• SHOP
  • CLUB
Wypróbuj konto Premium
0
Mój garaż
Dodaj pojazd
0
Artykułów #68-8329
0,00 PLN
Twój koszyk jest pusty

Przeróbka samochodu na elektryczny

Spis treści

  1. Czy rzeczywiście warto przerabiać samochód spalinowy na elektryczny?
  2. Jak przerobić samochód na elektryczny?
  3. Akumulator największym problemem samochodów elektrycznych
  4. Ogromna zmiana w sposobie działania i pracy silnika

Samochody elektryczne powoli zaczynają podbijać rynki motoryzacyjne na świecie. W Stanach Zjednoczonych coraz częściej zainteresowanie wzbudzają nowoczesne, wypełnione zaawansowanymi systemami Tesle, które w Polsce zaczynają się dopiero pojawiać. Pojazdy elektryczne są niezwykle wygodne w użytkowaniu, zasady działania silnika elektrycznego są zupełnie inne, a jednocześnie oszczędne. Samochód z elektrycznym zasilaniem jest niestety bardzo drogi. O ile same silniki elektryczne są bardzo tanie i wydajne, to do komfortowej jazdy potrzeba mocy co najmniej kilkudziesięciu kilowatów, a to wymaga bardzo dużego i zaawansowanego technologicznie akumulatora. Dlatego coraz więcej osób zastanawia się, czy jest możliwa konwersja samochodu spalinowego na elektryczny i jak mogłaby wyglądać w praktyce.

Chyba wszyscy kierowcy z dłuższym stażem pamiętają prawdziwy boom na montaż instalacji gazowych do silników benzynowych, co z czasem zostało prawnie uregulowane i nawet sami producenci samochodów zaczęli oferować samochody z takimi instalacjami. Czy jest w ogóle możliwe, żeby w podobny sposób zamieniać silniki na elektryczne? Pomysł wydaje się o wiele trudniejszy w realizacji, ale kto wie…

Czy rzeczywiście warto przerabiać samochód spalinowy na elektryczny?

Budowa samochodu elektrycznego znacząco różni się od tego, co zobaczymy pod maską standardowego pojazdu napędzanego benzyną/gazem lub dieslem. Sama budowa układów odpowiadających za działanie silnika elektrycznego jest o wiele prostsza. Twórcy elektryków jednak uzupełniają to różnymi dodatkowymi zaawansowanymi systemami odzyskiwania energii, które można spotkać także w samochodach hybrydowych. To wszystko sprawia, że przy zmianie motoru na elektryczny, może okazać się, że połowa urządzeń pod naszą maską jest po prostu niepotrzebna, a ingerencja w pracę całego pojazdu będzie ogromna i może okazać się całkowicie nieopłacalna. Dlatego większość ekspertów ostrzega, że jeśli interesuje nas konwersja auta na elektryczne, cena będzie nieadekwatna do kosztów i zalet tego przedsięwzięcia.

Z pewnością każdy z nas zastanawiał się, jakie są zalety samochodu elektrycznego? Jest ich bardzo dużo, ale większość dotyczy stricte pojazdów, które były tworzone od A do Z, jako elektryczne. Mimo wszystko warto o nich wspomnieć, bo odpowiednio przeprowadzona konwersja może zbliżyć parametry naszego samochodu do tego, co oferują klasyczne elektryki.

  • Cicha, praktycznie niesłyszalna praca silnika.
  • Bardzo wysoka sprawność i wydajność.
  • Bezawaryjność spowodowana brakiem wymogu montażu wielu istotnych w samochodach spalinowych podzespołów. Nie trzeba dbać o wymianę olej silnikowy do diesla lub benzyna, skrzyni biegów, czy filtry samochodowe.
  • Zero emisji spalin podczas jazdy.

Przeróbka auta na elektryczne

Jeśli chodzi o sam koszt jazdy, to sprawa jest dyskusyjna. Z jednej strony można ładować samochód w domu, ale koszt produkcji energii elektrycznej rośnie w bardzo szybkim tempie, sprawiając, że cena za 100 kilometrów może już niedługo być zbliżona do samochodów spalinowych. Przyjmuje się, że średnich gabarytów samochód elektryczny zużywa około 20 kWh/100 km. Przy aktualnych cenach 1 kWh kosztuje do 80 groszy. Oznacza to, że 100 km może kosztować około 16 zł, czyli 2-3 litry benzyny/diesla oraz 5 litrów gazu. W tej chwili jazda samochodem elektrycznym z pewnością będzie najtańszym wyjściem, ale nie wiadomo, co będzie za jakiś czas. Poza tym pojazdy, które przeszły konwersję, mogą nie mieć aż takiej sprawności, jak oryginalnie pojazdy produkowane pod energię elektryczną.

Jak przerobić samochód na elektryczny?

Pomimo tego, że taka modyfikacja może wydawać się czymś bardzo trudnym w realizacji, można w Polsce znaleźć specjalistów, którzy zajmują się takimi sprawami. Już na samym początku warto zaznaczyć, że nie jest to rozwiązanie dla każdego, a raczej dla pasjonatów, którzy chcą nadać nowe życie swojemu ukochanemu wozowi. Dla standardowych samochodów, które kupuje się na kilka/kilkanaście lat i wymienia na nowszy model, taka instalacja może okazać się całkowicie nieopłacalna. W końcu wyprodukowanie czegoś seryjnie zawsze jest o wiele tańsze niż projektowanie na indywidualne zamówienie.

Zestaw do konwersji samochodu na elektryczny obejmuje specjalnie zaprojektowane do danego modelu samochodu:

  • silnik elektryczny,
  • układ napędowy,
  • akumulatory.

Wszystko musi zostać dokładnie uzgodnione z klientem, bo będzie miało ogromny wpływ na użytkowanie pojazdu. Najważniejszymi czynnikami są tutaj moc silnika oraz jego zasięg. Im większa moc, tym mniejszy zasięg. Z kolei zapewnienie wysokich parametrów będzie wymagało zamontowania coraz większych akumulatorów. Jeśli interesuje nas konwersja auta na elektryczne cena znacząco wzrośnie właśnie ze względu na te części.

Akumulator największym problemem samochodów elektrycznych

Kiedy ktoś zastanawia się nad nabyciem samochodu elektrycznego i szuka informacji na temat wad takich pojazdów, to zawsze natrafia na zagadkę – akumulatory. Bateria takiego pojazdu jest ogromna, bardzo droga i tak naprawdę trudno jeszcze stwierdzić, jaka jest jej żywotność.

Konwersja samochodu na elektryczny

Choć nowe samochody z salonu nie powinny wywoływać obaw, to warto pamiętać, że już za kilka lat rynek pojazdów używanych zacznie coraz częściej oferować elektryki i tutaj trzeba będzie bardzo uważać. W końcu akumulator tak samo, jak jego spalinowy poprzednik, kiedyś może po prostu stracić swoją pierwotną wydajność, a wymiana może kosztować tyle, co inny używany pojazd.

Dlatego, zanim zdecydujemy się na samochód elektryczny, zwłaszcza używany, powinniśmy przeczytać wszystko o akumulatorach pojazdów elektrycznych, żeby być pewni ich sprawności, żywotności i przede wszystkim ceny naprawy, ewentualnej regeneracji oraz wymiany.

W przypadku wszystkich najnowszych technologii i rozwiązań ceny danych części najpierw są bardzo wysokie, a z czasem spadają - rusza produkcja masowa, co minimalizuje koszty produkcji i zaczynają się prace nad nowszymi technologiami. Można już teraz zauważyć tę tendencję przy cenach akumulatorów samochodów elektrycznych. Standardowej wielkości akumulator samochodu elektrycznego ma około 50 kWh, co wystarcza na przejechanie około 400 kilometrów. Jeszcze ponad dekadę temu, cena takich ogniw wynosiłaby nawet 200 000 zł. Obecnie jest to „zaledwie” 40 000 zł, co i tak robi wrażenie. Do tego należy doliczyć montaż baterii, koszt podzespołów i finalnie cena takiej baterii może wynosić od około 60 000 do 100 000 zł. To właśnie dlatego ceny samochodów elektrycznych są tak wysokie. Gdyby nie cena akumulatora, to wyprodukowanie takiego pojazdu byłoby znacznie tańsze niż klasycznego z silnikiem spalinowym.

Ogromna zmiana w sposobie działania i pracy silnika

Przejście na samochód elektryczny to ogromna różnica w komforcie jazdy i jeśli ktoś większość czasu spędził za kółkiem pojazdów spalinowych, może doznać niemałego szoku. Trudno nie przyznać, że prowadzenie takiego samochodu jest znacznie wygodniejsze. Nie ma tutaj zapłonu, drgań spowodowanych intensywną pracą cylindrów i spalania mieszanki paliwowo-powietrznej. Po prostu wciskamy pedał gazu i samochód rusza praktycznie bezgłośnie. Warto lepiej poznać silnik samochodu elektrycznego: praca, rodzaje i szczegóły tych elementów to fascynujące technologiczne osiągnięcie naszych czasów.

Niestety przerobienie auta na elektryczne jest przeznaczone raczej dla prawdziwych pasjonatów, którzy nie zważają na to, czy koszt takiego przedsięwzięcia będzie adekwatny do jakości efektu oraz potencjalnego zakupu nowego samochodu elektrycznego.

 

AUTODOC Bestsellery: cześci w korzystnej cenie

067TE EXIDE PREMIUM EA770 Akumulator 12V 77Ah 760A B13 Akumulator kwasowo-ołowiowy
Ocen - 46
Informacja o towar
  • Linia produktów: PREMIUM
  • Pojemność akumulatora [Ah]: 77
  • Akumulator: Akumulator kwasowo-ołowiowy
  • Wykonanie strefy podłogowej: B13
  • Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 760
  • Długość [mm]: 278
  • Szerokość [mm]: 175
  • Wysokość [mm]: 190
  • Napięcie [V]: 12
  • DIN / ISO: L3
  • Rodzaj bieguna: EN, 1
  • Położenie biegunów 0
  • EXIDE: Akumulator
  • Numer artykułu: EA770
  • Nasza cena: 411,61 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
EXIDE Akumulator 12V 77Ah 760A B13 Akumulator kwasowo-ołowiowy
Numer artykułu: EA770
411,61 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
B39 VARTA Promotive Black B39 545200030A742 Akumulator 12V 45Ah 300A B13 podwyższona odporność na wstrząsy
Ocen - 1
Informacja o towar
  • Seria: B39
  • Linia produktów: Promotive Black
  • Pojemność akumulatora [Ah]: 45
  • Akumulator: podwyższona odporność na wstrząsy
  • Położenie biegunów 0
  • Wykonanie strefy podłogowej: B13
  • Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 300
  • Długość [mm]: 210
  • Szerokość [mm]: 175
  • Wysokość [mm]: 175
  • Napięcie [V]: 12
  • uwzględnić informację serwisową
  • DIN / ISO: LB1
  • Rodzaj bieguna: 1
  • VARTA: Akumulator
  • Numer artykułu: 545200030A742
  • Nasza cena: 272,38 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
VARTA Akumulator 12V 45Ah 300A B13 podwyższona odporność na wstrząsy
Numer artykułu: 545200030A742
272,38 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
LB3 Continental Start-Stop 2800012004280 Akumulator 12V 65Ah 650A Akumulator EFB
Ocen - 12
Informacja o towar
  • Linia produktów: Start-Stop
  • Pojemność akumulatora [Ah]: 65
  • Akumulator: Akumulator EFB
  • Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 650
  • Długość [mm]: 278
  • Szerokość [mm]: 175
  • Wysokość [mm]: 175
  • Napięcie [V]: 12
  • Ciężar [kg]: 17,3
  • DIN / ISO: LB3
  • Przestrzegać zaleceń producenta pojazdu
  • Położenie biegunów 0
  • Wykonanie strefy podłogowej: B13
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Sterownik / oprogramowanie musi być adoptowany (update)
  • Continental: Akumulator
  • Numer artykułu: 2800012004280
  • Nasza cena: 466,79 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
Continental Akumulator 12V 65Ah 650A Akumulator EFB
Numer artykułu: 2800012004280
466,79 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
110TE EXIDE PREMIUM EA852 Akumulator 12V 85Ah 800A B13 Akumulator kwasowo-ołowiowy
Ocen - 29
Informacja o towar
  • Linia produktów: PREMIUM
  • Pojemność akumulatora [Ah]: 85
  • Akumulator: Akumulator kwasowo-ołowiowy
  • Wykonanie strefy podłogowej: B13
  • Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 800
  • Długość [mm]: 315
  • Szerokość [mm]: 175
  • Wysokość [mm]: 175
  • Napięcie [V]: 12
  • DIN / ISO: LB4
  • Rodzaj bieguna: EN, 1
  • Położenie biegunów 0
  • EXIDE: Akumulator
  • Numer artykułu: EA852
  • Nasza cena: 447,15 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
EXIDE Akumulator 12V 85Ah 800A B13 Akumulator kwasowo-ołowiowy
Numer artykułu: EA852
447,15 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
50901 rundutec RNU-YTZ10S Akumulator 12V 8Ah 120A ohne Biegun dodatni z lewej, Akumulator AGM
Informacja o towar
  • Pojemność akumulatora [Ah]: 8
  • Akumulator: Biegun dodatni z lewej, Akumulator AGM
  • Położenie biegunów: 1
  • Wykonanie strefy podłogowej: ohne
  • Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 120
  • Długość [mm]: 150
  • Szerokość [mm]: 85,8
  • Wysokość [mm]: 94
  • Napięcie [V]: 12
  • Ciężar [kg]: 2,85
  • Rodzaj bieguna: Y11
  • rundutec: Akumulator
  • Numer artykułu: RNU-YTZ10S
  • Nasza cena: 269,60 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
rundutec Akumulator 12V 8Ah 120A ohne Biegun dodatni z lewej, Akumulator AGM
Numer artykułu: RNU-YTZ10S
269,60 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
I1 VARTA SILVER dynamic I1 6104020923162 Akumulator 12V 110Ah 920A B13 Akumulator kwasowo-ołowiowy
Ocen - 38
Informacja o towar
  • Seria: I1
  • Linia produktów: SILVER dynamic
  • Pojemność akumulatora [Ah]: 110
  • Akumulator: Akumulator kwasowo-ołowiowy
  • Położenie biegunów 0
  • Wykonanie strefy podłogowej: B13
  • Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 920
  • Długość [mm]: 393
  • Szerokość [mm]: 175
  • Wysokość [mm]: 190
  • Napięcie [V]: 12
  • uwzględnić informację serwisową
  • Ciężar [kg]: 24,48
  • DIN / ISO: L6
  • Rodzaj bieguna: 1
  • VARTA: Akumulator
  • Numer artykułu: 6104020923162
  • Nasza cena: 789,80 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
VARTA Akumulator 12V 110Ah 920A B13 Akumulator kwasowo-ołowiowy
Numer artykułu: 6104020923162
789,80 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
079SE EXIDE EXCELL EB500 Akumulator 12V 50Ah 450A B13 Akumulator kwasowo-ołowiowy
Ocen - 29
Informacja o towar
  • Linia produktów: EXCELL
  • Pojemność akumulatora [Ah]: 50
  • Akumulator: Akumulator kwasowo-ołowiowy
  • Wykonanie strefy podłogowej: B13
  • Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 450
  • Długość [mm]: 207
  • Szerokość [mm]: 175
  • Wysokość [mm]: 190
  • Napięcie [V]: 12
  • DIN / ISO: L1
  • Rodzaj bieguna: EN, 1
  • Położenie biegunów 0
  • EXIDE: Akumulator
  • Numer artykułu: EB500
  • Nasza cena: 271,37 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
EXIDE Akumulator 12V 50Ah 450A B13 Akumulator kwasowo-ołowiowy
Numer artykułu: EB500
271,37 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
L5 Continental Start-Stop 2800012008280 Akumulator 12V 92Ah 850A Akumulator AGM
Ocen - 4
Informacja o towar
  • Linia produktów: Start-Stop
  • Pojemność akumulatora [Ah]: 92
  • Akumulator: Akumulator AGM
  • Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 850
  • Długość [mm]: 353
  • Szerokość [mm]: 175
  • Wysokość [mm]: 190
  • Napięcie [V]: 12
  • Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów z funkcją Start-Stop
  • Ciężar [kg]: 25,8
  • DIN / ISO: L5
  • Przestrzegać zaleceń producenta pojazdu
  • Położenie biegunów 0
  • Wykonanie strefy podłogowej: B13
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Sterownik / oprogramowanie musi być adoptowany (update)
  • Continental: Akumulator
  • Numer artykułu: 2800012008280
  • Nasza cena: 948,36 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
Continental Akumulator 12V 92Ah 850A Akumulator AGM
Numer artykułu: 2800012008280
948,36 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
LB5 Continental Starter 2800012025280 Akumulator 12V 90Ah 850A Akumulator SLI, Akumulator kwasowo-ołowiowy
Ocen - 6
Informacja o towar
  • Linia produktów: Starter
  • Pojemność akumulatora [Ah]: 90
  • Akumulator: Akumulator SLI, Akumulator kwasowo-ołowiowy
  • Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 850
  • Długość [mm]: 353
  • Szerokość [mm]: 175
  • Wysokość [mm]: 175
  • Napięcie [V]: 12
  • Ciężar [kg]: 21,0
  • DIN / ISO: LB5
  • Rodzaj bieguna: Cone (Euro)
  • Położenie biegunów 0
  • Wykonanie strefy podłogowej: B13
  • Continental: Akumulator
  • Numer artykułu: 2800012025280
  • Nasza cena: 556,73 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
Continental Akumulator 12V 90Ah 850A Akumulator SLI, Akumulator kwasowo-ołowiowy
Numer artykułu: 2800012025280
556,73 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
D47 VARTA BLUE dynamic D47 5604100543132 Akumulator 12V 60Ah 540A B00 Akumulator kwasowo-ołowiowy
Ocen - 23
Informacja o towar
  • Seria: D47
  • Linia produktów: BLUE dynamic
  • Pojemność akumulatora [Ah]: 60
  • Akumulator: Akumulator kwasowo-ołowiowy
  • Położenie biegunów 0
  • Wykonanie strefy podłogowej: B00
  • Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 540
  • Długość [mm]: 232
  • Szerokość [mm]: 173
  • Wysokość [mm]: 225
  • Napięcie [V]: 12
  • uwzględnić informację serwisową
  • DIN / ISO: D23
  • Rodzaj bieguna: 1
  • VARTA: Akumulator
  • Numer artykułu: 5604100543132
  • Nasza cena: 419,48 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
VARTA Akumulator 12V 60Ah 540A B00 Akumulator kwasowo-ołowiowy
Numer artykułu: 5604100543132
419,48 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
096TE EXIDE PREMIUM EA722 Akumulator 12V 72Ah 720A Akumulator kwasowo-ołowiowy
Ocen - 30
Informacja o towar
  • Linia produktów: PREMIUM
  • Pojemność akumulatora [Ah]: 72
  • Akumulator: Akumulator kwasowo-ołowiowy
  • Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 720
  • Długość [mm]: 278
  • Szerokość [mm]: 175
  • Wysokość [mm]: 175
  • Napięcie [V]: 12
  • DIN / ISO: LB3
  • Rodzaj bieguna: EN, 1
  • Położenie biegunów 0
  • EXIDE: Akumulator
  • Numer artykułu: EA722
  • Nasza cena: 371,45 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
EXIDE Akumulator 12V 72Ah 720A Akumulator kwasowo-ołowiowy
Numer artykułu: EA722
371,45 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
12V 60AH 640A BOSCH S4 0 092 S4E 051 Akumulator 12V 60Ah 640A Akumulator EFB
Ocen - 43
Informacja o towar
  • Linia produktów: S4
  • Pojemność akumulatora [Ah]: 60
  • Akumulator: Akumulator EFB
  • Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 640
  • Długość [mm]: 242
  • Szerokość [mm]: 175
  • Wysokość [mm]: 190
  • Napięcie [V]: 12
  • DIN / ISO: L2
  • Rodzaj bieguna: 1
  • Wykonanie strefy podłogowej: B00
  • BOSCH: Akumulator
  • Numer artykułu: 0 092 S4E 051
  • Nasza cena: 519,57 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
BOSCH Akumulator 12V 60Ah 640A Akumulator EFB
Numer artykułu: 0 092 S4E 051
519,57 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
605901095 VARTA A4 605901095J382 Akumulator 12V 105Ah 950A B13 Akumulator AGM
Ocen - 26
Informacja o towar
  • Seria: A4
  • Pojemność akumulatora [Ah]: 105
  • Akumulator: Akumulator AGM
  • Położenie biegunów 0
  • Wykonanie strefy podłogowej: B13
  • Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 950
  • Długość [mm]: 394
  • Szerokość [mm]: 175
  • Wysokość [mm]: 190
  • Napięcie [V]: 12
  • Rodzaj bieguna: 1
  • VARTA: Akumulator
  • Numer artykułu: 605901095J382
  • Nasza cena: 1079,97 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
VARTA Akumulator 12V 105Ah 950A B13 Akumulator AGM
Numer artykułu: 605901095J382
1079,97 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
110SE EXIDE EXCELL EB802 Akumulator 12V 80Ah 700A B13 Akumulator kwasowo-ołowiowy
Ocen - 13
Informacja o towar
  • Linia produktów: EXCELL
  • Pojemność akumulatora [Ah]: 80
  • Akumulator: Akumulator kwasowo-ołowiowy
  • Wykonanie strefy podłogowej: B13
  • Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 700
  • Długość [mm]: 315
  • Szerokość [mm]: 175
  • Wysokość [mm]: 175
  • Napięcie [V]: 12
  • DIN / ISO: LB4
  • Rodzaj bieguna: EN, 1
  • Położenie biegunów 0
  • EXIDE: Akumulator
  • Numer artykułu: EB802
  • Nasza cena: 405,37 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
EXIDE Akumulator 12V 80Ah 700A B13 Akumulator kwasowo-ołowiowy
Numer artykułu: EB802
405,37 PLN
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
B32 VARTA BLUE dynamic B32 5451560333132 Akumulator 12V 45Ah 330A B00 Akumulator kwasowo-ołowiowy
Ocen - 38
Informacja o towar
  • Seria: B32
  • Linia produktów: BLUE dynamic
  • Pojemność akumulatora [Ah]: 45
  • Akumulator: Akumulator kwasowo-ołowiowy
  • Położenie biegunów 0
  • Wykonanie strefy podłogowej: B00
  • Prąd zimnego rozruchu wg EN [A]: 330
  • Długość [mm]: 238
  • Szerokość [mm]: 129
  • Wysokość [mm]: 227
  • Napięcie [V]: 12
  • uwzględnić informację serwisową
  • Ciężar [kg]: 11,68
  • DIN / ISO: B24
  • Rodzaj bieguna: 1
  • VARTA: Akumulator
  • Numer artykułu: 5451560333132
  • Nasza cena: 314,92 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
VARTA Akumulator 12V 45Ah 330A B00 Akumulator kwasowo-ołowiowy
Numer artykułu: 5451560333132
314,92 PLN
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy

Popularne posty

Zapisz się się do naszych newsletterów

Aby otrzymywać nasze najnowsze wiadomości i porady prosimy o podanie swojego adres e-mail: