Spis treści
Silniki Nissan Qashqai
Od momentu wprowadzenia na rynek w 2007 roku Nissan Qashqai znacząco ukształtował segment crossoverów i oferuje zróżnicowaną gamę silników Nissan Qashqai w trzech generacjach. Rozwój technologiczny obejmuje zarówno sprawdzone silniki wolnossące, jak i nowoczesne napędy hybrydowe e-Power, z których każdy ma inne mocne i słabe strony.

Nissan Qashqai generacji I (2007-2013)
Pierwsza generacja Nissan Qashqai ustanowiła koncepcję crossovera i opierała się na sprawdzonej, ale technicznie prostej technologii silnikowej. Przy odpowiedniej konserwacji, przebiegi osiągały od 250 000 do 350 000 kilometrów, przy czym silniki wysokoprężne Nissan Qashqai były generalnie trwalsze niż silniki benzynowe. Poważne naprawy były zwykle wymagane między 150 000 a 200 000 kilometrów, szczególnie w przypadku przekładni CVT w wersjach benzynowych. Absolutnie najlepszym silnikiem tej generacji był 2.0 dCi o mocy 150 KM, który optymalnie łączył moc, niezawodność i umiarkowane wartości zużycia paliwa. Generacja ta z powodzeniem konkurowała z VW Tiguanem i Hondą CR-V, a Nissan Qashqai zdobył punkty dzięki innowacyjnej konstrukcji i wyższej pozycji siedzącej.
Silniki benzynowe Nissan Qashqai: Generacja I (2007-2013)
Gama silników benzynowych Nissan Qashqai obejmowała głównie silniki wolnossące bez turbodoładowania. Silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra i mocy 84 kW (114 KM) był podstawowym silnikiem i oferował solidne osiągi na co dzień, ale cierpiał z powodu wysokiego zużycia paliwa i słabej siły uciągu. Najmocniejszym silnikiem benzynowym Nissan Qashqai był 2,0-litrowy silnik o mocy 104 kW (141 KM), który był dostępny od 2008 roku. Oba silniki były sprzężone z problematyczną skrzynią biegów CVT (Continuously Variable Transmission), która często ulegała awariom między 120 000 a 180 000 kilometrów. Same silniki benzynowe Nissan Qashqai okazały się solidne, ale spragnione - zużycie paliwa na poziomie 8-10 litrów na 100 km nie było rzadkością.
Silniki wysokoprężne Nissan Qashqai: Generacja I (2007-2013)
Silniki wysokoprężne Nissan Qashqai były zdominowane przez 1.5 dCi o mocy 78 kW (106 KM), który był uważany za ekonomicznego i niezawodnego diesla klasy podstawowej. Punktem kulminacyjnym był jednak 2.0 dCi o mocy 110 kW (150 KM), który był dostępny od 2008 roku. Te silniki Nissan Qashqai dCi pochodziły z sojuszu Renault-Nissan i okazały się wyjątkowo trwałe. Silnik 2.0 dCi łączył wtrysk common-rail z turbodoładowaniem i osiągał zużycie paliwa na poziomie zaledwie 5,8-6,5 litra na 100 km. Typowymi słabymi punktami były jedynie turbosprężarka po dużych przebiegach i sporadyczne problemy z filtrem cząstek stałych podczas jazdy wyłącznie w mieście.
Silnik Nissan Qashqai | Moc wyjściowa | Zużycie paliwa | Typowe słabe punkty | Ocena |
---|---|---|---|---|
Silnik benzynowy 1.6 | 114 KM | 8,2-9,5 l/100 km | Przekładnia CVT, wysokie zużycie paliwa | Średnia |
Silnik benzynowy 2.0 | 141 KM | 8,8-10,2 l/100km | Przekładnia CVT, duże zużycie paliwa | Umiarkowane |
1.5 dCi | 106 KM | 5,5-6,2 l/100km | Sporadyczne turbodoładowanie | Dobry |
2.0 dCi | 150 KM | 5,8-6,5 l/100km | Bardzo solidny, oszczędny | Bardzo dobry |

Nissan Qashqai generacji II (2014-2021)
Druga generacja Nissan Qashqai przyniosła znaczącą modernizację gamy silników i po raz pierwszy wprowadziła silniki benzynowe z turbodoładowaniem. Przebiegi poprawiły się do 300 000-400 000 kilometrów w przypadku diesli, podczas gdy nowe silniki benzynowe z turbodoładowaniem osiągnęły od 200 000 do 300 000 kilometrów. Poważne naprawy były zwykle wymagane między 180 000 a 250 000 kilometrów, a przekładnie CVT nadal były głównym słabym punktem. Absolutnym hitem był 1.6 dCi o mocy 130 KM, który doskonale równoważył wydajność i osiągi. Ta generacja z powodzeniem konkurowała ze zmienionym VW Tiguanem i nową Mazdą CX-5, a Nissan Qashqai imponował zwiększoną przestrzenią i nowoczesnym wyposażeniem.
Silniki benzynowe Nissan Qashqai: Generacja II (2014-2021)
Gama silników benzynowych Nissan Qashqai została całkowicie zmieniona i obejmuje teraz głównie silniki turbo. 1.2 DIG-T o mocy 85 kW (115 KM) był nowym podstawowym silnikiem z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem. Później dołączył do niego 1.3 DIG-T o mocy 103 kW (140 KM) i 117 kW (160 KM), który zastąpił 1.2 DIG-T od 2018 roku. Te silniki turbo Nissan Qashqai oferowały znacznie lepsze osiągi niż ich poprzednicy, ale cierpiały na typowe problemy z turbo, takie jak koksowanie zaworów dolotowych i sporadyczne uszkodzenia turbosprężarki. 1.3 DIG-T o mocy 160 KM stał się najlepszym silnikiem benzynowym tej generacji, ale nadal był sprzężony z problematyczną przekładnią CVT, która często powodowała problemy między 150 000 a 200 000 kilometrów.
Silniki wysokoprężne Nissan Qashqai: II generacja (2014-2021)
Kontynuowano produkcję Nissan Qashqai 1.5 dCi o mocy 81 kW (110 KM), uzupełnionego o nowy 1.6 dCi o mocy 96 kW (130 KM). Od 2017 roku wprowadzono także mocniejszy wariant 1.7 dCi o mocy 110 kW (150 KM). Wszystkie diesle Nissan Qashqai miały nowoczesny wtrysk common-rail z katalizatorem SCR i filtrem cząstek stałych, aby spełnić normę Euro 6. Silnik 1.6 dCi o mocy 130 KM okazał się najbardziej niezawodnym i wydajnym silnikiem tej generacji, z testowym zużyciem paliwa wynoszącym zaledwie 4,2-4,8 litra na 100 km i doskonałą jakością w długim okresie. Silniki Nissan Qashqai dCi były dostępne wyłącznie z manualnymi skrzyniami biegów, co znacznie zwiększyło ich niezawodność.
Silnik Nissan Qashqai | Moc wyjściowa | Zużycie paliwa | Typowe niedociągnięcia | Ocena |
---|---|---|---|---|
1.2 DIG-T | 115 KM | 6,8-7,5 l/100km | Przekładnia CVT, koksowanie zaworów | Średnia |
1.3 DIG-T | 140-160 KM | 6,5-7,2 l/100km | Przekładnia CVT, turbosprężarka | Umiarkowany |
1.5 dCi | 110 KM | 4,5-5,1 l/100km | Solidny, sprawdzony | Dobry |
1.6 dCi | 130 KM | 4,2-4,8 l/100 km | Bardzo wydajny i niezawodny | Bardzo dobry |
1.7 dCi | 150 KM | 4,8-5,4 l/100km | Mocny, oszczędny | Dobry |

Nissan Qashqai generacji III (2021 - dziś)
Obecna generacja Nissan Qashqai oznacza radykalny zwrot w kierunku elektryfikacji i wprowadza innowacyjną technologię e-Power. Wszystkie silniki są teraz zelektryfikowane, a łagodne warianty hybrydowe obiecują żywotność ponad 300 000 kilometrów. Ponieważ generacja ta jest dostępna na rynku dopiero od 2021 r., nie ma jeszcze długoterminowych doświadczeń, ale wstępne testy wykazują obiecujące podejście. Absolutnie topowym silnikiem jest napęd e-Power o mocy 190 KM, który łączy wydajność samochodu elektrycznego z zasięgiem silnika spalinowego. Ta generacja konkuruje bezpośrednio z Toyotą C-HR Hybrid i VW Tiguanem eHybrid, przy czym Nissan Qashqai ma wyjątkową zaletę dzięki innowacyjnej technologii e-Power.
Silnik benzynowy Nissan Qashqai mild hybrid: Generacja III (2021-dziś)
Podstawą gamy silników Nissan Qashqai jest 1.3 DIG-T z 12-woltową technologią mild hybrid w dwóch poziomach mocy: 103 kW (140 KM) i 117 kW (158 KM). Te silniki Nissan Qashqai mają zintegrowany rozrusznik-generator, który wspomaga rozruch i przyspieszanie. Silnik 1.3 DIG-T o mocy 158 KM jest uważany za szczególnie udany i staje się najlepszym konwencjonalnym silnikiem tej generacji - oferuje płynne dostarczanie mocy i stał się znacznie bardziej niezawodny dzięki nowej przekładni Xtronic CVT. Technologia mild hybrid zmniejsza zużycie paliwa o około 0,5 litra na 100 km w porównaniu z poprzednikami.
Nissan Qashqai e-Power z napędem hybrydowym: Generacja III (2021 - dziś)
Sercem nowej generacji jest innowacyjny napęd e-Power o mocy 140 kW (190 KM). Ten Nissan Qashqai e-Power łączy 1,5-litrowy silnik benzynowy jako generator z silnikiem elektrycznym o mocy 140 kW do napędu. Cecha szczególna: Silnik benzynowy nigdy nie napędza bezpośrednio kół, a jedynie ładuje akumulator. W rezultacie Nissan Qashqai e-Power zawsze jeździ elektrycznie, z zasięgiem silnika spalinowego. Zużycie paliwa wynosi zaledwie 4,3-4,8 litra na 100 km, a osiągi są sportowe. Pierwsze doświadczenia wskazują na wysoki poziom niezawodności, ponieważ silnik benzynowy zawsze pracuje w optymalnym zakresie prędkości, a silnik elektryczny wymaga niewielkiej konserwacji.
Silnik Nissan Qashqai | Moc wyjściowa | Zużycie paliwa | Typowe niedociągnięcia | Ocena |
---|---|---|---|---|
1.3 DIG-T MHEV | 140 KM | 6,2-6,8 l/100 km | Brak długoterminowego doświadczenia | Dobry |
1.3 DIG-T MHEV | 158 KM | 6,4-7,0 l/100km | Ulepszona przekładnia CVT | Bardzo dobry |
e-Power | 190 KM | 4,3-4,8 l/100 km | Złożony, ale innowacyjny | Bardzo dobry |

Wnioski: Najlepsze silniki Nissan Qashqai wszystkich generacji
Rozwój silników Nissan Qashqai pokazuje wyraźną ewolucję od sprawdzonych silników wolnossących do nowoczesnych jednostek turbo i innowacyjnej technologii e-Power. Podczas gdy silniki wysokoprężne Nissan Qashqai imponowały niezawodnością i oszczędnością we wszystkich generacjach, silniki benzynowe przez długi czas zmagały się z problematycznymi przekładniami CVT. Nowa technologia e-Power trzeciej generacji stanowi rewolucyjną alternatywę dla kierowców ceniących wydajność i komfort jazdy.
- Najlepszy silnik benzynowy Nissan Qashqai:
Nissan Qashqai e-Power (190 KM, III generacja) łączy innowacyjną technologię hybrydową z wysoką wydajnością i wrażeniami z jazdy na napędzie elektrycznym z konwencjonalnym zasięgiem.
- Najlepszy silnik wysokoprężny w Nissanie Qashqai:
Nissan Qashqai 1.6 dCi (130 KM, II generacja) oferuje najlepsze połączenie niezawodności, oszczędności i codziennej użyteczności we wszystkich generacjach.
- Najlepszy silnik hybrydowy Nissan Qashqai:
Nissan Qashqai e-Power (190 KM, III generacja) z unikalną seryjną technologią hybrydową i niskim zużyciem paliwa wynoszącym zaledwie 4,3-4,8 litra na 100 km.
W zakresie konserwacji i części zamiennych do wszystkich generacji Nissan Qashqai, AUTODOC oferuje szeroką gamę oryginalnych i wysokiej jakości części zamiennych z szybką dostawą.
TOP produkty na temat: