | Problematyczne |
1.6 HDi | 115-125 KM | 4,2-4,8 l/100km | Mało mocy, ale oszczędny | Dobry |
2.0 HDi | 140-180 KM | 4,8-5,6 l/100km | Filtr cząstek stałych, dysze wtryskowe | Dobry |
2.2 HDi | 204 KM | 5,8-6,4 l/100km | Bardzo wytrzymały i mocny | Bardzo dobry |
HYbrid4 | 200 KM | 3,8 l/100km | Złożone, problemy z elektroniką | Umiarkowany |

Peugeot 508 generacji II (2018-dziś)
Druga generacja Peugeot 508 to zupełnie nowy początek z najnowocześniejszą technologią silnika i znacznie poprawioną niezawodnością. Większość silników tej generacji może z łatwością osiągnąć od 300 000 do 400 000 kilometrów przy odpowiedniej konserwacji, przy czym nowe diesle BlueHDi są uważane za szczególnie trwałe. Poważne awarie silnika stały się rzadkością, a silniki benzynowe PureTech również wykazują znaczną poprawę w stosunku do swoich poprzedników THP. Absolutnym hitem jest 2.0 BlueHDi o mocy 180 KM - techniczne arcydzieło z najnowocześniejszym systemem oczyszczania spalin i doskonałą płynnością pracy. Nowoczesna technologia hybrydowa plug-in została również po raz pierwszy wprowadzona w modelu 508 Hybrid od 2019 roku. Typowe dłuższe okresy międzyprzeglądowe wynoszą od 180 000 do 250 000 km dla silników benzynowych i 300 000 km dla silników wysokoprężnych. Ta generacja charakteryzuje się znacznie mniejszymi problemami z silnikiem i najnowocześniejszym układem oczyszczania spalin.
Silniki benzynowe Peugeot 508: Generacja II (2018-dziś)
Gama silników benzynowych Peugeot 508 opiera się w całości na nowoczesnej technologii PureTech. Silnik 1.2 PureTech jest dostępny w wersjach o mocy 96 kW (130 KM) i 114 kW (155 KM) i okazał się znacznie bardziej niezawodny niż jego poprzednicy THP. Te mniejsze silniki Peugeot 508 PureTech mają pasek rozrządu zamiast łańcucha rozrządu i wykazują jedynie sporadyczne problemy z zakoksowaniem zaworów na krótkich trasach. 1.6 PureTech o mocy 133 kW (180 KM) i 165 kW (225 KM) łączy w sobie wysokie osiągi z akceptowalną niezawodnością. Silnik o kodzie EP6FDT w wariancie 180 KM jest uważany za szczególnie udany. Wszystkie silniki PureTech posiadają bezpośredni wtrysk paliwa, turbodoładowanie i automatyczny start-stop. Najbardziej problematycznym silnikiem pozostaje 1.6 PureTech o mocy 225 KM, który sporadycznie wykazuje uszkodzenia turbosprężarki przy sportowej jeździe.
Silniki wysokoprężne Peugeot 508: II generacja (2018 - dziś)
Peugeot 508 BlueHDi (DV6/DW10) był oferowany w różnych poziomach mocy od 96 kW (130 KM) do 132 kW (180 KM). 1.5 BlueHDi o mocy 96 kW (130 KM) jest najbardziej ekonomicznym silnikiem w gamie ze standardowym zużyciem paliwa wynoszącym zaledwie 3,2-3,8 litra na 100 km. 2.0 BlueHDi o mocy 120 kW (163 KM) i 132 kW (180 KM) okazał się najbardziej niezawodnym i zrównoważonym silnikiem tej generacji. Wszystkie silniki wysokoprężne Peugeot 508 są wyposażone w najnowocześniejsze katalizatory SCR z wtryskiem AdBlue i bezobsługowe filtry cząstek stałych. Technologia BlueHDi wyeliminowała większość problemów swoich poprzedników HDi i oferuje doskonałe połączenie osiągów, zużycia paliwa i płynności pracy. Typowe niedociągnięcia są minimalne i ograniczają się do sporadycznych problemów z układem AdBlue przy bardzo wysokich przebiegach.
Peugeot 508 z napędem hybrydowym plug-in: II generacja (2018-dzisiaj)
Peugeot 508 Hybrid o mocy 165 kW (225 KM) był oferowany od 2019 roku, a 508 PSE (Peugeot Sport Engineered) o mocy 265 kW (360 KM) od 2021 roku. Łączą one silnik 1.6 PureTech z jednym lub dwoma silnikami elektrycznymi i oferują zasięg elektryczny do 60 km. 508 Hybrid okazał się technicznie dojrzały i niezawodny, podczas gdy 508 PSE został zaprojektowany jako topowy model z napędem na wszystkie koła i sportową konfiguracją. Oba systemy wykorzystują akumulator litowo-jonowy o pojemności 11,9 kWh i oferują szybkie ładowanie z mocą do 7,4 kW.
Silnik Peugeot 508 | Moc wyjściowa | Zużycie paliwa | Typowe słabości | Ocena |
---|---|---|---|---|
1.2 PureTech | 130-155 KM | 5,8-6,4 l/100 km | Sporadyczne zakoksowanie zaworów | Dobry |
1.6 PureTech | 180-225 KM | 6,2-7,1 l/100km | Turbosprężarka przy 225 KM | Dobry |
1.5 BlueHDi | 130 KM | 3,2-3,8 l/100km | Bardzo oszczędny i wytrzymały | Bardzo dobry |
2.0 BlueHDi | 163-180 KM | 4,1-4,7 l/100km | Minimalne, system AdBlue | Bardzo dobry |
508 Hybrid | 225 KM | 1,3-1,6 l/100 km | Złożony, ale dojrzały | Dobry |
508 PSE | 360 KM | 2,0-2,4 l/100km | Wysokie zużycie podczas jazdy sportowej | Dobry |

Wnioski: Najlepsze silniki Peugeot 508 wszystkich generacji
Rozwój silników Peugeot 508 wykazuje ciągłą poprawę w obu generacjach. Podczas gdy pierwsza generacja nadal zmagała się z typowymi problemami ząbkowania silników benzynowych THP, druga generacja imponuje znacznie lepszą niezawodnością i nowoczesną technologią napędową. Silniki wysokoprężne pozostają mocną stroną serii we wszystkich generacjach, a technologia BlueHDi po raz kolejny stanowi skok jakościowy.
- Najlepszy silnik benzynowy Peugeot 508:
1.6 PureTech (180 KM, II generacja) łączy nowoczesną technologię z wysokimi osiągami i znacznie lepszą niezawodnością w porównaniu z poprzednikami THP.
- Najlepszy silnik wysokoprężny Peugeot 508:
2.0 BlueHDi (180 KM, II generacja) oferuje najlepsze połączenie mocy, niezawodności, płynnej pracy i umiarkowanej oszczędności we wszystkich generacjach.
- Najlepszy silnik hybrydowy Peugeot 508:
508 Hybrid (225 KM, II generacja) z zaawansowaną technologią hybrydową plug-in i zasięgiem elektrycznym 60 km.
W zakresie konserwacji i części zamiennych do wszystkich generacji Peugeot 508, AUTODOC oferuje szeroką gamę oryginalnych i wysokiej jakości części zamiennych z szybką dostawą.