• SHOP
  • CLUB
Wypróbuj konto Premium
0
Mój garaż
Dodaj pojazd
0
Artykułów #
0,00 PLN
Twój koszyk jest pusty

Silniki Porsche 911

Spis treści

  1. Porsche 911 generacji I-III: generacje historyczne (1963-1989)
    1. Silniki benzynowe Porsche 911: Historyczne generacje (1963-1989)
    2. Silniki turbo Porsche 911: Historyczne generacje (1975-1989)
  2. Porsche 911 generacji IV (964): 1989-1994
    1. Silniki benzynowe Porsche 911: IV generacja (1989-1994)
    2. Silniki turbo Porsche 911: IV generacja (1989-1994)
  3. Porsche 911 generacji V (993): 1994-1998
    1. Silniki benzynowe Porsche 911: Generacja V (1994-1998)
    2. Silniki Porsche 911 Turbo: Generacja V (1994-1998)
  4. Porsche 911 generacji VI (996): 1997-2005
    1. Silniki benzynowe Porsche 911: VI generacja (1997-2005)
    2. Silniki turbo Porsche 911: Generacja VI (1997-2005)
  5. Porsche 911 generacji VII (997): 2004-2012
    1. Silniki benzynowe Porsche 911: VII generacja (2004-2012)
    2. Silniki turbo Porsche 911: VII generacja (2004-2012)
  6. Porsche 911 generacji VIII (991): 2011-2019
    1. Silniki benzynowe Porsche 911: VIII generacja (2011-2019)
    2. Silniki turbo Porsche 911: Generacja VIII (2011-2019)
  7. Porsche 911 generacji IX (992): 2019 - dziś
    1. Silniki benzynowe Porsche 911: IX generacja (2019 - dziś)
    2. Silniki turbo Porsche 911: Generacja IX (2019-dziś)
    3. Silniki hybrydowe Porsche 911: Generacja IX (2019 - dziś)
    4. Silniki Porsche 911 GT: IX generacja (2019-dziś)
  8. Wnioski: Najlepsze silniki Porsche 911 wszystkich generacji

Od momentu wprowadzenia na rynek w 1963 roku, Porsche 911 stało się ikoną konstrukcji samochodów sportowych i przez sześć dekad oferowało fascynującą gamę silników Porsche 911. Każda generacja przynosiła przełomowe innowacje, od chłodzonego powietrzem sześciocylindrowca po nowoczesną turbo-hybrydę. Ewolucja technologiczna odzwierciedla filozofię Porsche polegającą na doskonałym łączeniu tradycji i innowacji.

Porsche 911 generacji I-III: generacje historyczne (1963-1989)

Wczesne generacje Porsche 911 obejmują oryginalne modele (1963-1973), modele G (1973-1989) i reprezentują erę chłodzonych powietrzem silników typu bokser. Te historyczne silniki Porsche 911 osiągały od 200 000 do 300 000 kilometrów przy odpowiedniej konserwacji, przy czym generalne remonty były powszechne co 150 000 do 200 000 kilometrów. Poważne uszkodzenia silnika były zwykle spowodowane przegrzaniem lub zaniedbaniem regulacji luzu zaworowego. Absolutnie najlepszym silnikiem tej ery był 3,2-litrowy silnik Carrera (1984-1989) o mocy 231 KM - arcydzieło chłodzenia powietrzem z idealną równowagą między osiągami a niezawodnością. Wczesne silniki turbo (930 Turbo, 1975-1989) były uważane za dynamiczne, ale podatne na uszkodzenia turbosprężarki, jeśli nie były odpowiednio obsługiwane.

Silniki benzynowe Porsche 911: Historyczne generacje (1963-1989)

Gama silników benzynowych Porsche 911 rozpoczęła się w 1963 roku od 2,0-litrowego silnika typu bokser (130 KM), który był stale rozwijany. Legendarna 2,7-litrowa Carrera (1973-1977) o mocy 150-210 KM stała się klasykiem, ale cierpiała z powodu problemów z uszczelkami głowicy cylindrów we wczesnych magnezowych skrzyniach korbowych. Porsche 911 3.0-litrowe SC (1978-1983) o mocy 180-204 KM było uważane za szczególnie solidne i trwałe. Te chłodzone powietrzem silniki Porsche 911 charakteryzowały się charakterystycznym dźwiękiem i bezpośrednią reakcją przepustnicy, ale wymagały precyzyjnej konserwacji luzów zaworowych i regularnej wymiany oleju.

Silniki turbo Porsche 911: Historyczne generacje (1975-1989)

Rewolucyjne Porsche 911 Turbo (930) wystartowało w 1975 roku z silnikiem o pojemności 3,0 litra (260 KM) i zostało rozwiercone do 3,3 litra (300 KM) w 1978 roku. Te wczesne silniki Porsche 911 Turbo były znane z ekstremalnego opóźnienia turbodoładowania i nagłego dostarczania mocy, co wymagało najwyższego doświadczenia w prowadzeniu. Turbosprężarka była podatna na uszkodzenia termiczne, jeśli nie była odpowiednio obsługiwana, zwłaszcza gdy wyłączała się nagle po jeździe z pełnym obciążeniem. Pomimo swojej temperamentnej natury, silniki te były uważane za zaskakująco trwałe, jeśli były odpowiednio traktowane.

Silnik Porsche 911 Moc wyjściowa Zużycie paliwa Typowe słabości Ocena
2,0-2,2 litra (1963-1973) 130-190 KM 12-15 l/100 km Luz zaworowy, uszczelki głowicy cylindrów Dobry
2,7 litra Carrera 150-210 KM 11-14 l/100km Magnezowa skrzynia korbowa Średnia
3.0 SC 180-204 KM 11-13 l/100km Wytrzymały, łatwy w utrzymaniu Bardzo dobry
3.2 Carrera 231 KM 10-12 l/100km Najlepszy silnik chłodzony powietrzem Bardzo dobry
3.0/3.3 Turbo 260-300 KM 13-16 l/100km Turbosprężarka, turbo lag Dobry

Porsche 911 generacji IV (964): 1989-1994

Czwarta generacja Porsche 911 oznaczała przejście do nowoczesności z napędem na wszystkie koła i ulepszoną aerodynamiką. Przy odpowiedniej konserwacji silniki Porsche 911 tej generacji osiągały przebieg od 250 000 do 350 000 kilometrów, przy czym pierwsze poważne naprawy miały miejsce zwykle między 120 000 a 180 000 kilometrów. Typowymi słabymi punktami były podwójny zapłon i sporadyczne problemy z elektroniką silnika. Absolutnym hitem był 3,6-litrowy silnik turbo o mocy 360 KM - techniczne arcydzieło, które położyło podwaliny pod wszystkie kolejne silniki turbo. Atmosferyczne silniki o pojemności 3,6 litra były uważane za ostatnie wielkie silniki Porsche 911 chłodzone powietrzem i łączyły niezawodność z imponującymi osiągami.

Silniki benzynowe Porsche 911: IV generacja (1989-1994)

Porsche 911 Carrera 3.6 (250 KM) stanowiło serce generacji 964 i okazało się znacznie bardziej niezawodne niż jego poprzednicy. Te silniki Porsche 911 posiadały ulepszony podwójny zapłon i zoptymalizowane chłodzenie. Carrera RS o mocy 260 KM oferowała dodatkową moc dzięki zoptymalizowanym wałkom rozrządu i układowi dolotowemu. Podwójne cewki zapłonowe i bardziej złożona elektronika silnika, które nie istniały jeszcze w poprzednikach chłodzonych powietrzem, były czasami problematyczne.

Silniki turbo Porsche 911: IV generacja (1989-1994)

Porsche 911 Turbo 3.3 było oferowane z mocą 320 KM do 1992 roku, zanim wprowadzono rewolucyjny 3,6-litrowy silnik turbo o mocy 360 KM. Ten nowy silnik Porsche 911 Turbo posiadał dwie turbosprężarki i stał się najbardziej niezawodnym silnikiem turbo w erze silników chłodzonych powietrzem. Technologia podwójnego turbodoładowania znacznie zmniejszyła opóźnienie turbodoładowania i zapewniła płynniejsze dostarczanie mocy.

Silnik Porsche 911 Moc wyjściowa Zużycie paliwa Typowe niedociągnięcia Ocena
3.6 Carrera 250-260 KM 10-12 l/100 km Podwójne cewki zapłonowe, elektronika silnika Bardzo dobry
3.3 Turbo 320 KM 13-15 l/100km Turbosprężarka, złożona technologia Dobry
3.6 Turbo 360 KM 12-14 l/100km Najbardziej niezawodna turbosprężarka epoki Bardzo dobry

Porsche 911 generacji V (993): 1994-1998

Piąta generacja jest uważana za szczyt chłodzonych powietrzem silników Porsche 911 i jest często opisywana jako najpiękniejsza i najbardziej dojrzała technicznie. Te silniki Porsche 911 z łatwością osiągały od 300 000 do 400 000 kilometrów i wymagały poważnej konserwacji dopiero po 200 000 kilometrów. Technologia Varioram zoptymalizowała układ dolotowy, a zmieniony układ chłodzenia wyeliminował większość problemów z przegrzewaniem się poprzedników. Absolutnie topowym silnikiem był 3,6-litrowy Turbo S o mocy 450 KM - arcydzieło inżynierii, które do dziś uważane jest za punkt odniesienia. Silniki atmosferyczne były uważane za najbardziej niezawodne chłodzone powietrzem silniki Porsche 911 wszech czasów.

Silniki benzynowe Porsche 911: Generacja V (1994-1998)

Porsche 911 Carrera zostało wyposażone w zmodyfikowany silnik o pojemności 3,6 litra (272 KM), który w 1996 roku został wzmocniony do 285 KM przy użyciu technologii Varioram. Te silniki Porsche 911 były uważane za najbardziej wyrafinowane jednostki chłodzone powietrzem ze zoptymalizowanym układem dolotowym i ulepszonym chłodzeniem. Carrera S (1997-1998) oferowała 300 KM i stanowiła szczytowe osiągnięcie w dziedzinie chłodzenia powietrzem atmosferycznym. Problemy były rzadkie i ograniczały się głównie do zużywających się części, takich jak sprzęgło i mocowania silnika.

Silniki Porsche 911 Turbo: Generacja V (1994-1998)

Porsche 911 Turbo zostało całkowicie przebudowane i początkowo oferowało 408 KM z pojemności skokowej 3,6 litra. Te silniki Porsche 911 Turbo posiadały sekwencyjne turbodoładowanie i były uważane za najbardziej niezawodne silniki turbo w erze silników chłodzonych powietrzem. Ukoronowaniem rozwoju był model Turbo S (1997-1998) o mocy 450 KM, oferujący bezprecedensowe połączenie osiągów i niezawodności.

Silnik Porsche 911 Moc wyjściowa Zużycie paliwa Typowe niedociągnięcia Ocena
3.6 Carrera 272-285 KM 9-11 l/100 km Bardzo solidny, mało problemów Bardzo dobry
3.6 Carrera S 300 KM 10-12 l/100km Wysoki punkt chłodzenia powietrzem Bardzo dobry
3.6 Turbo 408 KM 11-13 l/100km Najbardziej niezawodne turbo chłodzone powietrzem Bardzo dobry
3.6 Turbo S 450 KM 12-14 l/100km Arcydzieło inżynierii Bardzo dobry

Porsche 911 generacji VI (996): 1997-2005

Porsche 911 generacji VI (996): 1997-2005

Szósta generacja zrewolucjonizowała Porsche 911 wraz z przejściem na chłodzenie wodne i do dziś dzieli społeczność. Wczesne silniki Porsche 911 (1997-2002) cierpiały na notoryczny problem z łożyskiem wału pośredniego, który mógł doprowadzić do katastrofalnego uszkodzenia silnika. Zmienione silniki od 2002 roku (model 2003) w dużej mierze wyeliminowały ten problem i osiągnęły przebiegi od 250 000 do 350 000 kilometrów. Typowe okresy między naprawami wynosiły od 100 000 do 150 000 kilometrów w przypadku większych prac konserwacyjnych. Absolutnym hitem był 3,6-litrowy silnik GT3 o mocy 381 KM - atmosferyczne arcydzieło, które doskonale przenosiło DNA toru wyścigowego na drogę.

Silniki benzynowe Porsche 911: VI generacja (1997-2005)

Porsche 911 Carrera zaczynało z silnikiem o pojemności 3,4 litra (300 KM), który w 2002 roku został zwiększony do 3,6 litra (320 KM). Te pierwsze chłodzone wodą silniki Porsche 911 zmagały się z problemem łożyska wału pośredniego (IMS), który występował szczególnie w pojazdach o niskim przebiegu. Carrera S (z 2005 r.) o mocy 355 KM z 3,8 litra była uważana za znacznie bardziej niezawodną. GT3 z 3,6-litrowym silnikiem wyścigowym (381 KM) stał się najbardziej niezawodnym i poszukiwanym silnikiem tej generacji.

Silniki turbo Porsche 911: Generacja VI (1997-2005)

Porsche 911 Turbo (2001-2005) oferowało 420 KM z 3,6-litrowego silnika biturbo i było mniej podatne na problemy z IMS niż warianty atmosferyczne. Te silniki Porsche 911 Turbo były uważane za solidne i niezawodne, ale czasami cierpiały z powodu problemów z turbosprężarkami podczas ekstremalnego użytkowania.

Silnik Porsche 911 Moc wyjściowa Zużycie paliwa Typowe słabości Ocena
3.4 Carrera (1997-2001) 300 KM 9-11 l/100 km Łożysko IMS, utrata oleju Problematyczne
3.6 Carrera (2002-2005) 320 KM 9-11 l/100km Ulepszony IMS, nadal podatny Umiarkowana
3.8 Carrera S 355 KM 10-12 l/100km Znacznie bardziej niezawodny Dobry
3.6 GT3 381 KM 12-15 l/100km Silnik wyścigowy, bardzo wytrzymały Bardzo dobry
3.6 Turbo 420 KM 11-13 l/100km Solidna, okazjonalna turbosprężarka Dobry

Porsche 911 generacji VII (997): 2004-2012

Porsche 911 generacji VII (997): 2004-2012

Siódma generacja udoskonaliła koncepcję chłodzenia wodą i jest uważana za znacznie bardziej niezawodną niż jej poprzedniczka. Wczesne silniki Porsche 911 (2005-2008) nadal wykazywały sporadyczne problemy z IMS, podczas gdy silniki drugiej serii (2009-2012) w dużej mierze wyeliminowały ten słaby punkt. Typowe przebiegi sięgały od 300 000 do 400 000 kilometrów przy prawidłowej konserwacji, a większe naprawy zwykle występowały między 150 000 a 200 000 kilometrów. Absolutnie topowym silnikiem był 4,0-litrowy GT3 RS o mocy 500 KM - atmosferyczne arcydzieło z genami toru wyścigowego. Bezpośredni wtrysk paliwa DFI (od 2009 roku) znacznie poprawił osiągi i wydajność.

Silniki benzynowe Porsche 911: VII generacja (2004-2012)

Porsche 911 Carrera zaczynało ze sprawdzonymi silnikami o pojemności 3,6 litra (325 KM), które w 2009 roku zostały wzmocnione do 345 KM dzięki bezpośredniemu wtryskowi DFI. Carrera S początkowo oferowała 355 KM z 3,8-litrowego silnika, a później 385 KM z DFI. Silniki Porsche 911 drugiej generacji (2009-2012) zostały uznane za znacznie bardziej niezawodne i stały się najlepszymi silnikami atmosferycznymi chłodzonymi wodą. GT3 o pojemności 3,8 litra (435 KM) i GT3 RS o pojemności 4,0 litra (500 KM) wyznaczyły nowe standardy dla wysokoobrotowych silników.

Silniki turbo Porsche 911: VII generacja (2004-2012)

Porsche 911 Turbo otrzymało zmodyfikowany 3,6-litrowy silnik biturbo o mocy początkowo 480 KM, a później 500 KM. Turbo S oferował do 530 KM i był uważany za jeden z najbardziej niezawodnych silników turbo w historii Porsche. Te silniki Porsche 911 Turbo miały zmienną geometrię turbo i oferowały liniowe dostarczanie mocy bez zauważalnego opóźnienia turbo.

Silnik Porsche 911 Moc wyjściowa Zużycie paliwa Typowe niedociągnięcia Ocena
3.6 Carrera (2005-2008) 325 KM 9-11 l/100 km Sporadyczne problemy z IMS Umiarkowane
3.6 Carrera DFI (2009-2012) 345 KM 8-10 l/100km Bardzo niezawodny Bardzo dobry
3.8 Carrera S 355-385 KM 9-11 l/100km Solidny i mocny Bardzo dobry
3.8 GT3 435 KM 12-15 l/100km Wyścigowe geny Bardzo dobry
4.0 GT3 RS 500 KM 13-16 l/100km Atmosferyczne arcydzieło Bardzo dobry
3.6 Turbo/Turbo S 480-530 KM 10-12 l/100km Zmienna geometria, bardzo wytrzymała Bardzo dobry

Porsche 911 generacji VIII (991): 2011-2019

Porsche 911 generacji VIII (991): 2011-2019

Ósma generacja wprowadziła downsizing i turbodoładowanie do wszystkich modeli i jest uważana za technologiczny punkt zwrotny. Atmosferyczne silniki Porsche 911 zniknęły z wyjątkiem modeli GT, podczas gdy turbodoładowanie stało się standardem. Przy odpowiedniej konserwacji te nowoczesne silniki Porsche 911 osiągają od 350 000 do 450 000 kilometrów, przy czym pierwsze poważne prace konserwacyjne zwykle mają miejsce między 120 000 a 180 000 kilometrów. Absolutną atrakcją był 4,0-litrowy GT3 RS o mocy 520 KM - atmosferyczny finał z technologią silników wyścigowych. Silniki turbo były uważane za najbardziej niezawodne i wydajne w historii Porsche, a ostatnie atmosferyczne silniki GT osiągnęły status kolekcjonerski.

Silniki benzynowe Porsche 911: VIII generacja (2011-2019)

Rewolucyjny krok nastąpił w 2015 r. wraz z wprowadzeniem silników z turbodoładowaniem do wszystkich modeli Carrera. Porsche 911 Carrera otrzymało 3,0-litrowy silnik biturbo o mocy 370 KM, a Carrera S 420 KM. Nowe silniki Porsche 911 Turbo oferowały znacznie większy moment obrotowy przy niższych prędkościach obrotowych i lepszą wydajność. Równolegle modele GT pozostały z silnikami atmosferycznymi: GT3 o pojemności 4,0 litrów (500 KM) i GT3 RS (520 KM) kontynuowały tradycję wysokoobrotowych silników i były uważane za ostatnie wielkie silniki wolnossące.

Silniki turbo Porsche 911: Generacja VIII (2011-2019)

Porsche 911 Turbo zaczynało z 3,8-litrowym silnikiem biturbo (520 KM), który później został zwiększony do 540 KM. Turbo S oferował do 580 KM i był uważany za jeden z najmocniejszych produkcyjnych samochodów sportowych swoich czasów. Silniki Porsche 911 Turbo posiadały zmienną geometrię turbo i adaptacyjne chłodzenie międzystopniowe, dzięki czemu były najbardziej wydajnymi silnikami o wysokich osiągach.

Silnik Porsche 911 Moc wyjściowa Zużycie paliwa Typowe słabości Ocena
3.4 Carrera (2012-2015) 350 KM 8-10 l/100 km Ostatnia atmosfera Carrery Bardzo dobry
3.0 Carrera Turbo (2016-2019) 370 KM 7-9 l/100km Wydajny, niezawodny Bardzo dobry
3.0 Carrera S Turbo 420 KM 7-9 l/100 km Najlepsza równowaga między osiągami a wydajnością Bardzo dobry
4.0 GT3 500 KM 12-15 l/100km Ostatni duży silnik wolnossący Bardzo dobry
4.0 GT3 RS 520 KM 13-16 l/100km Atmosferyczny finał Bardzo dobry
3.8 Turbo/Turbo S 520-580 KM 9-11 l/100km Wysokie osiągi referencyjne Bardzo dobry

Porsche 911 generacji IX (992): 2019 - dziś

Porsche 911 generacji IX (992): 2019 - dziś

Dziewiąta i obecna generacja reprezentuje wizję elektryfikacji i cyfryzacji Porsche. Wszystkie silniki Porsche 911 są wyposażone w zaawansowane turbodoładowanie lub technologię hybrydową, a pierwsze hybrydy plug-in zostaną wprowadzone w 2024 roku. Te najnowocześniejsze silniki Porsche 911 obiecują przebiegi ponad 400 000 kilometrów przy optymalnej konserwacji, chociaż długoterminowe doświadczenia nie są jeszcze dostępne. Absolutnie topowym silnikiem jest GT3 RS o pojemności 4,0 litrów i mocy 525 KM - arcydzieło technologii atmosferycznej. Nowe turbodoładowane hybrydy łączą osiągi 650 KM z zaskakującą wydajnością i zapowiadają nową erę.

Silniki benzynowe Porsche 911: IX generacja (2019 - dziś)

Porsche 911 Carrera zachowuje sprawdzony 3,0-litrowy silnik biturbo, teraz o mocy 385 KM, podczas gdy Carrera S zapewnia 450 KM. Te udoskonalone silniki Porsche 911 oferują lepszy czas reakcji i wydajność. GTS o mocy 480 KM plasuje się pomiędzy modelami S i Turbo. Wszystkie silniki są wyposażone w filtry cząstek stałych i spełniają rygorystyczne normy emisji spalin.

Silniki turbo Porsche 911: Generacja IX (2019-dziś)

Porsche 911 Turbo S zaczęło od 650 KM z 3,8 litra i jest uważane za najpotężniejsze produkowane 911 wszechczasów. Te silniki Porsche 911 Turbo mają większe turbosprężarki i zoptymalizowane chłodzenie. Nowe Turbo (2020 r.) oferuje 580 KM i stanowi wejście do świata turbo.

Silniki hybrydowe Porsche 911: Generacja IX (2019 - dziś)

Te rewolucyjne silniki hybrydowe Porsche 911 oferują do 40 km zasięgu elektrycznego i zwiastują nową erę.

Silniki Porsche 911 GT: IX generacja (2019-dziś)

GT3 (2021) i GT3 RS (2022) bazują na sprawdzonych 4,0-litrowych silnikach wolnossących o mocy odpowiednio 510 i 525 KM. Te ostatnie klimatyczne silniki Porsche 911 są uważane za szczyt rozwoju silników wolnossących i osiągają prędkość do 9000 obr.

Silnik Porsche 911 Moc wyjściowa Zużycie paliwa Typowe słabości Ocena
3.0 Carrera 385 KM 7-9 l/100 km Nowoczesna technologia, niezawodny Bardzo dobry
3.0 Carrera S 450 KM 7-9 l/100km Optymalne wyważenie Bardzo dobry
3.0 GTS 480 KM 8-10 l/100km Sportowa konfiguracja Bardzo dobry
3.8 Turbo 580 KM 9-11 l/100km Wejście turbo Bardzo dobry
3.8 Turbo S 650 KM 10-12 l/100km Najmocniejsze standardowe 911 Bardzo dobry
4.0 GT3 510 KM 12-15 l/100km Perfekcja silnika wolnossącego Bardzo dobry
4.0 GT3 RS 525 KM 13-16 l/100km Szczyt możliwości silników wolnossących Bardzo dobry
3.0 GTS Hybrid 541 KM 1,2 l/100 km + energia elektryczna Przyszłość 911 Bardzo dobry

Wnioski: Najlepsze silniki Porsche 911 wszystkich generacji

Ewolucja silników Porsche 911 pokazuje fascynujący rozwój od charakterystycznych bokserów chłodzonych powietrzem do wysoce wydajnych turbohybryd współczesnej ery. Podczas gdy wczesne generacje imponowały swoim niepowtarzalnym charakterem, nowoczesne silniki Porsche 911 imponują niezawodnością, wydajnością i imponującymi osiągami. Turbodoładowanie stało się kluczową technologią bez osłabiania typowego charakteru 911.

  • Najlepszy silnik benzynowy Porsche 911:

3,6-litrowy silnik Carrera generacji 993 (1994-1998) o mocy 285 KM doskonale łączy w sobie niezawodność, charakter i codzienną użyteczność ery silników chłodzonych powietrzem.

  • Najlepszy silnik Porsche 911 Turbo:

3,0-litrowy biturbo generacji 992 (od 2019 r.) o mocy 450 KM w modelu Carrera S oferuje optymalne połączenie osiągów, wydajności i nowoczesnej niezawodności.

  • Najlepszy silnik hybrydowy Porsche 911:

3,0-litrowa hybryda GTS generacji 992 o mocy systemowej 541 KM reprezentuje przyszłość 911 ze wspomaganiem elektrycznym i imponującą wydajnością.

W zakresie konserwacji i części zamiennych do wszystkich generacji Porsche 911, AUTODOC oferuje szeroką gamę oryginalnych i wysokiej jakości części zamiennych z szybką dostawą i fachowym doradztwem.

AUTODOC Bestsellery: cześci w korzystnej cenie

MANNOL Longlife 504/507 MN7715-10 Olej silnikowy 5W-30, 10l
Ocen - 53
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 10
  • Rekomendacje producenta: MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
  • Specyfikacja: API SN, ACEA C3
  • Linia produktów: Longlife
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • Seria: 504 / 507
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • MANNOL: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: MN7715-10
  • Nasza cena: 244,52 PLN
Szczegóły
MANNOL Olej silnikowy 5W-30, 10l
Numer artykułu: MN7715-10
Więcej
244,52 PLN
24,45 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
LIQUI MOLY Top Tec 4200 3715 Olej silnikowy 5W-30, 4l
Ocen - 9
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 4
  • Rekomendacje producenta: MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, OV0401547-G30, OV0401547-D30, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00, BMW Longlife-04, BMW Longlife-01 FE , VW 505 00, VW 505 01, VW 506 00, VW 506 01
  • Specyfikacja: ACEA C3, API SP, ACEA C2
  • Linia produktów: Top Tec
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • Seria: 4200
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • nie dla producentów silników: TDI R5, VAG: V10
  • LIQUI MOLY: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: 3715
  • Nasza cena: 284,16 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
LIQUI MOLY Olej silnikowy 5W-30, 4l
Numer artykułu: 3715
284,16 PLN
71,04 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MANNOL Longlife 504/507 MN7715-5 Olej silnikowy 5W-30, 5l
Ocen - 68
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 5
  • Rekomendacje producenta: MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
  • Specyfikacja: API SN, ACEA C3
  • Linia produktów: Longlife
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • Seria: 504 / 507
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • MANNOL: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: MN7715-5
  • Nasza cena: 127,06 PLN
Szczegóły
MANNOL Olej silnikowy 5W-30, 5l
Numer artykułu: MN7715-5
Więcej
127,06 PLN
25,41 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MANNOL Longlife 504/507 MN7715-20 Olej silnikowy 5W-30, 20l
Ocen - 71
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 20
  • Rekomendacje producenta: MB 229.51, BMW Longlife-04, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00
  • Specyfikacja: API SN, ACEA C3
  • Linia produktów: Longlife
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • Seria: 504 / 507
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • MANNOL: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: MN7715-20
  • Nasza cena: 461,26 PLN
Szczegóły
MANNOL Olej silnikowy 5W-30, 20l
Numer artykułu: MN7715-20
Więcej
461,26 PLN
23,06 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
LIQUI MOLY Top Tec 4200 3707 Olej silnikowy 5W-30, 5l
Ocen - 109
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 5
  • Rekomendacje producenta: MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, OV0401547-G30, OV0401547-D30, Porsche C30, VW 504 00, VW 507 00, BMW Longlife-04, BMW Longlife-01 FE , VW 505 00, VW 505 01, VW 506 00, VW 506 01
  • Specyfikacja: ACEA C3, API SP, ACEA C2
  • Linia produktów: Top Tec
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • Seria: 4200
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • nie dla producentów silników: TDI R5, VAG: V10
  • LIQUI MOLY: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: 3707
  • Nasza cena: 279,28 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
LIQUI MOLY Olej silnikowy 5W-30, 5l
Numer artykułu: 3707
279,28 PLN
Cena za sztukę
55,86 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
LIQUI MOLY Top Tec 4110 21479 Olej silnikowy 5W-40, 5l
Ocen - 14
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 5
  • Rekomendacje producenta: BMW Longlife-04, MB 229.31, MB 229.51, MB 229.52, Porsche C40, VW 511 00
  • Specyfikacja: ACEA C3, API SN
  • Linia produktów: Top Tec
  • Klasa lepkości SAE: 5W-40
  • Seria: 4110
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Typ katalizatora: dla poj. z filtrem sadzy / cząstek stałych
  • Wersja silnika: 4-Stroke
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • LIQUI MOLY: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: 21479
  • Nasza cena: 255,24 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
LIQUI MOLY Olej silnikowy 5W-40, 5l
Numer artykułu: 21479
255,24 PLN
51,05 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
LIQUI MOLY Leichtlauf High Tech 3864 Olej silnikowy 5W-40, 5l
Ocen - 66
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 5
  • Rekomendacje producenta: BMW Longlife-01, MB 229.5, PSA B71 2296, Porsche A40, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 502 00, VW 505 00, Chrysler MS-10725, Chrysler MS-10850, Fiat 9.55535-H2, Fiat 9.55535-M2, Fiat 9.55535-N2, Fiat 9.55535-Z2, GM LL-B-025, PSA B71 2294
  • Specyfikacja: ACEA A3 / B4, API SP
  • Linia produktów: Leichtlauf
  • Klasa lepkości SAE: 5W-40
  • Seria: High Tech
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • LIQUI MOLY: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: 3864
  • Nasza cena: 214,05 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
LIQUI MOLY Olej silnikowy 5W-40, 5l
Numer artykułu: 3864
214,05 PLN
42,81 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MANNOL LEGEND+ESTER MN7901-4 Olej silnikowy 0W-40, 4l, Olej syntetyczny
Ocen - 27
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 4
  • Rekomendacje producenta: BMW Longlife-01, VW 502 00, Porsche A40, MB 229.5, VW 505 00, Fiat 9.55535-M2, MB 229.3, Renault RN17, Renault RN0700, Renault RN0710, Ford WSS-M2C937-A, Chrysler MS-10725, Chrysler MS-12633, GM LL-A-025, GM LL-B-025
  • Specyfikacja: API CH-4, ACEA A3 / B4, API SN
  • Linia produktów: LEGEND+ESTER
  • Klasa lepkości SAE: 0W-40
  • Olej: Olej syntetyczny
  • MANNOL: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: MN7901-4
  • Nasza cena: 115,01 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
MANNOL Olej silnikowy 0W-40, 4l, Olej syntetyczny
Numer artykułu: MN7901-4
Więcej
115,01 PLN
28,75 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
RAVENOL VST 1111136-005-01-999 Olej silnikowy 5W-40, 5l
Ocen - 26
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 5
  • Rekomendacje producenta: BMW Longlife-01, MB 229.5, MB 226.5, MB 229.3, Renault RN0700, Renault RN0710, VW 502 00, VW 505 00, Chrysler MS-10725, Chrysler MS-10850, Chrysler MS-12991, Chrysler MS-10896, Fiat 9.55535-Z2, GM LL-B-025, Porsche A40, PSA B71 2296
  • Specyfikacja: ACEA A3 / B4, API SN PLUS, API SP
  • Linia produktów: VST
  • Klasa lepkości SAE: 5W-40
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • RAVENOL: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: 1111136-005-01-999
  • Nasza cena: 344,87 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
RAVENOL Olej silnikowy 5W-40, 5l
Numer artykułu: 1111136-005-01-999
344,87 PLN
68,97 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MOTUL 300V COMPETITION ESTER Core Techn. 110818 Olej silnikowy 5W-40, 5l
Ocen - 15
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 5
  • Zalecenie producenta oleju: Above standards
  • Linia produktów: 300V COMPETITION
  • Klasa lepkości SAE: 5W-40
  • Seria: ESTER Core Techn.
  • Rodzaj połączenia: Kontener metalowy
  • Wersja silnika: 4-Stroke
  • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: dla zastosowań przy utrudnionych warunkach eksploatacji
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • MOTUL: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: 110818
  • Nasza cena: 452,05 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
MOTUL Olej silnikowy 5W-40, 5l
Numer artykułu: 110818
452,05 PLN
90,41 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, Darmowa wysyłka
LIQUI MOLY Special Tec LL 1193 Olej silnikowy 5W-30, 5l, Olej syntetyczny
Ocen - 47
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 5
  • Rekomendacje producenta: BMW Longlife-01, MB 229.5, VW 502 00, GM LL-A-025, GM LL-B-025, VW 505 00
  • Specyfikacja: ACEA A3 / B3, API SL, ACEA A3 / B4, API CF
  • Linia produktów: Special Tec
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • Seria: LL
  • Olej: Olej syntetyczny
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • LIQUI MOLY: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: 1193
  • Nasza cena: 233,68 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
LIQUI MOLY Olej silnikowy 5W-30, 5l, Olej syntetyczny
Numer artykułu: 1193
233,68 PLN
46,74 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
MOBIL Super 2000 X1 150865 Olej silnikowy 10W-40, 4l, Olej półsyntetyczny
Ocen - 32
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 4
  • Rekomendacje producenta: MB 229.1, VW 501 01, VW 505 00
  • Specyfikacja: ACEA A3 / B3, API SL, API CF
  • Linia produktów: Super
  • Klasa lepkości SAE: 10W-40
  • Seria: 2000 X1
  • Olej: Olej półsyntetyczny
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Specyfikacja wg API: CF, SL
  • MOBIL: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: 150865
  • Nasza cena: 110,00 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
MOBIL Olej silnikowy 10W-40, 4l, Olej półsyntetyczny
Numer artykułu: 150865
110,00 PLN
27,50 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
ELF Evolution 900 NF 2196571 Olej silnikowy 5W-40, 4l
Ocen - 54
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 4
  • Rekomendacje producenta: MB 229.3, VW 502 00, VW 505 00
  • Specyfikacja: API SL, ACEA A3 / B3, API CF, ACEA A3 / B4
  • Linia produktów: Evolution
  • Klasa lepkości SAE: 5W-40
  • Seria: 900 NF
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • Specyfikacja wg API: CF, SL
  • ELF: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: 2196571
  • Nasza cena: 119,47 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
ELF Olej silnikowy 5W-40, 4l
Numer artykułu: 2196571
119,47 PLN
29,87 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
LIQUI MOLY Longtime High Tech 1137 Olej silnikowy 5W-30, 5l, Olej syntetyczny
Ocen - 57
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 5
  • Rekomendacje producenta: BMW Longlife-04, MB 229.31, VW 505 01, Ford WSS-M2C917-A, OV0401547-G30, OV0401547-D30, MB 229.51, VW 505 00, Fiat 9.55535-S3
  • Specyfikacja: ACEA C3, API SP, ACEA C2
  • Linia produktów: Longtime High Tech
  • Klasa lepkości SAE: 5W-30
  • Olej: Olej syntetyczny
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • Rodzaj pojazdu: Samochód
  • LIQUI MOLY: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: 1137
  • Nasza cena: 235,09 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
LIQUI MOLY Olej silnikowy 5W-30, 5l, Olej syntetyczny
Numer artykułu: 1137
235,09 PLN
47,02 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy
LIQUI MOLY Touring High Tech 1272 Olej silnikowy 10W-30, 5l, Olej mineralny
Ocen - 9
Informacja o towar
  • Pojemność [litr]: 5
  • Specyfikacja: API SF, API CD
  • Linia produktów: Touring High Tech
  • Klasa lepkości SAE: 10W-30
  • Olej: Olej mineralny
  • Rodzaj połączenia: Kanister
  • LIQUI MOLY: Olej silnikowy
  • Numer artykułu: 1272
  • Nasza cena: 169,49 PLN
  • Stan: nowy
Szczegóły
LIQUI MOLY Olej silnikowy 10W-30, 5l, Olej mineralny
Numer artykułu: 1272
169,49 PLN
33,90 PLN za 1 litr
Cena zawiera 23% VAT, nie obejmuje kosztów dostawy

Popularne posty

Zapisz się się do naszych newsletterów

Aby otrzymywać nasze najnowsze wiadomości i porady prosimy o podanie swojego adres e-mail: