Silnik do samochodu
Obowiązkowo wybierz samochód, inaczej narażasz się na zakup części, które nie będą pasowały do Twojego auta. Prosimy zauważyć, że nasza wyszukiwarka pokazuje wyniki tylko do konkretnego typu samochodu.
Gdzie kupić produkty z kategorii silnik do auta w dobrej cenie? W AUTODOC!
Silnik auto części do najpopularniejszych samochodów
Silnik: części do najpopularniejszych modeli samochodów
Silnik części samochodowe - ważne informacje o metodę działania, montaż, diagnostykę i okres pracy
Silnik to jednostka wytwarzająca moment obrotowy wymagany do ruchu samochodu. To właśnie w nim spala się paliwo, wytwarzając siłę niezbędną do obrotu kół. Silnik napędza także inne istotne urządzenia, takie jak alternator, pompę płynu chłodzącego i pompę oleju.
Konstrukcja silnika
Do głównych elementów silników tłokowych, które są obecnie najbardziej powszechne, należą:
- Blok silnika - wraz z głowicą cylindrów i skrzynią korbową tworzy korpus jednostki napędowej. Wewnątrz cylindrów zainstalowane są tuleje. Blok silnika posiada także kanały na płyn chłodniczy.
- Głowica cylindrów - zakrywa cylindry od strony, gdzie znajdują się denka tłoków. Znajdują się w niej komory spalania, kanały dolotowe i wydechowe z zaworami, a także dość często wałek rozrządu; czasami znajdują się tutaj również wtryskiwacze paliwa i świece zapłonowe.
- Uszczelka głowicy cylindrów - uszczelnia połączenie pomiędzy głowicą cylindrów a blokiem silnika. Zapobiega to wyciekom i mieszaniu się płynu chłodzącego i oleju.
- Skrzynia korbowa - jest przymocowana do spodu bloku silnika. Jest to miejsce, w którym znajduje się wał korbowy. Pod spodem skrzyni korbowej zainstalowana jest miska olejowa.
- Zespół obrotowy - składa się z tłoków, które są połączone z wałem korbowym za pomocą korbowodów i wprawiają go w ruch. Tłoki są wyposażone w pierścienie zgarniające (olejowe) i kompresyjne. Pierwsze z nich zapobiegają przedostawaniu się oleju do komór spalania, a pierścienie kompresyjne odprowadzają gazy ze skrzyni korbowej.
- Układ rozrządu - obejmuje wałek rozrządu z zaworami i ich siłownikami, koła pasowe oraz łańcuch lub pasek. Te ostatnie zapewniają rozdział momentu obrotowego pomiędzy wałem korbowym a wałkami rozrządu.
Wskazówki serwisowe
- Wymieniaj w odpowiednim czasie wszystkie materiały eksploatacyjne. Pozwoli to zapobiec gromadzeniu się osadów węglowych na elementach silnika. Należy również wymieniać pierścienie tłokowe, gdyż w przeciwnym razie tłoki mogą się wypalić wskutek wycieku gazów i miejscowego przegrzania.
- Stosuj wyłącznie wysokiej jakości paliwo. W przeciwnym razie może dojść do spalania stukowego, które drastycznie skraca żywotność silnika.
- Unikaj przegrzewania silnika. Ekstremalnie wysokie temperatury są dla niego niebezpieczne.
- Upewnij się, że układ wtrysku paliwa i układ zapłonowy działają prawidłowo. Zbyt bogata lub zbyt uboga mieszanka paliwowo-powietrzna powoduje spalanie stukowe, wyciek gazu do kolektora wydechowego, przegrzewanie silnika i inne problemy.
- Gdy na zewnątrz jest zimno, staraj się nie obciążać zbytnio elementów silnika w ciągu pierwszych kilku minut po jego uruchomieniu. Najlepiej poczekać, aż olej się nagrzeje i zmniejszy się jego lepkość, aby uniknąć niedostatecznego dopływu oleju.
Objawy awarii
Większość awarii ma podobne objawy, po których następuje zmniejszenie mocy jednostki napędowej i dziwne dźwięki wydawane przez samochód podczas pracy. Awarie zaworów i tłoków wraz z korbowodami mogą powodować odgłosy stukania. Silnik zaczyna zazwyczaj spalać więcej paliwa, a zużycie oleju wzrasta, podczas gdy dynamika pojazdu znacznie się pogarsza. W przypadku przepalenia uszczelki głowicy, z rury wydechowej wydostaje się mnóstwo białego dymu. Czasami można nawet zauważyć mokre smugi na korpusie silnika.
Przyczyny awarii
Przyczynami większości problemów jest przegrzewanie silnika. Powoduje to przepalenie uszczelki głowicy, zniekształcenie głowicy cylindrów i bloku silnika, a nawet uszkodzenie tłoków. Niewystarczające smarowanie prowadzi do wielu problemów, w tym do uszkodzenia różnych łożysk silnika, korbowodów i innych części. Zerwany pasek rozrządu powoduje często uszkodzenie zaworu i jego deformację.
autodoc.pl: tylko wysokiej jakości produkty motoryzacyjne
W naszym sklepie internetowym można kupić elementy silnika do każdego samochodu. W naszym katalogu posiadamy także oleje silnikowe oraz inne płyny eksploatacyjne. Oferujemy je w okazyjnych cenach. Zgłoś się do naszych specjalistów, aby uzyskać więcej informacji o naszych najnowszych promocjach.
Przydatne informacje na temat funkcji, przyczyn usterek, diagnostyki i częstotliwości wymiany
Wymiana silnik części samochodowe: Wideo poradnik naprawy
Top 15 bestsellerów z kategorii silnik w korzystnej cenie
Zalecane przez nas części zamienne z kategorii Silnik. To są najbardziej sprzedawane części zamienne. Kup nasze bestsellery albo odkryj dla siebie mnóstwo innych atrakcyjnych ofert.
MAHLE 56 15078 1 Tłok
82,5 [mm], z mocowaniem pierścieni tłokowych, z kanałem chłodzącym
ORIGINAL IMPERIUM 85008 Przewód paliwowy
BERU E2110022367A2 Sterownik, czas żarzenia
Liczba cylindrów: 4
OPEL GM 19 42 003 Olej silnikowy
5W-30, 5l, Olej syntetyczny
FEBI BILSTEIN 21587 Uszczelka, filtr paliwa