Spis treści
Silniki Hyundai i10
Hyundai i10 stał się jednym z najbardziej udanych samochodów subkompaktowych od czasu jego wprowadzenia na rynek w 2008 roku, oferując starannie dostrojoną gamę silników Hyundai i10 w trzech generacjach. Każda generacja przyniosła nowe technologie i ciągłą poprawę niezawodności i wydajności. Ewolucja technologiczna pokazuje przejście Hyundai od prostych silników wolnossących do nowoczesnych turbodoładowanych i hybrydowych układów napędowych.
Hyundai i10 generacji I (2008-2013)

Pierwsza generacja Hyundai i10 z powodzeniem ugruntowała pozycję południowokoreańskiego producenta na europejskim rynku małych samochodów i charakteryzowała się prostą, ale solidną technologią silnika. Przy odpowiedniej konserwacji, przebiegi z łatwością osiągały od 200 000 do 250 000 kilometrów, przy czym mniejsze silniki wolnossące często pokonywały nawet 300 000 kilometrów bez większych napraw. Typowe okresy międzyprzeglądowe wynosiły 15 000 kilometrów, podczas gdy większe naprawy, takie jak wymiana sprzęgła, były zwykle wymagane między 120 000 a 150 000 kilometrów. Absolutnie najlepszym silnikiem tej generacji był 1,2-litrowy silnik benzynowy o mocy 78 KM, który optymalnie łączył niezawodność, wystarczającą moc i niskie zużycie paliwa. Pod względem technicznym ta generacja była nadal bardzo konwencjonalna, ale doprowadziło to do wysokiej niezawodności i niskich kosztów napraw.
Silniki benzynowe Hyundai i10: Generacja I (2008-2013)
Gama silników benzynowych Hyundai i10 składała się wyłącznie z silników wolnossących bez turbodoładowania. Podstawowym silnikiem był czterocylindrowy silnik o pojemności 1,1 litra i mocy 49 kW (67 KM), który okazał się niezwykle ekonomiczny i niezawodny, ale osiągał swoje granice przy prędkościach autostradowych. Mocniejszy 1,2-litrowy silnik o mocy 57 kW (78 KM) oferował znacznie lepsze osiągi i stał się najpopularniejszym silnikiem tej generacji. Te silniki Hyundai i10 były wyposażone w kod silnika G4LA (1,1 l) i G4LA (1,2 l) i były uważane za praktycznie niezniszczalne. Typowe problemy ograniczały się do normalnego zużycia, takiego jak świece zapłonowe, filtry powietrza i sporadyczne usterki sondy lambda po dużych przebiegach. Siła tkwiła w prostej technologii bez skomplikowanych systemów, takich jak turbosprężarki czy bezpośredni wtrysk paliwa.
Silniki wysokoprężne Hyundai i10: Generacja I (2008-2013)
Silnik wysokoprężny nie był oferowany w pierwszej generacji, ponieważ Hyundai skupił się na niedrogich i prostych silnikach benzynowych, które uznano za wystarczające dla rynku małych samochodów.
| Silnik Hyundai i10 | Moc wyjściowa | Zużycie paliwa | Typowe niedociągnięcia | Ocena |
|---|---|---|---|---|
| 1.1 Silnik benzynowy | 67 KM | 5,2-5,8 l/100 km | Słaby przy prędkościach autostradowych | Dobrze |
| Silnik benzynowy 1.2 | 78 KM | 5,4-6,1 l/100km | Praktycznie brak standardowych problemów | Bardzo dobry |
Hyundai i10 generacji II (2014-2019)

Druga generacja Hyundai i10 oznaczała znaczący skok technologiczny dzięki nowocześniejszym silnikom i ulepszonemu wyposażeniu, ale pozostała wierna sprawdzonej filozofii silników wolnossących. Niezawodność ponownie wzrosła, a przebiegi od 250 000 do 300 000 kilometrów stały się normą. Okresy międzyobsługowe można było wydłużyć do 20 000 kilometrów, podczas gdy większe naprawy, takie jak wymiana sprzęgła lub pompy wodnej, były zwykle wymagane między 150 000 a 180 000 kilometrów. Absolutnym hitem był zmodernizowany silnik o pojemności 1,2 litra i mocy 87 KM, który oferował zarówno większą moc, jak i niższe zużycie paliwa dzięki ulepszonemu wtryskowi paliwa i zoptymalizowanemu sterowaniu zaworami. Najważniejsze rozwiązania techniczne obejmowały bezpośredni wtrysk paliwa po raz pierwszy w większych silnikach oraz ulepszoną kontrolę emisji spalin w celu spełnienia normy Euro 6.
Silniki benzynowe Hyundai i10: Generacja II (2014-2019)
Gama silników benzynowych Hyundai i10 została całkowicie zmieniona i obejmowała trzy różne silniki. Nowy trzycylindrowy silnik o pojemności 1,0 litra i mocy 49 kW (67 KM) zastąpił stary czterocylindrowy silnik o pojemności 1,1 litra i oferował podobne osiągi przy znacznie niższym zużyciu paliwa pomimo mniejszej pojemności skokowej. Sprawdzony 1,2-litrowy silnik został ulepszony do 64 kW (87 KM) i otrzymał bezpośredni wtrysk oraz zmienne fazy rozrządu. Dodano nowy 1,0-litrowy silnik turbo GDI o mocy 74 kW (100 KM), wprowadzając po raz pierwszy turbodoładowanie do serii i10. Silniki Hyundai i10 nosiły oznaczenia Kappa (1,0 l), Kappa (1,2 l) i T-GDI (1,0 l turbo). Silnik wolnossący o pojemności 1,2 litra okazał się najbardziej niezawodną jednostką napędową, podczas gdy silnik turbo o pojemności 1,0 litra sporadycznie wykazywał problemy z opóźnieniem turbodoładowania i zwiększonym zużyciem oleju.
Silniki wysokoprężne Hyundai i10: Generacja II (2014-2019)
Hyundai zrezygnował również z silników wysokoprężnych w i10 drugiej generacji, ponieważ popyt na rynku małych samochodów był niski, a silniki benzynowe były już bardzo ekonomiczne.
| Silnik Hyundai i10 | Moc wyjściowa | Zużycie paliwa | Typowe niedociągnięcia | Ocena |
|---|---|---|---|---|
| Trzycylindrowy 1.0 | 67 KM | 4,7-5,3 l/100 km | Sporadyczne wibracje | Dobry |
| Wolnossący silnik 1.2 | 87 KM | 5,1-5,7 l/100km | Praktycznie bezproblemowy | Bardzo dobry |
| 1.0 T-GDI | 100 KM | 5,3-5,9 l/100km | Łożyska turbo, zużycie oleju | Średnia |
Hyundai i10 generacji III (2020-dziś)

Obecna generacja Hyundai i10 reprezentuje najnowocześniejszą technologię małych samochodów i opiera się w całości na wydajnych silnikach wolnossących bez alternatywy w postaci oleju napędowego. Niezawodność osiągnęła nowy poziom, a wstępne doświadczenia sugerują przebiegi przekraczające 300 000 kilometrów. Okresy międzyprzeglądowe zostały ustalone na 20 000 kilometrów lub 12 miesięcy, a nowoczesne silniki wymagają znacznie mniej konserwacji niż ich poprzednicy. Najwyższej klasy silnikiem jest zmodernizowany 1,0-litrowy turbo o mocy 100 KM, który jest teraz znacznie bardziej niezawodny niż jego poprzednik. Najważniejsze rozwiązania techniczne obejmują 48-woltową technologię hybrydową w mocniejszych silnikach, zaawansowany bezpośredni wtrysk paliwa i inteligentne sterowanie silnikiem. W porównaniu z konkurentami, takimi jak VW up! czy Toyota Aygo, i10 oferuje jedną z najnowocześniejszych i najbardziej niezawodnych gam silników w segmencie.
Silniki benzynowe Hyundai i10: Generacja III (2020 - dziś)
Obecna gama silników benzynowych Hyundai i10 koncentruje się na dwóch sprawdzonych koncepcjach. Podstawowym silnikiem jest zmodyfikowany trzycylindrowy silnik o pojemności 1,0 litra i mocy 49 kW (67 KM), który stał się jeszcze bardziej ekonomiczny dzięki zoptymalizowanemu spalaniu i zmniejszonemu tarciu. Mocniejszy 1,0-litrowy T-GDI o mocy 74 kW (100 KM) otrzymał całkowicie zmieniony układ turbodoładowania i jest teraz uważany za znacznie bardziej niezawodny niż jego poprzednik. Silniki Hyundai i10 nadal noszą oznaczenie Kappa, ale zostały gruntownie zmodyfikowane. Silnik wolnossący o pojemności 1,0 litra stał się najbardziej niezawodnym silnikiem tej generacji i jest praktycznie wolny od problemów produkcyjnych. Silnik turbo wykazuje znaczną poprawę trwałości, ale od czasu do czasu nadal występują niewielkie problemy z bezpośrednim wtryskiem paliwa, które mogą objawiać się koksowaniem zaworów dolotowych.
Hyundai i10 mild hybrid: generacja III (2020 - dziś)
Od 2021 r. do 1,0-litrowego silnika turbo oferowano opcjonalny 48-woltowy układ hybrydowy, który zapewnia dodatkowe 10 kW (14 KM) wsparcia i zmniejsza zużycie paliwa o około 0,3 litra na 100 kilometrów. System ten działa bardzo niezawodnie i jest bezobsługowy.
Silniki wysokoprężne Hyundai i10: III generacja (2020 - dziś)
Silniki wysokoprężne nie będą oferowane również w trzeciej generacji, ponieważ Hyundai koncentruje się na wysoce wydajnych silnikach benzynowych i przyszłej elektryfikacji.
| Silnik Hyundai i10 | Moc wyjściowa | Zużycie paliwa | Typowe niedociągnięcia | Ocena |
|---|---|---|---|---|
| Trzycylindrowy 1.0 | 67 KM | 4,4-5,0 l/100 km | Praktycznie bezproblemowy | Bardzo dobry |
| 1.0 T-GDI | 100 KM | 4,8-5,4 l/100km | Sporadyczne zakoksowanie zaworów | Dobry |
| 1.0 T-GDI mild hybrid | 114 KM | 4,5-5,1 l/100km | Bardzo niezawodny | Bardzo dobry |
Wnioski: Najlepsze silniki Hyundai i10 wszystkich generacji
Rozwój silników Hyundai i10 pokazuje ciągłą poprawę niezawodności, wydajności i osiągów. Podczas gdy pierwsze generacje imponowały prostą, ale solidną technologią, obecna generacja oferuje nowoczesną technologię bez kompromisów w zakresie niezawodności. Gama silników Hyundai i10 jest jedną z najbardziej niezawodnych na rynku subkompaktów i oferuje doskonałe długoterminowe doświadczenie.
- Najlepszy silnik benzynowy Hyundai i10:
Trzycylindrowy o pojemności 1,0 litra (67 KM, III generacja) łączy najnowocześniejszą technologię z wyjątkową niezawodnością i najniższym zużyciem paliwa.
- Najlepszy silnik wysokoprężny Hyundai i10:
Silniki wysokoprężne nie były oferowane w żadnej generacji, ponieważ Hyundai zdecydował się na wysoce wydajne silniki benzynowe.
- Najlepszy silnik hybrydowy Hyundai i10:
1.0 T-GDI mild hybrid (114 KM, generacja III) oferuje najlepsze połączenie osiągów, wydajności i nowoczesnej technologii.
W zakresie konserwacji i części zamiennych do wszystkich generacji Hyundai i10, AUTODOC oferuje szeroką gamę oryginalnych i wysokiej jakości części zamiennych z szybką dostawą i fachowym doradztwem.
TOP produkty powiązane z tym tematem: