Silniki Honda Accord
Honda Accord stała się jednym z najbardziej udanych samochodów średniej wielkości na świecie od czasu jej wprowadzenia w 1976 roku, oferując imponującą gamę silników Honda Accord w dziesięciu generacjach. Każda generacja przyniosła innowacyjne technologie i różne mocne strony, a Honda nieustannie doskonali równowagę między niezawodnością, wydajnością i osiągami.
Silniki Honda Accord: Historyczne generacje I-IV (1976-1997)
Pierwsze cztery generacje Honda Accord położyły podwaliny pod reputację Honda jako producenta trwałych i niezawodnych silników. Przy odpowiedniej konserwacji, te wczesne silniki Honda Accord z łatwością osiągały przebiegi od 400 000 do 500 000 kilometrów - wyjątkowy przebieg jak na tamte czasy. Poważniejsze naprawy były wymagane dopiero po 250 000 do 300 000 kilometrów, ograniczając się głównie do regulacji zaworów i wymiany paska rozrządu. Absolutnie najlepszym silnikiem tej epoki był 2,2-litrowy VTEC czwartej generacji (1990-1997), który po raz pierwszy wprowadził rewolucyjną technologię VTEC Honda w klasie średniej. Te historyczne silniki Honda Accord charakteryzowały się łatwą konserwacją, wysoką jakością materiałów i innowacyjnymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi, które sprawiły, że Honda stała się punktem odniesienia dla niezawodności w klasie średniej wielkości.
Silniki benzynowe Honda Accord: Historyczne generacje I-IV (1976-1997)
Wczesne silniki benzynowe Honda Accord zaczynały się od 1,6-litrowego silnika CVCC (68 KM) pierwszej generacji, który już wtedy był dowodem pionierskich prac Honda w dziedzinie silników niskoemisyjnych. Druga generacja (1981-1985) wprowadziła ulepszony 1,8-litrowy silnik EK o mocy 86 KM, podczas gdy trzecia generacja (1985-1989) wykonała skok do wyższych klas wydajności z silnikami 2,0-litrowymi (98-130 KM). Przełom nastąpił wraz z czwartą generacją (1990-1997) i legendarnym silnikiem F22A VTEC o pojemności 2,2 litra i mocy 150 KM. Te silniki Honda Accord VTEC zrewolucjonizowały branżę dzięki swojej zdolności do bycia zarówno ekonomicznym przy częściowym otwarciu przepustnicy, jak i mocnym przy wysokich obrotach. Typowe problemy ograniczały się do regulacji zaworów co 60 000 km i sporadycznego zerwania paska rozrządu z powodu zaniedbania konserwacji - poza tym silniki Honda Accord okazały się praktycznie niezniszczalne.
Silniki wysokoprężne Honda Accord: Historyczne generacje I-IV (1976-1997)
Honda nie oferowała silników wysokoprężnych w historycznych generacjach, ponieważ firma była całkowicie skoncentrowana na optymalizacji silników benzynowych. Strategia ta okazała się słuszna, ponieważ pozwoliła Hondzie udoskonalić technologię VTEC.
| Silnik Honda Accord |
Moc wyjściowa |
Zużycie paliwa |
Typowe niedociągnięcia |
Ocena |
| 1.6 CVCC (Gen I) |
68 KM |
7,5-8,5 l/100 km |
Regulacja zaworów, gaźnik |
Dobry |
| 1.8 EK (Gen II) |
86 KM |
7,0-8,0 l/100km |
Pasek rozrządu, luz zaworów |
Bardzo dobry |
| 2.0 A20A (Gen III) |
98-130 KM |
7,5-9,0 l/100km |
Sporadyczne zużycie oleju |
Bardzo dobry |
| 2.2 F22A VTEC (Gen IV) |
150 KM |
8,0-9,5 l/100km |
Regulacja zaworów, pasek rozrządu |
Bardzo dobry |
Silniki Honda Accord: Generacja V (1993-1997)

Piąta generacja Honda Accord oznaczała przejście na bardziej nowoczesne konstrukcje i ostatecznie ugruntowała pozycję Honda jako producenta klasy średniej premium. Przy odpowiedniej konserwacji silniki Honda Accord osiągały przebiegi od 350 000 do 450 000 kilometrów, przy czym warianty VTEC były szczególnie trwałe. Poważniejsze naprawy były zwykle konieczne dopiero po przejechaniu od 200 000 do 250 000 kilometrów, głównie z powodu wymiany paska rozrządu i pompy wodnej. Wyróżniającym się silnikiem tej generacji był 2,2-litrowy VTEC o mocy 147 KM, który oferował idealną równowagę między osiągami a niezawodnością. W tej generacji wprowadzono również ulepszone materiały i bardziej precyzyjne tolerancje produkcyjne, co jeszcze bardziej zwiększyło legendarną już niezawodność Honda.
Silniki benzynowe Honda Accord: Generacja V (1993-1997)
Gama silników benzynowych Honda Accord obejmowała sprawdzony 2,0-litrowy silnik F20A4 o mocy 131 KM jako silnik podstawowy oraz zaawansowany 2,2-litrowy silnik F22B VTEC o mocy 147 KM jako model topowy. Honda Accord 2.2 VTEC stała się wzorcowym silnikiem tej generacji, oferując nie tylko imponujące osiągi, ale także wyjątkową trwałość. Te silniki Honda Accord VTEC charakteryzowały się charakterystyczną dwustopniową naturą: oszczędne i wyrafinowane do 4500 obr/min, a następnie wybuchowo mocne do granicy obrotów 7200 obr/min. Typowe problemy ograniczały się do planowych prac konserwacyjnych, takich jak wymiana paska rozrządu co 100 000 km i okazjonalne regulacje zaworów. 2,0-litrowa Honda Accord bez VTEC okazała się szczególnie łatwa w utrzymaniu, ale nie osiągała osiągów silnika VTEC.
Silniki wysokoprężne Honda Accord: Generacja V (1993-1997)
Honda zrezygnowała również z silników wysokoprężnych w piątej generacji i nadal koncentrowała się na doskonaleniu swoich jednostek benzynowych z technologią VTEC.
| Silnik Honda Accord |
Moc wyjściowa |
Zużycie paliwa |
Typowe niedociągnięcia |
Ocena |
| 2.0 F20A4 |
131 KM |
7,8-8,5 l/100 km |
Bardzo niskie koszty utrzymania |
Bardzo dobry |
| 2.2 F22B VTEC |
147 KM |
8,2-9,0 l/100km |
Pasek rozrządu co 100 000 km |
Bardzo dobry |
Silniki Honda Accord: VI generacja (1998-2002)

Szósta generacja Honda Accord przyniosła całkowitą przebudowę gamy silników i po raz pierwszy wprowadziła nowoczesny wtrysk bezpośredni. Te silniki Honda Accord osiągały typowe przebiegi od 300 000 do 400 000 kilometrów, przy czym warianty VTEC nadal nosiły koronę długowieczności. Poważne naprawy były zwykle wymagane dopiero po 180 000 do 220 000 kilometrów, głównie ze względu na bardziej złożoną elektronikę i układy wtryskowe. Absolutną atrakcją był 3,0-litrowy silnik V6 VTEC o mocy 200 KM, który po raz pierwszy wprowadził moc V6 do Honda Accord i pozostał zaskakująco niezawodny. Ta generacja oznaczała również początek eksperymentów Honda z paliwami alternatywnymi i technologią hybrydową, które miały wejść do produkcji w późniejszych generacjach.
Silniki benzynowe Honda Accord: Generacja VI (1998-2002)
Gama silników Honda Accord została gruntownie zmodyfikowana i obejmowała 2,0-litrowy silnik F20B6 o mocy 147 KM, 2,3-litrowy silnik F23A o mocy 150 KM oraz, jako ukoronowanie, 3,0-litrowy silnik J30A V6 o mocy 200 KM. Honda Accord 2,3-litrowa VTEC stała się najbardziej niezawodnym silnikiem tej generacji - oferując idealną równowagę między osiągami, oszczędnością paliwa i trwałością. Silniki Honda Accord VTEC charakteryzowały się ulepszonymi materiałami i bardziej precyzyjnymi tolerancjami produkcyjnymi, co dodatkowo zwiększyło przebieg. Honda Accord V6 była technicznie imponująca, ale od czasu do czasu wykazywała problemy z bardziej złożonym rozrządem i wyższymi kosztami utrzymania. Wszystkie silniki Honda Accord tej generacji korzystały z ulepszonej elektroniki i bardziej precyzyjnego wtrysku paliwa, co zwiększyło zarówno osiągi, jak i wydajność.
Silniki wysokoprężne Honda Accord: VI generacja (1998-2002)
Honda po raz pierwszy wprowadziła silnik wysokoprężny: 2,0-litrowy N22A1 o mocy 105 KM. Ten silnik wysokoprężny Honda Accord został opracowany specjalnie na rynek europejski i oferował solidne osiągi przy niskim zużyciu paliwa, ale nie osiągnął standardów niezawodności silników benzynowych.
| Silnik Honda Accord |
Moc wyjściowa |
Zużycie paliwa |
Typowe niedociągnięcia |
Ocena |
| 2.0 F20B6 |
147 KM |
7,5-8,2 l/100 km |
Sporadyczne problemy z wtryskiem |
Dobry |
| 2.3 F23A VTEC |
150 KM |
8,0-8,8 l/100km |
Bardzo niezawodny |
Bardzo dobry |
| 3.0 J30A V6 |
200 KM |
9,5-10,5 l/100km |
Złożone sterowanie zaworami |
Dobry |
| 2.0 N22A1 Diesel |
105 KM |
5,8-6,5 l/100km |
Pompa wtryskowa, świece żarowe |
Średnia |
Silniki Honda Accord: VII generacja (2003-2007)

Honda Accord siódmej generacji wyznaczyła nowe standardy w zakresie osiągów i technologii, zachowując przy tym sprawdzoną niezawodność Honda. Silniki Honda Accord osiągały przebiegi od 280 000 do 380 000 kilometrów, a technologia i-VTEC zapewniała jeszcze lepszą wydajność. Poważne naprawy były zwykle wymagane między 160 000 a 200 000 kilometrów, głównie z powodu bardziej złożonej elektroniki i oczyszczania spalin. Najlepszym silnikiem tej generacji był 3,0-litrowy V6 i-VTEC o mocy 258 KM, który łączył sportowe osiągi z zaskakującą niezawodnością. Ta generacja wprowadziła również pierwszy system hybrydowy w Hondzie Accord, choć nie osiągnął on jeszcze dojrzałości rynkowej późniejszych systemów.
Silniki benzynowe Honda Accord: VII generacja (2003-2007)
Silniki benzynowe Honda Accord obejmowały 2,0-litrowy K20A6 i-VTEC o mocy 155 KM, 2,4-litrowy K24A o mocy 190 KM oraz potężny 3,0-litrowy J30A5 V6 i-VTEC o mocy 258 KM. Honda Accord 2,4-litrowa i-VTEC stała się najpopularniejszym silnikiem tej generacji, oferując doskonałe połączenie osiągów, oszczędności paliwa i niezawodności. Silniki Honda Accord i-VTEC były wyposażone w bezstopniową regulację faz rozrządu, która optymalizowała zarówno wydajność, jak i moc wyjściową. Honda Accord V6 była najmocniejszym silnikiem kiedykolwiek montowanym w modelu Accord, ale od czasu do czasu doświadczała problemów ze złożonym rozrządem i zwiększonymi wymaganiami konserwacyjnymi. Typowe problemy ograniczały się do sporadycznych awarii cewki zapłonowej i zużycia elementów sterujących zaworami po dużych przebiegach.
Honda Accord z napędem hybrydowym: VII generacja (2003-2007)
Honda wprowadziła pierwszy system hybrydowy, który łączył 3,0-litrowy silnik V6 z silnikiem elektrycznym i oferował 255 KM mocy systemowej. Jednak ten system hybrydowy Honda Accord był złożony i nie w pełni dopracowany, co prowadziło do sporadycznych problemów z elektroniką.
Silniki wysokoprężne Honda Accord: VII generacja (2003-2007)
Zmieniony 2,2-litrowy silnik wysokoprężny i-CTDi o mocy 140 KM oferował lepsze osiągi i wydajność, ale nadal cierpiał na typowe problemy z silnikami wysokoprężnymi, takie jak zatykanie się filtra cząstek stałych i problemy z wtryskiem paliwa.
| Silnik Honda Accord |
Moc wyjściowa |
Zużycie paliwa |
Typowe niedociągnięcia |
Ocena |
| 2.0 K20A6 i-VTEC |
155 KM |
7,2-8,0 l/100 km |
Cewki zapłonowe, rozrząd |
Dobry |
| 2.4 K24A i-VTEC |
190 KM |
8,0-8,8 l/100km |
Bardzo niezawodny |
Bardzo dobry |
| 3.0 J30A5 V6 i-VTEC |
258 KM |
9,8-11,2 l/100km |
Kompleksowa konserwacja |
Dobry |
| 3.0 V6 Hybrid |
255 KM |
6,8-7,5 l/100km |
Problemy z elektroniką |
Średnia |
| 2.2 i-CTDi Diesel |
140 KM |
5,5-6,2 l/100km |
Problemy z filtrem DPF, wtryskiem |
Umiarkowany |
Silniki Honda Accord: VIII generacja (2008-2012)

Ósma generacja Honda Accord przyniosła dalszy etap ewolucji sprawdzonej technologii i-VTEC i ugruntowała pozycję Honda jako pioniera w dziedzinie wydajnych silników o dużej pojemności. Te silniki Honda Accord zazwyczaj osiągały przebiegi od 270 000 do 350 000 kilometrów, przy czym warianty 2,4-litrowe były szczególnie trwałe. Poważne naprawy były zwykle wymagane między 150 000 a 180 000 kilometrów, głównie ze względu na bardziej złożone układy oczyszczania spalin i systemy elektroniczne. Wyróżniającym się silnikiem tej generacji był 2,4-litrowy K24Z3 i-VTEC o mocy 201 KM, który oferował idealną równowagę między osiągami, wydajnością i niezawodnością. W tej generacji zrezygnowano z silników V6 na rzecz zoptymalizowanych silników czterocylindrowych i wprowadzono zaawansowane systemy start-stop.
Silniki benzynowe Honda Accord: Generacja VIII (2008-2012)
Linia silników Honda Accord koncentrowała się na dwóch zaawansowanych silnikach czterocylindrowych: 2,0-litrowym R20A3 i-VTEC o mocy 156 KM oraz 2,4-litrowym K24Z3 i-VTEC o mocy 201 KM. 2,4-litrowy silnik Honda Accord stał się najbardziej niezawodnym silnikiem tej generacji i oferował imponujące osiągi przy umiarkowanym zużyciu paliwa. Silniki Honda Accord i-VTEC charakteryzowały się zoptymalizowaną geometrią komory spalania i ulepszonymi materiałami, co zwiększyło zarówno wydajność, jak i trwałość. 2,0-litrowy silnik Honda Accord został zaprojektowany jako podstawowy, ale nadal oferował wystarczającą moc do codziennego użytku. Typowe problemy ograniczały się do sporadycznych awarii cewki zapłonowej i zużycia siłowników VTC po dużym przebiegu, poza tym silniki Honda Accord okazały się wyjątkowo łatwe w utrzymaniu.
Silniki wysokoprężne Honda Accord: Generacja VIII (2008-2012)
Honda wprowadziła nowoczesny 2,2-litrowy silnik wysokoprężny i-DTEC o mocy 150 KM, który był znacznie bardziej niezawodny niż jego poprzednicy i po raz pierwszy spełniał normy Euro 5. Ta Honda Accord Diesel oferowała doskonałą wydajność, ale nadal cierpiała z powodu sporadycznych problemów z filtrem DPF na krótkich trasach.
| Silnik Honda Accord |
Moc wyjściowa |
Zużycie paliwa |
Typowe niedociągnięcia |
Ocena |
| 2.0 R20A3 i-VTEC |
156 KM |
7,0-7,8 l/100 km |
Siłowniki VTC, cewki zapłonowe |
Dobry |
| 2.4 K24Z3 i-VTEC |
201 KM |
7,8-8,5 l/100km |
Wyjątkowo niezawodny |
Bardzo dobry |
| 2.2 i-DTEC Diesel |
150 KM |
5,2-5,8 l/100km |
DPF na krótkich trasach |
Dobry |
Silniki Honda Accord: IX generacja (2013-2017)

Dziewiąta generacja Honda Accord oznaczała przejście na wysoce wydajne silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa i technologię Earth Dreams. Te silniki Honda Accord osiągały przebiegi od 250 000 do 320 000 kilometrów, przy czym przekładnie CVT czasami powodowały problemy przed silnikami. Poważne naprawy silnika były zwykle wymagane między 140 000 a 170 000 kilometrów, głównie z powodu bardziej złożonego bezpośredniego wtrysku i turbodoładowania. Najlepszym silnikiem tej generacji był 2,4-litrowy K24W1 i-VTEC o mocy 185 KM, który był znacznie bardziej wydajny pomimo mniejszej mocy niż jego poprzednik. Ta generacja wprowadziła również pierwsze turbodoładowane silniki Honda do Accorda i ustanowiła system hybrydowy jako pełnoprawną alternatywę dla konwencjonalnych układów napędowych.
Silniki benzynowe Honda Accord: IX generacja (2013-2017)
Gama silników benzynowych Honda Accord obejmowała 2,4-litrowy K24W1 i-VTEC o mocy 185 KM jako silnik główny oraz 1,5-litrowy L15B7 Turbo o mocy 173 KM jako innowacyjną alternatywę. 2,4-litrowy i-VTEC Honda Accord stał się najbardziej niezawodnym silnikiem tej generacji, chociaż czasami cierpiał na koksowanie zaworów z powodu bezpośredniego wtrysku. Silniki Honda Accord Earth Dreams wyposażone były w zaawansowane technologie, takie jak zmienne stopnie sprężania i zoptymalizowana geometria komory spalania. Honda Accord 1.5 Turbo była imponująca pod względem technicznym, ale wykazywała typowe problemy z turbo, takie jak zwiększone zużycie oleju i sporadyczne zanieczyszczenie chłodnicy międzystopniowej. Oba silniki korzystały z ulepszonej elektroniki i bardziej precyzyjnego wtrysku paliwa, co znacznie zwiększyło wydajność.
Hybrydowy układ napędowy Honda Accord: IX generacja (2013-2017)
Przeprojektowany hybrydowy układ napędowy Honda Accord łączył 2,0-litrowy silnik pracujący w cyklu Atkinsona z dwoma silnikami elektrycznymi i oferował moc 196 KM. Ten hybrydowy układ napędowy Honda Accord był znacznie bardziej wyrafinowany niż jego poprzednicy i osiągał imponujące wartości zużycia paliwa wynoszące zaledwie 4,2 litra na 100 km.
Silniki wysokoprężne Honda Accord: IX generacja (2013-2017)
Honda porzuciła silniki wysokoprężne na większości rynków i skupiła się na wydajnych silnikach benzynowych i technologii hybrydowej.
| Silnik Honda Accord |
Moc wyjściowa |
Zużycie paliwa |
Typowe niedociągnięcia |
Ocena |
| 2.4 K24W1 i-VTEC |
185 KM |
7,2-8,0 l/100 km |
Sporadyczne zakoksowanie zaworów |
Dobry |
| 1.5 L15B7 Turbo |
173 KM |
6,8-7,5 l/100km |
Zużycie oleju, intercooler |
Średnie |
| 2.0 Hybrid |
196 KM |
4,2-4,8 l/100km |
Bardzo wydajny i niezawodny |
Bardzo dobry |
Silniki Honda Accord: Generacja X (2018-dzisiaj)
Obecna generacja Honda Accord reprezentuje szczyt technologii silnikowej Honda i opiera się całkowicie na turbodoładowaniu i hybrydyzacji. Te silniki Honda Accord osiągają oczekiwane przebiegi od 280 000 do 350 000 kilometrów, przy czym warianty hybrydowe wydają się szczególnie trwałe. Ponieważ ta generacja jest dostępna dopiero od 2018 roku, nie ma jeszcze długoterminowych doświadczeń, ale wstępne testy wykazują obiecujące wartości niezawodności. Absolutnie topowym silnikiem jest 2,0-litrowy K20C4 Turbo o mocy 252 KM, który łączy sportowe osiągi z zaskakująco dobrą wydajnością. Ta generacja ustanawia również system hybrydowy i-MMD jako przełom technologiczny, który umożliwia czysto elektryczną jazdę w klasie średniej.
Silniki benzynowe Honda Accord: Generacja X (2018 - dziś)
Gama silników Honda Accord obejmuje dwa najnowocześniejsze silniki turbo: 1,5-litrowy L15BF Turbo o mocy 192 KM i potężny 2,0-litrowy K20C4 Turbo o mocy 252 KM. Honda Accord 1.5 Turbo jest najwydajniejszym silnikiem benzynowym tej generacji, oferującym doskonałą równowagę między mocą a oszczędnością paliwa. Te silniki Honda Accord VTEC Turbo charakteryzują się najbardziej bezpośrednim wtryskiem paliwa, zmiennymi fazami rozrządu i zoptymalizowanymi turbosprężarkami o niskiej reakcji. Honda Accord 2.0 Turbo jest najmocniejszym silnikiem benzynowym, jaki kiedykolwiek montowano w modelu Accord, ale czasami wykazuje typowe problemy mocnych silników turbo, takie jak zwiększone zużycie oleju podczas sportowej jazdy. Oba silniki korzystają z najnowszej technologii turbodoładowania VTEC Honda, która płynnie przełącza się między wydajnością a osiągami.
Honda Accord Hybrid Drive: Generacja X (2018-obecnie)
Rewolucyjny system Honda Accord i-MMD Hybrid łączy 2,0-litrowy silnik pracujący w cyklu Atkinsona z dwoma potężnymi silnikami elektrycznymi, dostarczając 215 KM mocy systemowej. Ten hybrydowy system Honda Accord działa głównie elektrycznie, wykorzystując silnik benzynowy głównie jako generator, co skutkuje wyjątkową wydajnością wynoszącą zaledwie 4,0 litra na 100 km.
Silniki wysokoprężne Honda Accord: Generacja X (2018-obecnie)
Honda całkowicie zrezygnowała z silników wysokoprężnych i zamiast tego polega na połączeniu wydajnych silników benzynowych turbo i zaawansowanej technologii hybrydowej.
| Silnik Honda Accord |
Moc wyjściowa |
Zużycie paliwa |
Typowe niedociągnięcia |
Ocena |
| 1.5 L15BF Turbo |
192 KM |
6,5-7,2 l/100km |
Jak dotąd bardzo niezawodny |
Bardzo dobry |
| 2.0 K20C4 Turbo |
252 KM |
7,8-8,5 l/100km |
Sporadyczne zużycie oleju |
Dobry |
| 2.0 i-MMD Hybrid |
215 KM |
4,0-4,5 l/100 km |
Rewolucyjna technologia |
Bardzo dobry |
Wnioski: Najlepsze silniki Honda Accord wszystkich generacji
Rozwój silników Honda Accord na przestrzeni ponad czterech dekad pokazuje, że Honda konsekwentnie koncentruje się na niezawodności, innowacyjności i wydajności. Podczas gdy wczesne silniki VTEC imponowały wyjątkową trwałością, nowoczesne systemy turbo i hybrydowe wyznaczyły nowe standardy w zakresie osiągów i oszczędności paliwa. Gama silników Honda Accord stała się punktem odniesienia dla niezawodności w klasie średniej wielkości i wywarła trwały wpływ na całą branżę motoryzacyjną.
- Najlepszy silnik benzynowy Honda Accord:
Honda Accord 2,4-litrowy K24Z3 i-VTEC (VIII generacja) łączy wyjątkową niezawodność z solidnymi osiągami i umiarkowanym zużyciem paliwa - silnik, który z łatwością osiąga przebieg 400 000 kilometrów.
- Najlepszy silnik wysokoprężny Honda Accord:
Honda Accord z 2,2-litrowym i-DTEC (VIII generacja) oferowała najlepsze połączenie wydajności i niezawodności, choć Honda nigdy nie doprowadziła diesli do perfekcji, tak jak ich silników benzynowych.
- Najlepszy silnik hybrydowy Honda Accord:
Honda Accord 2,0-litrowy i-MMD Hybrid (Generacja X) z rewolucyjną technologią umożliwiającą jazdę głównie na napędzie elektrycznym przy jednoczesnym zapewnieniu wyjątkowej wydajności.
W zakresie konserwacji i części zamiennych do wszystkich generacji Honda Accord, AUTODOC oferuje szeroką gamę oryginalnych i wysokiej jakości części zamiennych z szybką dostawą i fachowym doradztwem.
TOP produkty powiązane z tym tematem: