• SHOP
  • CLUB
Wypróbuj konto Premium
0
Mój garaż
Dodaj pojazd
0
Artykułów #
0,00 zł
Twój koszyk jest pusty

Dlaczego silnik bierze olej: objawy, przyczyny i sposoby ich naprawienia

Spis treści

  1. Co oznacza duże zużycie oleju?
  2. Jakie jest dopuszczalne zużycie oleju?
  3. Czemu silnik bierze olej: objawy
    1. Samochód zużywa dużo oleju i dymi
    2. Samochód zużywa dużo oleju, ale nie cieknie
    3. Silnik po remoncie bierze olej
  4. Dlaczego samochód pobiera dużo oleju: powody
  5. Które samochody zużywają dużo oleju?
  6. Silnik bierze olej: co zrobić?
    1. Jaki dodatek do oleju silnikowego i czy warto go stosować?

Co zrobić, gdy silnik bierze olej? Na pewno nie warto od razu wpadać w panikę. W wielu przypadkach niewielkie zużycie jest naturalne, szczególnie w samochodach sportowych. Jak wiadomo, sprawnie działający silnik jest kluczowy dla komfortu jazdy. W tym artykule odpowiemy na pytanie dlaczego silnik bierze olej, jakie są tego objawy oraz skuteczne sposoby naprawy, które pomogą przywrócić silnik do pełnej sprawności.

Co oznacza duże zużycie oleju?

Nadmierne zużycie oleju w silniku benzynowym lub diesla oznacza, że silnik spala lub zużywa go więcej niż jest to normalne dla danego pojazdu. Może to objawiać się widocznym spadkiem poziomu oleju na bagnecie, a także niebieskawym dymem wydobywającym się z rury wydechowej. Dlaczego silnik bierze olej? Zbyt intensywne zużycie środka smarnego może wskazywać na usterki związane z pierścieniami tłokowymi, cylindrami, uszczelkami lub innymi elementami silnika. W przypadku zauważenia, że olej silnikowy ubył znacznie, warto jak najszybciej przeprowadzić diagnostykę, by uniknąć poważnych uszkodzeń.

Co oznacza duże zużycie oleju

Jakie jest dopuszczalne zużycie oleju?

Dla standardowych pojazdów, jeśli nie ma wycieków, normą jest zużycie w granicach 50 ml na 1000 km, co odpowiada 0,5 litra na 10 000 km. Jeśli po 1000 km zauważysz spadek poziomu środka smarnego, może to oznaczać nadmierne zużycie oleju w silniku benzynowym lub diesla i warto zastanowić się nad rozwiązaniem tego stanu rzeczy.

Czemu silnik bierze olej: objawy

Przyczynami, dlaczego silnik bierze olej, może być wiele czynników, takich jak uszkodzone pierścienie tłokowe, awaria turbosprężarki czy zużyte uszczelniacze zaworowe. Objawy wskazujące na to, że silnik bierze olej, mogą obejmować:

  1. Niebieskawy dym z rury wydechowej – wydobywający się dym jest jednym z najczęstszych objawów, który sugeruje, że silnik spala olej nadmiernie. Jest to wynikiem zbyt dużego zużycia środka smarnego przez silnik, który dostaje się do komory spalania.
  2. Spadek poziomu oleju – regularne kontrolowanie poziomu środka smarnego w silniku pozwala zauważyć, jeśli zużywa się on szybciej niż zwykle. Spadek poziomu na bagnecie może świadczyć o tym, że występuje nadmierne zużycie oleju w silniku benzynowym lub diesla.
  3. Awaria turbosprężarki – uszkodzona turbosprężarka może prowadzić do nieprawidłowego zużycia środka smarnego, co objawia się m.in. dymieniem z rury wydechowej.
  4. Zanieczyszczony filtr – jeśli filtr oleju jest zanieczyszczony, może to prowadzić do nieprawidłowego przepływu oleju, co sprzyja jego nadmiernemu zużyciu. Należy pamiętać, że zakup nowego filtra oleju samochodowego będzie kosztował mniej niż dalsza naprawa całego silnika.
  5. Nierówności w pracy silnika – jeśli silnik zaczyna pracować nierówno, może to być oznaką niewłaściwego smarowania, spowodowanego niedostateczną ilością oleju.

MANNOL ENERGY MN7511-20 Olej silnikowy 5W-30, 20l, Olej półsyntetyczny
Ocen - 54
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 20
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API CH-4, API SN
  • Rekomendacje producenta: BMW Longlife-98, MB 229.5, Ford WSS-M2C913-B, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, VW 501 01, VW 503 01, Renault RN0710, Renault RN0700
  • Olej: Olej półsyntetyczny
  • Linia produktów: ENERGY
  • Numer artykułu: MN7511-20
  • MANNOL: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 364,00 zł
Szczegóły
MANNOL Olej silnikowy 5W-30, 20l, Olej półsyntetyczny
Numer artykułu: MN7511-20
Więcej
364,00 zł
18,20 zł za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
MANNOL Longlife 504/507 MN7715-10 Olej silnikowy 5W-30, 10l
Ocen - 58
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 10
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • API: API SN
  • Rekomendacje producenta: MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
  • Linia produktów: Longlife
  • Seria: 504 / 507
  • Numer artykułu: MN7715-10
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • MANNOL: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 241,00 zł
Szczegóły
MANNOL Olej silnikowy 5W-30, 10l
Numer artykułu: MN7715-10
Więcej
241,00 zł
24,10 zł za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MOTUL 8100 X-CESS 102870 Olej silnikowy 5W-40, 5l
Ocen - 26
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 5
  • Klasa lepkości SAE: 5W-40
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API SN, API CF
  • Rekomendacje producenta: PSA B71 2296, GM LL-B-025, MB 229.5, Porsche A40, VW 502 00, Renault RN0710, Fiat 9.55535-H2, Fiat 9.55535-M2, Fiat 9.55535-N2, Renault RN0700, VW 505 00, BMW Longlife-01
  • Linia produktów: 8100
  • Seria: X-CESS
  • Numer artykułu: 102870
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • MOTUL: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 182,49 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
MOTUL Olej silnikowy 5W-40, 5l
Numer artykułu: 102870
182,49 zł
36,50 zł za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
SHELL Helix Ultra 550046268 Olej silnikowy 5W-30, 4l
Ocen - 54
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 4
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • ACEA: ACEA A3 / B3, ACEA A3 / B4
  • API: API SN
  • Rekomendacje producenta: BMW Longlife-01, MB 226.5, MB 229.5, VW 502 00, VW 505 00, Renault RN0700, Renault RN0710
  • Linia produktów: Helix
  • Seria: Ultra
  • Numer artykułu: 550046268
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • SHELL: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 146,49 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
SHELL Olej silnikowy 5W-30, 4l
Numer artykułu: 550046268
146,49 zł
36,62 zł za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MANNOL Extreme MN7915-5 Olej silnikowy 5W-40, 5l
Ocen - 44
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 5
  • Klasa lepkości SAE: 5W-40
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API SN, API CH-4
  • JASO: JASO MA2
  • Rekomendacje producenta: MB 226.5, MB 229.3, MB 229.5, VW 502 00, VW 505 00, Porsche A40, Renault RN0700, Renault RN0710, BMW Longlife-01, BMW Longlife-98, PSA B71 2296, Fiat 9.55535-H2, Fiat 9.55535-Z2, Chrysler MS-10850, Chrysler MS-10896, Chrysler MS-12991, GM LL-A-025, GM LL-B-025
  • Seria: Extreme
  • Numer artykułu: MN7915-5
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód, Motocykl
  • MANNOL: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 124,49 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
MANNOL Olej silnikowy 5W-40, 5l
Numer artykułu: MN7915-5
Więcej
124,49 zł
24,90 zł za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy

Samochód zużywa dużo oleju i dymi

Dlaczego auto bierze olej i dymi? Może to wskazywać na poważniejsze awarie silnika. Najczęściej przyczyną jest zużycie pierścieni tłokowych, które powodują przedostawanie się środka smarnego do komory spalania, skutkując niebieskawym dymem z rury wydechowej. W wyniku tego świece zapłonowe samochodu mogą zostać zanieczyszczone osadami w postaci czarnego, tłustego nagaru lub popiołu. Takie osady mogą powodować niedostateczne iskrzenie, co z kolei wpływa na pracę silnika. Inne możliwe przyczyny, dlaczego silnik bierze olej, to uszkodzenie uszczelniaczy zaworowych, awaria turbosprężarki czy nieszczelności w układzie smarowania. Jeśli zauważysz te objawy, ważne jest, by jak najszybciej skontaktować się z mechanikiem, który przeprowadzi diagnostykę i pomoże określić zakres naprawy.

Samochód zużywa dużo oleju, ale nie cieknie

Co zrobić, gdy silnik bierze olej, ale nie ma wycieków? Może to wskazywać na wewnętrzną usterkę silnika, która powoduje jego nadmierne spalanie. Najczęstszą przyczyną jest zużycie pierścieni tłokowych, które mogą nie zapewniać odpowiedniego uszczelnienia, co prowadzi do przedostawania się oleju do komory spalania. W takim przypadku ważne jest, aby przeprowadzić dokładną diagnostykę silnika, w tym pomiar ciśnienia sprężania, aby ustalić źródło awarii i zapobiec dalszym uszkodzeniom.

Silnik po remoncie bierze olej

Jeśli silnik po remoncie bierze olej, może to być wynikiem błędów podczas naprawy. Niewłaściwe ustawienie pierścieni tłokowych, zbyt mała precyzja w szlifowaniu cylindrów lub nieodpowiednie dopasowanie tolerancji mogą prowadzić do tego, że olej przedostaje się do komory spalania. W takim przypadku warto skontaktować się z warsztatem, aby sprawdzić, czy remont został przeprowadzony poprawnie, i ewentualnie przeprowadzić korektę. Niedokładności w naprawie mogą skutkować poważniejszymi awariami w przyszłości.

Samochód zużywa dużo oleju, ale nie cieknie

Dlaczego samochód pobiera dużo oleju: powody

W starszych samochodach, które nie mają wad konstrukcyjnych, nadmierne zużycie oleju w silniku benzynowym lub diesla zwykle wynika z niewłaściwego użytkowania i stopniowego zużycia pierścieni tłokowych oraz cylindrów. Najczęstszym błędem jest obciążanie nierozgrzanego silnika.

Innym powodem mogą być zbyt długie przerwy między wymianami oleju, np. dłuższe niż 30 000 km przebiegu. Choć wielu producentów zaleca takie interwały, wiadomo, że środek smarny traci swoje właściwości ochronne już po 10 000 km. Dlatego warto wymieniać go co 10 000 km i stosować wyłącznie olej silnikowy zalecany przez producenta.

Które samochody zużywają dużo oleju?

Dlaczego silnik bierze olej nadmiernie w niektórych modelach samochodów? Niektóre auta, zwłaszcza japońskie, charakteryzują się większym zużyciem oleju. Dotyczy to przede wszystkich aut z silnikiem 1.8 VVT-i, który jest stosowany w samochodach Toyoty, takich jak Corolla IX, Avensis I i II generacji, a także Corolla Verso. Silniki te, ze względu na zmienne fazy rozrządu, mogą zużywać więcej środka smarnego w porównaniu do innych konstrukcji.

Dodatkowo, starsze modele aut, zwłaszcza te z silnikami o większych przebiegach, również mogą wykazywać nadmierne zużycie oleju w silniku benzynowym lub diesla ze względu na naturalne zużycie takich elementów jak pierścienie tłokowe czy uszczelki.

ELF Evolution R-Tech ELITE 2217610 Olej silnikowy 5W-30, 5l
Ocen - 61
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 5
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • ACEA: ACEA C2, ACEA C3
  • Rekomendacje producenta: Renault RN0700, MB 226.52, Renault RN0710, Renault RN17
  • Linia produktów: Evolution
  • Seria: R-Tech ELITE
  • Numer artykułu: 2217610
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • Wersja silnika: 4-Stroke
  • ELF: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 230,50 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
ELF Olej silnikowy 5W-30, 5l
Numer artykułu: 2217610
230,50 zł
46,10 zł za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
VAG Special G GS55502M4 Olej silnikowy 5W-40, 5l
Ocen - 85
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 5
  • Klasa lepkości SAE: 5W-40
  • Rekomendacje producenta: VW 502 00, VW 505 00
  • Linia produktów: Special G
  • Numer artykułu: GS55502M4
  • VAG: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 218,50 zł
Szczegóły
VAG Olej silnikowy 5W-40, 5l
Numer artykułu: GS55502M4
218,50 zł
43,70 zł za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
0000000000000000000000 HifloFiltro HF303 Filtr oleju Filtr przykręcany
Ocen - 35
Informacja o towar
  • Rodzaj filtra: Filtr przykręcany
  • Wysokość [mm]: 73
  • Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar]: 1,0
  • Średnica obudowy [mm]: 65
  • Kolor: czarny
  • HifloFiltro: Filtr oleju
  • Numer artykułu: HF303
  • Nasza cena: 44,49 zł
Szczegóły
HifloFiltro Filtr oleju Filtr przykręcany
Numer artykułu: HF303
44,49 zł
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
NISSAN KE90090042 Olej silnikowy 5W-40, 5l
Ocen - 9
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 5
  • Klasa lepkości SAE: 5W-40
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API CF, API SN
  • Numer artykułu: KE90090042
  • Zalecenie producenta oleju: Nissan
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • NISSAN: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 213,50 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
NISSAN Olej silnikowy 5W-40, 5l
Numer artykułu: KE90090042
213,50 zł
42,70 zł za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
LIQUI MOLY Top Tec 4200 3715 Olej silnikowy 5W-30, 4l
Ocen - 9
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 4
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3, ACEA C2
  • API: API SP
  • Rekomendacje producenta: MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, OV0401547-G30, OV0401547-D30, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00, BMW Longlife-04, BMW Longlife-01 FE , VW 505 00, VW 505 01, VW 506 00, VW 506 01
  • Linia produktów: Top Tec
  • Seria: 4200
  • Numer artykułu: 3715
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Kod silnika: DAVA
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • nie dla producentów silników: TDI R5, VAG: V10
  • LIQUI MOLY: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 262,50 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
LIQUI MOLY Olej silnikowy 5W-30, 4l
Numer artykułu: 3715
262,50 zł
65,63 zł za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy

Poniżej znajduje się tabela przedstawiająca wybrane modele samochodów, które często są wskazywane jako zużywające duże ilości oleju, wraz z przyczynami.

Auto Silnik Problemy ze zużyciem oleju
Audi A4 (2009-2015) 2.0 TFSI Znane z wysokiego zużycia oleju z powodu zużycia pierścieni tłokowych i uszczelnień.
Volkswagen Passat (2008-2015) 1.8 TSI / 2.0 TSI Często zwiększone zużycie oleju na 1000 km, zwłaszcza w silnikach TSI.
BMW Seria 5 (2010-2017) 4-cylindrowy i 6-cylindrowy Problemy z uszczelnieniami zaworów prowadzą do znacznego zużycia oleju.
Mini Cooper (2007-2014) 1.6 Turbo Silniki turbo są podatne na wycieki oleju i wysokie zużycie.
Audi Q5 (2009-2017) 2.0 TFSI Zużycie oleju z powodu wadliwych pierścieni tłokowych i uszczelnień.
Volkswagen Golf (2008-2014) 1.4 TSI Znane z podwyższonego zużycia oleju, zwłaszcza we wczesnych modelach z turbosprężarką.
Mercedes-Benz Klasa C (2007-2014) 1.8 Kompressor Problemy z uszczelkami olejowymi mogą prowadzić do wysokiego zużycia oleju.
Porsche Cayenne (2011-2018) V8 i V6 Wysokie zużycie oleju, szczególnie w starszych wersjach z większym przebiegiem.
Ford Focus (2012-2018) 1.6 EcoBoost Problemy z turbosprężarką i uszczelnieniami mogą prowadzić do zwiększonego zużycia oleju.
Subaru Forester (2008-2014) 2.5 Boxer Silniki bokser znane są z wysokiego zużycia oleju, zwłaszcza wraz z wiekiem auta.
Toyota Corolla IX 1.8 VVT-i Wysokie zużycie oleju przez konstrukcję ze zmiennymi fazami rozrządu.
Toyota Avensis (I i II generacji) 1.8 VVT-i Zwiększone zużycie oleju z powodu zużycia pierścieni i uszczelek w silniku ze zmiennymi fazami rozrządu.
Toyota Corolla Verso 1.8 VVT-i Problem wysokiego zużycia oleju, typowy dla jednostek z systemem VVT-i w starszych modelach Toyoty.

Silnik bierze olej: co zrobić?

Jak ograniczyć zużycie oleju silnikowego? Jeśli silnik nie ma wycieków, a nadal zużywa olej, masz do wyboru dwie opcje: mały remont, czyli wymianę pierścieni tłokowych i szlifowanie cylindrów, lub zastosowanie dodatku, który ma właściwości regenerujące.

Remont silnika to koszt rzędu 1500-5000 zł, dlatego warto najpierw spróbować zastosować dodatek o właściwościach regenerujących.

Jaki dodatek do oleju silnikowego i czy warto go stosować?

Dodatek do oleju silnikowego samochodu może być skutecznym rozwiązaniem w sytuacji, gdy zastanawiasz się co zrobić, gdy silnik bierze olej lub w przypadku usterek związanych z pierścieniami tłokowymi. Jednym z najskuteczniejszych dodatków jest Ceramizer, który po dodaniu do oleju regeneruje powierzchnie tarcia, tworząc ceramiczno-metalową warstwę ochronną. Ta warstwa odbudowuje zużyte pierścienie tłokowe, cylindry i panewki, co często jest świetnym sposobem na to, jak ograniczyć zużycie oleju silnikowego. Dobrej jakości dodatki oferuje również np. firma Liqui Moly. Dzięki dodatkom silnik zyskuje dodatkową ochronę przed zużyciem, co przekłada się na dłuższą żywotność silnika. Warto stosować dodatek, jeśli usterka jest niewielka, ponieważ jest bezpieczny dla silnika i może stanowić tańszą alternatywę dla kosztownych napraw.

TOP produkty powiązane z tym tematem:

AUTODOC Bestsellery: cześci w korzystnej cenie

CASTROL EDGE LL 15F7E5 Olej silnikowy 5W-30, 4l
Ocen - 85
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 4
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • Rekomendacje producenta: BMW Longlife-04, MB 229.31, MB 229.51, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
  • Linia produktów: EDGE
  • Seria: LL
  • Numer artykułu: 15F7E5
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • CASTROL: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 197,99 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
CASTROL Olej silnikowy 5W-30, 4l
Numer artykułu: 15F7E5
197,99 zł
49,50 zł za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
HifloFiltro HF204 Filtr oleju Filtr przykręcany
Ocen - 21
Informacja o towar
  • Rodzaj filtra: Filtr przykręcany
  • Wysokość [mm]: 64
  • Średnica: 65
  • Kolor: czarny
  • HifloFiltro: Filtr oleju
  • Numer artykułu: HF204
  • Nasza cena: 44,49 zł
Szczegóły
HifloFiltro Filtr oleju Filtr przykręcany
Numer artykułu: HF204
44,49 zł
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
Mercedes-Benz Genuine Engine Oil A000989950213AMEE Olej silnikowy 5W-30, 5l
Ocen - 37
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 5
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • Rekomendacje producenta: MB 229.52
  • Linia produktów: Genuine Engine Oil
  • Numer artykułu: A000989950213AMEE
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Mercedes-Benz: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 315,50 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
Mercedes-Benz Olej silnikowy 5W-30, 5l
Numer artykułu: A000989950213AMEE
Więcej
315,50 zł
63,10 zł za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MANNOL Longlife 504/507 MN7715-5 Olej silnikowy 5W-30, 5l
Ocen - 79
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 5
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3
  • API: API SN
  • Rekomendacje producenta: MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
  • Linia produktów: Longlife
  • Seria: 504 / 507
  • Numer artykułu: MN7715-5
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • MANNOL: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 130,49 zł
Szczegóły
MANNOL Olej silnikowy 5W-30, 5l
Numer artykułu: MN7715-5
Więcej
130,49 zł
26,10 zł za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
Mercedes-Benz Genuine Engine Oil A000989940213ALEE Olej silnikowy 5W-30, 5l
Ocen - 31
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 5
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • Rekomendacje producenta: MB 229.51
  • Linia produktów: Genuine Engine Oil
  • Numer artykułu: A000989940213ALEE
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Mercedes-Benz: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 340,50 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
Mercedes-Benz Olej silnikowy 5W-30, 5l
Numer artykułu: A000989940213ALEE
Więcej
340,50 zł
68,10 zł za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
LIQUI MOLY Top Tec 4200 3707 Olej silnikowy 5W-30, 5l
Ocen - 136
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 5
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • ACEA: ACEA C3, ACEA C2
  • API: API SP
  • Rekomendacje producenta: MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, OV0401547-G30, OV0401547-D30, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00, BMW Longlife-04, BMW Longlife-01 FE , VW 505 00, VW 505 01, VW 506 00, VW 506 01
  • Linia produktów: Top Tec
  • Seria: 4200
  • Numer artykułu: 3707
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Kod silnika: DAVA
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • nie dla producentów silników: TDI R5, VAG: V10
  • LIQUI MOLY: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 278,00 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
LIQUI MOLY Olej silnikowy 5W-30, 5l
Numer artykułu: 3707
278,00 zł
Cena za sztukę
55,60 zł za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MANNOL ENERGY MN7511-10 Olej silnikowy 5W-30, 10l, Olej półsyntetyczny
Ocen - 71
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 10
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API CH-4, API SN
  • Rekomendacje producenta: Ford WSS-M2C913-B, VW 502 00, VW 505 00, MB 229.3, VW 503 01, VW 501 01, MB 229.5, BMW Longlife-98, Renault RN0710, Renault RN0700
  • Olej: Olej półsyntetyczny
  • Linia produktów: ENERGY
  • Numer artykułu: MN7511-10
  • MANNOL: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 179,49 zł
Szczegóły
MANNOL Olej silnikowy 5W-30, 10l, Olej półsyntetyczny
Numer artykułu: MN7511-10
Więcej
179,49 zł
17,95 zł za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MANNOL RACING+ESTER MN7902-20 Olej silnikowy 10W-60, 20l, Olej syntetyczny
Ocen - 22
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 20
  • Klasa lepkości SAE: 10W-60
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API CH-4, API SN
  • Rekomendacje producenta: VW 501 01, VW 505 00, MB 229.1, Ford WSS-M2C153-E, GM 6094-M
  • Olej: Olej syntetyczny
  • Linia produktów: RACING+ESTER
  • Numer artykułu: MN7902-20
  • MANNOL: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 454,50 zł
Szczegóły
MANNOL Olej silnikowy 10W-60, 20l, Olej syntetyczny
Numer artykułu: MN7902-20
Więcej
454,50 zł
22,73 zł za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
LIQUI MOLY Leichtlauf High Tech 3864 Olej silnikowy 5W-40, 5l
Ocen - 79
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 5
  • Klasa lepkości SAE: 5W-40
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API SP
  • Rekomendacje producenta: BMW Longlife-01, MB 229.5, PSA B71 2296, Porsche A40, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 502 00, VW 505 00, Chrysler MS-10725, Chrysler MS-10850, Fiat 9.55535-H2, Fiat 9.55535-M2, Fiat 9.55535-N2, Fiat 9.55535-Z2, GM LL-B-025, PSA B71 2294
  • Linia produktów: Leichtlauf
  • Seria: High Tech
  • Numer artykułu: 3864
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • LIQUI MOLY: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 213,00 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
LIQUI MOLY Olej silnikowy 5W-40, 5l
Numer artykułu: 3864
213,00 zł
42,60 zł za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MANNOL RACING+ESTER MN7902-4 Olej silnikowy 10W-60, 4l, Olej syntetyczny
Ocen - 71
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 4
  • Klasa lepkości SAE: 10W-60
  • ACEA: ACEA A3 / B4
  • API: API SN, API CH-4
  • Rekomendacje producenta: VW 501 01, VW 505 00, MB 229.1, Ford WSS-M2C153-E, GM 6094-M
  • Olej: Olej syntetyczny
  • Linia produktów: RACING+ESTER
  • Numer artykułu: MN7902-4
  • MANNOL: Olej silnikowy
  • Nasza cena: 106,99 zł
  • Stan: nowy
Szczegóły
MANNOL Olej silnikowy 10W-60, 4l, Olej syntetyczny
Numer artykułu: MN7902-4
Więcej
106,99 zł
26,75 zł za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy

Popularne posty

Zapisz się się do naszych newsletterów

Aby otrzymywać nasze najnowsze wiadomości i porady prosimy o podanie swojego adres e-mail: